Προς το περιεχόμενο

Τι διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" από το "mastering";


Προτεινόμενες αναρτήσεις

@elavd

Οχι βρε, ούτε εγώ ακούω διαφορές στο βίντεο. Άμα τα βίντεο του youtube μπορούσαν να αναπαράγουν τόσο λεπτές διαφορές, τότε μόνο youtube θα ακούγαμε όλη μέρα.

 

@marathon

Έχω ένα φίλο ο οποίος με είχε προειδοποιήσει πριν μερικά χρόνια ότι όταν πάρω καλά ηχεία δεν θα μπορώ να ακούω mp3. Κατασπάστηκα όταν διαπίστωσα ότι είχε δίκηο ο άτιμος. Είναι εντελώς χάλια, αλλά αυτό ας το συζητήσουμε κάπου αλλού. Τώρα, περί κουρδισμένων ξύλων, εγώ δεν κατέχω.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 200
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

 

Η διαφορά ακούγεται σε &σε ένα ταπεινό hifi σύστημα

...άσε που άκουγα το άλμπουμ απο τα μονιτοράκια μου και λόγω των κλικς ήμουν 100% σίγουρος οτι είχα κάψει τα τουίτερ...αν ήμουν Αμερική θα έκανα μύνηση για ψυχική οδύνη ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπερα σας,

 

Να διεyκρινησω κατ' αρχην οτι το video που παρεθεσα το ακουσα μεσα απο την on-board (στην μητρικη καρτα) (και ενετλως χαλιας ποιοτητας) καρτα ηχου και με ακουστικα (akg k-270) (αν και σημερα δοκιμασα και με earbuds τυπου i-pod). Οι διαφορες ειναι παραπανω απο ξεκαθαρες, αλλα για να μην σας ανησυχησω για τα αυτια σας, πιστευω οτι ξερω τι να ακουσω. Ενα Πολυ πιο εντονο παραδειγμα που θα σας δειξει τις ιδιες διαφορες θα βρειτε εδω

 

Αποστολης

 

Υ.Γ. Παω να φαω και θα ασχοληθω με μερικες απο τις θεσεις που ακουστηκαν. Η συζητηση αυτη νομιζω ειναι πολυ επικοδομητικη για ολους μας.

 

 

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλα ρε σεις, αληθεια δεν ακουσατε τρομερες διαφορες στο money for nothing? Μπραβο μου, αλλα της, και νομιζα οτι εχω ψιλοκουφαθει

Make me fries...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

και μάλιστα, ποσο λιγότερα ακόμα μπορουν να ακούσουν σε ένα μπάρ με τέρμα τη μουσική, οπου το ένα ηχείο κοιτάζει κατευθείαν εμένα και το αλλο ειναι στην αλλη μεριά του δωματίου, ή σε ένα ραδιοφωνάκι κλπ

 

κατι που εχω παρατηρησει στα μπαρ ειναι οτι οταν παιζει συγχρονο κομματι (εννοω απο αυτα που οι "παραγωγοι" επεμεναν να ειναι οσο το δυνατον πιο δυνατο και επομενως δεν εχει δυναμικες) ο κοσμος κανει socialising , πινει, παει τουαλετα κτλπ.

Οταν ομως παιξει κανα κομματι που εχει δυναμικες ο κοσμος κουνιεται, χορευει, ξεσαλωνει.

Στο ραδιοφωνακι απο την αλλη υπαρχουν πολλα ζητηματα που επιβαλλουν, ακομα πιο πολυ, το σωστο mastering ( η συμβουλη μου ειναι οτι εαν το κομματι σας παει για ραδιοφωνο, συμβουλευτείτε ενα mastering engineer). Οι limiters ενος σταθμου ειναι vampires Και ζουν απο το αιμα των κομματιων.

 

Είναι με αυτό το σύστημα που είπα (και επιμένω) ότι οι διαφορές ανάμεσα στα δύο αρχεία που μας παρείχε ο SF είναι μικρές. Το όφελος που είδε το τραγούδι από το σωστό mastering είναι το 1/100 από αυτό που θα έβλεπε αν το είχε γυρίσει πίσω για να ξαναγίνει μιξάρισμα.

 

Δεν εχουμε ακουσει το mix αλλα νομιζω πως κατι περιεργο συμβαινει με την στερεοφωνικη εικονα. Δεν ειναι κακο mix αλλα ναι εχεις 100% δικιο ενα remix θα ηταν προτιμοτερο. Στις περιπτωσεις που δεν γινεται, ο μηχανικος βρισκεται σε δυσκολη ομολογουμενως θεση. Παντως αυτο το μερος της δοyλειας του mastering (δηλαδη το proccessing) μονο τελευταια αρχισε να γινεται ιδιαιτερα σημαντικο. Η θεση μου ειναι οτι ολο και πιο πολλοι λιγοτερο ικανοι ανθρωποι ηχογραφουν και μιξαρουν μονοι τους (και επαναπαυονται λεγοντας, οτι προβλημα υπαρχει, θα φτιαχτει στο mastering).

 

 

Εδώ όμως βρίσκεται και το πραγματικό πρόβλημα. Ας θυμηθούμε λίγες μέρες πριν που ο Nikolas ήθελε να κάνει δώρο ένα μουσικό κομάτι σε ένα φίλο του. Πείτε λοιπόν (χάριν παραδείγματος) ότι ο φίλος του άκουγε αποκλειστικά και μόνο από ακουστικά AKG K-240 και λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων είχε κάνει τάμα να μην αγοράσει καλά ηχεία ποτέ του. Επίσης πείτε (πάλι παραδείγματος χάριν) ότι ο Nikolas ήθελε να μαστεράρει αυτό το κομάτι, απευθυνόμενος σε κάποιον επαγγελματία. Αναρρωτηθείτε τώρα, αν αυτός ο επαγγελματίας θα είχε νόημα να χρησιμοποιήσει για μόνιτορ (κατά τη διάρκεια του mastering) οτιδήποτε άλλο εκτός από τα K-240..!

 

 

Καλη ερωτηση/θεση. Λοιπον οσο δουλευα στο Λονδινο χρειαστηκε να στησω ενα surround system 5:1, με line array, για το περιπτερο της mazda στο London Motorshow,. Τα ηχεια ηταν της d&b audiotechnik με 3 Q-sub σε καθε ενα απο τα 5 μερη και me 2 sub B2 (για οσους ξερουν το Β2 παιζει πολυ χαμηλες συχνοτητες). Χρειαστειτε λοιπον να πειραξουμε (μαζι με τον sound designer) το DVD (παρολο που ηταν αρκετα καλος ο ηχος) προκειμενου να δωσουμε ακριβως την αισθηση που ειχε οραματιστει.

Δηλαδη εννοω οτι κατα την προσωπικη μου αποψη σε extreme περιπτωσεις (οπως αυτην που ανεφερες) χρειαζονται extreme προσεγγισεις.

 

Η αληθεια ειναι ομως οτι οταν κανουμε αυτην την δουλεια ξερουμε που απευθυνομαστε και χρησιμοποιουμε εξαιρετικα ηχεια γιατι ειναι η μονη σιγουρη λυση  στο προβλημα  των χιλιαδων συσκευων αναπαραγωγης.

 

 

Έχουμε περάσει σε μία περίοδο όπου ελάχιστοι άνθρωποι κάθονται πλέον μπροστά από ένα ζευγάρι καλά ηχεία για να ακούσουν μουσική. Αυτό αντικατοπτρίζεται ξεκάθαρα στις μειώσεις πωλήσεων καλών hi-fi συστημάτων και στη σαφή προτίμηση του κοινού σε συστήματα home cinema. Επίσης, το γνωρίζουμε διότι ξέρουμε ότι όλοι μας έχουμε ελάχιστο "ελεύθερο χρόνο" (όσοι έχουν ελεύθερο χρόνο, συνήθως δεν έχουν χρήματα για να πάρουν ακριβά στερεοφωνικά). Με δύο λόγια, ΔΕΝ υπάρχει στάνταρ μέσο διανομής και αναπαραγωγής της μουσικής οποιουδήποτε: είναι τόσο πιθανό να την ακούσεις σε CD, όσο και σε DVD όσο και σε νόμιμα mp3 (256άρια), όσο και σε νόμιμα flac (lossless, υποτίθεται). Οπότε, για ποιο μέσο διανομής και αναπαραγωγής γίνεται το mastering; Κανονικά, θα έπρεπε να γίνεται ένα mastering για κάθε ένα από τα πιθανά μέσα αναπαραγωγής και διανομής, αλλά ακόμη και τότε, πως θα ξεπεραστεί η πραγματικότητα ότι κάποιοι ακούν μόνο μέσα από τα ακουστικά του ipod?

 

Ολα αυτα ειναι σωστα (δυστυχως). Ευτυχως απο οτι εχω ακουσει μεχρι τωρα, ενα καλο master  ακουγεται καλα ακομα και σε mp3. Σιγουρα αν ακοθσεις τα διαφορετικα format το ενα διπλα στο αλλο θα βρεις χιλιαδες διαφορες, αλλα αυτες ειναι στο πλαισιο του αποδεκτου (εφ οσον αποδεχομαστε π.χ. να ακουμε mp3).

 

Θεωρώ ότι αυτές οι απαντήσεις είναι πολύ δύσκολες. Κάποιοι έγραψαν ότι το mastering είναι ένα υποχρεωτικό στάδιο της παραγωγής. Εντάξει, ας το δεχτούμε. Αλλά αν έγραφα ροκ τραγούδια, τα ηχογραφούσα μόνος μου, τα μίξαρα μόνος μου, ήξερα ότι απευθύνομαι σε ένα κοινό που δεν είναι hi-fiντελίστες και σκόπευα να τα διανείμω σε mp3 και flac, τότε σόρυ, αλλά θα έκανα και το mastering μόνος μου.

 

καταρχην νομιζω πρεπει να συμφωνησουμε οτι ο καλος ηχος δεν αφορα μονο το hifiντελιστες.

Εγω θα προτεινα αν γραφεις τραγουδια (ειδικα για rock) να ηχογραφουσες σε ενα ειδικο χωρο, να μιξαρες μαζι με ενα που γνωριζει καλα τον χωρο του και τα εργαλεια του και να εκανες mastering σε μενα :P (χωρισ πλακα: σε καποιον που να εμπιστευτεις και να μπορεις να συζητησεις μαζι του).Για το ιδιο κομματι νομιζω θα ειχες καλυτερα αποτελεσματα.

Στην περιπτωση που κατι τετοιο ειναι αδυνατον (ειτε οικονομικα ειτε γιατι αυτη ειναι η τρελα σου ρε αδερφε) τοτε μαθε καλα τα εργαλεια σου.

Οταν φτασεις στο mastering (θα δωσω μια συμβουλη μονο για αυτο γιατι το mixing δεν ειναι το πεδιο μου) δεν θα προσπαθουσα να κανω τρελα πραγματα. Ισως μονο ενα λιμιτερ στο τελος ισα ισα για να φτασει η ψηλοτερη κορυφη στο -0.3db.

 

ΟΛΑ τα άλμπουμ που έγραφαν στο οπισθόφυλλο "mastered by George Marino at Sterling Sound Studios" ακουγόταν ΤΕΛΕΙA,

 

"ειναι πολλα τα λεφτα Αρη" ;D

Επισης φανταζομαι οτι γενικα παιρνει πολυ καλα mix. για αυτο και ειπα κανα 2 σελιδες πριν ας μιν μιλαμε για μαστεραδες αλλα για τα συγκεκριμενα masters.

Απο την αλλη ο συνεργατης του στην sterling (ο πολυ ακριβος μαστερας) εκτος απο credits  για μερικα απο τα καλυτερα albums εχει χρεωθει και το χειροτερο ολων (βλεπε Death Magnetic)

 

Αποστολης

www.odeon-mastering.com

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αφού έστησα τα ηχεία αναφοράς στη σωστή απόσταση, ρύθμισα ευαισθησίες εισόδου, κάρτες ήχου κλπ, άκουσα το πολύ ωραίο τραγουδάκι των Ζημιαααά... (πόσα έναι τα α ρε SF; ) σε αντιπαράθεση μέσα στο Wavelab, σε Audio montage, μέτρο προς μέτρο.

Είναι προφανές ότι υπερέχει το mastered.

 

Ενδεικτικά, σας αναφέρω ότι εγώ ακούω (πλέον) από ένα σύστημα που στοιχίζει λίγο πάνω από 2.500 ευρώ και περιλαμβάνει κορυφαία κάρτα ήχου, κορυφαίο volume controller και καλούτσικα ενεργά monitors.

 

απο εκεί πηγάζουν όλες μου οι σκέψεις, και καταλήγω στο οτι εγώ με τα logitech 2.1 των 150 ευρώ και την (αν οχι motherboard) κάρτα ήχου των 140 ευρώ, μέσα στο δωμάτιό μου χωρίς προσεγμένη ηχητική δεν έχω την δυνατότητα να εκφέρω κάποια σίγουρη άποψη πάνω στο αν τελικά "σφιξαν" τα μπάσα ή όχι, εαν βελτιωθηκε η στερεοφωνική εικόνα ή οχι κλπ..

και πόσο μάλλον ακούγοντας ένα βίντεο στο youtube, η ένα mp3 της κακιάς ώρας.

 

γιαυτό το λόγο τείνω να πιστεύω οτι είναι πολυ μεγαλύτερης σημασίας η επεξεργασία του κομματιού ωστε να μπορεί να ακουστεί απο τον μέσο άνθρωπο (που δεν είναι high fidelίστας) σε μια μέση περίσταση.

(πραγματικά, είχα μείνει άναυδος ακούγοντας hendrix σε μια καφετέρια οπου το "left" ηχείο κοιτουσε αλλού)

 

ωστόσο, πιστεύω είναι "δίκαιο" για το ίδιο το κομμάτι, να το αντιμετωπίσουν οι παραγωγοί του σοβαρά, και ΑΝ το κρίνουν απαραίτητο, να το περάσουν απο οσες διεργασίες πιστευουν οτι χρειάζεται ωστε να μπορεί και ο χαι-φιντελιστας να ακούσει τη μουσική όπως την είχαν στο μυαλό τους οι δημιουργοί της.

 

τώρα, κοιτάξτε τις 2 τελευταίες παραγράφους μου: η πρώτη δείχνει πως το μαστερινγκ μπορεί να είναι συμβιβασμός, ενω η δευτερη δείχνει πως το μαστερινγκ μπορεί να είναι κομφόρ. πάντως, εχω την εντύπωση πως όσο πιο προς το "συμβιβασμό" πηγαίνουμε, τόσο πιο αντιληπτές γίνονται οι διαφορές απο το ευρύ κοινό, και εκεί είναι το διλημμα, άρα δε μπορούμε πάντα να μιλάμε με σιγουριά για καλύτερο και χειρότερο

 

δεν ειμαι σίγουρος για αυτά που λεω, ίσως κάνω λάθος :-\

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

απο εκεί πηγάζουν όλες μου οι σκέψεις, και καταλήγω στο οτι εγώ με τα logitech 2.1 των 150 ευρώ και την (αν οχι motherboard) κάρτα ήχου των 140 ευρώ, μέσα στο δωμάτιό μου χωρίς προσεγμένη ηχητική δεν έχω την δυνατότητα να εκφέρω κάποια σίγουρη άποψη πάνω στο αν τελικά "σφιξαν" τα μπάσα ή όχι, εαν βελτιωθηκε η στερεοφωνική εικόνα ή οχι κλπ..

και πόσο μάλλον ακούγοντας ένα βίντεο στο youtube, η ένα mp3 της κακιάς ώρας.

 

Εκεί ήθελα να καταλήξω ,οτι το 90% των ακροατών ακούει mp3 απο τον υπολογιστή του ή απο το ράδιο(δεν έχει κάποιο αξιόλογο ηχοσύστημα)και το μόνο που μετράει πλέον είναι η αυξηση της έντασης,το άνοιγμα της στερεοφωνίας και την συμπίεση των μπάσσων για να βγουνε&να παραμένουν στην επιφάνια σε κομπιουτερίστικα ηχεία...

edit:Επίσης εδώ κολλάει και το "ψευτομάστερινγ" που στις περισσότερες περιπτώσεις γίνεται στο home-studio με ένα-δυο vst και απλά "προσαρμόζεται" το κομμάτι στα σύγxρονα stadars(να ακούγεται δυνατά και στο λάπτοπ!)

 

Τέλος να πω και την ταπεινή μου άποψη για το mastered και unmastered κομμάτι οτι μου άρεσε ο "αέρας" του mastered(σαν να τον γλύκανε γιατί μου φαινότανε σκληρός) και δε μου άρεσαν τα μπάσσα του(πάλι του mastered) γιατί μου φάνηκαν λιγότερο punchy-σαν να μπουκώνανε...

βέβαια θα τα κάνω mp3 128kbs και θα τα παίξω σε αμάξι για να καταλάβω αν έχει αποτέλεσμα!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάποια κομμάτια όπως υποσχέθηκα , είναι απο τον πρώτο δίσκο των Φατμέ.

Το original  είναι το κομμάτι που κυκλοφόραγε 23 χρόνια απο το 1981 σε βινύλλιο πρώτα και μετά σε CD.

To remastered (στην πραγματικότητα δεν είχε γίνει ποτέ mastering) κυκλοφόρησε το 2003-2004.

 

https://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=WnBRZUNxU1BubHdLSkE9PQ

https://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=WnBRZUNxU1BENlFLSkE9PQ

 

Δείχνει ένα μέρος των δυνατοτήτων του mastering.

Το ιδανικό mastering είναι σαν τις φούγκες του Bach, μπορεί να υπάρχουν πολλές λύσεις σε μια φούγκα (γνώμες και απόψεις) αλλά μια ιδανική λύση  που αναδεικνύει κάθε κομμάτι  και την δεδομένη μίξη. (όποια νότα να αλλάξεις σε μια φούγκα του Bach το έργο θα ακουστεί κατώτερο).

 

Αυτό προυποθέτει τεράστια ψυχική ενέργεια και προσπάθεια για την ιδανική ισσοροπία, δεν είναι παιχνιδάκι  ούτε θέμα συζήτησης σε forum.

 

Θα ανεβάσω και άλλα κομμάτια αν τα βρώ , η απο καθημερινά sessions ,  έχω και κάποια κομμάτια απο B.Katz , T.Jensen και άλλους πριν και μετά.

Σε μερικά έχω κάνει και εγώ mastering και μπορεί να δείτε διαφορετικές  αισθητικές στο ίδιο θέμα.

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάποια κομμάτια όπως υποσχέθηκα , είναι απο τον πρώτο δίσκο των Φατμέ.

Το original  είναι το κομμάτι που κυκλοφόραγε 23 χρόνια απο το 1981 σε βινύλλιο πρώτα και μετά σε CD.

To remastered (στην πραγματικότητα δεν είχε γίνει ποτέ mastering) κυκλοφόρησε το 2003-2004.

 

https://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=WnBRZUNxU1BubHdLSkE9PQ

https://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=WnBRZUNxU1BENlFLSkE9PQ

 

Δείχνει ένα μέρος των δυνατοτήτων του mastering.

 

Το συγκεκριμένο είναι όντως εντυπωσιακό. Αν δεν έλεγες ότι το δεύτερο είναι αποτέλεσμα mastering, θα έβαζα στοίχημα ότι έχει ξαναμιξαριστεί. Και η διαφορά είναι σαφώς αντιληπτή τόσο με τα ακουστικά που το άκουσα (AKG K 271) όσο και με τα ενσωματωμένα ηχεία του laptop.

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάποια κομμάτια όπως υποσχέθηκα , είναι απο τον πρώτο δίσκο των Φατμέ.

Το original  είναι το κομμάτι που κυκλοφόραγε 23 χρόνια απο το 1981 σε βινύλλιο πρώτα και μετά σε CD.

To remastered (στην πραγματικότητα δεν είχε γίνει ποτέ mastering) κυκλοφόρησε το 2003-2004.

 

https://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=WnBRZUNxU1BubHdLSkE9PQ

https://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=WnBRZUNxU1BENlFLSkE9PQ

 

Δείχνει ένα μέρος των δυνατοτήτων του mastering.

Το ιδανικό mastering είναι σαν τις φούγκες του Bach, μπορεί να υπάρχουν πολλές λύσεις σε μια φούγκα (γνώμες και απόψεις) αλλά μια ιδανική λύση  που αναδεικνύει κάθε κομμάτι  και την δεδομένη μίξη. (όποια νότα να αλλάξεις σε μια φούγκα του Bach το έργο θα ακουστεί κατώτερο).

 

Αυτό προυποθέτει τεράστια ψυχική ενέργεια και προσπάθεια για την ιδανική ισσοροπία, δεν είναι παιχνιδάκι  ούτε θέμα συζήτησης σε forum.

 

Θα ανεβάσω και άλλα κομμάτια αν τα βρώ , η απο καθημερινά sessions ,  έχω και κάποια κομμάτια απο B.Katz , T.Jensen και άλλους πριν και μετά.

Σε μερικά έχω κάνει και εγώ mastering και μπορεί να δείτε διαφορετικές  αισθητικές στο ίδιο θέμα.

 

 

 

 

 

 

Οντως, εδώ η διαφορά είναι η μέρα με τη νύχτα... Πολύ καλή δουλειά...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου