Προς το περιεχόμενο

Το Μπάσο στην μείξη.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

ΚΟΨΕ ΤΑ 80 ΚΑΙ ΤΑ 250 ΗΖ ΜΕ ΣΤΕΝΟ Q TA 80 ΚΑΙ ΦΑΡΔΥ ΣΤΑ 250, ΤΣΙΜΠΑ +6DB ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ 500ΗΖ ΕΩΣ 1ΚΗΖ (ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΕΙ Η ΝΟΤΑ) ΚΑΙ ΚΟΨΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΙΜΑ ΑΠΟ 3 ΚΗΖ ΚΑΙ ΠΑΝΩ (ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΦΥΣΗΜΑ ΣΤΟ ΣΗΜΑ). ΑΝ ΣΟΥ ΒΓΑΙΝΕΙ ΗΧΟΣ ΠΕΝΑΣ Η ΔΑΧΤΥΛΟ ΣΤΟΝ ΗΧΟ ΚΟΨΕ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ 1ΚΗΖ. ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ EQ ΡΙΞΕ ΕΝΑ ΚΟΜΠΡΕΣΟΡΑ (ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟ ΣΗΜΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΣΟΥ) ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΜΕ ΔΕΙΚΤΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 4-6 DB ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ +4/6 DB ΣΤΟ OUTPUT TOY ΚΟΜΠΡΕΣΟΡΑ. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΙΝΩ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΜΠΑΣΟΥ. ΠΑΙΖΕ ΑΠΑΛΑ, ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΝΟΤΑ ΚΑΙ ΕΝΤΑΣΗ.

 

μάστα κύριε...

και μετά μου λες (λέτε) γιατί δε (σου) γράφω που λέει και το άσμα...

 

ποιος θα μου μάθει και μένα αυτές τις "μαγικές" συνταγές "πανάκεια" για πάσαν νόσον και μαλακείαν... (με την καλή καθαρευούσης έννοια...) για να πάψω να κουράζω και τα αυτάκια μου "σαρώνοντας" ανάλογα το υλικό ο μαλάκας (με την κακή  της δημοτικής έννοια) τόσα χρόνια?

 

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 40
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μην το αποπαίρνετε τόσο...

 

Μπορεί να μην τόσο απόλυτο όσο το παρουσιάζει ο φίλος, αλλά σαν ιδέα μπορεί να χρησιμέψει σε κάποιους ερασιτέχνες σαν και μένα. Μιλά για την προσωπική του άποψη και, προσωπικά θα χαιρόμουν να δημοσιεύονταν και άλλες τέτοιες οδηγίες, τις οποίες θα μπορούσαμε να δοκιμάσουμε για καλύτερο αποτέλεσμα.

 

Fleamail, εννοείς υποκειμενικές μάλλον...

Empty Rooms

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΟΚ οι συνταγές είναι καλές ως μέτρο αναφοράς για τον πειραματισμό κάποιου που ξεκινάει αλλά καταλήγουν να γίνονται στερεότυπα που οδηγούν σε πλαστικές μίξεις και "δε βαριέσαι μωρέ, κόψε κι εδώ όλα τα μπάσα κάτω από 200 στην κιθάρα και δώσε ένα στα 500 και είσαι έτοιμος"

 

Fleamail, εννοείς υποκειμενικές μάλλον...

Αυτό είναι και πάλι αντικειμενικό 8) (Σωστός ;))

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To βασικότερο απ'όλα είναι το σήμα που δίνει το όργανο,am i right? Οπότε αν το σήμα

φεύγει στρογγυλό και 'μεστό' καρφί στην κεφαλή,δεν είναι τα πράγματα σαφώς πιο εύκολα

για τον ηχολήπτη ?? Εννοώ, δεν θα χρειαστεί λιγότερο κόπο και άσκοπο χρόνο για να

'διορθώσει' τον παίκτη μετέπειτα με όλα αυτά τα.. πως τα λενε ..EQ? ( ;D )

feel da FUNK blast

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γενικα ειναι μαλλον ασκοπο να δινουμε γενικες οδηγιες για το πως θα "μιξαρουμε" το μπασο μια και η "θεση" του ειναι εντελως διαφορετικη αναλογα με το τραγουδι και το ειδος της μουσικης που φτιαχνουμε...

 

Αλλη επεξεργασια θα κανουμε αν ο μπασιστας ειναι "παικτης" και αλλη αν δεν μπορει να παρει τα χερια του... ;) 

 

Αλλο eq & comp θα βαλουμε στο μπασο σε μια "αδεια παραγωγη με πολυ χωρο και αλλο σε μια dense παραγωγη που εχει μεσα την Αρτα με τα Γιαννενα....

 

Το πρωταρχικο σημα και βεβαια εχει μεγαλη σημασια αλλα γενικα το μπασο για να "κατσει" στη  μιξη θελει καποια (σημαντικη) επεξεργασια με eq & (παντοτε) compession ;)

 

Παντως το μπασο μαζι με τα ντραμς ειναι σαφεστατα τα μοναδικα οργανα στα οποια μετριοι παικτες δεν μπορουν με τιποτα να "διορθωθουν" (με αλλα λογια οσο καλος ειναι ο μπασιστας και ο  ντραμμερ (με την εννοια του σωστου παιξιματος και του ΗΧΟΥ που βγαζουν) τοσο καλη θα ειναι και η τελικη παραγωγη,τα υπολοιπα ,φωνες,κιθαρες,πληκτρα, τα "φερνουμε" τα ντραμς και το μπασο δυστυχως δεν γινεται...)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To βασικότερο απ'όλα είναι το σήμα που δίνει το όργανο,am i right? Οπότε αν το σήμα

φεύγει στρογγυλό και 'μεστό' καρφί στην κεφαλή,δεν είναι τα πράγματα σαφώς πιο εύκολα

για τον ηχολήπτη ?? Εννοώ, δεν θα χρειαστεί λιγότερο κόπο και άσκοπο χρόνο για να

'διορθώσει' τον παίκτη μετέπειτα με όλα αυτά τα.. πως τα λενε ..EQ? ( ;D )

 

Bασικά η προεργασία που ακολουθώ εγώ έχει ως εξής:

 

Αφού θα έχω βρεί τον ήχο μου στον ενισχυτή θα βάλω ένα μικρόφωνο στην καμπίνα και θα πάρω και ένα direct σήμα από τον ενισχυτή post eq, δηλαδή μετά το equalizer του (Αν φυσικά έχει τέτοια δυνατότητα ο ενισχυτής σου). Θα παίξω μπροστά στα monitors με το κομμάτι για να δω πως κάθεται στην μίξη το μπάσο και ανάλογα, και αν, χρειάζεται θα αλλάξω κάποιες ρυθμίσεις στο eq του ενισχυτή και την θέση του μικροφώνου. Τέλος θα κομπρεσάρω ανάλογα με τα γούστα. Αυτός είναι ο ένας τρόπος ο οποίος φυσικά προϋποθέτει να ξέρεις που θέλει να οδηγηθεί το κομμάτι και πάνω κάτω τι όργανα θα μπουν μετά. Εγώ τον ακολουθώ όταν γράφω με την μπάντα μου γιατί ξέρω τον ήχο που θέλω να βγάλω και γιατί πάντα ξαναγράφω το μπάσο στο τέλος και αφού έχουν μπει οι φωνές.

 

Ο άλλος τρόπος είναι direct μέσω ενός πολύ καλού di, στην περίπτωση μέσω isa428, και το μπάσο flat (αν είναι active) ή με το tone στο 10 αν είναι passive. Έτσι έχεις μια μπασογραμμή καθαρή, με όλες τις συχνότητες εκεί για να "παίξεις" ανάλογα με τις ανάγκες του κομματιού. Με αυτόν τον τρόπο συνήθως καταλήγω στο απίστευτο plugin της Ampeg, το SVX, όπου αν έχεις γράψει ένα καθαρό και flat μπάσο μπορείς να το πας όπου θέλεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μην το αποπαίρνετε τόσο...

 

Μπορεί να μην τόσο απόλυτο όσο το παρουσιάζει ο φίλος, αλλά σαν ιδέα μπορεί να χρησιμέψει σε κάποιους ερασιτέχνες σαν και μένα. Μιλά για την προσωπική του άποψη και, προσωπικά θα χαιρόμουν να δημοσιεύονταν και άλλες τέτοιες οδηγίες, τις οποίες θα μπορούσαμε να δοκιμάσουμε για καλύτερο αποτέλεσμα.

 

Fleamail, εννοείς υποκειμενικές μάλλον...

 

Φίλε καλέ, δυστηχώς δεν "κάνουν" αυτές οι συνταγές για κανέναν και πουθενά παρά μόνο αν ακούσει κάποιος το υλικό σου.

Τότε μόνο θα μπορέσει να σου δώσει σαφείς οδηγίες βελτίωσης όπου θα μπορείς και εσύ να τις αναπαράγεις και να πάρεις το αποτέλεσμα που θα σου προταθεί.

 

Είναι πολύ απλά τα πράγματα: Αν σου προτείνω κάποιες ρυθμίσεις, που θα ξέρω εγώ

1. Τι στυλ παιξίματος έχει η μπασσογραμμή?

2. Τι παίζουν τα άλλα όργανα και τι ενορχήστρωση υπάρχει ήδη ώστε να μην ξεφύγει ηχητικά το αποτέλεσμα (όπως προαναφέρθηκε)?

3. Αν είναι ήδη τέλειο και δεν χρειάζεται τίποτα?

 

κ.α.

 

Για αυτό αν θες, επισύναψε ένα μέρος του μπάσσου που λες με ή χωρίς την μουσική και κατά προτίμηση ανέβασε ένα αρχείο με το κομμάτι χωρίς το μπάσσο και ένα αρχείο με το μπάσσο μόνο του και τότε ίσως πάρεις πιο ουσιώδεις απαντήσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε μου κατανοώ απόλυτα όσα λες, όπως και των φίλων παραπάνω. Είμαι σίγουρος ότι αν είχα τη δικιά σας εμπειρία σε θέματα παραγωγής θα ισχυριζόμουν ακριβώς τα ίδια.

 

Αυτό που ήθελα να πω ότι παράλληλα με το να κάθομαι να πειραματίζομαι στον ήχο μου, και τονίζω στο λίγο χρόνο που διαθέτω εκ των πραγμάτων για αυτή τη δουλειά, ίσως χρησίμευε να δοκιμάζω και κάποια έτοιμα "πατσάκια" και όπερ έδει δείξαι.

 

Όσο για το τελευταίο που λες εγώ ανεβάζω τακτικά κομμάτια μου, αλλά παρ΄όλα αυτά δεν ακούω κάποια γνώμη για το τι θα έπρεπε να διορθώσω στον ήχο μου, οπότε βαδίζω σαν τον τυφλοπόντικα.

 

Με αγάπη...

Empty Rooms

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσο για το τελευταίο που λες εγώ ανεβάζω τακτικά κομμάτια μου, αλλά παρ΄όλα αυτά δεν ακούω κάποια γνώμη για το τι θα έπρεπε να διορθώσω στον ήχο μου, οπότε βαδίζω σαν τον τυφλοπόντικα.

 

Να  'σουνα ο μονος φιλε wasted :'(

Πρώην VARTANIS 🙂

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα αργότερα...

Οι ρυθμίσεις που αναφέρω, είναι "μπούσουλας". Φυσικά και εξαρτάται από πολλά πράγματα η όλη φάση. Φυσικά όταν λέω 80 ή 250 Hz, εννοείται ότι είναι "καπου" εκεί και όχι εκει ακριβώς για όλα τα μπασα ή όλα τα παιξίματα. Επειτα, όταν λεω να "κόψει" δεν εννοώ να τις εξαφανίσει!!! Εννοώ να τις μειώσει (οσο χρειαστει) ώστε να ισσοροπήσουν (να έρθουν στα ισια) τους οι υπολοιπες συχνότητες. Μιλάω για ρυθμίσεις που τις έχω τσεκάρει και ανταποκρίνονται άριστα στο 80% των ηχογραφήσεων που έχω κάνει σε νορμάλ παιξίματα ηλεκτικού μπάσου. Φυσικά αμα θέλεις να βγάλεις ενα boomy μπάσο τύπου massive attack, κόψε τα πάντα πάνω απο 200Hz. Αμα θέλεις να βάλεις distortion ή άλλα εφφε τα πράγματα αλλάζουν και πάλι, άμα παίζεις με πένα, πάνω από τα 800hz-1kz θα κουδουνομεταλίζει ο ήχος, αμα ο παίκτης είναι άγαρμπος θα τρελαθείς στο ταστάρισμα και στα συρσίματα και πάει λέγοντας (για να μην μιλήσω για το πάχος των χορδών, την οκταβα που παίζει κάποιος κτλ.) Οσο για το φίλο μου Fleamail που πιστεύει οτι τα 250hz δεν τα κόβουμε (μια χαρά τα "τσακίζουμε") τότε να σημειώσω πως θα έχεις μόνιμα ένα μπάσο που πατάει πάνω στην βασική περιοχή της φωνής και θα την "παρενοχλεί" συχνοτικά. Επίσεις καλό είναι για όλους σας να ξέρετε πως το 70% του κυρίου όγκου των συχνοτήτων του μπάσου βρίσκεται από τα 500hz και κάτω. Από τα 60Hz εως τα 200 γίνεται κυριολεκτικά "κόλαση" και η περιοχή αυτή θέλει προσοχή και καλό ΚΑΘΑΡΙΣΜΑ. Και τέλος, επιμένω πως οι προτεινόμενες ρυθμίσεις που δίνω είναι πολύ καλές για να "ψαχτείτε" εκεί πάνω. Α! και κάτι τελευταίο για τον fleamail : Τα καλύτερα studio στο Manchester κάποιος γνωστός του, τα έχει δει μόνο σε φωτογραφία.....

'Ολα είναι ατμός...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου