Προς το περιεχόμενο

Ο σωστός μαθητής {απο τα ματια του δασκαλου}


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Oλο αυτό το διαστημα εχουμε δει πολλα threads στο DRUMS & PERCUSSION  από μαθητες που ζηταγαν να μαθουν  τα χαρακτηριστικα ενός καλου δασκαλου, και μιας σωστης αντιμετωπισης – διδασκαλιας για τα drums. Σε μια προσφατη συζητηση  με μια μαθητρια, με ρωτησε  γιατι δεν ανεβαζω ένα thread  για  την  άλλη οψη του νομισματος…

“Το πώς κρινει ενας δασκαλος..έναν σωστο μαθητη.”

Ποια είναι τα χαρακτηριστικα του ιδανικου μαθητη δηλαδη, και τι ζηταμε εμεις σαν δασκαλοι.  Πραγματικα θεωρω ότι θα βγει μια πολύ εποικοδομητικη κουβεντα μεσα από αυτό το thread ,και για εμας σαν εκπαιδευτικοι..αλλα και για εσας σαν μαθητευομενοι. Παρακαλω οσοι συναδερφοι διδασκουν  να  μην διστασουν να  παραθεσουν και τις δικιες τους αποψεις..

Καταρχην τι εστι σωστος μαθητης για μενα.

Προσωπικα ..δεν με ενδιαφερει αν είναι 5 η 70 ετων..Δεν με ενδιαφερει αν είναι αντρας η γυναικα ..δεν με ενδιαφερει αν εχει ταλεντο η όχι.. Δεν με ενδιαφερει  τι ονειρεύεται  να κανει με τα  τυμπανα.  Αν ονειρεύεται δηλαδυ να παιξει με τον Corea η με το ροκ γκρουπακι της γειτονιας του.  Δεν με ενδιαφερει αν παιζει με ηλεκτρονικα – φυσικα –pads  -κουβαδες- καρεκλες κ.λ.π . Για την ακριβεια..για το πρωτο χρονο δεν με πολυενδιαφερει αν εχει καν.. τυμπανα.

Το μονο που εχει σημασια για μενα είναι να εχει αφθονη ορεξη  για δουλεια, ένα ζευγαρι μπακετες ,μια καρεκλα η ένα pad για αρχη , και ένα αναλόγιο να στησει το βιβλιο του.

Η ορεξη για δουλεια {το λεγομενο Drive} .. είναι  για μενα το κυριοτερο εφοδιο που χρειαζεται καποιος για να μαθει ..οτιδηποτε.

• «DRIVE &  PASSION».

Η θεληση για μαθηση είναι το πιο σημαντικο χαρακτηριστικο  που πρεπει να εχει κάθε νεος μαθητης πριν ξεκινησει. Επισης  καλο είναι να  εχει σκεφτει εκ των προτερων , ότι όλοι οι στοχοι για να κατακτηθουν , εχουν το τιμημα τους. Και δεν εννοω μονο σε οικονομικο επιπεδο. Αλλα και σε επιπεδο μελέτης - χρονου – θυσιων κ.λ.π.  Εφόσον  η ιστορια εχει δειξει ότι ανθρωποι εμαθαν να παιζουν πανω σε πλαστικους κουβαδες {Παραθετω video}..εχοντας σαν μοναδικο εφοδιο την τρελα και το παθος για το οργανο, εχω φτασει στο συμπερασμα ότι ανθρωποι με drive δεν εχουν ιδιαιτερη αναγκη ουτε από φυσικα ουτε από ηλεκτρονικα τυμπανα για να μαθουν.Το να υπαρχει ένα σετ είναι βεβαια ιδανικο.  Πολλες φορες εχω  διαπιστωσει ότι ο πρωτος χρονος μπορει ανετα να βγει ..με καρεκλες. Για την ακριβεια ενας πολύ καλος μου μαθητης εβγαλε 3 χρονια μελετωντας σε καρεκλες.. Και όταν ολοι μας  μιλαμε και υπερ-αναλυουμε για τι χρωμα πιατινια  να αγορασω …εκεινος  εγραφε Jazz σολος πανω σε καρεκλες το βραδυ..ενώ το πρωι δουλευε full time job σε οικοδομη ..Η θεληση του για μαθηση ακομα και σημερα με εμπνεει.  Ο ιδιος κάθε φορα που του ελεγα ένα μπραβο , χαμογελουσε ταπεινα και απαντουσε

• “Που να με ακουσεις στις  καρεκλες .”.

 

• «Ιδανικο προγραμμα μελετης .»

Οι ιδανικες απαιτησεις μελετης  που εχω με κάθε νέο μαθητη είναι oι εξης.

Για το πρωτο ετος..θεωρω οτι μιση ωρα την ημερα εξασκηση , Δευτερα με Σαββατο είναι αρκετη. Το ξαναλεω..Μιση ωρα την ημερα - 6 μερες την εβδομαδα. Οχι 4 ωρες το Σαββατοκυριακο.  Αυτό είναι κατά τη γνωμη μου το ιδανικο προγραμμα μελετης .   Η καθημερινη -μεθοδικη και προγραμματισμενη εξασκηση  είναι αυτή που κανει την διαφορα στη προοδο. Καταλαβαινω ότι πολλοι μαθητες δεν εχουν την πολυτελεια της καθημερινης μελετης. Σε αυτην τη περιπτωση προτιμω   καποιος  να κανει μαθημα μια φορα το μηνα, αρκει όμως όταν θα έρχεται στο μαθημα ,να έρχεται μελετημενος και ετοιμος για το επομενο βημα .

• «Εγώ.. ξέρω - επιλεκτικη μελετη και εμπιστοσυνη».

Η αποψη μου είναι ότι από την στιγμη που επιλεγετε ένα δασκαλο , εμπιστευεστε την εξελιξη σας στα χερια ενός εξειδικευμένου ατομου που εχει εκπαιδευτει να διδασκει. Αυτή η πορεια δεν θα διαρκεσει 6 μηνες ή ένα χρονο για να ολοκληρωθει.Διαρκει για χρονια.

Ένα χαρακτηριστικο που θεωρω ότι είναι το χειροτερο στοιχειο που μπορει να εχει ενας μαθητης ..πριν ξεκινησει οτιδηποτε , ειναι να νομιζει ότι.. ξερει... Όπως πολύ σωστα ειχε πει καποτε ενας συναδερφος..σε αυτή την περιπτωση απλα δεν χρειαζεστε  δασκαλο.

Αν σκοπεύετε να ξεκινησετε μαθηματα και να εξεταζετε κάθε ασκηση που σας δινει ο δασκαλος, αν είναι αρκετα καλη για να ασχοληθείτε, ή να ζητατε τις ασκησεις που ειδατε στο τελευταιο  dvd του Jojo Mayer - ειστε κατά τη γνωμη μου σε αδιεξοδο δρομο.  Κατι ακομα  που με προβληματιζει σαν δασκαλο, είναι οι μαθητες που επιδίδονται σε επιλεκτικη μελετη. Μελετανε δηλαδη ότι τους αρεσει – εμπνεει- εντυπωσιαζει  απο την δοσμενη υλη κάθε βδομαδα . Ο σωστος μαθητης καταλαβαινει οτι ο δασκαλος δεν εχει σκοπο να τον βασανισει, ουτε να τον  κανει να βαριεται ,αλλα ότι χρειαζεται αυτές τις ασκησεις για να χτισει σοβαρα θεμελια .

• «Υπερβολικη Βιασυνη για μαθηση»  

Ενα κοινο χαρακτηριστικό ολων των μουσικων είναι η βιασυνη. Θεωρω ότι η υπερβολικη βιασυνη κανει περισσοτερο κακο…παρα καλο.  Πρεπει να καταλάβετε ότι καποια πραγματα θελουν τον χρονο τους..και θα παρουν  το χρονο τους - οσο κι αν εσεις βιάζεστε.

O στιχος..We want the world and we want it ΝΟW..δυστηχως  δεν υφίσταται - όχι μονο στα τυμπανα , αλλα και σε ολες τις τεχνες γενικοτερα. Δεν υπαρχει τροπος να κοψετε δρομο.

Επειδη ειδατε τα cross sticking στο YOUTUBE ..δεν σημαινει ότι εχει ερθει η ωρα να τα μαθετε.  Ο σωστος μαθητης δουλευει με ΥΠΟΜΟΝΗ –ΕΠΙΜΟΝΗ & ΑΓΑΠΗ.

• «Τροποι μελετης».

Κατά τη γνωμη μου υπαρχουν τριων ειδων μαθητες.

α}Αυτοι που τρεχουν τις ασκησεις χωρις να είναι ετοιμοι {Τρεχουν για να τρεχουν}.. Η υπερβολικη βιασυνη οδηγει μαθηματικα σε βρωμικο παιξιμο και  τραυματισμους.  β}Αυτοι που αρέσκονται  απλα να βγαζουν τις ασκησεις στην ταχυτητα που τους βολευει – χωρις ποτε να μπαινουν στη διαδικασια να τρεξουν . Αυτό οδηγει σε μουσικους που μπορουν να παιξουν μονο σε medium ταχυτητες..γ} Υπαρχουν και οι μαθητες που ξεκινανε ΠΑΝΤΑ αργα, και σιγα –σιγα αναπτυσουν τις ταχυτητες τους, ψαχνοντας να βρουν τα ορια τους, προσεχοντας όμως  παρα πολύ τον ηχο , την καθαροτητα  αλλα και τους μυς τους . Ο {Γ}είναι κατά τη γνωμη μου ο σωστος μαθητης.  Ο δασκαλος μου –μου ειχε πει το εξης καποτε.

- “Στις medium ταχυτητες ολοι καλοι ειμαστε.Ο σουπερ drummer  φαίνεται στα πολύ αργα και στα πολύ γρηγορα κομματια όμως.

 

• «Μελετη με μετρονομο»

 Εχει συζητηθει εκτενως δεκαδες φορες στο φορουμ η σημασια της εξασκησης  με το μετρονομο . Θα βρειτε πολλα σχετικα αρθρα και πολλες και διαφορετικες αποψεις.

Κατά τη γνωμη μου ο σωστος μαθητης δουλευει με το μετρονομο μεχρι να αναπτυξει το δικο του εσωτερικο μετρονομο.

• «Παιξιμο με μουσικους»

Η αποψη μου είναι ότι ο δασκαλος μπορει να σας δωσει τα κολπα και να γεμισει την τσαντα σας με τρυκ και τεχνικες. Μπορει ακομα και να σας δωσει λιγη πειρα οσων αφορα παιξιμο με μουσικη . Αυτό που ο δασκαλος δεν μπορει να σας δωσει είναι την πειρα του παταριού  και των υπολοιπων μελων που απαρτιζουν την ορχηστρα επι σκηνης.  Η διδασκαλια είναι απλα ενας προσομοιωτής ολων αυτων που θα ερθουν . To real thing δεν βρισκετε ουτε μεσα σε φορουμ , ουτε πισω από οθονες υπολογιστων ουτε πισω απο 5000 ωρες μαθηματων. Βρίσκεται μεσα σε υπογεια προβαδικα  που μυριζουν ιδρωτιλα. Ειναι λαθος να περιμενετε ποτε θα ειστε ετοιμοι για να ξεκινησετε να παιζετε με πραγματικους ανθρωπους. Ποτε δεν θα ειστε αρκετα ετοιμος-η . Η ανασφάλεια είναι η καλυτερη φιλη του μουσικου.. Ολοι μας δινουμε τις εξετασεις μας και κρινόμαστε καθημερινα. Ο σωστος μαθητης εκτίθεται και μαθαινει από τα λαθη του.

• «Μελετη και παιξιμο χωρις παρωπιδες.»

Η αποψη μου είναι ότι  παρωπιδες στη μουσικη μπορειτε  ασφαλως και να εχετε …οσο πορεύεστε από τη μερια του ακροατη.  Δυστηχως όμως η πραγματικότητα δειχνει ότι  ακομα και  το ροκ εχει μπασταρδευτεί με χιλια  διαφορετικα στυλ. Κατά τη γνωμη μου ο σωστος μαθητης  από τη μερα που ξεκιναει τα drums , αν θελει να γινει ανταγωνιστικος στην Ελληνικη πραγματικοτητα του 2011, πρεπει να μπορει να παιζει με ευχερεια πολλα και διαφορετικα μουσικα στυλ.

• «Ενδιαφερον»

Κατά καιρους εχω παρατηρησει σε μαθηματα να συμβαινει το εξης.

Καποιοι μαθητες ενώ ξερω απολυτως τι πρεπει να κανουν παρακατω..για καποιους λογους φευγουν παντα από το μαθημα με 2-3 ασκησεις περισσοτερες.  Παντα με προκαλουν να μιλησουμε περισσοτερο, να ακουσουμε  περισσοτερη μουσικη , και να δουμε  περισσοτερα videos στο Laptop. Με προκαλουν επισης να μην κοιταω το ρολοι.. Το συμπερασμα που εβγαλα είναι οτι το ενδιαφερον που δειχνει ο κάθε μαθητης , αναγκαζει το δασκαλο να δωσει το κατι παραπανω. Δεν είναι ότι είναι παγια τακτικη μου…σε αυτους που ενδιαφέρονται - να δινω περισσοτερα, και σε αυτους που απλα θελουν ένα μαθημα να δινω λιγοτερα. Όχι. Η διδασκαλια δεν είναι μια μονοπλευρη διαδικασια..είναι αλισβερίσι. Καποιοι σε εμπνεουν να δωσεις περισσοτερα, γιατι απλα σε αναγκαζει η διψα και το ενδιαφερον τους για μαθηση, να σκεφτεις περισσοτερο. Ο σωστος μαθητης συζηταει καινουργιες ιδεες και τεχνικες , ρωταει , εμπνέει ,προκαλει  και ισως καποια στιγμη ξεπερναει και το δασκαλο του.   Καποιοι παλι…

• «Λογος που θελετε να μαθετε τυμπανα  και τι ειστε διατεθειμενοι να θυσιασετε».

Κατι που βαζω να κανουν ολοι οι μαθητες που βλεπω ότι η συνεργασια χωλαινει..ειναι αυτή η ερωτηση. Για πιο λογο θες να μαθεις drums και τι εισαι διατεθειμενος να θυσιασεις για να το επιτυχεις..Καλο είναι πριν καταφυγετε σε ένα δασκαλο..να εχετε αφιερωσει λιγο χρονο στο να τη σκεφτείτε.Ο σωστος μαθητης..νομιζω ότι το εχει σκεφτει πριν ξεκινησει.

Καλο Πασχα σε ολους τους φιλους και καλη ξεκουραση.

Β. Μουλακάκης.

Υ.Γ Ο καλος δασκαλος δεν γραφει ποτε Thread που ξεπερνανε τις 2 σελιδες. ;D

 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 62
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Aλλο ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα από τον Vagelism, που δίνει τροφή για την σκέψη Πασχαλιάτικα .

Να παραθέσω μερικές σκέψεις ως μόνιμο μαθητευόμενο άτομο των ντραμς και όχι μόνο…

Η Θέληση για Μάθηση , πολλές φορές συναντάει εμπόδια που μπορεί να είναι  οικογενειακοί ή  οικονομικοί λόγοι . Το Πάθος επίσης μπορεί να «τραυματιστεί» από κάποιον «ακατάλληλο» καθοδηγητή/καθηγητή, που ίσως να έχει τα μεγάλα πτυχία και την τεράστια εμπειρία, άλλα δεν διαθέτει το ένστικτο για να μπορεί να εμψυχώσει τον μαθητή που ,ενώ έχει το πάθος και την θέληση, παράλληλα έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση. Με αποτέλεσμα άνθρωποι με ταλέντο και πάθος, να μην ασχολούνται με αυτό που πραγματικά θέλουν (πχ  την εκμάθηση των ντραμς ή ενός άλλου μουσικού οργάνου ή ακόμα και τον κλάδο σπουδών που θα προτιμούσαν).

Όσο για τον ιδανικό χρόνο μελέτης που απαιτείται για την εκμάθηση των ντραμς, η αλήθεια είναι  ότι  ρυθμίζω τον χρόνο μου έτσι ώστε να μπορώ να μελετώ αυτό που επέλεξα. Συμφωνώ ότι χρειάζονται θυσίες. No pain, no gain- μού τονίζει συχνά ο Δάσκαλός μου. Προσωπικά έκανα αυτό που έγραψε παλαιότερα ένας Νοϊζάς: διάλεξε δάσκαλο και δείξε τυφλή εμπιστοσύνη. Αφήνομαι τελείως  στον Δάσκαλο και αισθάνομαι ότι με διαμορφώνει μουσικά και εγκεφαλικά και μυϊκά. (Οι μύες έχουν μνήμη- αλλά αυτό άλλο τόπικ).

Πάντα είναι «εκεί» σε όλα τα λάθη μου, σε όλες τις απορίες μου και σε όλες τις ανασφάλειές  μου. Πολλές φορές πνίγομαι σε μια κουταλιά νερό, σε ένα «ανόητο» σημείο μιας παρτιτούρας, σε μια ταχύτητα , σε ένα paradiddle.  Σωστός καθοδηγητής και ‘ναυαγοσώστης’.

Και όταν έκρινε ότι ήρθε η κατάλληλη στιγμή ,με παρότρυνε και επέμενε να παίξω με άλλους μουσικούς. Εγω βαθιά μέσα στην ανασφάλεια, αλλά τον εμπιστεύτηκα και πήγα. Εκεί ήτανε.. ‘a totally different ball game.’ Εκεί κατάλαβα όλα αυτά που γράφετε εσείς οι πιο έμπειροι συγγραφείς του Drums and Percussion.  Και  ειδικότερα κατανόησα πλήρως αυτό που αναφέρει  ο Vagelism: To real thing δεν βρισκεται ουτε μεσα σε φορουμ , ουτε πισω από οθονες υπολογιστων …Βρίσκεται μεσα σε υπογεια προβαδικα  που μυριζουν ιδρωτιλα.(+ποδαρίλα, να προσθέσω)

Θυμάμαι ότι στα πρώτα μαθήματα δεν ήθελα τον μετρονόμο, με ενοχλούσε -αλλά είπαμε, ακολουθούσα τυφλά τις οδηγίες. Και μια μέρα στο μάθημα, έπρεπε να παίξω μια άσκηση  και άκουσα  τον εαυτό μου να λέει : «Δάσκαλε, βάλε τον μετρονόμο. Χωρίς μετρονόμο θα παίξω?». Με κοίταξε και έβαλε τα γέλια. Συνειδητοποίησα τότε ότι ύπουλα ( με την καλή έννοια), ο μετρονόμος  είχε γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της μελέτης μου. Αυτό που επεδίωκε δλδ ο Δάσκαλος ,χωρίς να μου το επιβάλλει με το έτσι θέλω.

 

Δεν γνωρίζω εάν ανήκω σε μια από τις τρείς κατηγορίες μαθητών που αναφέρονται στο thread. Σίγουρα όμως ανήκω σε μια ομάδα ανθρώπων που σέβεται, εκτιμά και ευγνωμονεί τους σωστούς Δασκάλους για την μεταδοτικότητα, την τεράστια υπομονή , την γενναιοδωρία χρόνου και γνώσεων που δίνουν αυτοί οι μουσικοδιδάσκαλοι όταν κάνουν  το λειτούργημα αυτό. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να προσθέσω κάτι Βαγγελη..Σωστός επίσης μαθητης είναι αυτός που ο δάσκαλος του δείχνει τυποποιημένα πραγματα και αυτός σκεφτεται έξω απο το κουτί...Δεν μένει στα οσα του μαθαίνει...

Οπως επίσης σωστός δάσκαλος είναι αυτός που εκτος απο τυποποιημένα πραγματα προκαλει τον μαθητη να σκεφτει πιο σφαιρικα, ειτε με συγεκριμένα concept ειτε με τον τρόπο διδασκαλίας του...

Η φραση "με όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γραμματα θα μαθεις" μπορει να οδηγησει σε μαθητη

κλωνο παρα σε σκεπτόμενο μουσικό που προσπαθεί να βρεί τον δρόμο του ωστε να πει με τη μουσικη του όλα όσα θελει να πει μελλοντικα..

Και σε αυτό το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης το έχει ο δάσκαλος...

Η υπευθυνότητα όμως μεταξυ μιας αμφίδρομης σχεσης μεταξυ δασκάλου- μαθητη είναι

υποθεση και των 2.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ με τα όλα παραπάνω. Θέλω όμως να σχολιάσω το παρακάτω:

 

Η φραση "με όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γραμματα θα μαθεις" μπορει να οδηγησει σε μαθητη κλωνο παρα σε σκεπτόμενο μουσικό που προσπαθεί να βρεί τον δρόμο του ωστε να πει με τη μουσικη του όλα όσα θελει να πει μελλοντικα..

Και σε αυτό το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης το έχει ο δάσκαλος...

 

Αυτό είναι κυρίως θέμα μαθητή κατα τη γνώμη μου. Για παράδειγμα εμένα ο δάσκαλος μου μου λέει για την κάθε άσκηση όλους τους πιθανούς τρόπους ''απόδοσης'' της και απο κεί και πέρα...''πρόβλημα σου'' με την έννοια οτι είναι δικιά μου δουλειά το πού και πώς. Σα να μου δίνει λέξεις για να σχηματίσω προτάσεις. Αυτό εμένα με έχει βοηθήσει πάρα πολύ στο να χτίσω σιγά σιγά το δικό μου χαρακτήρα και στύλ. Οπότε λοιπόν ο σωστός μαθητής έχει ''τυφλή εμπιστοσύνη'' στο δάσκαλο ώστε να πάρει όσες περισσότερες γνώσεις μπορεί αλλά και ανοιχτό μυαλό για να τις αξιοποιήσει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσπαθώ να είμαι συνεπής στα μαθήματα και να κάνω όλο το υλικό που μου δίνει και έτσι φαντάζομαι ότι γίνεται πιο εύκολη και η δική του δουλειά. Διότι οι μαθητές θα πρέπει να σκεφτόμαστε και τον συνάνθρωπο που επιλέξαμε να μας διδάξει. Ο δικός μου ο Δάσκαλος, εκτός των άλλων χαρισμάτων, έχει το καλό ότι με εμψυχώνει ... κάτι σαν cheerleader....."μπορείς, αφού ξέρω ότι μπορείς"....(νομίζω ότι έχει και χιουμορ ο τσιλήντερ, και αν το διαβάσει αυτό, ελπίζω να μην μου βάλει 3000 ασκήσεις για Πασχα).

Η ενθάρρυνση στην μάθηση χρειάζεται. Ειδικά όταν τυχαίνει να πηγαίνεις στο μάθημα έχοντας 'πέσει χαμηλά' από άσχετους εξωτερικούς παράγοντες. Θέλω πολύ χρόνο να αναπτύξω ταχύτητες...αλλά με χρόνια, με καιρούς...ίσως μιά μέρα....ναι, δεν τόχω...ΑΚΟΜΑ. Καλή Ανάσταση σε όλους. Ανάψτε και μια λαμπάδα για μένα, μπάς και γίνει το θαύμα να επιταχύνω.. ή η μέρα να αποκτήσει 28 ώρες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να προσθέσω κάτι Βαγγελη..Σωστός επίσης μαθητης είναι αυτός που ο δάσκαλος του δείχνει τυποποιημένα πραγματα και αυτός σκεφτεται έξω απο το κουτί...Δεν μένει στα οσα του μαθαίνει...

Η φραση "με όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γραμματα θα μαθεις" μπορει να οδηγησει σε μαθητη

κλωνο παρα σε σκεπτόμενο μουσικό που προσπαθεί να βρεί τον δρόμο του ωστε να πει με τη μουσικη του όλα όσα θελει να πει μελλοντικα..

 

Εχεις δικιο σε αυτο που λες να μαθαινει τον μαθητη να σκεφτετε εξω απο το κουτι Nordic.Οσον αφορα  το δευτερο σκελος για μαθητες κλωνους..αυτο νομιζω οτι το μεγαλυτερο μερος της ευθυνης το εχει ο δασκαλος. Ειναι πραγματικα τοσο ευκολο να μασησεις μια υλη και να την δωσεις ετοιμη. Ο σωστος δασκαλος δινει  τις τεχνικες...οχι τους δικους του τροπους αναλυσης των.

σε ευχαριστω για το input.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Aλλο ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα από τον Vagelism, που δίνει τροφή για την σκέψη Πασχαλιάτικα .

Να παραθέσω μερικές σκέψεις ως μόνιμο μαθητευόμενο άτομο των ντραμς και όχι μόνο…

Η Θέληση για Μάθηση , πολλές φορές συναντάει εμπόδια που μπορεί να είναι  οικογενειακοί ή  οικονομικοί λόγοι . Το Πάθος επίσης μπορεί να «τραυματιστεί» από κάποιον «ακατάλληλο» καθοδηγητή/καθηγητή, που ίσως να έχει τα μεγάλα πτυχία και την τεράστια εμπειρία, άλλα δεν διαθέτει το ένστικτο για να μπορεί να εμψυχώσει τον μαθητή που ,ενώ έχει το πάθος και την θέληση, παράλληλα έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση. Με αποτέλεσμα άνθρωποι με ταλέντο και πάθος, να μην ασχολούνται με αυτό που πραγματικά θέλουν (πχ  την εκμάθηση των ντραμς ή ενός άλλου μουσικού οργάνου ή ακόμα και τον κλάδο σπουδών που θα προτιμούσαν).

Όσο για τον ιδανικό χρόνο μελέτης που απαιτείται για την εκμάθηση των ντραμς, η αλήθεια είναι  ότι  ρυθμίζω τον χρόνο μου έτσι ώστε να μπορώ να μελετώ αυτό που επέλεξα. Συμφωνώ ότι χρειάζονται θυσίες. No pain, no gain- μού τονίζει συχνά ο Δάσκαλός μου. Προσωπικά έκανα αυτό που έγραψε παλαιότερα ένας Νοϊζάς: διάλεξε δάσκαλο και δείξε τυφλή εμπιστοσύνη. Αφήνομαι τελείως  στον Δάσκαλο και αισθάνομαι ότι με διαμορφώνει μουσικά και εγκεφαλικά και μυϊκά. (Οι μύες έχουν μνήμη- αλλά αυτό άλλο τόπικ).

Πάντα είναι «εκεί» σε όλα τα λάθη μου, σε όλες τις απορίες μου και σε όλες τις ανασφάλειές  μου. Πολλές φορές πνίγομαι σε μια κουταλιά νερό, σε ένα «ανόητο» σημείο μιας παρτιτούρας, σε μια ταχύτητα , σε ένα paradiddle.  Σωστός καθοδηγητής και ‘ναυαγοσώστης’.

Και όταν έκρινε ότι ήρθε η κατάλληλη στιγμή ,με παρότρυνε και επέμενε να παίξω με άλλους μουσικούς. Εγω βαθιά μέσα στην ανασφάλεια, αλλά τον εμπιστεύτηκα και πήγα. Εκεί ήτανε.. ‘a totally different ball game.’ Εκεί κατάλαβα όλα αυτά που γράφετε εσείς οι πιο έμπειροι συγγραφείς του Drums and Percussion.  Και  ειδικότερα κατανόησα πλήρως αυτό που αναφέρει  ο Vagelism: To real thing δεν βρισκεται ουτε μεσα σε φορουμ , ουτε πισω από οθονες υπολογιστων …Βρίσκεται μεσα σε υπογεια προβαδικα  που μυριζουν ιδρωτιλα.(+ποδαρίλα, να προσθέσω)

Θυμάμαι ότι στα πρώτα μαθήματα δεν ήθελα τον μετρονόμο, με ενοχλούσε -αλλά είπαμε, ακολουθούσα τυφλά τις οδηγίες. Και μια μέρα στο μάθημα, έπρεπε να παίξω μια άσκηση  και άκουσα  τον εαυτό μου να λέει : «Δάσκαλε, βάλε τον μετρονόμο. Χωρίς μετρονόμο θα παίξω?». Με κοίταξε και έβαλε τα γέλια. Συνειδητοποίησα τότε ότι ύπουλα ( με την καλή έννοια), ο μετρονόμος  είχε γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της μελέτης μου. Αυτό που επεδίωκε δλδ ο Δάσκαλος ,χωρίς να μου το επιβάλλει με το έτσι θέλω.

 

Δεν γνωρίζω εάν ανήκω σε μια από τις τρείς κατηγορίες μαθητών που αναφέρονται στο thread. Σίγουρα όμως ανήκω σε μια ομάδα ανθρώπων που σέβεται, εκτιμά και ευγνωμονεί τους σωστούς Δασκάλους για την μεταδοτικότητα, την τεράστια υπομονή , την γενναιοδωρία χρόνου και γνώσεων που δίνουν αυτοί οι μουσικοδιδάσκαλοι όταν κάνουν  το λειτούργημα αυτό. 

 

σε ευχαριστω για την πολυτιμη παραθεση των εμπειριων σου φιλε. Καλο Πασχα να εχεις με υγεια!
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ με τα όλα παραπάνω. Θέλω όμως να σχολιάσω το παρακάτω:

 

Αυτό είναι κυρίως θέμα μαθητή κατα τη γνώμη μου. Για παράδειγμα εμένα ο δάσκαλος μου μου λέει για την κάθε άσκηση όλους τους πιθανούς τρόπους ''απόδοσης'' της και απο κεί και πέρα...''πρόβλημα σου'' με την έννοια οτι είναι δικιά μου δουλειά το πού και πώς. Σα να μου δίνει λέξεις για να σχηματίσω προτάσεις. Αυτό εμένα με έχει βοηθήσει πάρα πολύ στο να χτίσω σιγά σιγά το δικό μου χαρακτήρα και στύλ. Οπότε λοιπόν ο σωστός μαθητής έχει ''τυφλή εμπιστοσύνη'' στο δάσκαλο ώστε να πάρει όσες περισσότερες γνώσεις μπορεί αλλά και ανοιχτό μυαλό για να τις αξιοποιήσει.

Νομιζω τα ίδια λέμε...απλα χανόμαστε σε επαγωγες...

 

Διαφωνω ομως στα σημεία με αυτό...

Για παράδειγμα εμένα ο δάσκαλος μου μου λέει για την κάθε άσκηση όλους τους πιθανούς τρόπους ''απόδοσης'' της και απο κεί και πέρα...''πρόβλημα σου'' με την έννοια οτι είναι δικιά μου δουλειά το πού και πώς

 

Ο ρόλος του δασκάλου δεν ειναι να σου πει ολους τους πιθανούς τρόπους απόδοσης όπως λες.Θα σου πεί μερικούς, 8α σου πει π.χ 2-3 τροπους να το μοιρασεις και να το ενορχηστρωσεις στο σετ, κοινως να σου δωσει το ευνασμα να το χρησιμοποιησεις πιο δημιουργικα...Ειναι καθαρα θεμα δικια σου φαντασιας και κατανοησης  να σκεφτεις όλους τους πιθανους τρόπους απόδοσης...Άμα κάτσει ο δασκαλος σε καθε που σου μαθαίνει

να σου λέει ολους του πιθανους τροπους αποδοσης χανεις χρονο απο την μάθηση...

Κοινως ο δασκαλος μεσω ενος δεντρου θα σου δείξει το δασος...

ΌΧΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΔΕΝΤΡΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΡΤΙΖΕΙ ΤΟ ΔΑΣΟΣ...Αυτο είναι δικια σου δουλειά και αναζήτηση...

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου