Προς το περιεχόμενο

Reverb, και η χρήση του


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μια και ο αγαπητος Ιχνηλατης το ζητησε ας δουμε λιγο πως & αν χρησιμοποιουμε Reverb στις ηχογραφησεις μας..

 

Προσωπικα οταν γραφω ΜΠΑΝΤΕΣ και πραγματικα οργανα εχω ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ εντελως τη χρηση του.

 

Τα πνιγμενα στα reverb ντραμς & φωνητικα μου την εδιναν παντα αλλα ηταν για πολλα χρονια στη μοδα ,λες και ειχαν παντρευτει οι ηχοληπτες τα Lexicon τους :lol: (& καλα να ηταν Lexicon ,quadraverb ηταν συνηθως :? )

 

Ετσι οταν πριν απο 4-5 χρονια διαβασα οτι ο αγαπημενος μου παραγωγος Buddy Miller δεν χρησιμοποιει ΠΟΤΕ reverb αποφασισα να το τολμησω & αρχισα να το αποκλειω τελειως (παντα μιλαμε για φυσικα οργανα).

 

Εχω την τυχη να γραφω αποκλειστικα σε ενα στουντιο με ενα καταπληκτικο drum room και ξεκινησα με τις εγγραφες τυμπανων χωρις καθολου reverb. Η διαφορα στην ποιοτητα του ηχου (παντα βεβαια με εναν ντραμμερ που ξερει να χτυπησει τα τουμπανα του γιατι αν δεν ξερει η κατασταση δεν σωζεται με τιποτα..) ηταν πολυ μεγαλη.

 

Επιτελους στακατα ταμπουρα,γεματες και punchy κασες,καθαρα πιατινια.

Το φυσικο reverb του χωρου σε συνδιασμο με προσεγμενο compression & ελαφρυ eq εκαναν θαυματα.

 

Τα ντραμς ειναι το 50% μιας παραγωγης και αν τα "φτιαξεις" καλα τα υπολοιπα ειναι παιχνιδακι..

 

Παμε τωρα στις κιθαρες,ετσι κι αλλοιως ποτε μου δεν το χρησιμοποιω (εκτος αν θελω να βγαλω surf ηχο) οποτε εδω δεν μου ελειψε καθολου,αν το χρησιμοποιειτε και εχετε προβληματα ευκρινειας καντε το "σωστο" δηλ. ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΤΕ το με DELAY :wink: (πολυ πιο ζεστος και αμεσος ηχος φτανει να κρατατε το level χαμηλα,αυξανοντας το feedback)

 

To ιδιο και στις φωνες.Οι πνιγμενες στο reverb φωνες των 80s εχουν οριστικα πεθανει.Και εδω χρησιμοποιω delay μια και η φωνη ετσι βγαινει πιο καθαρα μπροστα χωρις να χρειαζεται δραστικο eq & compression.

 

Γενικα η αντικατασταση του reverb με σωστα ρυθισμενα delay δινει ενα καθαροτερο & ευκολοτερο στο μιξαρισμα αποτελλεσμα...

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 28
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Συμφωνώ εν μέρει με αυτά που λες Νίκο, αλλά όταν πρόκειται για ένα κομμάτι ατμοσφαιρικό (και όχι ας πούμε punk-rock), σε στυλ ας πούμε ...Dead Can Dance, τι κάνεις?

 

ΟΥΤΕ εκεί χρησιμοποιείς reverb???

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν εχει τυχει να κανω τετοιου ειδους παραγωγες :lol: ,αλλα γενικα οχι ,θα προτιμησω το delay,το reverb τα μουνταινει τα πραγματα...

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Γενικα η αντικατασταση του reverb με σωστα ρυθισμενα delay δινει ενα καθαροτερο & ευκολοτερο στο μιξαρισμα αποτελλεσμα...

 

+1000 Σ'αυτό!

 

Αν και δεν συμφωνώ απόλυτα σε όλα κι εγώ είμαι fan του φυσικού reverb.

Πάντα γράφω στεγνά όλα τα όργανα και όλα τα acoustic panels που έχω βάλει στο χώρο μου είναι μετακινούμενα για να μπορώ να αφαιρώ και να προσθέτω ανάλογα με τα γούστα και τις απαιτήσεις.

 

Στις κιθάρες όταν θέλω να φανεί το reverb πάντα αφήνω το κανάλι ξερό και προσθέτω ένα δεύτερο κανάλι συνήθως παναρισμένο hard για να δώσω και λίγο αίσθηση χώρου (και πάντα με send όπως πολύ σωστά είπε ο Γεράσιμος).

 

Στις φωνές μου αρέσει να παίζω με το delay και αν θα βάλω reverb κυρίως πλακώνω μόνο τις δεύτερες για να έχουν την αίσθηση του "οργάνου"

 

Πάντα βέβαια με τις απαιτήσεις του κομματιού, γι αυτό πιστευώ πως κάθε περίπτωση είναι μοναδική...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eγω παλι ΔΕΝ γνωριζω απο παραγωγες,αλλα οσες εχω ακουσει

που προστιθεται reverb μου φαινονται πολυ ωραιες ακουστικα...

Οι dead can dance σιγουρα βαζουν μπολικο παντως!!

 

Αν βαλεις πολυ feedback στο delay δεν παιζει περιπτωση να σου

πικαρει?...?...? :?:

 

Το καλυτερο reverb παντως που εχω ακουσει υπαρχει σε εναν

συγκεκριμενο δισκο (Anouar Brahem trio...)Κατεξοχην ηχογραφημενος

σε ενα μοναστηρι στην Αυστρια,εκει ας πουμε χρειαζεται reverb γιατι

ειναι τριο με ουτι-κλαρινο-κρουστα.ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ.Οποιος θελει ας

ριξει ενα ακουσμα.Το εχω ερωτευτει αυτο το cd.

feel da FUNK blast

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ετσι οταν πριν απο 4-5 χρονια διαβασα οτι ο αγαπημενος μου παραγωγος Buddy Miller δεν χρησιμοποιει ΠΟΤΕ reverb αποφασισα να το τολμησω & αρχισα να το αποκλειω τελειως (παντα μιλαμε για φυσικα οργανα).

...

Το φυσικο reverb του χωρου σε συνδιασμο με προσεγμενο compression & ελαφρυ eq εκαναν θαυματα.

 

To φυσικό ριβερμπ τι διαφορά έχει από το ριβερμπ;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To φυσικό ριβερμπ τι διαφορά έχει από το ριβερμπ;

 

Το φυσικο reverb δημιουργειται απο το περιβαλλον, δηλαδη

κλειστους χωρους...Οπως το παραδειγμα που εδωσα με την

ηχογραφηση μεσα στο μοναστηρι.Η ακουστικη ειναι απλα ΤΕΛΕΙΑ.

feel da FUNK blast

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To φυσικό ριβερμπ τι διαφορά έχει από το ριβερμπ;

 

Λέγοντας "φυσικό ριβέρμπ" εννοούμε την αντήχηση που υπάρχει στο χώρο που γίνεται η ηχογράφηση. Σε ένα drum room είναι μελετημένη ώστε να είναι ακριβώς η κατάλληλη για τα ντραμς (θεωρητικώς). Ένας καλός ντράμερ λαμβάνει ενστικτωδώς υπ'οψιν του τα χαρακτηριστικά αντήχησης του χώρου στον οποίο παίζει και προσαρμόζει το παίξιμό του έτσι ώστε να εκμεταλεύεται αυτά τα χαρακτηριστικά αντήχησης. Οπότε το αποτέλεσμα είναι άρτιο από τη πρώτη στιγμή. Θεωρητικά, θα μπορούσες να γράψεις εντελώς dry τύμπανα, αλλά δεν το θες πραγματικά αυτό διότι ακούγονται κάπως και η μεταγενέστερη προσθήκη ριβέρμπ δεν οδηγεί παρά σπάνια σε εξίσου άρτιο αποτέλεσμα.

 

Το πρόβλημα με το τεχνητό ριβέρμπ είναι ότι έχουμε συνέχεια τη τάση να το παρακάνουμε, ειδικά όσοι εργαζόμαστε αποκλειστικά με soft synths (όπως εγώ): τα patches των οργάνων έχουν συχνά πολύ reverb από μόνα τους και μετά πάμε από πάνω και το σκίζουμε σε επιπλέον reverb.

 

Πάντως, αν ακούσετε προσεκτικά θα δείτε ότι είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός των δίσκων που δεν υπάρχει καθόλου (ή, έστω υπάρχει ελάχιστο) reverb και μάλιστα πολύ προσεκτικά τοποθετημένο σε μετρημένες δόσεις. Οπότε συμπεραίνω ότι επί της ουσίας ο Superfunk έχει απόλυτο δίκιο.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου