Προς το περιεχόμενο

πειραματικη ηλεκτρονικη απο ελληνες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

συγνωμη αλλα οταν ο Πυθαγορας ασχολήθηκε με τον ήχο ξεκινώντας με μία τεντωμένη χορδή και διαιρώντας το μήκος της σύμφωνα με τον χρυσό αριθμό φ, κατάφερε να δημιουργήσει μουσική κλίμακα βάση μαθηματικών υπολογισμών και οι υπολογισμοί οδήγησαν σε μαθηματική πια διατύπωση της μουσικής κλίμακας -μελέτησε την αρμονία της μουσικής και βρήκε την επίδρασή της στην αρμονία του σώματος, με τρόπο που να μπορεί να εφαρμόσει θεραπείες μέσω μουσικής για σωματικά προβλήματα. ερχομαστε τωρα -σημερα να πουμε οτι

 

"δεν υπηρχε τοση εμβανθυνση στη φυσικη του ηχου. το συνθεσαϊζερ χρησιμοποιει στην ουσια εξισωσεις που περιγραφουν ταλαντωσεις δηλαδη πηγαινεις καθαρα στη βαση του απο αποψη φυσικης. " (??????)

 

οπως ειπε και ο yameth:

"Τέλος πάντων ρε παίδες μη παίρνετε αποσπασματικά την ιστορία, ούτε από το σημείο που τη γνωρίσατε εσείς και μετά... "

 

 

 

ρε συ φυσικη ηχου εννοω ως προς το ηχοχρωμα.

 

στις αρχες του αιωνα(αν δεν κανω λαθος) αρχισαν να ασχολουνται με το τι εξισωση θα περιεγραφε την ταλαντωση ενος ηχου.

Presets Suck!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 114
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Φίλε Yameth δεν κατάλαβα το επιχείρημα σου. Εμένα μου φάνηκε αρχικά ότι είπες οτι ο πειραματισμός του ήχου δεν είναι πειραματισμός μουσικός. "Να πειραματίζεσαι μουσικά, σε ιδέες και μέθοδο και όχι με το LFO και το VCF."

 

Αλήθεια γιατί θεωρείς αυτο που είπα φίλε Shadow  ύβρεις, δεν είναι ότι δεν εκτιμώ τον Ξενάκη ως επιστήμονα και ώς φοβερό ακαδημιακό στα θέματα του ήχου. Αναμφίβολα είναι ένα απο τους θεμελιωτές της ηλεκτρονικής μουσική αλλά όπως και ο Bob Μoog δεν καταξιώθηκε ποτέ ώς μεγάλος σύνθετης- μουσικής. Γιατί απλούστατα δεν είναι. Έχω ακούσει τις μουσικές του αρκετές φορές , και μου δίνουν την εικόνα ενός ανθρώπου με βαθεία γνώση του αντικειμένου του ήχου αλλά ελάχιστη γνώση στην μουσικότητα του ήχου. Η μουσικότητα του ήχου , όπως και η μουσική είναι καθαρά εμπειρική τέχνη .

 

Το πρόβλημα που έχω εγώ με την "πειραματική" ηλεκτρονική μουσική, πέρα του ανόητου και άσκοπου όρου "πειραματικός" είναι ότι πολλές φορές δεν ικανοποιεί καν την σημασία του όρου "μουσική". Πολλές φορές δεν είναι τίποτα άλλο απο ένα σύνολο θορύβων που περισσότερο έχουν σκοπό την επίδειξη ικανοτήτων και εναλλακτικών μεθόδων ηχοχρώματος  παρά την δημιουργία ενός συναισθηματικού περιβάλλοντος ακολουθώντας τους φυσικούς νόμους. 

 

ΌΤαν βγαίνεις απο αυτό το πλαίσιο τοτε απλούστατα δεν δημιουργείς μουσική.

 

Και για να ξεκαθαρίσω αυτό που πριν είπα , φυσικά και η ηλεκτρονική μουσική υπάρχει πρίν τα σύνθ και τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά ή ηλεκτρικά εργαλεία. Όπως ανέφερα η μουσικότητα του ήχου , προυπάρχει απο πριν. Κάποιοι θα ξυνιστούν που θα ορίσω και αύτο σαν ηλεκτρονική μουσική. Πρόβλημα τους. Ίσως έτσι να εξηγήται γιατί ακουστικοί μουσική διστάζουν να βάζουν "ηλεκτρονικούς ήχους" στην μουσική τους ενώ οι "ηλεκτρονικοί" δεν διστάζουν να βάζουν  ακουστικούς .

 

Το ηχόχρωμα έχει μεγαλύτερη σημασία για ένα ηλεκτρονικό παρά το μέσον έκφρασης. Εκεί που οι άλλoi πχ. εκτιμούν τον Μπετόβεν απο άποψη μελωδίας και ρυθμού ο ηλεκτρονικός εκτιμά την ιδιοφυία του ήχου του πίανου - βιολιού και το πώς αυτό δένει με την μελωδία - ρυθμό.

 

Για αυτό και είμαι κάθετος στο να ορίζοντε κάποια είδη μουσικής ώς ηλεκτονικά μέ μόνο κρητήριο ότι έχουν "ηλεκτρονικούς ήχους" . Και λέω ηλεκτρονικούς γιατί πολλές φορές το αυτί είναι ανίκανο να ξεχωρίσει την διαφορά ηλεκτρονικού και ακουστικού ήχου όταν ο ηλεκτρονικός ήχος έχει δημιουργηθέι με μεράκι και πειραματισμό. ΠΧ για μένα η electro pop δεν είναι είδος ηλεκτρονική μουσικής. Όπου υπάρχει η χρησιμοποίηση κλισέ ηλεκτρονικών ήχων χάνεται η ουσία της ηλεκτρονικής μουσικής.

 

Όλα αυτα που λέω σαφώς και είναι προσοπική άποψη που έχω σχηματίσει τα 20 χρόνια που ασχολούμαι με αυτό το όμορφο χόμπυ. 

www.myspace.com/thekilon

www.soundclick.com/kilon

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

[Η ηλεκτρονική μουσική είναι η μητέρα όλων των μουσικων γιατί ξεκινά απο το θεμέλιο , τον ήχο , όπως για τον ίδιο λόγο είναι και η μητέρα του μουσικού πειραματισμού. Και αν και βεβαια είναι ένα καινούργιο είδος μουσικής , επειδή προφανώς τα μέσα δημιουργίας της είναι πρόσφατα , οι θεμελιώδεις ίδεες της είναι πανάρχαιες και ξεκινάνε απο τότε που άνθρωπος ζόυσε στις σπηλιές και πειραματιζόταν με την μουσικότητα του ήχου όπως αυτή ήδη εκφραζόταν μέσα απο την φύση. 

 

Να ρωτήσω κάτι; Στις... σπηλιές είχαν και ηλεκτρικό; Aν η απάντηση είναι όχι, τότε θα πρέπει να έχω πολύ μεγαλύτερη μυωπία από όσο νόμιζα: δεν είναι δυνατόν να διαβάζω τα ανωτέρω!!

 

Και αυτομάτως χαρακτηρίσαμε τον Ξενάκη ως "άθλιο" συνθέτη επειδή δεν είχαν μουσικότητα τα έργα του;  :o :o :o Έχεις ασχοληθεί - διαβάσει - ακούσει ατονική μουσική; To ίδιο θα πούμε και για τους υπόλοιπους συνθέτες της; Mην παραμένεις δέσμιος σε συμβατικές θεωρήσεις της μουσικής... είναι τόσο πρωτόγονες όσο και η προέλευσή της.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Να ρωτήσω κάτι; Στις... σπηλιές είχαν και ηλεκτρικό; Aν η απάντηση είναι όχι, τότε θα πρέπει να έχω πολύ μεγαλύτερη μυωπία από όσο νόμιζα: δεν είναι δυνατόν να διαβάζω τα ανωτέρω!!

 

 

Νομίζω ότι αν διαβάσεις προσεκτικά αυτά που είπα θα σου λυθεί η αποροία

 

Και αυτομάτως χαρακτηρίσαμε τον Ξενάκη ως "άθλιο" συνθέτη επειδή δεν είχαν μουσικότητα τα έργα του;

 

Ναι ακριβώς αυτό έκανα. ΚΑι βέβαια πέρνοντας υπόψη πόσο δημοφιλής είναι η μουσική του Ξενάκη.

 

:o :o :o Έχεις ασχοληθεί - διαβάσει - ακούσει ατονική μουσική;
 

 

Βεβαίως............

ένα απο τα άλμπουμ που έχω και έχω ακούσει πολλες φορές είναι το "invisible Connections" του Vanglis. Επίσης και η ambient χρησιμοποιεί sounscapes που μπορεί να είναι ατονικά ή χωρίς ρυθμό, δηλαδή να ξεφεύγουν απο τον συμβατικό ορισμό της μουσικής. Μόνο πρωτάρης δεν είμαι στο είδος. 

 

To ίδιο θα πούμε και για τους υπόλοιπους συνθέτες της;

 

Αν ένας συνθέτης είναι καλός αύτο φαίνεται ξεκάθαρα απο το πόσο απήχηση έχει η μουσική του.

 

Mην παραμένεις δέσμιος σε συμβατικές θεωρήσεις της μουσικής... είναι τόσο πρωτόγονες όσο και η προέλευσή της.

 

Αν ήμουν δεν θα ήμουν ηλεκτρονικός.

www.myspace.com/thekilon

www.soundclick.com/kilon

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

για καποιο λογο ο περιςσοτερος κοσμος μπερδευει τhn experimental, electroacoustic και concrete music.

 

Πχ. το 4.3" δε μπορει να θεωριθει experimental ηλεκτονικη μουσικη. Ισως contemporary music αλλα οχι experimental.

Επισεις κομματια που χρεισημοπειουν alternatives οπως prepared pianos kai prepared guitars δυσκολα μπορεις να τα ονομασεις πειραματικη μουσικη (και ποσο μαλλον ηλεκτρονικη πειραματικη).

 

Απ' την αλλη, κατα τη γνωμη μου ο Ξενακης ηταν σπουδαιος επιστημονας αλλα οχι kai σπουδαιος μουσικος. 

Ειλικρινα σεβομαι πολυ το πρωσοπο του αλλα αλλα κυριως λογω της granular synthesis και οχι των συνθεσεων του.

 

Κι τελος ο ορος πειραματικη μουσικη μπορει να χρεισειμοποιειθει απο οποιονδιποτε για ο,τιδιποτε (οπςσ και ο ορος "τεχνη"), οποτε πιστευω πως ειναι λιγο 'ατοπο' να μιλαμε για ειραματικη μουσικη ως καποιο συκγεκριμενο ειδος μουσικης.

 

ολα τα παραπανω ειναι πρωσοπικες αποψεις και ειμαι σιγουρος οτι αρκετοι θα διαφωνησουν ¨)

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+1 σε ότι είπε ο bloody Sunday

 

 

Αν ένας συνθέτης είναι καλός αύτο φαίνεται ξεκάθαρα απο το πόσο απήχηση έχει η μουσική του.

 

Δηλαδή ο Χατζηγιάννης και ο Φοίβος πρεπει να είναι και ......τους συνθέτες με αυτό το σκεπτικό!Μην ξεχνας οτί οι περισσότεροι μεγάλοι πρωτοπόροι συνθέτες είχαν κραχτεί υπερβολικά κατά την παρουσίαση των έργων τους!O Stravinsky ειχε φάει τομάτες όταν πρωτοπαρουσίασε την "Ιεροτελεστία της άνοιξης"...

 

Και κάτω τα χέρια από τον Ψινά...συγνώμη Ξενάκη ήθελα να πω :P!ο κύριος αυτός είναι στο πάνθεο των ΜΟΥΣΙΚΩΝ ιδιοφυιών...αν δεν αρέσει σε κάποιον αυτό είναι άλλο θέμα....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ok,

 

για να ξεκαθαρίσει λίγο ακόμη το τόπιο, γιατί σε αντίθεση με αυτά που πιστεύουν κάποιοι ορισμένα πράγματα έχουν σαφώς οριστεί, να σας δώσω ένα πολύ απλό παράδειγμα με το τι είναι πειραματική μουσική με την ακαδημαϊκή έννοια του όρου:

 

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε έναν ασπρόμαυρο πίνακα ζωγραφικής, και απεικονίζουμε την παλέττα των χρωμάτων όπου σε ένα MIDI synthesizer το:

 

μαύρο αναπαριστάται από τον αριθμό 01

λευκό αναπαριστάται από τον αριθμό 127

και οι ενδιάμεσες διαβαθμίσεις αναπαριστώνται με τον πλησιέστερο αριθμό.

 

Φτιάχνουμε ένα πρόγραμμα το οποίο γραμμικά παίρνει με συντεταγμένες X-Y την κάθε κουκίδα χρώματος, την αναλύει, και την στέλνει στο MIDI συνθεσάϊζερ για αναπαραγωγή. Το ηχητικό αποτέλεσμα είναι πειραματική ηλεκτρονική μουσική. Γενικότερα, στην πειραματική ηλεκτρονική μουσική όπως ανέφερα σε προηγούμενο post μου, δεν εξετάζουμε εάν το αποτέλεσμα είναι καλαίσθητο ή εύηχο ή εξυπηρετεί κάποια δισκογραφική. Από την στιγμή που θα γίνει με επιστημονικό τρόπο, δηλαδή από την στιγμή που η απεικόνιση (mapping) οριστεί με κάποιο αποδεκτά επιστημονικό κριτήριο, θεωρείται ότι έχει βάσεις.

 

Παρ' όλα αυτά, αρκετά ακαδημαικά ινστιτούτα, βιβλία και κάποιοι άνθρωποι παρερμηνεύουν τον όρο πειραματική ηλεκτρονική μουσική με την προσπάθεια κάποιων μουσικών, είτε αυτοί ασχολούνται με ηλεκτρονική είτε όχι, να σχεδιάσουν καινούρια ηχοχρώματα στο συνθεσάϊζερ τους. Πάλι ανέφερα σε προηγούμενο post, ότι εξ ορισμού είναι αδύνατο να μην υπάρχει πειραματισμός σε μία τέτοια προσπάθεια. Υπάρχει κάποιος εδω μέσα που μπορεί να φέρει στο νου του το ηχητικό αποτέλεσμα τριών ημιτονοειδών LFO που τροποποιούν ένα φίλτρο με βάθος διαμόρφωσης 100%, 50% και 8% και με ταχύτητες 1Hz, 3Hz, και 12 Hz αντίστοιχα; Προφανώς όχι. Αν προσπαθήσει να το μάθει κανείς, αυτό το *πείραμα* που θα κάνει, θα είναι για αυτόν περιορισμένο στα πλαίσια ηχητικής εξερεύνησης. Κοντολογοίς τίποτε άλλο από το "ας το δοκιμάσω, για να δω τι θα γίνει".

 

Έχοντας πει αυτά, υπάρχουν αρκετά μουσικά ακούσματα στα οποία συνυπάρχουν και conceptual πειραματισμός αλλά και το αισθητικό φιλτράρισμα του μουσικού ή η συνύπαρξη με καθαρά δική του μουσική. Συνήθως αυτά, έχουν περισσότερο μουσικό ενδιαφέρον και καθόλου ή ελάχιστο ακαδημαϊκό ενδιαφέρον. Επίσης, να αναφέρω πως η πειραματική μουσική δεν είναι κατ' ανάγκη ηλεκτρονική και πολύ περισσότερο αναλογική ηλεκτρονική μουσική. Στο 99% των περιπτώσεων, χρησιμοποιείται μία abstract μοντελοποίηση για την εκτέλεση του πειράματος και ο καλύτερος τρόπος να γίνει αυτό είναι μέσω ενός υπολογιστή.

 

Πχ. το 4.3" δε μπορει να θεωριθει experimental ηλεκτονικη μουσικη. Ισως contemporary music αλλα οχι experimental.

 

Αυτό είναι λάθος. Το κομμάτι σιωπής του John Cage είναι και αυτό από τα πιο παρερμηνευμένα κομμάτια, ίσως γιατί ο John Cage δεν εξέφρασε ευθύς εξαρχής τον λόγο ύπαρξής του - αν και θα μπορούσε να το συμπεράνει κανείς. Πάλι λοιπόν, ως concept της πειραματικής και κατά συνέπεια της πειραματικής ηλεκτρονικής μουσικής, το κομμάτι σιωπής δεν εξυπηρετεί τίποτε άλλο πάρα το πείραμα του John Cage, του κατά πόσο αυτού του είδους η μουσική θα έχει αποδοχή, είτε αυτή είναι ακαδημαϊκή είτε όχι. Η έκβαση του πειράματος, το γεγονός ότι ο John Cage ήθελε να δημιουργήσει ένα κομμάτι το οποίο κάθε φορά να είναι διαφορετικό - καθότι δεν είναι τίποτε άλλο παρά οι αντιδράσεις του ακροατηρίου, ήταν θετική. Αυτό που ξέρουν ελάχιστοι άνθρωποι όμως είναι ότι το πείραμα είχε και μακρυχρόνιους στόχους. Φυσικά το πείραμα πέτυχε, και μετά από κάποια χρόνια ο Cage δήλωσε: "δεν το χρειάζομαι άλλο πιά (το κομμάτι της σιωπής εννοείται). Γιατί δεν το χρειαζόταν; Γιατί είχε γίνει ήδη η επανάσταση της πειραματικής μουσικής, είχε πετύχει αυτό που είχε κατά νου και το οποίο επίσης ανέφερα σε προηγούμενο post, δηλαδή την άνευ όρου αποδοχή οποιουδήποτε ήχου, απλά και μόνο επειδή είναι ήχος.

 

για καποιο λογο ο περιςσοτερος κοσμος μπερδευει τhn experimental, electroacoustic και concrete music.

 

Αυτό είναι αλήθεια. Concrete music υπάρχει και τώρα, απλά δεν είναι ευρύτερα γνωστή με τον όρο αυτό, ίσως γιατί... δεν είναι και τόσο concret. :D Κοντολογοίς, concret μουσική είναι αυτή στην οποία είναι σχεδόν αδύνατο ή πολύ δύσκολο να γίνουν παρεμβάσεις ανά ηχόχρωμα ή ανά κανάλι. Για αυτό θα δείτε σε περιγραφές παλιών συνθέσεων:

 

Blah Blah (for accordion, modified piano and tape recorder).

 

Το tape recorder είναι αυτό που κάνει την μουσική concret. Φαντάζομαι ότι θα ξέρετε, ότι το '50-'60 οι ηχητικές παρεμβάσεις γίνονταν με ξυραφάκι, κόψε ράψε, ξανακόλλα κ.λ.π. και όχι με την άνεση που έχουν κάποιοι σήμερα και σηκώνουν ολόκληρα samples από συνθέσεις στα DAW τους. Προφανώς, αναφέρομαι στο sampling, που αποτελεί μετεξέλιξη του tape editing και κατά συνέπεια και της concret μουσικής.

 

Όσον αφορά στον διαχωρισμό μεταξύ ηλεκτρονικής και ηλεκτροακουστικής μουσικής: πολύ απλά η ηλεκτροακουστική μουσική περιλαμβάνει και ακουστικά όργανα, ή μάλλον, για να το πω καλύτερα, όργανα τα οποία δεν χρειάζονται ενίσχυση και δεν χρειάζονται ηχεία.

 

Ο παραπάνω ορισμός, χωλαίνει σε ένα σημείο: τι γίνεται στην περίπτωση που συνθέσουμε ένα physical modeling ακορντεόν π.χ. στο Triton Extreme? το όργανο είναι μεν ακουστικό αλλά προέρχεται από ένα synthesizer. Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει de-teritorialization (συγνώμη δεν υπάρχει ελληνική έκφραση για την λέξη αυτή) και διακρίνουμε 2 περιπτώσεις: α) την μέθοδο παραγωγής του ήχου και β) το ηχητικό του αποτέλεσμα.

 

Όσον αφορά στον συνονόματό μου, τον Ξενάκη, να πω ότι το 1997, δινόταν ένα κονσέρτο ηλεκτρονικής μουσικής στο Αριστοτέλειο (στα πλαίσια του θεσμού της πολιστικής πρωτεύουσας) και ήλπιζα να τον δω αλλά δυστυχώς δεν ήρθε και μετά απο κάποια χρόνια πέθανε.  :( Τον εκτιμώ πολύ περισσότερο σαν πρωτοπόρο μουσικό, παρά σαν μαθηματικό. Να ξέρετε πάντα ότι όσοι είναι στην αιχμή του δόρατος, δέχονται πολλά εσωτερικά και εξωτερικά πυρά για να μπορούμε εμείς να αναλύουμε, να σχολιάζουμε και να απολαμβάνουμε. Το ίδιο ισχύει και για άλλους που είτε ήταν πρωτοπόροι μίας ιδέας, είτε την πήραν από την εμβρυακή της μορφής και την έκαναν υλοποίηση μέσα από τραγικές οικονομικές συνθήκες, όπως ο Moog και ο Buchla. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ασπαζόμαστε το έργο τους, κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να έχει ένα Minimoog ή ένα CD του Stockhausen ή μία παρτιτούρα από τους Fluxus Orchestra. Απλά να αποδίδουμε τα εύσημα, εκεί που πρέπει.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε έναν ασπρόμαυρο πίνακα ζωγραφικής, και απεικονίζουμε την παλέττα των χρωμάτων όπου σε ένα MIDI synthesizer το:

 

μαύρο αναπαριστάται από τον αριθμό 01

λευκό αναπαριστάται από τον αριθμό 127

και οι ενδιάμεσες διαβαθμίσεις αναπαριστώνται με τον πλησιέστερο αριθμό.

 

Φτιάχνουμε ένα πρόγραμμα το οποίο γραμμικά παίρνει με συντεταγμένες X-Y την κάθε κουκίδα χρώματος, την αναλύει, και την στέλνει στο MIDI συνθεσάϊζερ για αναπαραγωγή. Το ηχητικό αποτέλεσμα είναι πειραματική ηλεκτρονική μουσική.

 

 

 

Ήχος, ναι.

Μουσική, όχι.

Η μουσική είναι ρυθμός και μελωδία.

 

 

Πειραματική;;;;  Τι είναι "πείραμα";

Βάζουμε μερικά άσχετα στο μίξερ να δούμε τι θα βγεί;

Αυτό δηλαδή σημαίνει πείραμα;

 

Πείραμα είναι το να προκαλέσουμε κάποια κατάσταση (ενέργεια)

ώστε να δούμε αν είναι σωστές οι υποθέσεις που κάναμε

παρατηρώντας κάποιο φαινόμενο.

 

Όπως καταλαβαίνετε, για να πειραματιστεί κάποιος πάνω σε κάποιο αντικείμενο,

προϋποθέτει ένα υψηλό επίπεδο γνώσεων,

αλλά και συγκροτημένη - δομημένη σκέψη.

......

 

 

Ηλεκτρονική μουσική;  Τι σημαίνει "ηλεκτρονική";

Αν δηλαδή παίξουμε την 9η με συνθετικούς ήχους,

αυτό θα είναι ηλεκτρονική μουσική;  ;D

 

Και για να έρθουμε και στο θέμα μας .....

 

κι ομως στην ψαρωκωσταινα αρχιζει κατι να γινεται :)

 

Τι γίνεται δηλαδή; Αυτό που γινόταν πάντα.

Δημιουργούν οι ξένοι κάποια "ρεύματα", και εμείς μιμούμενοι τρέχουμε από πίσω τους,

όπως το κολλητήρι στον καραγκιόζη.

 

Τα ίδια Παντελάκη μου , τα ίδια Παντελή μου.

 

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ok,

 

για να ξεκαθαρίσει λίγο ακόμη το τόπιο, γιατί σε αντίθεση με αυτά που πιστεύουν κάποιοι ορισμένα πράγματα έχουν σαφώς οριστεί, να σας δώσω ένα πολύ απλό παράδειγμα με το τι είναι πειραματική μουσική με την ακαδημαϊκή έννοια του όρου:

 

......

 

 

Παρ' όλα αυτά, αρκετά ακαδημαικά ινστιτούτα, βιβλία και κάποιοι άνθρωποι παρερμηνεύουν τον όρο πειραματική ηλεκτρονική μουσική με την προσπάθεια κάποιων μουσικών, είτε αυτοί ασχολούνται με ηλεκτρονική είτε όχι, να σχεδιάσουν καινούρια ηχοχρώματα στο συνθεσάϊζερ τους. Πάλι ανέφερα σε προηγούμενο post, ότι εξ ορισμού είναι αδύνατο να μην υπάρχει πειραματισμός σε μία τέτοια προσπάθεια. Υπάρχει κάποιος εδω μέσα που μπορεί να φέρει στο νου του το ηχητικό αποτέλεσμα τριών ημιτονοειδών LFO που τροποποιούν ένα φίλτρο με βάθος διαμόρφωσης 100%, 50% και 8% και με ταχύτητες 1Hz, 3Hz, και 12 Hz αντίστοιχα; Προφανώς όχι. Αν προσπαθήσει να το μάθει κανείς, αυτό το *πείραμα* που θα κάνει, θα είναι για αυτόν περιορισμένο στα πλαίσια ηχητικής εξερεύνησης. Κοντολογοίς τίποτε άλλο από το "ας το δοκιμάσω, για να δω τι θα γίνει".

 

Έχοντας πει αυτά, υπάρχουν αρκετά μουσικά ακούσματα στα οποία συνυπάρχουν και conceptual πειραματισμός αλλά και το αισθητικό φιλτράρισμα του μουσικού ή η συνύπαρξη με καθαρά δική του μουσική. Συνήθως αυτά, έχουν περισσότερο μουσικό ενδιαφέρον και καθόλου ή ελάχιστο ακαδημαϊκό ενδιαφέρον. Επίσης, να αναφέρω πως η πειραματική μουσική δεν είναι κατ' ανάγκη ηλεκτρονική και πολύ περισσότερο αναλογική ηλεκτρονική μουσική. Στο 99% των περιπτώσεων, χρησιμοποιείται μία abstract μοντελοποίηση για την εκτέλεση του πειράματος και ο καλύτερος τρόπος να γίνει αυτό είναι μέσω ενός υπολογιστή.

 

 

 

μα το εχω γραψει τοσες φορες τον ορο πειραματισμο τον ανεφερα μονο με τη λογικη οτι στα συγκεκριμενα μουσικα στυλ γινεται προσπαθεια για δημιουργια καινουριων μουσικων φορμων. φυσικα αυτο περιλαμβανει και τα νεα ηχοχρωματα αλλα εν παση περιπτωση αυτο γινεται και στη rock.

 

τεσπα δεν ηξερα την ακαδημαϊκη εννοια και δεν την αμφισβητω αλλα απο την αλλη δεν περιμενα μια τετοια συζητηση για ενα θεμα στην ουσια επικοινωνιακο.

 

 

 

 

 

κι ομως στην ψαρωκωσταινα αρχιζει κατι να γινεται :)

 

Τι γίνεται δηλαδή; Αυτό που γινόταν πάντα.

Δημιουργούν οι ξένοι κάποια "ρεύματα", και εμείς μιμούμενοι τρέχουμε από πίσω τους,

όπως το κολλητήρι στον καραγκιόζη.

 

Τα ίδια Παντελάκη μου , τα ίδια Παντελή μου.

 

 

;D ;D ;D ;D

 

στο myspace σου γραφεις  Electroacoustic / Lounge / Other...ουτε καν ethnic(αν και μυριζομαι εθνίκ απο πισω αλλα τεσπα)τι εγινε σε αρπαξε και σενα η νεα ταξη? :P :P :P

 

δεν τους μιμουμαστε και τοσο καλα τους ξενους μιας που κρατωντας τα ιδιαιτερα πολιτιστικα χαρακτηριστικα του ραγια συνδιασαμε τη club μουσικη με τα σκυλαδικα μας και ω ναι ξεχωριζουμε. ελπιζω να νιωθεις περηφανος :P

 

 

Presets Suck!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Electroacoustic  είναι οποιοδήποτε φυσικό όργανο

δίδει τον ήχο του με ηλεκτρικό τρόπο πχ πιεζοηλεκτρικό σύστημα.

 

To θεμα πρεπει να μετονομαστει σε "δωστε τους δικους σας ορισμους για τα διαφορα μουσικα ειδη"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου