Προς το περιεχόμενο

Remembering YAMAHA SY77


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σε σχέση με άλλα synth είναι πιο δύσχρηστα, τι να κάνουμε τώρα.

Ναι, ειναι αληθεια οτι σε σχεση με ενα...Minimoog ειναι πιο "δυσχρηστα"...

 

Οσο για τους ήχους, τα καμπανάκια  ;D και τα fm swirls που υπάρχουν στα βίντεο φωνάζουν 80ies από μακρυά...
Μάιστα. Κατα τα αλλα, εσυ ακουσες τα βιντεο, και βρηκες οτι οι ηχοι "φωνάζουν 80ies από μακρυά". Οκay... ;D

 

...κάποιοι άλλοι ήχοι όχι τόσο, αλλά πολλοί από αυτούς είναι εφικτό, και πιο εύκολο, να γίνουν με αφαιρετική.
Τι "πολλοί από αυτούς"? Ολοι μπορουν να γινουν με αφαιρετικη, την πιο "προχω" μεθοδο συνθεσης ηχου. :-X

 

Γενικά η FM δεν αξίζει τον χρόνο που θα δώσεις...
...Γεια σου ρε Μανο ειδικε της FM, πως φαινεται η εμπειρια σου και στα DX/SY synths ρε μπαγασα... ;D ;D

 

...όσα DX7 έρχονταν για οποιουδήποτε είδους επισκευή, είχαν κατά 99,9% τους εργοστασιακούς ήχους. Και πώς να μην είχαν βέβαια, είναι που είναι δύσκολη η FM και στην κατανόηση, έβαλαν και το τρισάθλιο interface και το κράτησαν για χρόνια... τι περίμενε κανείς... αυτό σε συνδυασμό με τους άθλιους AD/DA μετατροπείς, με τα άθλια presets, ναι είναι λογικό να πωλείται στα 254,40 (συν ΦΠΑ).

Οταν βγηκε το DX7 το 1983, η αγορα των synths ηταν γεματη με αναλογικουρες, η πλειοψηφια δε των πληκτραδων που επαιζαν με synths επεσαν απο τα συννεφα μολις ακουσαν το νεο synth και ειδαν τη νεα συνθεση ηχου που ειχε. Οταν εχεις συνηθισει μια ζωη να παιζεις με Moogοειδη synths και να γυριζεις κουμπακια φτιαχνοντας ηχους με αφαιρετικη συνθεση, κατι συνηθες τα χρονια εκεινα, φυσικο ειναι οταν δεις το DX7 να σου σηκωθει η τριχα καγκελο και να χασεις τον μπουσουλα με την FM του, που φανταζε τοτε σαν κατι το εξωγηινο σε σχεση με την τοτε επικρατουσα synth τεχνολογια.

(απ'οτι βλεπω, ακομα και σημερα η FM φανταζει εξωγηινη σε μερικους... ::))

 

Παρα την δυσκολια να προσαρμοστουν οι μουσικοι με τη νεα συνθεση ηχου λογω των παραπανω λογων (και οχι γιατι η FM ειναι δυσκολη και αλλες αστειοτητες) το DX7 εκανε ρεκορ πωλησεων και θεωρειται το synth με τις μεγαλυτερες πωλησεις απο οποιοδηποτε αλλο synth μεχρι σημερα. Αλλοι το κατατασουν στη δευτερη θεση, αλλα αυτο δεν αλλαζει και πολλα για την αξια που ειχε και συνεχιζει να εχει ενα DX7.

Oσο για το "άθλιους AD/DA μετατροπείς" τι να πω? ΟΤΙ ΝΑ'ΝΑΙ που λες και συ.... ;D ;D

Εσυ φανταζομαι θα περιμενες τιποτα 24bit AD/DA μετατροπεις το...1983. ;D

 

Sorry Yamaha, αλλά με οθoνίτσες του λώλου και 10 κουμπιά, δεν γίνεται δουλειά. Όταν θα δεήσουν να γεμίσουν το πάνελ ενός FM synthesizer με κουμπιά, ποτενσιόμετρα (όπως ήδη γίνεται σε άλλα analog, VA synthesizers) έτσι ώστε να μπορέσουν να κάνουν πιο δελεαστική, αλληλεπιδραστική και ευχάριστη την ηχοσύνθεση, ... έ τότε το συζητάμε.
Εδω (ξανα)κολλαει το αγαπημενο σου μοτο "Ότι να 'ναι όμως". Να σου θυμισω οτι το DX7 βγηκε το 1983 και ηταν ενα FM synth! Αυτο σημαινει οτι ξεχνας τα πολλα κουμπακια και τα ποτενσιομετρα, δεν εχουμε να κανουμε με ενα αναλογικο ή VA synth εδω, οι παραμετροι σε ενα DX synth ειναι παρα πολλοι, κοιτα ξανα το DX Programmer παραπανω και φαντασου ενα DX7 με ολα αυτα τα κουμπια πανω του και το κοστος παραγωγης και πωλησης. Συνελθετε λιγο εσεις οι "αναλογικοφιλοι", η Yamaha προφανως κατι ηξερε παραπανω οταν εβγαλε τα DX synths με οθονες και μενου.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 150
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Τι "πολλοί από αυτούς"? Ολοι μπορουν να γινουν με αφαιρετικη, την πιο "προχω" μεθοδο συνθεσης ηχου. :-X

 

Συνιστάται προσεκτική χρήση καλσόν. ;D

 

Οταν βγηκε το DX7 το 1983, η αγορα των synths ηταν γεματη με αναλογικουρες, η πλειοψηφια δε των πληκτραδων που επαιζαν με synths επεσαν απο τα συννεφα μόλις ακουσαν το νεο synth και ειδαν τη νεα συνθεση ηχου που ειχε. Οταν εχεις συνηθισει μια ζωη να παιζεις με Moogοειδη synths και να γυριζεις κουμπακια φτιαχνοντας ηχους με αφαιρετικη συνθεση, κατι συνηθες τα χρονια εκεινα, φυσικο ειναι οταν δεις το DX7 να σου σηκωθει η τριχα καγκελο και να χασεις τον μπουσουλα με την FM του, που φανταζε τοτε σαν κατι το εξωγηινο σε σχεση με την τοτε επικρατουσα synth τεχνολογια.

 

Αγαπητέ, επειδή κάτι είναι πρωτοποριακό αυτό δεν το καθιστά αυτόματα και προϊόν προς βρώση. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι η μετάβαση από τα αναλογικά στα ψηφιακά ήταν πρώιμη για πολλούς και διάφορους λόγους. Κανένας δεν κατέκρινε την FM σύνθεση γιατί πολύ απλά η φύση της την καθιστά δύσκολη, πως να το κάνουμε δηλαδή; Και η αφαιρετική μπορεί να γίνει εξίσου πολύπλοκη, μην πω και χειρότερα, αλλά το ζήτημα εδώ ήταν (και είναι) το interface. Η ύπαρξη του DX programmer θα έπρεπε να υφίσταται από μιας αρχής... εξάλλου και μόνο ότι υπάρχουν διάφοροι programmers καταδεικνύει πόσο σημαντικό είναι το interface για την συντριπτική πλειοψηφία των μουσικών.

 

Παρα την δυσκολια να προσαρμοστουν οι μουσικοι με τη νεα συνθεση ηχου λογω των παραπανω λογων (και οχι γιατι η FM ειναι δυσκολη και αλλες αστειοτητες) το DX7 εκανε ρεκορ πωλησεων και θεωρειται το synth με τις μεγαλυτερες πωλησεις απο οποιοδηποτε αλλο synth μεχρι σημερα.

 

Έκανε ρεκόρ πωλήσεων γιατί ήταν ψηφιακό, και η λέξη digital ήταν catchword για το 1983. Για κανέναν άλλο λόγο.

 

Εσυ φανταζομαι θα περιμενες τιποτα 24bit AD/DA μετατροπεις το...1983.

 

Ποιός μίλησε για 24bit AD/DA μετατροπεις το...1983;; Η μήπως έχεις την εντύπωση (πάλι κολλημένος με τα specifications) ότι 24bit AD/DA μετατροπεις το...1983 = καλό;

 

δεν εχουμε να κανουμε με ενα αναλογικο ή VA synth εδω, οι παραμετροι σε ενα DX synth ειναι παρα πολλοι, κοιτα ξανα το DX Programmer παραπανω και φαντασου ενα DX7 με ολα αυτα τα κουμπια πανω του και το κοστος παραγωγης και πωλησης. Συνελθετε λιγο εσεις οι "αναλογικοφιλοι", η Yamaha προφανως κατι ηξερε παραπανω οταν εβγαλε τα DX synths με οθονες και μενου.

 

Φυσικά και ήξερε. Μόνο που τα ήξερε μισά και κολοβά γιατί αφ' ενός βγήκε το DX programmer (γιατί κακιά Yamaha έβγαλες το DX programmer ΜΕΤΑ και ΑΦΟΤΟΥ είδες ότι κανένας δεν έφτιαχνε ήχους??) και αφ' ετέρου γιατί ενδεχομένως να ήταν πολιτική της... του στυλ "θα σας δίνουμε τις δυνατότητες αλλά αργά και βασανιστικά... ;D).

 

Λυπάμαι. Ας έβαζαν πολλά κουμπιά από την αρχή στο πάνελ. Σίγουρα θα ανέβαζε το κόστος αλλά όχι παραπάνω από το να αγοράσει κανείς 2 μηχανήματα (το DX7 και τον Programmer χωριστά). Ούτε εργονομικό είναι, ούτε τίποτε. Και το επιχείρημα ότι τότε ήταν 1983 δεν στέκει, καθότι απλά κουμπιά πωλούνταν και τότε. Επιπρόσθετα, ΠΟΤΕ η Yamaha δεν έβαλε κουμπιά (ούτε στην SY σειρά) γεγονός που καταδεικνύει ότι συνεχίζει να μην ενδιαφέρεται για το interface και ότι είναι δυσεργονομικό να έχεις μενού και εστιατόρια σε VA και analog υλοποιήσεις, πόσο μάλλον σε FM.

 

Παρ' όλα αυτά, θα ήμουν από τους πρώτους που θα έδειχναν ενδιαφέρον αν και όταν κάποια εταιρεία παρουσιάσει κάποιο FM synth, με το κατάλληλο interface και ΜΟΝΟ γιατί αληθώς λέγω υμίν έχω φτιάξει μία FM engine με 6 operators στο Eventide H8000-FW και σας πληροφορώ ότι η εμπειρία ήταν άκρως ... τραυματική. ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η κουβέντα ξέφυγε αρκετά, να θυμίσω ότι το θέμα μας είναι το SY77 και όχι γενικά η FM και η σύγκρισή της με την αναλογική ή ψηφιακή subtractive σύνθεση.

Προσωπικά θεωρώ ότι κάθε μέθοδος σύνθεσης έχει τα πλεονεκτήματά της, και δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος διαμάχης ή προσβολών.

 

Το να υποστηρίζεις με τόσο φανατισμό τη μία ή την άλλη κατηγορία synths είναι εντελώς ανώφελο, εκτός κι αν είσαι μέτοχος σε κάποια ή κάποιες απ' αυτές, ή έχεις οποιοδήποτε χρηματικό ή άλλο ενδιαφέρον.

 

Προσωπικά αν είχα τη χρηματική άνεση θα είχα στο home studio μου synthesizers που αντιπροσωπεύουν κάθε γνωστή μέθοδο σύνθεσης, π.χ. αναλογικό (εδώ υπάρχουν ένα σωρό επιλογές, όμως αναγκαστικά πολυφωνικό, δύο χεράκια έχω ζωή να 'χουνε, κουλός δεν είμαι), FM (π.χ. Yamaha SY/TG77, FS1R), additive (Kawai K5000S), phase distortion (Casio CZ10), physical modeling (π.χ. Yamaha VL-1/VL-70m κλπ) και γενικά ό,τι βάζει ο νους του ανθρώπου.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

...Γεια σου ρε Μανο ειδικε της FM, πως φαινεται η εμπειρια σου και στα DX/SY synths ρε μπαγασα... ;D ;D

 

 

 

Είδες; Έχω και παράδειγμα: Εσένα! Αν αντί να κάθεσαι να γυροφέρνεις στα μενού, πήγαινες σε καμιά... disco, ;D θα έπαιρνες χαμπάρι ότι τα καμπανάκια και τα λοιπά είχαν βρομίσει τον κόσμο στα 80ies,  ;D χώρια που μπορεί να έφευγε και το κερί από τα αυτιά σου, και να καταλάβαινες π.χ. πως ακούγεται ένας καλός converter ή ένα φίλτρο με stepping. Τώρα μεγάλωσες, είναι αργά, κάτσε να πειράζεις τα μενού, σάμπως θα ακούσεις και τίποτα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και για να στα πω και πιο χύμα, έχει παραγίνει το κακό με τη γραφικότητά σου, δεν τολμούμε να πούμε την άποψή μας και πετάγεται και το τσουτσέκι να μας την πει, έχεις αποδείξει ότι εκτός από κουφός είσαι και εριστικός, είσαι ένας βασικός λόγος που θα έπρεπε να υπάρχει ignore επιλογή στο noiz.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μερικες ωρες ελειψα και το βρηκα βιετναμ το μαγαζι :(

κυριοι χαλαρωστε μια παρεα ειμαστε με ενδιαφερον ανησυχιες δεν αξιζει να ερχομαστε σε κοντρες μας διαβαζει κοσμος  :-\

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν υπαρχει καμια απολυτως δυσχρηστια στα FM synths γενικοτερα, και στο SY77 ειδικοτερα. Αν οι μουσικοι ανοιγαν κανα manual και διαβαζαν 5 αραδες θα εφτιαχναν ηχο. Οι περισσοτεροι δεν το επιασαν καν στα χερια τους αυτο το ρημαδι το manual και δεν πατησαν ποτε το Edit, κατα τα αλλα παραπονιουνται για τη "δυσχρηστια" των FM synths.

 

Ειναι δεδομένο ότι υπάρχει δυσχρηστία, γι'αυτό και δε βγαίνουν πλέον FM synths. Γιατι υπάρχουν πιο εύκολοι τρόποι να πετυχουμε τους περισσότερους ήχους.

 

Και οι ήχοι στους οποίους ήταν πιο καλή η FM, δε χρησιμοποιούνται πλεον στις συγχρονες παραγωγες.

 

Τα παραπάνω είναι δεδομένα.

 

 

Τωρα για τα ρημάδια τα μάνιουαλς, που δεν τα ανοιγουμε, δεν υπάρχει λόγος να το κάνουμε, αφου μπορούμε να κάνουμε πιο εύκολα τη δουλειά μας με ενα πιο απλό όργανο.

 

Εχε υπόψη σου, πως δεν έχουμε όλοι, ούτε την ανάγκη, ούτε την επιθυμία να "βγαλουμε τα ματια μας" όπως εχεις πει, πανω απο οθονίτσες, να πειράζουμε επί ώρες 10 ταλαντωτες μήπως και ακουστεί κάαατι που μοιαζει με αυτο που θέλαμε και τις επόμενες 5 ώρες να το πετύχουμε.

 

Αυτές όλες τις ώρες, κάποιοι πρέπει να μελετήσουμε κομμάτια. Καποιος πρέπει να πληρώσει στούντιο. Αν περιμένουν να φτιάξω 10 ταλαντωτες, μπήκαμε μέσα.

 

Αν κάποιος εχει τρέλα τη δημιουργία ήχων, στο σπιτι του τα απογευματα και δε βαριέσαι ας μη τον πετύχω σήμερα, κι αυριο μέρα είναι, τότε ναι.

 

Οπότε θα μπορούσαμε να περιορίσουμε τη συζήτηση για την FM, σε φιλολογικό επίπεδο, γιατι στην πράξη φαίνεται ότι οι ανάγκες των συγχρονων παραγωγων την προσπέρασαν.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά ειρήνη υμιν  :)

 

Ευτυχώς έρχεται η nonlinear labs ( http://nonlinearlabs.de/index.html ) του γνωστού Steven Schmitt (N.I) να σώσει την κατάσταση

Fm synth με κουμπακια!!!

 

prototype_2_1000.jpg

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά ειρήνη υμιν  :)

 

Ευτυχώς έρχεται η nonlinear labs ( http://nonlinearlabs.de/index.html ) του γνωστού Steven Schmitt (N.I) να σώσει την κατάσταση

Fm synth με κουμπακια!!!

 

prototype_2_1000.jpg

 

 

Αμήν! Αυτό μάλιστα.

Πάντως όποιος δε θέλει FM λόγω μικρής οθόνης και αχανών μενού, υπάρχουν και λύσεις πέρα από Yamaha. Το Korg Kronos προσφέρει touch UI για το αντίστοιχο του σύγχρονου FM synthesizer, το MOD-7. Επίσης, το NI FM8 προσφέρει γραφικό περιβάλλον με τη βοήθεια όλων των διαθέσιμων εργαλείων που σου δίνει ένας υπολογιστής, π.χ. ποντίκι, μεγάλη οθόνη, χρήση εξωτερικών MIDI-USB controllers κλπ.

Το ότι η FM είναι πιο δύσκολη στη χρήση και πιο δύσκολη στο να βγάλεις άμεσο ηχητικό αποτέλεσμα, αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να εξαφανιστεί από προσώπου γης.

Κι επιτέλους, ό,τι δεν αλλάζει ηχητικά με realtime cutoff-resonance knob (κάτι που έχει μάθει και η κουτσή μαρία να κάνει, ακόμα και οι DJs), δε σημαίνει ότι είναι και άχρηστο. 8)

 

Πάντως με όλη τη διαμάχη που ξεκίνησε, ψήθηκα και θα αρχίσω να σκαλίζω το FM8 που σκουριάζει κάπου χαμένο μέσα στο VST folder μου! ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου