Προς το περιεχόμενο

Η εκπαίδευση στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Και μια απορία (το τονίζω το απορία, δεν είναι ειρωνικό σχολιο). Αν θα μπορούσατε αυτοί που σπουδάσατε (και) έξω να απαντήσετε στο εξής. Εκτός από τα, πολύ σημαντικά όντως, διαδικαστικά θέματα των σπουδών (ύλη, βαθμολογίες, εξετάσεις κ.α.) τα περί πραγματικής παιδείας υπάρχουν εκεί έξω (Χ-files) και εμείς είμαστε όντως σε καθεστώς πνευματικού βιασμού όπου με το ζόρι σου βάζουν γνώσεις ή τα πράγματα δεν είναι και τόσο διαφορετικά τελικά;

Καταθέτω μόνο τις, κατά την άποψή μου, βασικές διαφορές.

α) Πρώτη μέρα ο καθηγητής σε ένα από τα αντικείμενα μας είπε.

"Κύριοι καλως ήλθατε. Εδώ που ήλθατε δεν θα σας μάθουμε τα πάντα για τους υπολογιστές. Από αυτά που θα σας μάθουμε, αρκετά δεν θα σας φανούν ποτέ χρήσιμα. Μερικά από αυτά που θα σας φανούν απαραίτητα πιθανόν να παραλείψουμε να τα διδάξουμε. Αυτά που θα χρειαστείτε σαν γνώσεις θα τα μάθετε πρωτίστως στη δουλειά σας και με την συνεχή ενασχόληση. Από την άλλη να είστε σίγουροι  ότι θα κάνουμε ότι μπορούμε για να σας μάθουμε τις απαραίτητες βάσεις και ακόμα περισσότερο πως να ψάχνετε, να αξιολογείτε, να αναλύετε και να απορροφάτε την γνώση στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Και αν νομίζετε ότι αυτό θα είναι εύκολο, λυπάμαι (ψέμματα λέω) που θα απογοητευτείτε."

Αν θυμάμαι καλά, ήταν ο ίδιος καθηγητής που έβγαλε από την τάξη στον δεύτερο χρόνο φοιτητή έξω από το auditorium καθότι "είναι προφανές αγαπητέ κύριε ότι σήμερα δεν προσήλθατε με την διάθεση να παρακολουθήσετε αλλά να ενοχλήσετε. Θα μου επιτρέψετε να προστατεύσω την συντριπτική πλειονότητα των συναδέλφων σας που ήλθαν με την αντίθετη διάθεση".

 

β) Υπάρχουν μόνο καμμιά ντουζίνα μαθήματα στα οποία και εμβαθύνεις και όχι τον βομβαρδισμό των 654452 αντικειμένων ανά έτος που υπάρχουν εδώ. Η βαθμολογία κρίνεται από τις εξετάσεις αλλά και από τις συνεχείς εργασίες που πρέπει να παρουσιάσεις και υποστηρίξεις στα tutorials.

 

γ) Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα βιβλία αλλά προτεινόμενη βιβλιογραφία. Η ύλη είναι σύμφωνη με την παράδοση και σημειώσεις του καθηγητή. Τα κενά συμπληρώνονται στην βιβλιοθήκη. Στην οποία περνάς την μισή φοιτητική ζωή σου.

 

δ) Παρουσίες υπάρχουν. Σε περίπτωση συνεχών απουσιών εγκαλείσαι από τον προσωπικό tutor σου να εξηγήσεις.

 

Αυτά για την Αγγλία. Που ξέρω.

Στην Αμερική που συνεργάστηκα, οι αρχικές πτυχιακές χρονιές ήταν αστείες (σε σοβαρά Πανεπιστήμια). Όσο προχώραγες όμως, η δυσκολίες αυξάνονταν λογαριθμικά. Η προσωπική μου εντύπωση είναι ότι Αμερική αξίζει για μεταπτυχιακό ειδικότητας (όχι conversion) αφού έχεις τελειώσει μια Χαϊδελβέργη ας πούμε......  8)

 

Επειδή όμως έχουμε φάει στη μάπα μέχρι εμετού το Αγγλοσαξωνικό, εντυπώσεις από άλλες χώρες θα μου ήταν ευπρόσδεκτες.

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 186
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Χωρίς να θέλω να γίνομαι εριστικός audiokosta (και αναφέρομαι σε εσένα γιατί έχω γνωρίσει και συνεργαστεί με πολλούς πτυχιούχους του βρετανικού συστήματος πανεπιστημιακών σπουδών) και με κίνδυνο να ακουστώ κοινότυπος, σαν τελικό αποτέλεσμα δεν βλέπω και ιδιαίτερες διαφορές με αυτούς που σπούδασαν εδώ αλλά, σημαντικό, ενδιαφέρθηκαν να μάθουν. Για να το πω διαφορετικά, οι εκ της Αγγλίας ορμώμενοι δεν είχαν πουθενα κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα, ούτε απέδιδαν καλύτερα, αλλά ούτε και είχαν περισσότερες γνώσεις.

 

Το τονίζω, πάντα συγκρινόμενοι με αυτούς που ενδιαφέρονται για το αντικείμενό τους, όχι με αυτούς που πήραν πτυχίο γιατί δεν είχαν κάτι άλλο να κάνουν.

 

Μήπως τελικά το θέμα ξεκινά από εμάς τους ίδιους; Μήπως έχουμε θεοποιήσει, όχι πάντα αδικαιολόγητα ομολογουμένως, τις σπουδές στο εξωτερικό; Μήπως αυτοί που κατακεραυνωνουν τα του εσωτερικού ξεκίνησαν από λάθος βάση; Μήπως αντί να βιαστούμε να κατηγορήσουμε τους καθηγητές, γιατί το σύστημα είναι οντως σάπιο, θα πρέπει να αναρωτηθούμε πρώτα ποιά είναι η δικιά μας θέση, δηλ. μήπως τελικά δεν μας αρέσει αυτό που κάνουμε και ως αποτέλεσμα και απαιτούμε από τους άλλους να μας τραβήξουν το ενδιαφέρον αλλά και δεν αποδίδουμε αρκετά.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Που ακριβώς διαφωνούμε;

 

Ειρήσθω εν παρόδω, όταν εν έτει 1992 έκανα την έρευνα στην μεταπτυχιακή μου εργασία η οποία (βλακωδώς επέλεξα ώστε να) είχε ως απαραίτητο στοιχείο και Ελληνικά δεδομένα και έρευνες, η παρουσία φοιτητών στις ανά την Αθήνα βιβλιοθήκες, ήταν πάρα πολύ μικρή.

 

Μια βασική διαφορά είναι ότι η ακαδημαϊκή προσπάθεια εκ μέρους του φοιτητή και οι ακαδημαικές (σε καθημερινά αλλά και έκτακτα ζητήματα) παροχές, εκεί θεωρούνται πράγματα αυτονόητα ενώ εδώ ηρωική προσπάθεια.

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με ενα συμφοιτητή μου, που κάνει έρευνα στο εξωτερικό έχοντας τελειώσει σπουδες και το διδακτορικό στην Ελλάδα, μεταξύ σοβαρού και αστείου καταλήξαμε ότι το καλό του ελληνικού πανεπιστημίου είναι ότι τελικά διαλέγεις ή και αναγκάζεσαι να τα κάνεις όλα μόνος σου.

 

Όταν μιλάμε για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων τότε

 

- αν μιλάμε για το επίπεδο της ύλης που καλύπτεται σε ένα προπτυχιακό πρόγραμμα, είμαστε αρκετά προχωρημένοι έως και πολύ πιο προχωρημένοι από αντίστοιχα του εξωτερικού, το δε μέσο αγγλικό 3ετες BSc είναι της πλάκας σε σχέση με τα δικά μας, για να μη μιλήσω για 5ετή πολυτεχνεία κλπ

 

-  αν μιλάμε για τα υπόλοιπα που κάνουν ένα πανεπιστήμιο σοβαρό, δηλ το επίπεδο των καθηγητων και το επίπεδο της έρευνας, εκεί υστερούμε. Λόγοι: όποιος γνωρίζει τη χαοτική και τελείως διεφθαρμένη διαδικασία εκλογής μέλους ΔΕΠ καταλαβαίνει

Και όταν γίνονται τα ευτράπελα όπως το υπουργείο να ζητά από τα πανεπιστήμια ποιοι

είναι καθηγητές είναι συγγενείς και το πανεπιστήμιο απαντά ότι αυτά είναι προσωπικά δεδομένα  :D, κι όταν όλοι οι καθηγητές του τμήματος κοινωνικής θεολογίας λέγονται Χριστινάκηδες, δε μπορεί να μη γελάνε μαζί μας.

 

Επιμένω βέβαια ότι σε κάθε σύγκριση πρέπει να θυμόμαστε το δωρεάν

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επιμένω βέβαια ότι σε κάθε σύγκριση πρέπει να θυμόμαστε το δωρεάν

 

Ειναι ομως ΟΝΤΩΣ δωρεαν η ...δημοσια παιδεια στην Ελλαδα??

 

Δεν νομιζω....

 

Καταρχην αν υπολογισεις οτι για να μπεις στο Παν/μιο το ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ (αγνωστη λεξη στο εξωτερικο με εξαιρεση την Ιαπωνια οπου εκει τα πραγματα ειναι ακομα πιο χαλια απο εδω...) ειναι υποχρεωτικο (ο μονος ανθρωπος που ξερω να μπηκε στο Παν/μιο ΧΩΡΙΣ φροντιστηριο ειμαι....εγω... ;D) ας κανουμε καποιους υπολογισμους:

 

Για να γινεις καλος παπαγαλος πρεπει να πηγαινεις φροντιστηριο απο την 4η δημοτικου απο οτι ακουω...τα μηνιαια διδακτρα ειναι περιπου...να πουμε 500 ευρω ...αρα εχεις 2 χρονια στο δημοτικο και αλλα 6 στο γυμνασιο-λυκειο δηλ. 8 χρονια υποχρεωτικου φροντιστηριου επι 9 μηνες το χρονο 8Χ9Χ500=36.000 ευρω για να μπεις (ΑΝ μπεις)...βαλε μετα 2 πακετα τσιγαρα την ημερα και 2 φραπεδες περιπου 20 ευρω την ημερα Χ 10 χρονια που κανει ο καθε φοιτητης να τελειωσει κατα μεσον ορο....20χ365χ10=73000 ευρω για φραπεδοτσιγαρα....δεν βαζω καν τα 1000 ευρω/μηνα που χρειαζεται η πλειοψηφια των φοιτητων που δεν περνανε σε παν/μιο της πολης τους ως ελαχιστα εξοδα ανα μηνα...ουτε βεβαια την οικονομικη αιμοραγια της μεσης ελληνικης οικογενειας η οποια στηριζει οικονομικα "το παιδι μεχρι να τελειωσει τις σπουδες του".....

 

 

δεν μου φαινεται και τοσο...δωρεαν..... ;D  

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...βαλε μετα 2 πακετα τσιγαρα την ημερα και 2 φραπεδες περιπου 20 ευρω την ημερα Χ 10 χρονια που κανει ο καθε φοιτητης να τελειωσει κατα μεσον ορο....20χ365χ10=73000 ευρω για φραπεδοτσιγαρα....δεν βαζω καν τα 1000 ευρω/μηνα που χρειαζεται η πλειοψηφια των φοιτητων που δεν περνανε σε παν/μιο της πολης τους ως ελαχιστα εξοδα ανα μηνα...

Κόψε κάτι...έχουμε και εμείς παιδιά που πέρασαν τα στάδια που περιγράφεις και δεν είναι έτσι ;)

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το δε μέσο αγγλικό 3ετες BSc είναι της πλάκας σε σχέση με τα δικά μας, για να μη μιλήσω για 5ετή πολυτεχνεία κλπ

Είναι τόσο αφηρημένη και γενική διαπίστωση που είναι δύνατον να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω μαζί της.

 

Επιμένω βέβαια ότι σε κάθε σύγκριση πρέπει να θυμόμαστε το δωρεάν

Κεκτημένο δικαίωμα που πρέπει να παραμείνει σε πείσμα όλων των ευτράπελων αναλύσεων για το αντίθετο.&-

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κόψε κάτι...έχουμε και εμείς παιδιά που πέρασαν τα στάδια που περιγράφεις και δεν είναι έτσι ;)

 

Ενταξει τα δικα σου μπορει να μην καπνιζουν...αλλα ουτε ενα φραπε ρε ακαρδε στα παιδια?....ουτε ενα φραπε?

 

Τι ψυχη θα παραδωσεις?

 

Σε λιγο θα μου πεις και οτι δεν τα πιεσες για να γινουν ΔΥ......και οτι δεν τα εγραψες και στην κλαδικη....

 

Αλλα τι περιμενεις απο...φασιστες?.....

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κεκτημένο δικαίωμα που πρέπει να παραμείνει σε πείσμα όλων των ευτράπελων αναλύσεων για το αντίθετο.&-

 

Πες τα...

 

Ειναι ομως ΟΝΤΩΣ δωρεαν η ...δημοσια παιδεια στην Ελλαδα??

 

Όχι δεν είναι, αλλά, στο γνωστό Superfunk στυλ για κάθε τι ελληνικό, είσαι υπερβολικός. Το φροντιστήριο είναι όντως απαραίτητο στις τελευταίες τάξεις του λυκείου και μόνο. Οτιδήποτε άλλο είναι απλά υπερβολή αγχωτικών γονέων. Εκτός αν το παιδί είναι στούρνος και δεν τα παίρνει αλλιώς.

 

...βαλε μετα 2 πακετα τσιγαρα.....

 

Υπάρχει και η επιλογή να το κόψει  :P. Ααα, και δεν πίνω καφέ.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

- αν μιλάμε για το επίπεδο της ύλης που καλύπτεται σε ένα προπτυχιακό πρόγραμμα, είμαστε αρκετά προχωρημένοι έως και πολύ πιο προχωρημένοι από αντίστοιχα του εξωτερικού, το δε μέσο αγγλικό 3ετες BSc είναι της πλάκας σε σχέση με τα δικά μας, για να μη μιλήσω για 5ετή πολυτεχνεία κλπ

 

Μη γενικεύεις γιατι απο τμήμα σε τμήμα υπάρχουν χαοτικές διαφορές. Υπάρχουν και Grande Πολυτεχνικές σχολές "μούρες" με τμήματα που είναι τουλάχιστον για τα πανιγύρια.

Α, για πιο επίπεδο της ύλης που καλύπτεται μιλάς? ΓΙα αυτο που δηλώνεται ότι θα καλυφθει ή αυτο που τελικά διδάσκεται?

 

-  αν μιλάμε για τα υπόλοιπα που κάνουν ένα πανεπιστήμιο σοβαρό, δηλ το επίπεδο των καθηγητων και το επίπεδο της έρευνας, εκεί υστερούμε. Λόγοι: όποιος γνωρίζει τη χαοτική και τελείως διεφθαρμένη διαδικασία εκλογής μέλους ΔΕΠ καταλαβαίνει

Και όταν γίνονται τα ευτράπελα όπως το υπουργείο να ζητά από τα πανεπιστήμια ποιοι

είναι καθηγητές είναι συγγενείς και το πανεπιστήμιο απαντά ότι αυτά είναι προσωπικά δεδομένα  :D, κι όταν όλοι οι καθηγητές του τμήματος κοινωνικής θεολογίας λέγονται Χριστινάκηδες, δε μπορεί να μη γελάνε μαζί μας.

 

Επιμένω βέβαια ότι σε κάθε σύγκριση πρέπει να θυμόμαστε το δωρεάν

 

Και φυσικά το επίπεδο ενός καθηγητή μετράται κυρίως απο το έργο του και όχι μόνο απο τα πτυχία του.  ;)

Beauty is in the ear of the beholder.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου