Προς το περιεχόμενο

Ιδιοκατασκευή Μικροφώνου;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 26
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

 

Ωραία, τώρα που το λύσαμε, ας επιστρέψουμε ξανά επι της κατασκευής...  8)

 

 

Βρήκε κανείς κανα διαθεσιμο σχέδιο το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σαν βάση;

Προμηθευτές με ενδιαφέρουσες κάψες;

 

 

Άκου να δεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βρήκε κανείς κανα διαθεσιμο σχέδιο το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σαν βάση;

 

 

Πριν αρχιστετε να ψαχνετε σχεδια, δε θα πρεπει να καταληξετε σε καποια ηχητικη κατευθυνση? Τυπο μικροφωνου, ενδεικνυομενη χρηση κλπ?

 

(Εγω πιο πολυ για εξωτερικος παρατηρητης κανω, εξ ου και το δευτερο προσωπο)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

@Babtua

...anyway, σου επαναλαμβάνω απλά ότι δεν έχεις καταλάβει το όλο concept σχετικά με τα μικρόφωνα (και δεν αναφέρομαι φυσικά στο θέμα κυκλώματα, κατασκευή, ηλεκτρονικα, γνώσεις κλπ κλπ στα οποία επουδενί αμφισβητώ τις γνώσεις και ικανότητες σου..... )

 

....δεν αναφέρομαι στο αν έχεις καταλάβει τον σκοπό του παρόντος θέματος.... υποθέτω ο καθένας μας ούτως ή άλλως το βλέπει από την δική του σκοπιά και οπτική γωνία (εγώ σίγουρα το βλέπω πολύ διαφορετικά από το να έχουμε κάτι να ασχολούμαστε - και το δήλωσα εξ'αρχής , άσχετα αν είμαι απόλυτα άσχετος με την υλοποίηση ενός τέτοιου πρότζεκτ - άρα δεν θα "είχα και να ασχολούμαι"  ;D). Λέω πολύ απλά πως δεν έχεις καταλάβει συνολικά το concept των μικροφώνων (σε ότι αφορά την σχεδίαση τους - όχι τόσο τεχνικά όσο ως ηχητική άποψη -  αλλά και τον λόγο ύπαρξης τους στην αγορά - ως προιόν) στην μουσική παραγωγή...ή ακόμη καλύτερα το βλέπεις αποκλειστικά και μόνο από την γνωστή κυνική και ισοπεδωτική σου προσέγγιση, αυτή του γνώστη περί ηλεκτρονικών  ;D ;D ;D ;D ;D

Αν θέλεις μπορούμε να το συζητήσουμε από κοντά  :)

 

 

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν υπάρχει concept στα μικρόφωνα, όπως υποθέτω ότι το εννοείς. Δεν έχουν "μαγικά" χαρακτηριστικά, όλα μπορούν να περιγραφούν με συγκεκριμένες φυσικές/ηλεκτρικές παραμέτρους. Και φυσικά μπορούν ακόμα και να εξομοιωθούν με κάποιο υπολογιστικό σύστημα είτε software είτε hardware, απλά αυτό δε γίνεται για λόγους κόστους (πολλοί παράμετροι, μεγάλη υπολογιστική ισχύς, μεγάλο research κλπ) και λόγους marketing.

 

H ηχητική άποψη δεν έρχεται πακέτο με το μικρόφωνο, είναι κάτι που του προσδίδει ο χρήστης.

 

Και δεν το βλέπω ηλεκτρονικά μόνο. Το ίδιο περίπου ισχυρίζομαι ότι ισχύει και για μια ακουστική κιθάρα. Ας πούμε λοιπόν ότι το βλέπω πραγματιστικά...

Αρβύλες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Τζόνυ πάλι δε με κατάλαβες  ::) .....

 

θα προσπαθήσω πάλι...

 

Φυσικά και δεν υπάρχουν μαγικά υλικά ούτε μαγικές σχεδιάσεις....και ακριβώς εκεί έγκειται τόσο το πρόβλημα όσο και το κενό στην σημερινή αγορά μικροφώνων όσο και στις ανάγκες των ηχοληπτών... και εκεί ακριβώς κολλάει η έννοια του "concept"... η σχεδίαση και ο ηχητικός τους προσανατολισμός από την πλευρά του ηχολήπτη.... δηλαδή του τι είναι χρηστικό και επιθυμητό σήμερα αλλά από την πλευρά του χειριστή και όχι του κατασκευαστή ή σχεδιαστή.

 

Θα δώσω ένα παράδειγμα...

 

Στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι κατασκευαστές (μεγάλοι και μικροί) αναλώνοντε στην προσπάθεια αναπαραγωγής κλασσικών σχεδίων , πολύ περασμένων δεκαετιών... για την ακρίβεια υπάρχει ένας άτυπος ανταγωνισμός του ποιος θα καταφέρει να βγάλει το πιο κοντινό αντίγραφο (και εκεί μπλέκοντε "μαγικά" υλικά, ποια λυχνία αντικαθιστά καλύτερα αυτές που δεν κυκλοφορούν πια κλπ κλπ και άλλες τέτοιες μπαρούφες). Το πρόβλημα είναι όμως πως κανείς δεν λαμβάνει υπ'όψη τις υπόλοιπες συνθήκες που οδήγησαν στην καθιέρωση και εξιδανίκευση των συγκεκριμένων σχεδιάσεων. Έτσι για παράδειγμα το υπέρμετρα τονισμένο και extended freq response συγκεκριμένων γερμανικών valve μικροφώνων του 50 , αποτελούσε σωτήρια λύση την εποχή της ταινίας, του περιορισμένου δυναμικού και συχνοτικού εύρους  και έκανε σαφέστατα πιο εύκολη την ζωή όλων των εμπλεκωμένων στην παραγωγική διαδικασία... αντίστοιχα τα παρελκώμενα προβλήματα όπως το σχετικά υψηλό S/N ratio ήταν μάλλον αδιάφορα καθώς καλυπτόντουσαν από τα συνολικά αντίστοιχα μείον του υπόλοιπου signal path (χωρίς ταυτόχρονα να αμφισβητεί κανείς και το ιδιαίτερο timbre & συνολική ποιότητα των συγκεκριμένων μικροφώνων).

Σήμερα όμως, με το δυναμικό έυρος των >100 db και την ουσιαστικά ακριβέστατη συχνοτική απόκριση του υπόλοιπου εξοπλισμού (καταγραφικού και ενισχυτικού) τα χαρακτηριστικά αυτά τείνουν να είναι μειονεκτήματα.... έτσι το έως τότε "καθαρό" και με "παρουσία στο μιξ" τώρα γίνεται "σκληρό" και με υπερβολική παρουσία στα ψηλά ενώ ο θόρυβος που πριν ήταν αμελητέα ποσότητα μέσα στο γενικότερο S/N ratio τώρα είναι πλέον ακουστός και ενοχλητικός παράγωντας.... Παράλληλα και τουλάχιστον στα μικρόφωνα ναι μεν είναι όλα τα χαρακτηριστικά μετρήσιμα αλλά δεν είναι μετρήσιμη η συμπεριφορά σε μουσικές εφαρμογές (δηλαδή η διαφορά ανάμεσα σε μετρήσεις εργαστηρίου και πραγματικές συνθήκες). Έχουν περάσει από τα χέρια μου μικρόφωνα με εκπληκτικά όμοια χαρακτηριστικά σε ότι αφορά τις μετρήσεις (και αντίστοιχα την σχεδίαση και τα υλικά) και εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα...και είναι λογικό ένα sweep tone σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον δεν έχει σ΄χεση με το πολύπλοκο συχνοτικό περιεχόμενο ενός ή περισσοτέρων μουσικών οργάνων ή φωνών σε έναν παρεμβατικό ακουστικά χώρο.

 

Παρ'όλα αυτά όλοι συνεχίζουν και δουλέυουν στα ίδια πρότυπα (σχεδόν όλοι...υπάρχουν και λαμπρές εξαιρέσεις). Αυτό τι μπορεί να σημαίνει?

 

α. Ότι (όπως συμβαίνει συνήθως) η σχεδίαση γίνεται από άτομα που για χ-ψ λόγους δεν αντιλαμβάνοντε το πραγματικά ζητούμενο.

 

β. ότι τελικά (και δυστυχώς) το σενάριο με τα "μαγικά" υλικά υπάρχει (ως μέσο προώθησης)... δηλαδή ας δείχνει σαν U47 με Μ7 κάψα και ας ακούγεται σκατά...

 

 

Από εκεί και πέρα ούτως ή άλλως η σχεδίαση των μικροφώνων βασίζεται σε 5 βασικές αρχές και κατ'επέκταση σε 5 υπαρκτά σχέδια. Ελάχιστες εξαιρέσεις υπάρχουν και στο 99% των περιπτώσεων στοχεύουν εκτός μουσικής παραγωγής (κυρίως σε ότι αφορά κατευθηντικά μικρόφωνα). Υπάρχουν και πάλι κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες εξαιρέσεις όπως μικρόφωνα διπλού διαφράγματος με ανεξάρτητες εξόδους για κάθε διάφραγμα, διπλού διαφράγματος με 2 διαφορετικής διαμέτρου διφράγματα (τόσο στην κλασσική τοποθέτηση μπρος - πίσω όσο και στο ίδιο side addressing επίπεδο, ελειπτικού διαφράγματος κλπ κλπ). Στην πράξη όμως όλα αυτά τα πολύ ενδιαφέροντα προκύπτουν από πειραματισμό πάνω σε ήδη υπάρχοντα σχέδια, στην λογική του "συνδυάζω και δοκιμάζω" και αυτό ακριβώς συζητάω εγώ....

 

άρα ως συμπέρασμα αυτό που με ενδιαφέρει εμένα είναι ο συνδυασμός ανάμεσα στην ηχοληπτική προσέγγιση του θέματος (δηλαδή ο σκοπός , το ζητούμενο ως ηχητικό αποτέλεσμα - αυτό που ονομάζω concept) και στην τεχνική γνώση και ικανότητα ενός ηλεκτρονικού, τρελού επιστήμονα , DIYer κλπ κλπ κλπ

 

Σέβομαι απόλυτα τον κυνισμό και τις γνώσεις των ηλεκτρονικών αλλά έχωντας δοκιμάσει και δουλέψει με πάαααααααρρρααααα πολλά μικρόφωνα νομίζω οτί μπορώ να εκφερω μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη από την πλευρά του χρήστη, χειριστή και τελικά άμεσα ενδιαφερόμενου σε σχέση με το πραγματικό (και όχι απλά μετρήσιμο) αποτέλεσμα. Τώρα το τι μπορεί να γίνει και τι όχι από αυτά που φαντάζομαι σίγουρα δεν μπορώ να το πω εγώ αλλά η ουσία είναι η εξής... δεν αρκεί να ξέρεις πως να φτιάξεις κάτι, θα πρέπει να ξέρεις και το γιατί θέλεις να το κάνεις και που αποσκοπείς (και μόνο σε αυτόν τον τομέα μπορώ να συνεισφέρω και τον θεωρώ και τον πιο σημαντικό).

 

ελπίζω να έγινα περισσότερο κατανοητός αυτή την φορά  :)

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σαφέστατα... άσε που λέμε και το ίδιο πράγμα ουσιαστικά, χαχαχα! :D

 

Απλά ιδωμένο απο διαφορετική σκοπιά...

 

Αυτό όμως στο οποίο ήθελα να καταλήξω και μπήκαμε στη συγκεκριμένη συζήτηση, είναι ότι για φάση "ιδιοκατασκευής" είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα ως προς το "ζητούμενο" όπως το ορίζεις παραπάνω. Τουλάχιστον αν θες κάποιο συγκεκριμένο ζητούμενο. Μπορεί μέσα από τον πειραματισμό και τις δοκιμές να καταλήξεις σε κάποιο "ζητούμενο", απλά είναι περισσότερο θέμα τύχης και λιγότερο σχεδίασης/έρευνας να είναι το δικό σου "ζητούμενο" και όχι κάποιου άλλου (που πιθανώς να έχει διαφορετικό "ζητούμενο" από σένα). Αυτό εννοούσα και όχι κάτι άλλο...

 

Γι αυτό και δεν απέρριψα το όλο πρότζεκτ, απλά επεσήμανα το γεγονός ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο, αν επιζητάς "συγκεκριμένο" αποτέλεσμα. Γι αυτό άλλωστε και προσφέρθηκα να βοηθήσω, αν μπορώ, σε κάτι...

 

Πάντως θα μου επιτρέψεις να πω ότι τίποτα από ό,τι είπα δεν το είπα κυνικά (όπως πάντα, ο γραπτός και δη στο internet λόγος παρεξηγείται).

Αρβύλες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου