Προς το περιεχόμενο

Modelling!



Προτεινόμενες αναρτήσεις

Με αφορμή το εξής thread, σκέφτηκα να ανοίξω το συγκεκριμένο poll γιατί έχει γίνει πολλές φορές λόγος περί modelling στα ζητήματα κιθαριστικού εξοπλισμού στο Noiz.

 

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μια σωρεία από κιθάρες, ενισχυτές, πεταλιέρες, πεταλάκια, racks, software και πολλά ακόμα που έχουν ως στόχο να προσδώσουν στον εξοπλισμό μας πληθώρα ήχων και επιλογών με το πάτημα ενός κουμπιού ή άλλες, εξίσου απλές κινήσεις.

Πολλά τα παραδείγματα, από τα Roland VG και τα Line6 POD μέχρι τις τελευταίας γενιάς modelling κιθάρες τύπου Fender VG Stratocaster και Line6 Variax.

 

Ποιά η γνώμη σας για όλα τούτα λοιπόν; Έχω παρατηρήσει ότι πολλοί επιμένουν πατροπαράδοτα, χαρακτηρίζοντας τα modelling μηχανήματα με διόλου κολακευτικά σχόλια.

Επειδή όμως το τοπίο είναι ακόμη θολό (άλλωστε υπάρχει και συνεχής ροή νέου gear), ας τα πούμε μιά και καλή.

 

Αν και το συγκεκριμένο θέμα θυμίζει το γνωστό "Analog vs. Digital", δεν θα ήθελα να γίνει κάτι τέτοιο αλλά να περιοριστούμε στο modelling και μόνο σε αυτό, αν επιτυγχάνει το σκοπό του, αν έχει να προσφέρει κάτι στον μέσο μουσικό, αν τέλος πάντων αξίζει να ασχοληθεί κανείς με αυτό.

 

Bring it on! :)

Yes it is!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 24
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εγώ είμαι υπέρ...και ας κατακριθώ. Η τεχνολογία δεν σταματιέται. Καλό και κορυφαίο το Minimoog αλλά πόσα βλέπoυμε πια live? (εγώ πάντως που μεγάλωσα με τον ήχο τους θα ήθελα ένα σπίτι μου...).

Στις κιθάρες τώρα (που εκεί αναφέρεσαι φαντάζομαι_ έχουμε πολλά πράγματα να δούμε. Πάντως εγώ δεν είμαι υπέρ των "υβριδίων" (π.χ VG Stratocaster, Line6 Variax...) αλλά υπέρ των πρωτοτύπων

http://www.stepptechnologies.co.uk/digitalguitarshome.htm

http://www.starrlabs.com/ztars.php

που ενώνουν τους 2 κόσμους. Ας πάρουμε το αίμα μας πίσω (ως κιθαρίστες). Τόσα χρόνια οι πληκτράδες με τα midi έφτιαχναν παπάδες...

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ είμαι υπέρ

 

Και εγώ είμαι υπέρ...Εννοείται πως η τεχνολογία δεν σταματάει και μάλιστα προχωρεί προς το συμφέρον στην πληθώρα των περιπτώσεων, όπως και σε αυτή του κιθαριστικού εξοπλισμού...

 

Και μόνο να ακούσει κανείς το Roland VG99, θα καταλάβει πολλά πράγματα για το thread που άνοιξε ο Alchemist...Βέβαια δεν δηλώνω αποκλειστικά υπέρμαχος του modelling, στη σημερινή του μορφή...ίσως μια πιο σφαιρική γνώμη να βοηθάει περισσότερο...Καλό είναι να εξετάσουμε καλά κάτι πριν καταλήξουμε...

...από την πολλή γκαργκανέλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προφανώς δεν εννοείς αυτό το modelling:

claudia1.jpg

 

schwing.jpg

 

;D

 

 

Εμένα μ'αρέσουν τα modelling γιατί επιτρέπει σε ενα τεράστιο ποσοστό κιθαριστών να εκτίθεται κατά σαφώς αποδεκτή προσέγγιση σε ηχοχρώματα που αλλιώς δεν θα μπορούσε ποτέ να έχει την ευκαιρία να χρησιμοποιήσει, λόγω κόστους, σπανιότητας, τεχνικών γνώσεων, κτλ.

 

Επίσης, προσδίδει μεγάλες δυνατότητες για home/semi-pro/pro recording μιας και πλέον ηχογραφείς dry signal και κάνεις reamping και βάζεις τα εφέ μέσα από κάποιο modelling plugin.

 

Μακάρι να φτάσουν σε τέτοιο σημείο ώστε να μην μπορείς να διακρίνεις το "αυθεντικό" από το model.

 

 

Προς το παρόν όμως, τίποτα δεν αντικαθιστά τη χαρά ενός καλού λαμπάτου με μερικά Industry-standard πετάλια να βγαίνει μέσα από μερικά καλά 12" σε συνθήκες live  ;)

 

Παρολαυτά (ναιειναιμιαλεξη) πιστεύω αποτελεί τη σωτηρία του bedroom player μιας και ενας καλός λαμπάτος είναι Overkill σε διαμερίσματα, ειδικά για high gain καταστάσεις σε χαμηλό volume.

 

my 2 cents

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μόνο πρόβλημα είναι οι αγοραστικές αξίες. Ας πούμε μια κανονική Fender του 50-60-70 ανεβάζει την αγοραστική της αξία όσο περνούν τα χρόνια. Μια Vg (ας πούμε) μετά από 10 χρόνια δεν θα έχει καμμία αξία (ως προϊόν τεχνολογίας θα έχει ξεπεραστεί) εκτός εάν έχεις το Νο 1 της παραγωγής

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ τα θεωρώ πολύ χρήσιμο εργαλείο που λύνει χέρια και βοηθάει πάρα πολύ, αν και δεν το χρησιμοποιώ αυτή τη στιγμή (ψήφισα το "ίσως κάποτε").

 

Δεν ξέρω αν θα έπρεπε να χαρακτηρίσουμε σαν modelling οποιαδήποτε απόπειρα απομίμησης ήχων από ψηφιακά μέσα (συμπεριλαμβανομένων και ακριβών ψηφιακών κιθαριστικών πεταλιών όπως πχ. το Eventide Timefactor) ή αποκλειστικά τις πεταλιέρες (Boss GT, Aκατανόμαστη κλπ). Κλίνω σαφώς προς το πρώτο. Και το πρώτο συμπεριλαμβάνει πολλά industry standard πετάλια, όπως προανέφερε ο Τσιριμόνης... (κανόνισε ατιμούτσικο, θέλω Βόρεια Προάστια αυτή τη φορά).

 

Εγώ είμαι υπέρ...και ας κατακριθώ. Η τεχνολογία δεν σταματιέται. Καλό και κορυφαίο το Minimoog αλλά πόσα βλέπoυμε πια live? (εγώ πάντως που μεγάλωσα με τον ήχο τους θα ήθελα ένα σπίτι μου...).

 

Πάρα πολλά, σε διαβεβαιώ. Κι αν όχι παραδοσιακά Minimoog - παλιατζούρες, υπάρχουν θαυμάσια και θεϊκά σε ήχο full analog συνθ, και ειδικότερα Little Phattys και Voyagers (πόσο μάλλον τώρα που ετοιμάζεται να βγει και το Voyager Old School χωρίς presets... http://www.moogmusic.com/voyager/?section=product&product_id=21108 - θα ανοίξει κανείς θέμα για αυτό?)

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

..και διαχρονικό ΔΕΝ το αλλάζεις.

 

Ο συνδυασμός Strat (οποιαδήποτε καλή κιθάρα)->λάμπα, για παράδειγμα, μας έχει χαρίσει άπειρες μουσικές/ηχητικές συγκινίσεις. Η κλασσική κιθάρα, η οποία υφίσταται εκατοντάδες χρόνια, το ίδιο.

 

Η τεχνολογία όμως προχωρά..

 

Δεν απαξιώνουμε τα παλιά, προχωράμε απλώς ένα βήμα μπροστά.

 

Φανταστείτε δηλαδή το modelling να εξισωθεί με τον καλό ήχο που έχουμε στο μυαλό μας ο καθένας, και να προσφέρει νέες μουσικές δυνατότητες. Νέα ηχοχρώματα, όπως ειπώθηκε..

 

Από αυτήν την άποψη, είμαι υπέρ.

To keep you is no benefit. To destroy you, no loss

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να ρωτήσω κάτι? Modeling-sampling εννοούμε περίπου το ίδιο? Γιατί...

 

..Φανταστείτε δηλαδή το modelling να εξισωθεί με τον καλό ήχο που έχουμε στο μυαλό μας ο καθένας, και να προσφέρει νέες μουσικές δυνατότητες. Νέα ηχοχρώματα, όπως ειπώθηκε..

 

...αυτό υπάρχει και τώρα. Μπορώ να παίξω με την κιθάρα σαντούρι (GR20) ή ney με πολύ πειστικά αποτελέσματα.

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πιστεύω πως είμαι υπερ του μοντελινγκ (ιδιιαίτερα αυτού με τις ξανθιές!!! ;) ;D), αφού είναι απόδειξη ότι η τεχνολογία εξελίσεται και εύχομαι κάποτε να φτάσει σε ποιότητα και feeling τον ήχο που εξομοιώνει,επίσης το μοντελινγκ βοηθάει οποιονδήποτε να μπορεί να πάιξει με όποιον πχ ενισχυτή θέλει με πολύ πειστικά αποτελέσματα για τα χρήματα που διέθεσε.

 

Παρα πολύ ενδιαφέρον θέμα πάντως,πιστεύω ένα από τα καλύτερα και πιο επίκαιρα. ;) :)

..but the sun is eclipsed by the moon...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Φίλε bloody θεωρώ ότι hardware όπως το Timefactor έχει περάσει πλέον στη συλλογική κιθαριστική συνείδηση ως "ένα ακόμα απαραίτητο (ή μη) εφφέ". Το 99% των κιθαριστών παίζει με ένα τουλάχιστον digital εργαλείο στην ηχητική αλυσίδα και ΟΛΟΙ ηχογραφούμε digital.

 

Το modelling έχει κάνει τεράστια βήματα τα τελευταία χρόνια και το σημαντικό στοιχείο, κατά τη γνώμη μου, είναι ότι πλέον υπάρχει η "πολυτέλεια" να κυκλοφορούν πραγματικά κορυφαία (και ακριβά) συστήματα (*) , αποδεκτά από τους μανιώδεις του καλού ήχου επαγγελματίες, και όχι απλά "βολικά" για τον ερασιτέχνη που ψάχνεται. Μηχανήματα όπως το Axe-Fx της Fractal και software όπως οι τελευταίες εκδόσεις των προϊόντων της IK Multimedia και της Native Instruments έχουν ανεβάσει πολύ τον πήχη. Τα προϊόντα αυτά μπορεί να κάνουν τις "καθημερινές" πεταλιέρες να μοιάζουν με toys, αλλά και οι τελευταίες είναι πλέον σε μια ποιότητα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με περίφημα αποτελέσματα, ειδικά αν υπάρχει φαντασία, μεράκι και γνώση.

 

Και εδώ είναι το επιχείρημά μου: δεν βλέπω το modelling σαν αντικαταστάτη των "συμβατικών" σχεδιάσεων, αλλά σαν μια επιπλέον δυνατότητα που παρέχει απίστευτες προοπτικές, σε λογικό κόστος, για ανθρώπους που έχουν τη διάθεση να το αξιοποιήσουν δημιουργικά. Ο 16χρονος θα μείνει ενθουσιασμένος που έφτιαξε "ήχο Rectifier"  ;D ;D με τη Zoom των 100€ ενώ ενός επαγγελματία μουσικού ή παραγωγού θα του λυθούν τα χέρια σε μια δημιουργική αναζήτηση για το επόμενο κομμάτι που γράφει. Για όλους έχει ο θίασος, έκαστος όσο μπορεί και θέλει.

 

 

(*) Μια μικρή επεξήγηση. Η πορεία κάθε τεχνολογικά καινοτόμου προϊόντος είναι κατά τη γνώμη μου η εξής:

1) Το προϊόν είναι πανάκριβο, η τεχνολογία στα σπάργανα, απευθύνεται μόνο σε πειραματιστές.

2) Το προϊόν γίνεται σταδιακά μαζικής παραγωγής, το εύρος των προσφερομένων σε τεχνολογική αρτιότητα επεκτείνεται (από πολύ φτηνά στην κατασκευή έως πολύ προσεγμένα) και η τεχνολογία γίνεται mainstream.

3) Τα προϊόντα ωριμάζουν και τοποθετούνται στην αγορά σε αρκετά διαχωρισμένες τάξεις, με μορφή πυραμίδας, όπου στην κορυφή βρίσκεται η αιχμή της τρέχουσας τεχνολογικής έρευνας.

 

 

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου