Χρήσιμες συμβουλές και απόψεις για drummer.
Από τον: vagelism Ημ/νία: 15:42 - 03/04/11 Εμφανίσεις: 1562
Εισαγωγή: Μια συλλογή από τα σχετικά θέματα στο forum.

Tους τελευταιους μηνες ανεβαζοντας όλα αυτά τα θεματα στο Νοιζ, αλλα και διαβαζοντας θεματα συναδερφων, επεσα πανω σε μερικες τρομερες αλλα και πολύ σωστα  διατυπωμενες  κατά τη γνωμη μου αποψεις –ατακες, που για μενα εχουν διδακτικη αξια   προς νεους drummers.
Οπως και να εχει.. προσπαθησα να τις μαζεψω σε ένα ξεχωριστο thread για μελλοντικη χρηση από νεους ..αλλα και παλιους.
Ευχαριστω ολους τους φιλους-συναδέρφους για το χρονο και τις πολυτιμες συμβουλες τους για το πώς να γινουμε καλυτεροι σε αυτήν τη περιπετεια.
 
ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΙΚΗΣ
 «Προσπαθηστε να ειστε τακτοποιημενοι με την τεχνικη σας».
«Δεν ξεχωριζω αν ενα στυλ εχει περισσοτερη η λιγοτερη αξια απο ενα αλλο.
Για τον απλουστατο λογο οτι δεν τρεχουμε σε στιβο ποιος θα βγει πρωτος. Η μουσικη ειναι εκφραση..οχι αγωνας ταχυτητας.»
« Τα καλυτερα γινονται οταν παιζω χαλαρα»
«Τα στυλ που παιζει ο καθενας μας δεν παιζουν ρολο  δεν υπαρχουν καλα και κακα , υπαρχουν καλοπαιγμενα η οχι.»
«ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΟΡΓΑΝΟ ,θα βοηθησει να αποκτησετε  ΓΟΥΣΤΟ στο παιξιμο σας.
 «Ο μουσικος ωριμαζει στο παλκο η στη σκηνη αν θελετε - οχι πισω απο PC .
 Και ενα τελευταιο : ΑΚΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΜΟΥΣΙΚΗ ,ολα τα ειδη και γραφουμε στην μνημη μας τα παντα»
«The more technique you have, the less you have to worry about it. The more technique there is, the less there is.
Pablo Picasso.»
«We learn technique, so we don't have to think about technique when we play»

ΠΕΡΙ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
«Στην εκμαθηση των τυμπάνων, έχω την ταπεινή γνώμη ότι, ο μαθητής πρέπει να κατανοήσει (όπως και εγώ) ότι η τεχνική δουλεύεται/εξελίσσεται/προοδεύει/βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου και με απλές μεθόδους και αρκετή μελέτη. Δεν γίνεσαι παίκτης με 3 μήνες μελέτης.
Το groove είναι εκπληκτικά σημαντικό στο παίξιμο ενός drummer και η τεχνική που το συνοδεύει εξίσου ιδιαίτερη. Άρα αυτά τα δύο πάνε μαζι και πρέπει να διδάσκονται και μαζί.»
«Η απλη λογικη λεει οτι απο τη στιγμη που δεν μπορεις να προχωρησεις σε κατι μονος σου,χρειαζεσαι βοηθεια,ουτε ο πρωτος θα εισαι ουτε ο τελευταιος,εδω ΤΕΡΑΣΤΙΟΙ ντραμμερ κανουν ακομα μαθηματα.
Αν εχεις την ορεξη και το χρονο ΦΥΣΙΚΑ και να κανεις μαθηματα»

ΠΕΡΙ ΜΟΝΟΥ VS ΔΙΠΛΟΥ ΠΕΤΑΛΙΟΥ ΚΑΣΣΑΣ.
«Είμαι μεγάλος φαν του μονού πεταλιού. Θεωρώ μεγάλη πλεονεξία το διπλό.
Θα μού πεις: "απόλυτος είσαι". Το ξέρω   Γενικά από πέρσυ, ξεκίνησα το "less is more" σε οτιδήποτε και αν κάνω. Προτίμησα να λειώσω με το μονό και να εξασκηθώ μόνο στο "bass drum - hi-hat". Απ' ότι βλέπω αποδίδει καρπούς το εγχείρημα αυτό»

ΠΕΡΙ ΜΕΛΕΤΗΣ.
«Record yourself»
«Καθε οργανο μπορει να γινει δυσκολο και έχει τις δικες του ιδιαιτεροτητες.
Καθε όργανο εχει beginner, intermediate και advanced επίπεδα».
« Φυσικα και τα τυμπανα είναι εκτονωση αλλα οχι με την εννοια του χτυπάω κατσαρόλια.
«Ο drummer είναι ενας μετρονόμος με ηχοχρωματα που σκοπός του είναι να αναδείξει τα υπόλοιπα όργανα όταν αυτό απαιτείται.»
«Το ποση μελετη χρειαζεται ο καθενας για να "προοδευσει" ειναι πολυ διαφορετικο και ειναι συστατικο αυτου που λεμε "ταλεντο".  Επισης κατι αλλο που εχω παρατηρησει σε εμενα ειναι οι συνθηκες μελετης. Δλδ αλλιως αποδιδει η μελετη που κανω μετα απο 10 ωρες στη δουλεια κ αλλιως ενα Σαββατο πρωι που ειμαι ξεκουραστος»
«Και οπως παντα CBS
Control Before Speed»
 «Αφιέρωνε πάντα κάποιο χρόνο από τη μελέτη σου στα βασικά rudiments (μονά, διπλά, paraddidles, flams, drags) γιατί σαν ασκήσεις αλληλοσυμπληρώνονται και κάθε μία σε βοηθά να προχωρήσεις γρηγορότερα και στις άλλες.»
«Η Ρωμη δεν χτιστηκε σε μια μερα » «Προσπαθηστε να μην βιαζεστε»
«Σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχουν εύκολα μονοπάτια παρα μόνο τρελή εξάσκηση»

ΠΕΡΙ ΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟΝΟΜΟ
«Όταν βάζεις ένα μετρονόμο και τραγουδας τις υποδιαιρέσεις εκπαιδευεις το εσωτερικό σου ρολόι  υποσυνειδητα και προχωρας γρηγορότερα .Εγω θα πρόσθετα όταν μελετας με μετρονόμο τραγούδα..»
«να σημειωσω επισης οτι ο καλος ντραμμερ ξερει να παιζει μπροστα,ακριβως πανω και πισω απο το μετρονομο (ο ΠΟΛΥ καλος παιζει..παντα πισω.»
«Αφηστε τις ΒΛΑΚΕΙΕΣ και γραφετε ΠΑΝΤΑ με μετρονομο γιατι οταν ερθει η ωρα να σας μιξαρω και δεν μπαινετε σωστα στο grid θα φατε το λουπαρισμα της αρκουδας...(σιγα μη καθομαι να κανω edit τα στον ....Karagiοzis wedding παιξιματα σας»
«Επισης αν θελουμε να κανουμε σοβαρη δουλεια στο στουντιο και ο ντραμμερ μας επιμενει οτι δεν χρειαζεται μετρονομο γιατι...τον καταπιεζει σαν ανθρωπο,παραβιαζει τα ανθρωπινα  δικαιωματα του,πιστευει οτι τα ντραμς ειναι μελωδικο οργανο,υποβιβαζεται το ποιοτικο του επιπεδο σε αυτο του Χ FACTOR ..και αλλα τετοια ψυχοπονιαρικα...  ....δεν στεναχωριομαστε καθολου, απλα τον ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ με εναν ΚΑΝΟΝΙΚΟ ντραμμερ και συνεχιζουμε..» «Ο μετρονομος ειναι φτιαγμενος να κανει ενα πραγμα...να φτιαχνει ΙΣΧΥΡΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΡΟΛΟΙ...δικο σας...το οποιο θαναι παντα εκει...ειτε μονοι σας παιζετε ειτε με μπαντα ειτε με σηκουενσερς,λουπες,με κακους μουσικους,καλους,με μετρονομο,χωρις μετρονομο,με πυρετο η με διαρροια....ειναι κατακτημενο για παντα...»
«Οποιος θελει και μπορει παιδια...οι αλλοι καντε χωρο για τους εκλεκτους...»
«Ο μετρονομος δεν ειναι ουτε.."μπρατσακι" ουτε "βοηθητικες ροδες" ουτε φυσικα χαλαει το feel ενος κομματιου αλλωστε οι καλοι ντραμμερ παντα παιζουν "γυρω" απο τον μετρονομο και δεν χανουν ποτε το feel τους.»  
«ΜΕΤΡΟΝΟΜΟΣ. ΠΑΝΤΑ ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ. ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ.»

ΠΕΡΙ DRUMS & THE ART OF SOLOING
 «ΝΑΙ υπαρχουν εξαιρεσεις, αλλα....
Το να κανουμε την εξαιρεση κανονα ειναι ατοπο.
Το να κανουμε την αδυναμια μας (αντε να μη την πω αδυναμια αλλα αιρετικη αποψη για να ξεχωρισουμε) φιλοσοφια και αποψη επισης ατοπο.»
«Είναι σημαντικό να μπορείς να σολάρεις. Κάτι τέτοιο χρησιμοποιείται ευρέως σε πολλά είδη μουσικής, αλλά δεν θεωρώ σωστό να λέμε, "Α, παίζω jazz άρα σολάρω" "Παίζω rock άρα δεν σολάρω"»
«Τα μουσικά είδη δεν είναι μαθηματικά: ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει. Αν ο οποιοσδήποτε δε θέλει να κάνει σόλο, δεν κάνει. Από κει και πέρα, είναι επιλογή του καθενός.»

ΠΕΡΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΤΥΜΠΑΝΩΝ
«διαλεξε , ρισκαρε , δειξε τυφλη εμπιστοσυνη.ΤΥΦΛΗ!και υπακοη...καμμια φορα δεν ξερεις γιατι πρεπει να κανεις κατι καπως,και δεν χρειαζεται κιολας να ξερεις...γουαξ ον γουαξ οφ...
μην μπανεις μεσα στην αιθουσα με την διαθεση να κανεις οντισιον στον δασκαλο,ΤΟΝ ΕΧΑΣΕΣ!
αν δεις οτι ο δασκαλος δεν δειχνει διαθεση να μαθει απο εσενα...ΦΥΓΕ!
αν δεις οτι ο δασκαλος  ερχεται σε δυσκολη θεση οταν κανει λαθος μπροστα σου,αν θελει να νομιζεις οτι ειναι πανσοφος κι αλανθαστος...δρομο.
αν νομιζεις οτι ξερεις καλυτερα απο τον δασκαλο(αυτο τοχω δει πολλες φορες)τι χρειαζεσαι...ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟ...»
«ΕΣΥ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΕΣΑΙ ΣΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ...ΟΧΙ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΣΕ ΕΣΕΝΑ..»
« ο δασκαλος μουσικης δεν ειναι η κομμωτρια της γειτονιας που πας και της λες.."Παρτα μου λιγο στα πλαινα¨ Ειναι ενας εξειδικευμενος ανθρωπος που {συνηθως} εχει φαει την μιση του ζωη πανω σε ενα οργανο και εχει εκπαιδευσει τον εαυτο του να μπορει να διδασκει.»
«Για την ακρίβεια με ενδιέφερε να με βάλει σε ένα συστηματικό τρόπο μελέτης, το οποίο και έκανε. Όπως και να με κράζει αν τολμούσα να εμφανιστώ αδιάβαστη   »
«Βρες ενα δασκαλο που να ασχολειται εξειδικευμενα με το αντικειμενο της διδασκαλιας και οχι το φοβερο και τρομερο ντραμμερ που παραδιδει μαθηματα ΜΟΝΟ οταν η δουλεια στο σκυλαδικο δεν παει καλα,η μολις γυρισε απο την περιοδεια της μπαντας του και για κανα μηνα θα ειναι διαθεσιμος να διδαξει.» «Βρες ενα δασκαλο που θα τον ενδιαφερει προτιστως να παιξεις ΕΣΥ κατα τη διαρκεια του μαθηματος και οχι εκεινος.»

ΠΕΡΙ ΒΙΝΤΕΟΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ DRUMS

«πιστευω οτι μονο ενας παιχτης με πολλη εμπειρια μπορει πραγματικα να διδαχτει απο τα βιντεο...δηλαδη αν εχει κανει αρκετα χρονια μαθηματα,εχει μια στημενη καλη τεχνικη,καταλαβαινει πως λειτουργει το σωμα του,εχει αντιληψη ανεπτυγμενη...να καταλαβαινει δηλαδη οχι μονο το ΤΙ παιζει αλλα και το ΠΩΣ,ΠΟΥ,ΠΟΤΕ,ΓΙΑΤΙ...!!!αλλιως παπαγαλιζει πληροφοριες χωρις να εχει ιδεα...ΚΑΙ κινδυνευει να τραυματιστει..!(βλ.το καταπληκτικο κατα τα αλλα βιντεο του τζοτζο μαγιερ)...προτεινω την χρηση τους με μετρο και καλη κριση...!»
 «Πιστέυω πως ενα μαθητής από μόνος του μπορεί να πέσει σε παγίδες, αφού πολλα dvd αναφέρονται σε drummers σε προχωρημένο επίπεδο.
Εκεί πιστεύω πως ο σωστός δάσκαλος θα μπορέσει να προφυλάξει τον μαθητη, ώστε να μην πηδαει στάδια στην εξελιξή του»
«το θεμα ειναι..να ξερεις...ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ...ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ..ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ...ΣΕ ΤΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ..και ΜΕ ΤΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ..σωστα?
μεσα απο ολα αυτα..εγω καταλαβαινω..
ΠΡΟΣΕΧΕ ΤΙ ΠΑΙΖΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΟ ΠΑΙΖΕΙΣ....ΠΡΟΣΕΧΕ ΤΟ GROOVE SOY....ΠΡΟΣΕΧΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΟΥ..μη σου σκασει και καμια γκρουπαρα και χασεις το μπουσουλα..και LESS IS MORE {αυτο οπου ιφισταται..}»

ΠΕΡΙ ΤΑΛΕΝΤΟΥ
«Ταλέντο είναι αυτό που μπορείς, δεν συνάδει όμως πάντα με αυτό που θέλεις...
Ταλέντο είναι η ευκολία της κατανόησης, η ασυνείδητη αντίληψη της δεξιότητας, η αβίαστη και  
Ταλέντο εν τέλει είναι το να κάνεις τους άλλους να σε προσέξουν...»

ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΑΚΟΗΣ ΜΑΣ.
«How Loud is Too Loud?
Loudness is measured in decibels (dB). You begin to damage your hearing when you're exposed to constant sound levels above 85 dB. Sound levels above 120 dB cause serious damage to your ears.
A whisper is measured at 30 dB. A rock concert measures at 120-130 dB. An iPod at full volume plays at 120 dB. That’s as loud as a jackhammer or chainsaw!
Remember: it doesn’t take much to lose your hearing and it doesn’t take much to protect it.»
«Προστάτεψε τα ώτα σου!! Είτε με ωτασπίδες είτε χαμηλώνοντας την ένταση. Μια μπάντα όσο ωριμάζει κάνει πρόβες σε χαμηλότερη ένταση και ζωντανές εμφανίσεις το ίδιο, οπότε ακούγονται όλα και ακούν όλοι όλους. Αν μετά από μια συναυλία (είτε ως παίκτης έιτε ως ακροατής) κλαμπ κλπ ακούς το πρωί ένα έντονο βουητό στ' αυτιά σου πήγαινε γρήγορα στο γιατρό. Είναι τα τριχωτά κύτταρα του οργάνου της ακοής (Corti)  που αργοπεθαίνουν και με κατάλληλη αγωγή μπορείς να διασώσεις κάποια από αυτά. Η αιφνίδια πτώση της ακοής και το οξύ ακουστικό τραύμα πρέπει να αντιμετωπίζονται αμέσως. Συνήθως κάνουμε κλινική εξέταση, ακουόγραμμα και μετά δίνουμε αγωγή και έπειτα ένα επαναληπτικό ακουόγραμμα μετά από 1 βδομάδα - δεκα ημέρες.
Σε αυτές τις περιπτώσεις έχω δει ακοή που είχε πτώση 40-50 % να επιστρέφει στο 10 με 20%. Αν το αγνοήσεις έχασες για πάντα ένα κομμάτι της ακοής σου...»
   
«Προσωπικά, υστερα από έντονη συζήτηση με τα παιδιά που παίζω μαζί, καταλήξαμε στο συμπέρασμα να παίζουμε όσο πιο σιγά γίνεται σε ένταση και σε συγκεκριμένα σημεία να "χώνουμε". Θεωρώ εξαιρετικά τυχερό και προνομιούχο έναν μουσικό που μπορεί να παίξει σιγανά σε ένταση αλλά παρ' όλα αυτά να βγάζει μια ένταση στο παίξιμό του. Κατι τέτοιο είναι ορθόδοξο να συμβαίνει σε όλες τις μπάντες ανεξαρτήτου μουσικής».

Με εκτιμηση σε όλους τους φιλους που εκαναν το κοπο να συμμετεχουν σε όλα αυτά τα θεματα.
Β.Μουλακάκης

Αξιολόγηση: ***** από 25 μέλη.
Σχόλια
tpavlos
New

Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 0


Προφίλ E-mail
21:21 - 03/06/11
Βαγγέλη πραγματικά μπράβο!!Λες τα πράγματα με το όνομα τους και επιτέλους ακούω ακόμη έναν (δυστυχώς είναι λίγοι πλέον αυτοί) να μιλάει για το groove και τη σημασία του να ακούς μουσική. Χαίρομαι που υπάρχουν ακόμη μερικοί ΔΑΣΚΑΛΟΙ με τέτοιες απόψεις και ειδικά στην Αθήνα που έχουμε κατακλειστεί από τους ''τεχνοκρατορες-σκυλάδες'' με τα άχρηστα chops.Τεσπα μεγάλη κουβέντα αυτή και ο σκοπος μου είναι να πω απλώς ένα μπράβο.!!
Τώρα όσον αφορά το σχόλιο του φίλου παραπάνω για τη Moeler συγγνώμη αλλά το θεωρώ άσκοπο.Για μένα το shuffle φτιάχνει μέσα από το swing για παράδειγμα και η τεχνική φτιχνει μέσα από τα rudiments(rudimental ritual) και υπαρχουν fingers(open grip),καρποί και wheep motion και όλα αυτά τα συνδυάζεις. Ελπίζω να μη σε παρεξηγήσω απλά έχω κουραστεί από την τόση υπερανάλυση της τεχνικής,γιατί έτσι κατλήγεισ να παίζεισ και ντί να ακούς τη μουσική να σκέφτεσαι τι τεχνική θα χρησιμοποιήσεισ για να παίξεις το τάδε λικ και απλά χάνεται το νόημα..
December
Musician
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 412



Προφίλ E-mail
23:27 - 13/04/11
Eύγε, πολύ χρήσιμο αυτό το συγκεντρωτικό κείμενο που περιέχει απόψεις και δηλώσεις μουσικών ολκής. Τυπώθηκε και κατέλαβε περίοπτη θέση στον τοίχο μου για εύκολη πρόσβαση. Ευχαριστώ .
drumaddict71
New

Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 0



Προφίλ WWW E-mail
08:53 - 06/04/11
Όσον αφορά το θέμα groove/τεχνική θα μου επιτέψετε μια παρέμβαση με τη δική μου ταπεινή γνώμη.Δε θεωρώ άλλο το groove και άλλο τη τεχνική,άν δεν έχεις τεχνική ΔΕΝ μπορείς να γκρουβάρεις,πχ αν δεν έχεις καλά τη Moeller και πας να παίξεις γρήγορο shuffle ,δε θα γκρουβάρει γιατί δεν έχεις τη κίνηση.Αν δεν έχεις καλή τεχνική στο πόδι,στις διπλές πχ,τα μπιτ που παίζεις με διπλές θα έχουν πρόβλημα.Κοιτώντας πίσω δέκα χρόνια και βέποντας το shuffle που έπαιζα τότε και τώρα,η χαώδης διαφορά που βλέπω οφείλεται αποκλειστικά στη βελτίωση της τεχνικής μου.
Geonightwish
New

Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7


Προφίλ E-mail
14:48 - 05/04/11
Thanks :)


Twitter News
Powered by EzPortal