Προς το περιεχόμενο

Παιχνίδι γνώσεων - 1


gerasimos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Λοιπόν δεν βλέπω άλλα σχόλια , θα ήθελα να πω και τη δική μου πρόταση ... εγώ θα πρότεινα ένα υβριδικό τρόπο με αναλογική εγγραφή και ψηφιακή ανάγνωση.

 

Εγγραφή.

Ας φανταστούμε λίγο τη λειτουργία των σεισμογράφων όπου μια βελόνα κινείται και καταγράφει μια κυματομορφή. Οι κεφαλές των κανονικών CD έχουν ένα φακό που είναι πάντα σταθερός απ τον οποίο διέρχεται η ακτίνα laser. Όλη η κεφαλή είναι αναρτημένη σε λαστιχάκια που της επιτρέπουν να κινείται ηλεκτρομαγνητικά δεξιά αριστερά για να κεντράρει με ακρίβεια τα tracks. Στη δική μου τροποποίηση εκτός από τη κεφαλή θα μπορεί να κινείται και ο φακός (πχ ηλεκτρομαγνητικά ή πιεζοηλεκτρικά) και θα μπορεί να στέλνει υπό γωνία την ακτίνα laser πάνω στο CD ώστε να «ζωγραφίζει» την κυματομορφή και να «καίει» το CD δημιουργώντας tracks με μικροσκοπικές κυματομορφές όπως σε ένα σεισμογράφο. Παράλληλα με το αναλογικό track θα υπάρχει και ένα άλλο ψηφιακό track που θα δίνει τη θέση του τραγουδιού για random access και θα διαβάζεται από μια δεύτερη κεφαλή που θα είναι τοποθετημένη διαμετρικά αντίθετα από την άλλη. Επίσης αυτό το track θα βοηθάει και ως αναφορά για διατήρηση σταθερής ταχύτητας αναπαραγωγής.

 

Αναπαραγωγή.

Η αναπαραγωγή θα γίνεται με ψηφιακό τρόπο με οπτικό CCD ή με κάθετη σάρωση ακτίνας laser του track. Θα κάνουμε δηλαδή οπτική δειγματοληψία της κυματομορφής και μετατροπή της σε ψηφιακό σήμα.Έτσι όσο καλυτερεύει η τεχνολογία ανάγνωσης τόσο θα αυξάνεται η ποιότητα ήχου από το ήδη υπάρχον ηχογραφημένο υλικό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 32
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Χμμμ, σωστός ο dither... εν' τούτοις νομίζω ότι δεν χρειάζεται καν να κινείται ο φακός για να επιτευχθεί η (ούτως είπείν) φωτογραφική ανάγνωση της κυμματομορφής. ¶λλωστε, αν κινείτο, θα ήταν άγνωστο στο σύστημα προς ποια κατεύθυνση θα έπρεπε να γίνει η επόμενη κίνηση χωρίς την παροχή επιπλέον πληροφορίας από κάποιο άλλο υποσύστημα, οπότε πράγματι η δυνατότητα κίνησης του φακού δεν φαίνεται να είναι χρήσιμη.

 

Περισσότερο λογικό μου φαίνεται να υπήρχαν δύο φακοί, ο ένας για την ανάγνωση/εγγραφή των ψηφιακών δεδομένων και ο άλλος για την ανάγνωση/εγγραφή της κυμματομορφής. ¶λλωστε τα οπτικά χαρακτηριστικά του φακού για την ανάγνωση της κυμματομορφής θα έπρεπε να είναι πολύ διαφορετικά (άλλη ευκρίνεια, άλλοι δείκτες διάθλασης, άλλο κοντράστ), ενώ είναι είναι βέβαιο ότι η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία με την οποία θα γινόταν η εγγραφή/ανάγνωση της κυμματομορφής θα έπρεπε να είναι σε διαφορετικό μήκος κύματος από το υπάρχον laser (ώστε να αποδεύγονται φαινόμενα διάχυσης ανάμεσα στις δύο φωτεινές πηγές), συνεπώς οι φακοί θα έπρεπε επίσης να φιλτράρουν τις ανεπιθύμητες ακτινοβολίες της ξένης προς αυτούς πηγής.

 

Ασφαλώς, σε μία τέτοια υλοποίηση, το "αυλάκι" θα έπρεπε να έχει αρκετό χώρο ώστε να εγγράφεται η κυματομορφή, και -με την διάμετρο του δίσκου να είναι συγκεκριμένη- αυτό θα σήμαινε ότι λιγότερος χώρος θα ήταν διαθέσιμος για την εγγραφή ήχων/μουσικής.

 

Ξέφυγα ή είμαι εντός θέματος;

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διευκρινίζω η ανάγνωση θα είναι με CCD όπως αυτά που έχουν οι φωτογραφικές μηχανές , οι video κάμερες ή Scanners. Αλλά επειδή τα σημερινά CCD’s δεν νομίζω ότι θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στον όγκο των πληροφοριών σε σχέση με την υψηλή ανάλυση και ταχύτητα περιστροφής γι αυτό πρόσθεσα και ένα δεύτερο εναλακτικό τρόπο του κάθετου scanning με ακτίνα lazer. (φαντάσου περίπου το scanning που κάνουν οι μηχανές ανάγνωσης barcode). Όταν λέω κάθετο εννοώ ότι η ακτίνα θα σκαναρει το track κάθετα ανεβοκατεβαίνοντας πάνω κάτω στο «αυλακι» του audio track και σαμπλάροντας έτσι με κανονική δειγματοληψία και quantization την κυματομορφή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ασφαλώς, σε μία τέτοια υλοποίηση, το "αυλάκι" θα έπρεπε να έχει αρκετό χώρο ώστε να εγγράφεται η κυματομορφή, και -με την διάμετρο του δίσκου να είναι συγκεκριμένη- αυτό θα σήμαινε ότι λιγότερος χώρος θα ήταν διαθέσιμος για την εγγραφή ήχων/μουσικής.

 

Συμφωνώ , μάλλον τα "αναλογικά" cd’s θα γινόντουσαν τα σημερινά 45ρια και θα χώραγαν κάνα δύο τραγουδάκια το πολύ .... έ μη τα θέλουμε όλα δικά μας :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο ηχος ειναι ενεργεια διαδιδομενη με την μορφη πυκνωματων και αραιωματων του αερα, απο την πηγη μεχρι τα αυτια μας.... Ειναι λοιπον κυμα.... τα γραμμοφωνα μεταφραζουν τα αυλακια του δισκου βυνιλιου σε ταλαντωσεις μιας μεμβρανης η οποια με τη σειρα της διεγειρει τον αερα να κανει τα πυκνωματα και τα αραιωματα. Την ιδια δουλεια κανουν και τα ηχεια.....σπρωχνουν τον αερα αναλογα με την ταση που δεχονται στα ακρα τους. Αν παρουμε το CD σαν format τοτε η ψυφιοποιηση (δειγματοληψια,κβαντιση,......) ειναι αναποφευκτη......Αν παρουμε το CD σαν πλαστικο υλικο τοτε, θα πρεπει να βρεθει τροπος να χαραξουμε σε αυτο αυλακια και τοτε θα εχουμε γραψει στο CD ηχο με αναλογικο ομως τροπο.....αυτο που θελω δηλαδη να πω χωρις να εμβαθυνω περισσοτερο σε μηκη κυματος ακτινοβολιων και ταχυτητα περιστροφης του δισκου ειναι οτι ,Ο ηχος ειναι ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΣ,αφου φτανει στα αυτια μας.Αυτο που αλλαζει ειναι οι μεθοδοι που θα χρησιμοποιησουμε για να τον καταγραψουμε.... που ειναι ειτε ψηφιακες, ειτε αναλογικες......Παρεπιτοντως, το αυτι ακουει λογαριθμικα......

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 17 χρόνια αργότερα...
Στις 24/2/2005 στις 4:10 ΜΜ, gerasimos είπε

Μπορούμε να αποθηκεύσουμε αναλογικό ήχο σε ένα compact disc;

Αν ΝΑΙ, περιγράψτε το πως.

Αν ΟΧΙ, εξηγήστε το γιατί.

 

Η καλύτερη απάντηση θα κερδίσει ένα Natural Studio.

 

Ιδέες, σκέψεις και συναισθήματα μπορούν να κατατεθούν ελεύθερα.

 

;)

 

Γεράσιμος

 

Ρε Μάστορα, χρειάζεται τότε να φτιάξεις μία μονάδα εγγραφής αλλά και ανάγνωσης CD που να χειρίζεται τα αυλάκια του CD όπως το πικάπ διαβάζει το δίσκο βινυλίου. Δηλαδή αναλογικά. Οχι με αυλάκια του 0 και του 1 αλλά με ΑΠΕΙΡΕΣ ενδιάμεσες στάθμες όπως στο βινύλιο.

Μπορεί να υπάρχει ήδη κάτι τέτοιο αν και θα κόστιζε πολλά χρήματα η έρευνα και η ανάπτυξη χωρίς μεγάλη ελπίδα να τα πάρουν ποτέ πίσω..

 

Επεξεργασμένο από John Tzinieris

 

🔇🔇🔇

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου