Προς το περιεχόμενο

Τι διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" από το "mastering";


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ας πω κι εγω την τελείως ερασιτεχνική γνώμη μου για τα 2 αρχεία που άκουσα..(οχι οτι έχει κάποια σημασία αλλά αφου σχολίασαν κι άλλοι... ;))

 

Το mastered στα δικά μου αυτιά ακούγεται να έχει πολύ πιο όμορφα πρίμα.

Το unmastered έχει σίγουρα περισσότερο αέρα αλλά ο αέρας αυτός έχει μια οσμή "φθήνιας", δεν ξέρω πως αλλιώς να το εξηγήσω.

 

Στο unmastered η φωνή σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα μοιάζει να είναι απο άλλο "ανέκδοτο"(ειδικά στο πρώτο μέρος του κομματιού), στο mastered αυτό έχει διορθωθεί, ακούγονται περισσότερο σαν ένα ενιαίο σύνολο και όχι σαν μπάντα+τραγουδίστρια.

 

Στις χαμηλές ενω μ'αρέσει η ποιότητα που βγάζουν (μιλάω για το mastered) έχω την αίσθηση οτι υπάρχει μια υπερβολή στην ποσότητα τους.

Μου ακούγεται λίγο "μπουκωμένο" δηλαδή και υπάρχει μια υπερβολική ενέργεια (για τα δικά μου αυτάκια πάντα.. ;D) γύρω απο τα 100hz..

 

Βέβαια όταν μιλάμε για ήχο ,όσοι οι άνθρωποι τόσες και οι απόψεις!!..... ;) ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 200
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Συμφωνώ με τον npap απόλυτα.

 

Τα όσα βέβαια λέει αφορούν τις φτηνές παραγωγές. Αν το θέμα σταματούσε εκεί, πραγματικά δεν θα έγραφα σε αυτό το thread. Στην τελική δικαίωμα του καθενός να πιστεύει και να παραμυθιάζεται με ότι θέλει.

 

Όμως δυστυχώς το θέμα δεν είναι το ζαντολάστιχο του κάθε zastava αλλά η καταστροφή ολοκαίνουργιων ferrari και lamborghini!

 

Βλέπεις το περίφημο 5% των "χρυσών αυτιών" δεν αρκεί. Χρειάζονται πιο χειροπιαστά πράγματα! Όπως π.χ. να ανεβάσουμε τη μέση στάθμη στα -0.0001 db!

 

Οι διάφοροι μαστεράδες έχουν κοινά με τη NASA. Όχι στον εξοπλισμό όπως θέλουν να μας πείσουν, αλλά στο εξής: Όποτε βγαίνει η NASA και ανακοινώνει την καινούργια φανταστική της ανακάλυψη ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΠΡΩΤΑ να ζητούσε συγνώμη για τα σκουπίδια με τα οποία έχει γεμίσει το διάστημα.

 

Έτσι και οι μαστεράδες. Πρωτού μας εξηγήσουν το πως καταφέρνουν τα θαυμάσια έργα τους, θα έπρεπε να ζητούσαν συγνώμη για τη θάλασσα κατεστραμένων δίσκων στο βωμό του loudness war.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Kαλησπερα

 

σημερα βρηκα αυτο το video

Αν η διαφορα (ακομα και με αναπαραγωγη απο youtube) αναμεσα σε 2 καλα master ειναι τετοια τοτε φανταστειτε την διαφορα αναμεσα σε ενα καλο και ενα κακο master.

 

Όχι στον εξοπλισμό όπως θέλουν να μας πείσουν

 

Δηλαδη να σταματησω να φοραω την στολη του αστροναυτη??? :P

 

Πρωτού μας εξηγήσουν το πως καταφέρνουν τα θαυμάσια έργα τους, θα έπρεπε να ζητούσαν συγνώμη για τη θάλασσα κατεστραμένων δίσκων στο βωμό του loudness war.

στο πιο σοβαρο τωρα

Δεν νομιζω οτι ολοι οι masterades πρεπει να απολογηθουν για το "loudness war".

Τωρα τελευταια μονο αρχισε ο κοσμος (και οι καλλιτεχνες/παραγωγοι) να καταλαβαινουν ποσο κακο κανει στην μουσικη τους η "αφαιμαξη" των δυναμικων της. Ειμαι πολυ νεος σε αυτο που κανω αλλα ηδη εχω εμπειρια απο πελατες που θελανε ολο και πιο πολυ volume. Φανταζομαι ανθρωποι πολυ παλιοτεροι απο μενα θα εχουν πολλες και ενδιαφερουσες ιστοριες για τρελες απαιτησεις πελατων. Υπαρχουν και πολλοι αλλοι λογοι, οπως ολοι ξερετε, ραδιοφωνικο playlist/i-tunes shuffle mode/κουφοι managers/ψευτοmastering κτλπ

 

και καλο ειναι τα σχολια μας (και οι κρισεις μας) να περιοριζονται στο αν αυτο που την δεδομενη στιγμη κανει τα αυτια μας χαρουμενα και οχι σε συμπερασματα του τυπου ο μαστερας ειναι καλος ή κακος. Μεχρι τωρα οσοι ειχα την ευκαιρια να γνωρισω μεσα απο forum ειναι πολυ διαβασμενοι/σπουδαγμενοι και πειθαρχημενοι (οχι σαν εμενα  :P) ανθρωποι που κανουν την δουλεια αυτη ΚΥΡΙΩΣ απο αγαπη προς την μουσικη.

 

Καλο σας βραδυ,

 

Αποστολης

www.odeon-mastering.com

 

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν η διαφορα (ακομα και με αναπαραγωγη απο youtube) αναμεσα σε 2 καλα master ειναι τετοια τοτε φανταστειτε την διαφορα αναμεσα σε ενα καλο και ενα κακο master.

 

αν οι διαφορές σε αυτό το βίντεο θεωρούνται τόσο σημαντικές, τότε αρχίζω να ανησυχώ για το πόσο λίγα μπορούν να ακούσουν τα αφτιά μου :(

και μάλιστα, ποσο λιγότερα ακόμα μπορουν να ακούσουν σε ένα μπάρ με τέρμα τη μουσική, οπου το ένα ηχείο κοιτάζει κατευθείαν εμένα και το αλλο ειναι στην αλλη μεριά του δωματίου, ή σε ένα ραδιοφωνάκι κλπ

 

πάντως σίγουρα υπάρχουν οι διαφορές στις δυναμικές και στην "καθαρότητα" ορισμένων περιοχων συχνοτητων, αλλά στην εποχή που ζούμε (mp3 με ακουστικά της κακιάς ωρας μέσα στο λεοφωρείο) πιστεύω πως το σημαντικότερο πράγμα που μπορεί να κάνει το μαστερ σε ένα κομμάτι είναι να το κάνει να ακούγεται καλό στις δυσκολες περιστάσεις (αντε άκου jimi hendrix μονο απο το δεξι ηχειο!)

 

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν οι διαφορές σε αυτό το βίντεο θεωρούνται τόσο σημαντικές, τότε αρχίζω να ανησυχώ για το πόσο λίγα μπορούν να ακούσουν τα αφτιά μου :(

 

+1 :(

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+1 :(

 

Για να υπερασπιστώ και τους μαστεράδες:

 

Πριν κρίνει κάποιος μία προσπάθεια για mastering πρέπει να έχει πρόσβαση σε ένα σύστημα ηχητικής αναπαραγωγής με ποιότητα άνω του μετρίου. Ενδεικτικά, σας αναφέρω ότι εγώ ακούω (πλέον) από ένα σύστημα που στοιχίζει λίγο πάνω από 2.500 ευρώ και περιλαμβάνει κορυφαία κάρτα ήχου, κορυφαίο volume controller και καλούτσικα ενεργά monitors.

 

Είναι με αυτό το σύστημα που είπα (και επιμένω) ότι οι διαφορές ανάμεσα στα δύο αρχεία που μας παρείχε ο SF είναι μικρές. Το όφελος που είδε το τραγούδι από το σωστό mastering είναι το 1/100 από αυτό που θα έβλεπε αν το είχε γυρίσει πίσω για να ξαναγίνει μιξάρισμα.

 

Από ηχεία hi-fi ή ηχεία multimedia δεν μπορεί να γίνει αυτή η αξιολόγηση - και όλα αυτά, πριν θιγεί το θέμα ότι κάλλιστα μπορεί να μην ακούμε και πολύ καλά (τάχα, ποιος από εμάς έχει πάει έστω και για έναν υποτυπώδη καθαρισμό αυτιών σε γιατρό, ή ποιος έχει περάσει από κάποιο τεστ αναγνώρισης συχνοτήτων;).

 

Εδώ όμως βρίσκεται και το πραγματικό πρόβλημα. Ας θυμηθούμε λίγες μέρες πριν που ο Nikolas ήθελε να κάνει δώρο ένα μουσικό κομάτι σε ένα φίλο του. Πείτε λοιπόν (χάριν παραδείγματος) ότι ο φίλος του άκουγε αποκλειστικά και μόνο από ακουστικά AKG K-240 και λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων είχε κάνει τάμα να μην αγοράσει καλά ηχεία ποτέ του. Επίσης πείτε (πάλι παραδείγματος χάριν) ότι ο Nikolas ήθελε να μαστεράρει αυτό το κομάτι, απευθυνόμενος σε κάποιον επαγγελματία. Αναρρωτηθείτε τώρα, αν αυτός ο επαγγελματίας θα είχε νόημα να χρησιμοποιήσει για μόνιτορ (κατά τη διάρκεια του mastering) οτιδήποτε άλλο εκτός από τα K-240..!

 

Έχουμε περάσει σε μία περίοδο όπου ελάχιστοι άνθρωποι κάθονται πλέον μπροστά από ένα ζευγάρι καλά ηχεία για να ακούσουν μουσική. Αυτό αντικατοπτρίζεται ξεκάθαρα στις μειώσεις πωλήσεων καλών hi-fi συστημάτων και στη σαφή προτίμηση του κοινού σε συστήματα home cinema. Επίσης, το γνωρίζουμε διότι ξέρουμε ότι όλοι μας έχουμε ελάχιστο "ελεύθερο χρόνο" (όσοι έχουν ελεύθερο χρόνο, συνήθως δεν έχουν χρήματα για να πάρουν ακριβά στερεοφωνικά). Με δύο λόγια, ΔΕΝ υπάρχει στάνταρ μέσο διανομής και αναπαραγωγής της μουσικής οποιουδήποτε: είναι τόσο πιθανό να την ακούσεις σε CD, όσο και σε DVD όσο και σε νόμιμα mp3 (256άρια), όσο και σε νόμιμα flac (lossless, υποτίθεται). Οπότε, για ποιο μέσο διανομής και αναπαραγωγής γίνεται το mastering; Κανονικά, θα έπρεπε να γίνεται ένα mastering για κάθε ένα από τα πιθανά μέσα αναπαραγωγής και διανομής, αλλά ακόμη και τότε, πως θα ξεπεραστεί η πραγματικότητα ότι κάποιοι ακούν μόνο μέσα από τα ακουστικά του ipod?

 

Θεωρώ ότι αυτές οι απαντήσεις είναι πολύ δύσκολες. Κάποιοι έγραψαν ότι το mastering είναι ένα υποχρεωτικό στάδιο της παραγωγής. Εντάξει, ας το δεχτούμε. Αλλά αν έγραφα ροκ τραγούδια, τα ηχογραφούσα μόνος μου, τα μίξαρα μόνος μου, ήξερα ότι απευθύνομαι σε ένα κοινό που δεν είναι hi-fiντελίστες και σκόπευα να τα διανείμω σε mp3 και flac, τότε σόρυ, αλλά θα έκανα και το mastering μόνος μου.

 

:)

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν οι διαφορές σε αυτό το βίντεο θεωρούνται τόσο σημαντικές, τότε αρχίζω να ανησυχώ για το πόσο λίγα μπορούν να ακούσουν τα αφτιά μου :(

 

Έχεις δίκιο σε αυτό που λες eye, απλά εγώ αυτό που ήθελα να τονίσω (και νομίζω και ο IraklisZS, του οποίου το κείμενο παρέθεσα), είναι η λέξη "βίντεο".

 

Αν εσύ (με τα ακριβά ηχεία σου) ακούς τόσο τρανταχτές διαφορές μέσω από αυτό το video του Youtube, τότε εγώ πρέπει ή να κάνω ακουόγραμμα ή να πετάξω τα ταπεινά μονιτοράκια μου (είναι όντως ταπεινα: Alesis M1 Active Mk2)...  :-\

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ σε όλα. Απλά από περιέργεια...

Ενδεικτικά, σας αναφέρω ότι εγώ ακούω (πλέον) από ένα σύστημα που στοιχίζει λίγο πάνω από 2.500 ευρώ και περιλαμβάνει κορυφαία κάρτα ήχου, κορυφαίο volume controller και καλούτσικα ενεργά monitors.

έχει νόημα σε ένα τέτοιο σύστημα να ακούς-κρίνεις mp3?

 

και όλα αυτά, πριν θιγεί το θέμα ότι κάλλιστα μπορεί να μην ακούμε και πολύ καλά (τάχα, ποιος από εμάς έχει πάει έστω και για έναν υποτυπώση καθαρισμό αυτιών σε γιατρό, ή ποιος έχει περάσει από κάποιο τεστ αναγνώρισης συχνοτήτων;)

Aυτό μπορείς να το γράφεις όταν αναφέρονται και κουρδισμένα ξύλα.?...

 

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλώνω άσχετος ερασιτέχνης με τις τέχνες mix & master, όμως επειδή τα αυτάκια μου έχουν ακούσει ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ μουσικά άλμπουμ μπορώ να πω με απόλυτη βεβαιότητα ότι ΟΛΑ τα άλμπουμ που έγραφαν στο οπισθόφυλλο "mastered by George Marino at Sterling Sound Studios" ακουγόταν ΤΕΛΕΙΑ, ενώ αυτά που είχαν "masterαριστεί" σε κάποιο άλλο, επαγγελματικό υποτίθεται, studio ακουγόταν ΑΡΚΕΤΑ ΣΚΑΛΙΑ παρακάτω. Τώρα για home master ας μη το συζητάμε, για επίπεδο DEMO πιστεύω ότι το αποτέλεσμα μπορεί να είναι εντυπωσιακό αλλά για κάτι περισσότερο καλύτερα να πάμε για μπύρες...

Το κλασικότερο παράδειγμα για την τέχνη του master είναι η ακρόαση ενός επαγγελματικού άλμπουμ των 80's όπου η "τελική ένταση" δεν ήταν ποτέ "τσίτα" γι' αυτό ακούγεται "καθαρότερο" και ενός των 00's όπου τα τσιτώνουμε όλα στο Θεό. Σε όλα θέλει μέτρο...

Γενικότερα τόσο το mix όσο και το master είναι κατά τη γνώμη μου πολύ δύσκολες τέχνες και όποιος θέλει να κυκλοφορήσει κάποιο μουσικό άλμπουμ καλό είναι να αφήνει να τις αναλαμβάνει κάποιος με πολύ έμπειρο αυτί και με πολύ, πολύ, πολύ, πολύ μεράκι...

YouHaveToBeHappyWithWhatYouHaveToBeHappyWith

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου