Προς το περιεχόμενο

Μαμά, πότε η κιθάρα είναι... ''κουπί''?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εάν όχι τα ξύλα, τότε τί ;

 

Σε ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ οργανα? (για την τεραστια σημασια του...κσυλου.. ;D..στα ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ συμφωνω..)

 

Ας τα πιασουμε απο την αρχη...κατα σημασια σπουδαιοτητας ;D

 

1.το ΣΕΤ ΑΠ (παρε μια καλοσεταρισμενη Squier Classic Vibe και συγκρινε την στον ιδιο ενισχυτη με μια κακοσεταρισμενη Am STD ή και Custom Shop...ΣΙΓΟΥΡΑ η CV θα ακουγεται,και θα παιζει πολυ καλυτερα)

 

2.οι μαγνητες (αλλαξε τους μαγνητες στη Les Paul σου και βαλε της μαγνητες strat...κατα 90% σαν...strat θα ακουγεται... ;D,παντως σαν Les Paul ΣΙΓΟΥΡΑ θα ΠΑΨΕΙ να ακουγεται)

 

3.τα ηλεκτρικα (αλλαξε τα ποντεσιομετρα και τα πυκνωτακια στην strat σου και θα ακουσεις ΤΡΑΓΙΚΑ μεγαλυτερη διαφορα απο το αν αλλαξεις τη..φλυδα της ταστιερας απο maple σε rw)

 

4.οι χορδες (οποια κιθαρα εχει τις πιο φρεσκιες χορδες ακουγεται καλυτερα σε ενα "μαγαζι")

 

5.η γεφυρα (δοκιμασε να αλλαξεις τη γεφυρα μια tele απο ελαφρια.. τενεκεδενια...ashtray σε βαρια μπρουτζινη modern...  )

 

6.τα ταστα (μια κιθαρα με μεγαλυτερα ταστα θα ακουγεται παντα πιο "δυνατη","σκαστη" και πριμα απο μια με μικρα.

 

πανω απο ΟΛΑ βεβαια ειναι ο ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ....η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ κιθαρα του κοσμου σε εναν πολυ καλο ενισχυτη  παντα θα ακουγεται καλυτερα απο την..καλυτερη κιθαρα του κοσμου σε εναν μετριο/κακο ενισχυτη...

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 311
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Εγω για να απαντησω στην ερωτηση σου εχω παρει οργανο 1000 ευρω χωρις να το εχω πιασει καν στα χερια μου. Ειδα τα specs που ηθελα, το παρηγγειλα, το πηρα κ το εχω ερωτευτει. Ενα ibanez rg2550z. Το να ειναι μαπα ο ηχος μιας ηλεκτρικης κιθαρας η οποια εχει ενα καλο σετακι μαγνητες κ ειναι σεταρισμενη σωστα μου φαινεται αστειο. Μαλλον θα ειναι μαπα ο ηχος του ενισχυτη κ οχι ο ηχος της κιθαρας... Βεβαια δεν ειμαι κανενας εμπειρος κιθαριστας αλλα εμενα ο ηχος της κιθαρας μου μ αρεσει. Βεβαια αυτο π εχω δει και καταλαβει ειναι οτι ο ενισχυτης παιζει τον πρωτο και τον τελευταιο ρολο στον ηχο... Απο την κιθαρα αυτο που ζηταω ειναι το playabilty και το feeling που μου δινει οταν την κραταω στα χερια μου... Επισης εχω δει να αλλαζει τρομερα ο ηχος απο λεπτομερειες του τυπου να βαλω τον ενισχυτη στο πλακακι αντι για πανω στο χαλι η να τον παω πιο κοντα στον τοιχο η πιο μακρυα απο αυτον... Τετοιες διαφορες δεν εχω δει οταν βαζω την rg μου στον ενισχυτη (κιθαρα 1000ε) σε σχεση με οταν βαζω μια epiphone sg των 200ε που εχω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ αγαπητέ Marathon, καλώς σας βρήκα, ήδη βέβαια τυγχάνων αναγνώστης σας, προ πολλού.

 

Θα διαφωνήσω όμως, στα περί πλήρους και απόλυτου διαχωρισμού ακουστικών και ηλεκτρικών οργάνων. Απλώς, στα καθαρά ακουστικά  όργανα, η συνεισφορά των ξύλων στο ηχητικό αποτέλεσμα είναι τόσο προφανής, που είναι εντελώς αδιαμφισβήτητη. Επέλεξα λοιπόν το παραπάνω παράδειγμα, προκειμένου να επισημάνω, με τη σειρά μου,  τον εν γένει  αστάθμητο χαρακτήρα του ξύλου ως πρώτης ύλης, στην οργανοποιϊα. Διότι είτε για ακουστικά μιλάμε, είτε για ηλεκτροακουστικά είτε για ηλεκτρικά όργανα μιλάμε, πάντως για ξύλινα όργανα μιλάμε, σε κάθε περίπτωση. Όργανα ξύλινα, άρα  απρόβλεπτα, τόσο, όσο και η βασική ύλη τους.  Νομίζω ότι αυτός είναι ο πυρήνας του προβληματισμού του Lord Goumis : -Πώς δηλαδή εξηγείται, δύο ηλεκτρικά όργανα παρόμοιου τύπου και προδιαγραφών να διαφοροποιούνται ηχητικά μεταξύ τους, σε βαθμό μάλιστα ορισμένα εξ αυτών να κρίνονται ως «κουπιά». Παρότι προσπαθούμε να αποφύγουμε την αναδρομή σε συζητήσεις περί ξύλων, εκεί ακριβώς οδηγείται η συζήτηση, μοιραία.

 

Αγαπητέ Superfunk, όλα τα ανωτέρω σωστά, αλλά δε νομίζω ότι είναι το θέμα μας η επίδραση που θα έχουν επί του ήχου οι επιγενόμενες τροποποιήσεις-βελτιώσεις, όπως η αλλαγή μαγνητών, ηλεκτρικών, γέφυρας κλπ, που αναφέρεις. Προφανώς θα έχουν μεγάλη επίδραση, το καθένα απ’ αυτά και όλ’ αυτά μαζί, ακόμη περισσότερο.

 

Αλλά, εάν κατάλαβα σωστά, εν προκειμένω ο  Lord Goumis αναφέρεται στις ήδη υφιστάμενες διαφορές δύο πανομοιότυπων, συγχρόνως κατασκευασμένων οργάνων, με τις ακριβώς ίδιες  προδιαγραφές, τη στιγμή ακριβώς που εξέρχονται της εργοστασιακής γραμμής.

 

Ίδιες κιθάρες, ίδιοι μαγνήτες, ίδια ηλεκτρικά, ίδια γέφυρα, ίδιο nut, ίδια τάστα, ίδιες χορδές, ίδιο (όσο το δυνατόν, εν πάση περιπτώσει) setup, ίδιος ενισχυτής, ίδιο καλώδιο,  ίδιος κιθαρίστας, ίδια πένα, ίδια ώρα, και όμως, η διαφορά είναι εκεί, την ακούς ολοκάθαρα.  Εκεί έγκειται, νομίζω, ο προβληματισμός του Lord. –Γιατί να συμβαίνει αυτό ;  -Έλα μου ντε, γιατί ;

 

Πάντως, οφείλω να ομολογήσω ότι υπάρχουν όντως στη φύση  κάποια συγκεκριμένα ξύλινα πράγματα, που ακούγονται ακριβώς τα ίδια, υφ’ οιεσδήποτε συνθήκες : Οι γλώσσες των πολιτικών.  Άλλη εξαίρεση εγώ δεν βλέπω.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλώς, στα καθαρά ακουστικά  όργανα, η συνεισφορά των ξύλων στο ηχητικό αποτέλεσμα είναι τόσο προφανής, που είναι εντελώς αδιαμφισβήτητη.

κανείς δεν θα πεί ποτέ το αντίθετο....

 

Όργανα ξύλινα, άρα  απρόβλεπτα, τόσο, όσο και η βασική ύλη τους.

και όμως, φτιάχνοντας αρκετές partcasters με πολύ κοντινά χαρακτηριστικά (μόνο τα ηλεκτρικά αλλάζουν και τα εικαστικά ;D) έχω απολύτως προβλέψιμα αποτελέσματα χωρίς να γράφω και Fender.

 

Ίδιες κιθάρες, ίδιοι μαγνήτες, ίδια ηλεκτρικά, ίδια γέφυρα, ίδιο nut, ίδια τάστα, ίδιες χορδές, ίδιο (όσο το δυνατόν, εν πάση περιπτώσει) setup, ίδιος ενισχυτής, ίδιο καλώδιο,  ίδιος κιθαρίστας, ίδια πένα, ίδια ώρα, και όμως, η διαφορά είναι εκεί, την ακούς ολοκάθαρα.  Εκεί έγκειται, νομίζω, ο προβληματισμός του Lord. –Γιατί να συμβαίνει αυτό ;  -Έλα μου ντε, γιατί ;

Γιατί, το ξαναλέω είμαστε ασταθείς ώς υπάρξεις και δεν μπορείς να απομονώσεις ΜΟΝΟ μία αίσθηση...εάν η κιθάρα είναι κόκκινη ή μαύρη τη συγκεκριμένη στιγμή παίζει μεγάλο ρόλο ;)

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@ Vkbob : welcome! Πολύ καλοδιατυπωμένα ποστ, πολλές αλήθειες που εκφράζουν όλους (αν εξαιρέσουμε το επίμαχο σημείο περί ξύλων που δεν είναι universally accepted, αλλά και μόνο ο ταπεινός και μη-δογματικός τρόπος σου να εκφράζεσαι νομίζω σε τιμά).

 

Λοιπόν, όπως είπα και στην αρχή ας μην γίνει το θέμα ''ξύλα vs ξύλα'' (αν και καταλαβαίνω ότι από κάποιο σημείο και έπειτα, είναι αδύνατον να εκφράσει κάποιος τη άποψή του περί διαφοροποίησης που βασίζεται σε αυτό χωρίς να τα αναφέρει).

 

Το θέμα είναι αυτό

 

Πώς δηλαδή εξηγείται, δύο ηλεκτρικά όργανα παρόμοιου τύπου και προδιαγραφών να διαφοροποιούνται ηχητικά μεταξύ τους, σε βαθμό μάλιστα ορισμένα εξ αυτών να κρίνονται ως «κουπιά»

 

Αν δεχτούμε ότι δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ δυο ίδιων ηλεκτρικών οργάνων (ίδιων τόσο στη μάρκα όσο και στο μοντέλο και στο μοντέλο του μοντέλου) τότε οποιαδήποτε am.std '91 strat παίζει το ίδιο με οποιαδήποτε am.std '91 strat και μια VOS '58 LP παίζει το ίδιο με μια οποιαδήποτε VOS '58 LP,έτσι αν ένα μοντέλο ακούγεται σκ@τ@ (σε κάποιον) θα ακούγονται και τα υπόλοιπα, δεν υπάρχει δηλαδή αυτό που λένε έπεσα σε καλό ή σε κακό κομμάτι... that's it και end of story...

 

Αν δεχτούμε ότι υπάρχουν διαφορές μεταξύ δυο ίδιων ηλεκτρικών (ίδιων τόσο στη μάρκα όσο και στο μοντέλο και στο μοντέλο του μοντέλου) οργάνων και όντως ακούγονται διαφορετικά (και δεν φταίει σε αυτό κάποια ρύθμιση), αυτό το ''διαφορετικά'' αναρωτιέμαι αν είναι τόσο εμφανές από κάποιους που έχουν την ικανότητα να το ακούσουν, όπως και αναρωτιέμαι επίσης αν αυτό το ''διαφορετικά'' δεν σημαίνει απαραίτητα ''καλύτερα'' ή ''χειρότερα'' , απλά ''διαφορετικά'' με ό,τι αυτό συνεπάγεται στο ατομικό γούστο, όπως επίσης αναρωτιέμαι αν το ''διαφορετικά'' μπορεί να έχει τόσο τραγικές διαστάσεις σε κάποιον σε βαθμό που να πει ''ευτυχώς που πήρα αυτήν με serial number M3457, γιατί εκείνη με serial number M3458 απλά δεν ακουγότανε...''

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν μιλάμε για τη σημασία του ξύλου μεγάλο ρόλο στον ήχο ενός οργάνου παίζει και το μπράτσο.Εκεί το ξύλο δε νομίζετε οτι παίζει ρόλο;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν μιλάμε για τη σημασία του ξύλου μεγάλο ρόλο στον ήχο ενός οργάνου παίζει και το μπράτσο.Εκεί το ξύλο δε νομίζετε οτι παίζει ρόλο;

Ένα-ένα...με τη σημασία του (ξύλινου) σώματος τελειώσαμε? ;D

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και αναρωτιέμαι επίσης αν αυτό το ''διαφορετικά'' δεν σημαίνει απαραίτητα ''καλύτερα'' ή ''χειρότερα'' , απλά ''διαφορετικά'' με ότι αυτό συνεπάγεται στο ατομικό γούστο, όπως επίσης αναρωτιέμαι αν το ''διαφορετικά'' μπορεί να έχει τόσο τραγικές διαστάσεις σε κάποιον σε βαθμό που να πει ''ευτυχώς που πήρα αυτήν με serial number M3457, γιατί αυτή με serial number M3458 απλά δεν ακουγότανε...''

 

αυτο ακριβως σημαινει δηλ. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ...

 

να στο θεσω αλλοιως το θεμα...

 

Προσωπικα πρεπει να εχω φτιαξει πανω απο 50 tele,αλλες για εμενα και αλλες για φιλους...και ναι ΞΕΡΩ ακριβως πως να «επαναλαμβανω» ενα οργανο που μου αρεσει (αν παιξεις με τις προσωπικες μου τελε θα το καταλαβεις αυτο).

 

Εχω φτιαξει ομως και τελε ..που ΕΜΕΝΑ δεν μου αρεσουν καθολου (προσωπικα προτιμω ΠΟΛΥ ελαφρια οργανα με μαγνητες με χαμηλη εξοδο,πολυ χοντρα μπρατσα και μεγαλα ταστα) αλλα αρεσουν σε αυτους για τους οποιους τα εφτιαξα....

 

Ωραια Τele ειναι μια vintage 52  που μπορει να ζυγιζει...7 κιλα και να ξυριζει στα καθαρα αλλα να εχει απιστευτο sustain ,και παρουσια στη σκηνη οταν το gain ανεβαινει ,ωραια Tele ειναι και μια vintage 52 που ειναι...πιπουλο και εχει το twang της αρκουδας ,αλλα δεν ειναι και οτι καλυτερο για να παιξεις....Judas Priest…

 

Aπο εκει και περα σε διαβεβαιωνω οτι αν 2 κιθαρες εχει το ΙΔΙΟ μπρατσο,το ΙΔΙΟ (σε βαρος ) σωμα και τα ιδια ηλεκτρικα και hardware….το...ΙΔΙΟ θα ακουγονται (α,και το ΙΔΙΟ ακριβως σετ απ πραγμα ΠΟΛΥ δυσκολο),το ζητημα ειναι οτι ΠΟΤΕ ολα αυτα δεν ειναι ΑΚΡΙΒΩΣ τα ιδια (και ειδικα το βαρος και οι ‘τιμες’ των ποντεσιομετρων και μαγνητων .)

 

Όταν μιλάμε για τη σημασία του ξύλου μεγάλο ρόλο στον ήχο ενός οργάνου παίζει και το μπράτσο.Εκεί το ξύλο δε νομίζετε οτι παίζει ρόλο;

 

φυσικα και παιζει ,οσο παχυτερο και οσο πιο ακαμπτο ειναι τοσο το καλυτερο in my book ...

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα-ένα...με τη σημασία του (ξύλινου) σώματος τελειώσαμε? ;D

Ναι, τελειώσαμε.

Παίζει.

Δεν πάμε στο πόσο.

Αλλά καταλήγουμε στο "παίζει".

Πάμε στο μπράτσο γρήγορα γιατί έχουμε δρόμο μπροστά μας.

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου