Προς το περιεχόμενο

Quantization και "γκρουβάρισμα"


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Με αφορμή πρόσφατη συζήτηση που είχα με τον @PAL και με την ευκαιρία των εύστοχων παρατηρήσεων των @Yannis Methenitis @fusiongtr @dimsonic @Ali Barout @cigaret13και άλλων επιφανών συμφορουμιτών στο τελευταίο κομμάτι που ανέβασα στο section "Music", θα ήθελα πολύ να ακούσω την γνώμη σας για την παρακάτω πρόταση :

 

"Αν κάνει κανείς quantize στα midi είναι πολύ δύσκολο να πετύχει γκρουβάρισμα στο κομμάτι του."

 

Τι γνώμη έχετε επ' αυτού και αν όντως ισχύει πως λύνεται;  Με δεδομένο ότι γράφουμε οι περισσότεροι με όργανα vst, χωρίς την παρουσία ντράμερ, μπασιστα κλπ στις ηχογραφήσεις μας, πως μπορεί να πετύχει κανείς το πολυπόθητο swing;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξέρω για τα midi, πάντως ξέρω ότι ο Πάνος κάνει quantize και την αναπνοή του 😄

(Τον θυμάμαι σε πολλές περιπτώσεις να κάνει quantize και audio αρχεία)

  • Χαχα 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, gkourmoul1 είπε

Δεν ξέρω για τα midi, πάντως ξέρω ότι ο Πάνος κάνει quantize και την αναπνοή του 😄

(Τον θυμάμαι σε πολλές περιπτώσεις να κάνει quantize και audio αρχεία)

Ναι αυτό ακριβώς μου είπε και εμένα :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πολύ δύσκολο ερώτημα.

Βασικά απαιτεί την βαθειά γνώση του οργάνου που ψηφιοποιείται. 

εντάξει όλοι ξέρουμε λίγο τα άλλα όργανα αλλά μάλλον ένα (και αυτό με ερωτηματικό) το κατέχουμε τόσο όπως θα το παίξει ένας επαγγελματίας αντί από εμάς.

Το πιό σημαντικό ιδίως με τέτοια φανκυ θέματα είναι το πως αντιμετωπίζει ο κάθε παίκτης τον χρόνο. Αν παίζει πάνω στο χρόνο, πίσω απ το χρόνο ή μπροστά.

Θα δώσω ένα μικρό παράδειγμα στο κομμάτι σου.

Στην αρχή και μέχρι το 0.19 έχεις ένα μικρό λικ E/F/F# που παίζεται 3 φορές. Αυτό εμένα τουλάχιστον τις 2 απο τις 3 ακούγεται εκτός γκρουβας.

Το λικ ακούγεται στο 0.07, στο 0.12 και στο 0.16. Στα δικά μου αυτιά το 0.07 και το 0.16 καθυστερούν. Ενα ελάχιστο ποσοστό. Στο 0.12 έρχεται πιό φυσικό.

Μπορεί να είναι τυχαίο αλλά από περιέργεια δες το αν όντως ισχύει. Φυσικά μπορεί να έχει να κάνει με την θέση του λικ μέσα στο όλο σχήμα και κάποια άλλα όργανα να το ρίχνουν πίσω επειδή εκείνα βιάζονται.

Είναι πολύ δύσκολο. Προσωπικά όταν έκανα κάτι τέτοιο έκανα αναγκαστικά άπειρες δοκιμές και ακροάσεις. Απειρες. Μέχρι να ευχαριστηθεί το δικό μου αυτί. Και φυσικά όχι την ίδια μέρα. Κάνεις δοκιμάζεις καταλήγεις και ακούς ξανά ξεκούραστος πρώτο πράγμα την επόμενη.

Αλλιώς βρίσκεις μουσικούς που να μπορούν να γκρουβάρουν και να σε βοηθήσουν.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να συμπληρώσω, κάνω quantization, αλλά πολλές φορές το χαλάω πχ από 32άρι το κάνω 64άρι ή επίσης το κάνω ελεύθερο (με το χέρι) αν μου δώσει ακουστικά καλύτερη λύση.

 

 

στο κομμάτι σου όλα τα λεφτά είναι μέχρι το 0.20

Εκείνο ένας επαγγελματίας παραγωγός θα το χτύπαγε σαν χταπόδι και μια βδομάδα (εγώ κανα δυο μέρες) μέχρι να το φέρει εκεί που θέλει και μετά θα το είχε σαν βάση να το κοπιάρει να το αλλάξει κλπ. Αλλά αφού το κλειδώσει πρώτα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, dimsonic είπε

να συμπληρώσω, κάνω quantization, αλλά πολλές φορές το χαλάω πχ από 32άρι το κάνω 64άρι ή επίσης το κάνω ελεύθερο (με το χέρι) αν μου δώσει ακουστικά καλύτερη λύση.

 

Θεωρώ ότι παίζει ρόλο και αν το sample από το vst ξεκινάει αμέσως ή χρειάζεται και κάποια κλάσματα του δευτερολέπτου να ακουστεί. Έχω παρατηρήσει ότι σε αρκετά vst υπάρχει μια σχετική καθυστέρηση.

Βέβαια αυτό δεν ξέρω αν οφείλεται στην βιβλιοθήκη ή αν παίζει ρόλο και η ιπποδύναμη του υπολογιστή (ram & επεξεργαστής). 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, roberto30 είπε

Θεωρώ ότι παίζει ρόλο και αν το sample από το vst ξεκινάει αμέσως ή χρειάζεται και κάποια κλάσματα του δευτερολέπτου να ακουστεί. Έχω παρατηρήσει ότι σε αρκετά vst υπάρχει μια σχετική καθυστέρηση.

Βέβαια αυτό δεν ξέρω αν οφείλεται στην βιβλιοθήκη ή αν παίζει ρόλο και η ιπποδύναμη του υπολογιστή (ram & επεξεργαστής). 

 

 

αυτό υποτίθεται το έχεις λυμένο πριν ξεκινήσεις.

Πόσο latency έχεις?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

To quantization σε μουσικές φράσεις που δεν είναι απλές δεν είναι εύκολη υπόθεση. Πρέπει να γίνεται στις αξίες της φράσης. Π.χ. αν η φράση έχει σε κάποιο σημείο τρίηχα και κάποιος κάνει quantize σε δεκατα έκτα τότε η φράση θα χάσει την αρχική της ταυτότητα και το groove. Επιπρόσθετα αν κάποιος παίζει ολόκληρα και λόγω αργού attack χτυπάει πολύ πριν το click ή δεν είναι τόσο καλός παίχτης να παίζει σφιχτά στο tempo και κάνει quantize σε εξηκοστά τέταρτα... το quantisation σε πολλές νότες δεν θα γίνει σωστά. Επομένως κάνουμε quantize στην αξία της νότας. Αν γίνει σωστά και οι μουσικές φράσεις το υποστηρίζουν τότε το groove είναι εγγυημένο.

Επεξεργασμένο από PAL
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ό,τι ακούγεται καλά.

 

Και audio θα κάνω quantize, και midi θα κάνω quantize, και καθόλου δεν θα το ακουμπήσω. Αρκεί να δένουν όλα, και αυτό εξαρτάται και από την αίσθηση.

 

Για σφιχτό ρυθμό, θέλει quantize. Για πλεούμενα, θέλει ελεύθερο. Ή χαλαρό quantize, ή και σφιχτό quantize με λίγο σλιπ αριστερά δεξιά.

 

Το θετικό της όλης ιστορίας είναι ότι όλα ξεδιαλύνον σε 1 μέτρο, οπότε δεν είναι χρονοβόρο σαν διαδικασία.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου