Προς το περιεχόμενο

Μουσικός αναλφαβητισμός...Βοήθεια!


elavd

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

ΚΑΛΟ ειναι να ξερεις και λιγη (η μπολικη) "μουσικη"..ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ δεν ειναι και σιγουρα δεν προκειται να σε κανει να γραψεις/συνθεσεις καλυτερη μουσικη .

 

Η πρωτογενης δημιουργια ηταν,ειναι και θα ειναι μονο θεμα εμπνευσης (και ταλεντου) αυτο θελω να πω...

 

 

Αυτό θέλω να πω κι εγώ  :)

 

Ωραία λοιπόν. Ας πάμε με αυτό το δεδομένο:

-τι βιβλία/ασκήσεις θα προτείνατε σε κάποιον αυτοδίδακτο, ώστε να βελτιώσει την τεχνική του και στα 2 χέρια?

Κill the wise one!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 242
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μαριάννα, η κλασική αρμονία αποδυκνύεται και αιτιολογείται. Με λίγα λόγια έχει αποδειχτεί ότι όντως έτσι είναι και αν ακολουθήσεις τους κανόνες θα έχεις αρμονικό αποτέλεσμα. Το 90% των κανόνων αποδεικνύεται με τους αρμονικούς.

 

Και θα σου δώσω ένα μικρό παράδειγμα:

Γιατί νομίζεις ότι οι 8ες και οι 5ες παράλληλες απαγορεύονται? επειδή έτσι τους ήρθε στο μυαλό?

Η σειρά των αρμονικών είναι γνωστή. Αρχίζουμε με οκτάβα και παμε σε πέμπτη. Το να παίζεις δηλαδη δυο ντο σε απόσταση οκτάβας (πχ. ντο2 με ντο3) είναι σαν να παίζεις μία νότα διότι μέσα στο ντο2 βρίσκεται μισό ντο3. και γενικώς οι περισσότεροι αρμονικοί αυτων των νοτών συμπίπτουν. Αυτό σημαίνει ότι το άκουσμα αυτό σαν ενέργεια θα είναι ασθενές και το να μεταβείς απο ένα ασθενές άκουσμα σε ένα άλλο ασθενές, ακούγεται κούφιο και άδειο. Το ίδιο συμβαίνει και με το διάστημα 5ης αφού είναι η αμέσως επόμενη αρμονική.

Κατα παρόμοιο τρόπο μπορείς να αιτιολογήσεις όλους σχεδόν τους κανόνες τις αρμονίας.

 

Όλή αυτήν την πάρλα την είπα για να σου δείξω ότι η αρμονία δεν αφορά μόνο την κλασική μουσική. Είναι το απο τη φύση αρμονικό και σωστό, οπότε είναι η αρχή και ο σκελετός δημιουργίας όλων των ειδών.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα μεγαλύτερα αριστουργήματα όλων των εποχών γράφτηκαν εκείνη την εποχή. Τι τα κάνει και είναι αριστουργήματα? Η τέλεια αρμονία η οποία συμφωνεί με τους νόμους της φύσης => με τους νόμους του αυτιού.

 

Φυσικά αυτά στις μέρες μας έχουν αλλάξει και το αυτί μας έχει γίνει πιο ...δεκτικό, αλλα και πάλι: Ακούς Mozart και ξεχνάς τους πάντες...  ;)

 

Αυτά για να ξεφύγουμε απο τα κλισέ "είναι άχρηστο αλλα το κάνω για τη μούρη" ή "για να πάρω το κωλοπτυχίο" ή δεν ξέρω εγώ ποιούς άλλους λόγους μπορεί να έχει ο καθένας. Η αρμονία και η θεωρία της μουσικής είναι χρήσιμα πράγματα και ειδικά για να συνθέσεις μουσική πρέπει να περάσεις πρώτα απο αυτό. Εκτός αν η μουσική που σκοπεύεις να γράψεις είναι ντιγλι ντίγλι 4 ακκόρντα στην κιθάρα και ένα τραγουδάκι.

 

Στον Σούπερφανκ κάτι:

Με αφορμή αυτά που λές φίλε περί έμπνευσης κλπ ξέρεις τι συλλογισμό μου δημιούργησες και θα ήθελα να μου πείτε αν έχω δίκιο? Γιατί αν έχω δίκιο είναι ανατριχιαστικό το συμπέρασμα! Έστω ότι έχουμε έναν άνθρωπο και του κάνουμε το εξής πείραμα: τον βάζουμε απο μικρό να μαθαίνει αρμονία. Μετά αντίστιξη, φούγγα και σύνθεση. Με την προυπόθεση να μην ακούσει ΠΟΤΕ ούτε μια νότα στη ζωή του. Θα έχει όμως ΑΨΟΓΕΣ θεωρητικές γνώσεις των θεωρητικών μέχρι και σύνθεση. Πιστεύετε ότι αυτός ο άνθρωπος θα μπορούσε να γράψει εγκεφαλικά κάτι το - αν όχι τέλειο - κάτι το οποίο θα ακούγεται? Χωρίς να έχει ακούσει ποτέ του μουσική? Ήδη απο την αρμονία μπορείς να βάλεις κάτω μια τυχαία μελωδία, και να την εναρμονίσεις. Ιδού το πρώτο εγκεφαλικό τέλειο χωρικό.  :o ???

Τί πιστεύετε εσείς?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το πιο σημαντικο ειναι να εχεις μουστακι και αν μπορεις να το αντεξεις,πρεπει να πας κ μερικα χρονια φυλακη.

 

http://www.youtube.com/watch?v=wsAiap_BwIM

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

ΚΑΛΟ ειναι να ξερεις και λιγη (η μπολικη) "μουσικη"..ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ δεν ειναι και σιγουρα δεν προκειται να σε κανει να γραψεις/συνθεσεις καλυτερη μουσικη .

 

Η πρωτογενης δημιουργια ηταν,ειναι και θα ειναι μονο θεμα εμπνευσης (και ταλεντου) αυτο θελω να πω...

 

 

Αυτό θέλω να πω κι εγώ  :)

 

Ωραία λοιπόν. Ας πάμε με αυτό το δεδομένο:

-τι βιβλία/ασκήσεις θα προτείνατε σε κάποιον αυτοδίδακτο, ώστε να βελτιώσει την τεχνική του και στα 2 χέρια?

Κill the wise one!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μαριάννα, η κλασική αρμονία αποδυκνύεται και αιτιολογείται. Με λίγα λόγια έχει αποδειχτεί ότι όντως έτσι είναι και αν ακολουθήσεις τους κανόνες θα έχεις αρμονικό αποτέλεσμα. Το 90% των κανόνων αποδεικνύεται με τους αρμονικούς.

 

Και θα σου δώσω ένα μικρό παράδειγμα:

Γιατί νομίζεις ότι οι 8ες και οι 5ες παράλληλες απαγορεύονται? επειδή έτσι τους ήρθε στο μυαλό?

Η σειρά των αρμονικών είναι γνωστή. Αρχίζουμε με οκτάβα και παμε σε πέμπτη. Το να παίζεις δηλαδη δυο ντο σε απόσταση οκτάβας (πχ. ντο2 με ντο3) είναι σαν να παίζεις μία νότα διότι μέσα στο ντο2 βρίσκεται μισό ντο3. και γενικώς οι περισσότεροι αρμονικοί αυτων των νοτών συμπίπτουν. Αυτό σημαίνει ότι το άκουσμα αυτό σαν ενέργεια θα είναι ασθενές και το να μεταβείς απο ένα ασθενές άκουσμα σε ένα άλλο ασθενές, ακούγεται κούφιο και άδειο. Το ίδιο συμβαίνει και με το διάστημα 5ης αφού είναι η αμέσως επόμενη αρμονική.

Κατα παρόμοιο τρόπο μπορείς να αιτιολογήσεις όλους σχεδόν τους κανόνες τις αρμονίας.

 

Όλή αυτήν την πάρλα την είπα για να σου δείξω ότι η αρμονία δεν αφορά μόνο την κλασική μουσική. Είναι το απο τη φύση αρμονικό και σωστό, οπότε είναι η αρχή και ο σκελετός δημιουργίας όλων των ειδών.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα μεγαλύτερα αριστουργήματα όλων των εποχών γράφτηκαν εκείνη την εποχή. Τι τα κάνει και είναι αριστουργήματα? Η τέλεια αρμονία η οποία συμφωνεί με τους νόμους της φύσης => με τους νόμους του αυτιού.

 

Φυσικά αυτά στις μέρες μας έχουν αλλάξει και το αυτί μας έχει γίνει πιο ...δεκτικό, αλλα και πάλι: Ακούς Mozart και ξεχνάς τους πάντες...  Wink

 

Αυτά για να ξεφύγουμε απο τα κλισέ "είναι άχρηστο αλλα το κάνω για τη μούρη" ή "για να πάρω το κωλοπτυχίο" ή δεν ξέρω εγώ ποιούς άλλους λόγους μπορεί να έχει ο καθένας. Η αρμονία και η θεωρία της μουσικής είναι χρήσιμα πράγματα και ειδικά για να συνθέσεις μουσική πρέπει να περάσεις πρώτα απο αυτό. Εκτός αν η μουσική που σκοπεύεις να γράψεις είναι ντιγλι ντίγλι 4 ακκόρντα στην κιθάρα και ένα τραγουδάκι.

Lambrosgg καταρχάς είμαι Μαριάνα με ενα ν!  8)  :P

 

Σε έχει φάει κι εσένα το ωδείο βλέπω (εκτός κι αν εσύ θεωρείς ότι μόνο σε έχει διδάξει)

 

Δε θα συμφωνήσω μαζί σου περί τελειότητας των ήχων στη κλασική αρμονία, όπως μας έχουν διδάξει χρόνια και χρόνια μέσα σε αυτά τα γυάλινα οξυζενέ ωδεία (όπως έλεγε κι ο Γιοκαρίνης ;D). Ούτε ένας Ινδός πιστεύω θα συμφωνούσε μαζί σου, πόσο μάλλον ένας Αφρικανός.

 

Η κλασική αρμονία ήρθε να αναιρέσει την μεσαιωνική μουσική κι αποτελεί μεγάλο κεφάλαιο στην Δυτικοευρωπαϊκή Μουσική. Όμως λίγο καιρό αργότερα άρχισε να αμφισβητείται από τους ίδιους τους Ευρωπαίους με τον Ρομαντισμό.

(Καλά δε μιλάω για τα χρόνια μετά τον Ρομαντισμό τι γινόταν)

 

Είναι σαν κάτι συντηρητικούς που μιλάνε για τους πινάκες της Αναγέννησης, τα μοναδικά αριστουργήματα αυτά τα αξεπέραστα.. Κάπως έτσι μου φαίνονται τα λόγια σου. Δεν έχω (εννοείται) καμιά διάθεση να θίξω τις απόψεις σου, απλά εκφράζω την διαφωνία μου με τα λεγόμενά σου.

 

Φυσικά αυτά στις μέρες μας έχουν αλλάξει και το αυτί μας έχει γίνει πιο ...δεκτικό, αλλα και πάλι: Ακούς Mozart και ξεχνάς τους πάντες...  Wink

ίσως κάποιοι απλά να μην αρκούνται σε έναν ελάσσονα και έναν μείζονα τρόπο. Γιατί μη ξεχνάς ότι η κλασική αρμονία αυτούς τους τρόπους έχει αποδεχτεί μόνο. Δηλαδή με τα λεγόμενα σου όλα τα υπόλοιπα τραγούδια στον κόσμο είναι απλά "ντιγλι ντίγλι 4 ακκόρντα και ένα τραγουδάκι";

 

Ελπίζω να συνεχίσεις τον διάλογο!  :)

www.travelforum.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"There is no theory. You have only to listen. Pleasure is the law. I love music passionately. And because l love it, I try to free it from barren traditions that stifle it. It is a free art gushing forth, an open-air art boundless as the elements, the wind, the sky, the sea. It must never be shut in and become an academic art."

 

Claude Debussy

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πω πωωωωωωωω!!! Τι έγινε ρε παιδιά!!! ?

 

Λίγες ώρες έλλειψα και το θέμα ξέφυγε εντελώς...

 

Anyway, εγώ τις απαντήσεις μου τις πήρα ήδη από τις πρώτες 2 σελίδες του thread και σας ευχαριστώ.

 

Καλή συνέχεια στο thread ;D

 

ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ:

 

Έχει 3  ;D

 

4 παρακαλώ

 

Πάνε οι καλές εποχές, που είχα περισσότερες...  8)

collection-3.jpg

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

ΚΑΛΟ ειναι να ξερεις και λιγη (η μπολικη) "μουσικη"..ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ δεν ειναι και σιγουρα δεν προκειται να σε κανει να γραψεις/συνθεσεις καλυτερη μουσικη .

 

Η πρωτογενης δημιουργια ηταν,ειναι και θα ειναι μονο θεμα εμπνευσης (και ταλεντου) αυτο θελω να πω...

 

 

Αυτό θέλω να πω κι εγώ  :)

 

Ωραία λοιπόν. Ας πάμε με αυτό το δεδομένο:

-τι βιβλία/ασκήσεις θα προτείνατε σε κάποιον αυτοδίδακτο, ώστε να βελτιώσει την τεχνική του και στα 2 χέρια?

Βρε,με ενα σερτς ειδα οτι το θεμα αυτο το ειχες ανοιξει παλιοτερα εσυ κ πηρες απαντησεις συγκεκριμενες.Τι διαφορετικο ρωτας τωρα?

http://www.noiz.gr/index.php?topic=6806.20

 

Βρηκα κ ενα παλιοτερο για δεξι χερι.http://www.noiz.gr/index.php?topic=3273.10

 

@kwstas79:μπες μσν κ θα σου πεσει το καρμα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου