Προς το περιεχόμενο

Master volume ηχογραφήσεων


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μάνο σ' ευχαριστώ πολύ που κάθεσαι τέτοια άγρια ώρα και δίνεις την άποψή σου στις απορίες μου.

  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Θέματα που αναπτύχθηκαν στο thread (μεταξύ άλλων):

  • Loudness wars.
  • Analog vs digital.
  • Multitrack vs Live recording.
  • Τι εννοεί ο καθένας με τον όρο πιστότητα, στην εγγραφή και την αναπαραγωγή. (2 διαφορετικές διαδικασίες).
  • Μέσα και αλγόριθμοι συμπίεσης αναπαραγωγής. (σε συζήτηση για πιστότητα είναι φάουλ η αναφορά σε κασέτα και mp3.).

Τι κοινό έχουν τα παραπάνω;

Προφανώς πληροφορίες περι ήχου σε βάθος χρόνου, με μπόλικη άποψη και ελαφρώς τεκμηριωμένη πληροφόρηση.

 

Θέλω να πω πως εδω μιλάμε μουσικοί και ηχολήπτες.

Αυτοί δηλαδή που καταγράφουν και έχουν ακούσει το πως ακούγεται στην φυσική του μορφή ένα ακουστικό όργανο.

Με ποια διαδικασία εγγραφής πετυχαίνει το πιστότερο αντίγραφο και παραπέρα πλέον, πως επεμβαίνει δημιουργικά (αν ζητηθεί) για να το ωραιοποιήσει σύμφωνα με τις επικρατούσες αισθητικές προδιαγραφές.

 

Δεν είμαστε, ούτε υπήρξαμε ΟΛΟΙ επαγγελματίες αλλά συζητάμε σε κοινό τραπέζι.

Η ευχέρεια με την οποία προέκυψαν τα εργαλεία ενός επαγγέλματος στο ευρύ κοινό τα τελευταία χρόνια, χωρίς το απαραίτητο υπόβαθρο (που δεν είναι και πυρηνική φυσική αλλά είναι αυτοδίδακτοι), έχει δημιουργήσει στρεβλώσεις και τα έχουν ευτελίσει.

Φυσικά το άπιαστο είναι το καλύτερο.

Ποιός σου λέει έχει/είχε... Studer; Μα σχεδόν οι περισσότεροι επαγγελματίες ηχολήπτες του παρελθόντος.

Ποιός δεν έχει; Ο σημερινός home recordist και ο χαιεντάς (εκεί να ακούσεις ιστορίες).

Σε κάποιους είναι θρύλος και σε άλλους πρώην καθημερινότητα κάποια πράγματα.

Δεν κομπάζω αλλά προσπαθώ να βάλω τα πράγματα στην θέση τους.

Και φυσικά υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες του ήχου που θα υποστηρίξουν το ένα ή το άλλο, αλλά σαν άποψη. Οπως π.χ. ο κολλητός μου superfunk που επιμένει πως τα παχιά μπράτσα στις κιθάρες είναι τα καλύτερα. Σόρι δεν θα πάρω, έχω μικρά χέρια.

 

Ολα τα παραπάνω λοιπόν είναι διαφορετικά πράγματα και δεν τα συζητάμε παράλληλα αν θέλουμε να καταλήξουμε σε ασφαλές συμπέρασμα. Ισως 5 διαφορετικές συζητήσεις πιο ειδικές, να είχαν περισσότερο ενδιαφέρον για όλους μας. Και κάνει και μια διαβολεμένη ζέστη...

  • Like 8

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Η μία μεγάλη διαφορά που βλέπω εγώ σε σχέση με την προ daw/computer εποχή, είναι ότι το 90% των σημερινών ηχογραφήσεων δεν θα ήταν δυνατές χωρίς αυτά, λόγω ικανοτήτων των μουσικών και κόστους.

 

Η άλλη είναι το πόσο κέρδισε ο μέσος μουσικός η χομπίστας από όλα αυτά, που πια μπορεί με κυριολεκτικά μηδαμινό κόστος και ελάχιστο παίδεμα να βγάλει παραέξω τη μουσική του απ το σπίτι του.

 

Από κει και πέρα, analog digital ανάλογα τα γούστα και τις δυνατότητες του καθενός. Με όλα γίνεται δουλειά.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Alter είπε

Η άλλη είναι το πόσο κέρδισε ο μέσος μουσικός η χομπίστας από όλα αυτά, που πια μπορεί με κυριολεκτικά μηδαμινό κόστος και ελάχιστο παίδεμα να βγάλει παραέξω τη μουσική του απ το σπίτι του.

Που να δεις στα synth/arranger πόσο έχουν προχωρήσει... πλέον με ένα μόνο όργανο μπορώ να κάνω παραγωγή-ενορχήστρωση ηχογράφηση-εξαγωγή mp3 να έχω mic in και tc helicon voice processor tunning+effects χωρίς τη χρήση ΚΑΝ υπολογιστή!!!

 

η τεχνολογία έχει λύσει χέρια πραγματικά αρκεί  να έχεις τι γνώσεις....τι να λέμε τώρα....

33 1/3333cos301/2sqrt564,0909{fx-dty/sqrtz}

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και εμένα η τεχνολογία με έκανε cos_dr. 

 Όσο εξελισσόταν, τόσο περισσότερο cos_dr γινόμουν. 

 

 Κομπρεσσαρε το μουσικό φάσμα και το loudness των μικρών ήρθε ποιο κοντά με το loudness των ειδικών και των σπουδαίων. 

 

 Έτσι λοιπόν δεν θα ξέρατε εμένα. Θα ξερατε μόνο τον ντυλαν, τον άηντολ, τους ντορς και τον τζαστιν και τη μαραηα. 

 

 Τι σημασία είναι να έχεις τα εκατομμύρια, τον ήχο τους, το ταλέντο τους. Σημασία έχει να σε ξέρουν. 

 

 Να γίνεται βαβούρα. 

 Χαχαχαχαχαχαχα 

  • Like 1

O Influencer Των Συνθεσάιζερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 hours ago, yameth said:

Φυσικά το άπιαστο είναι το καλύτερο.

 

 

  Και εδώ φίλοι μου καλοί καλοί μου φίλοι είναι ΟΛΟ το ζουμί. ΟΛΟ το ζουμί. Χίλιες φορές το έχουμε δει το έργο, χίλιες φορές μούφα έργο ήταν. Διότι τα pro tools είναι μονόδρομος, χωρίς pro tools δε ζει ο άνθρωπος, και βγαίνει προσιτή έκδοση pro tools χωρίς υποχρεωτικό πανάκριβο hardware και ξαφνικά εντάξει, δεν είναι και τόσο εκπληκτικοτρομερά τα protools τελικά. Τα καλύτερα plug ins τα UAD, που πας ρε καραμήτρο με τα native, δεν ντρέπεσαι λίγο, και τελικά τα δουλεύεις και δεν κατεβαίνουν αγγελάκια από τον ουρανό και μονόκεροι που κλάνουν ουράνια τόξα, και λοιπά κλπ κλπ κλπ.

 

 Πιτσιρικάς θυμάμαι όλα τα μηχανήματα να μοστράρουν φάτσα φόρα τη λέξη digital στα ίσα 🤣 γιατί τότε βγαίναν μηχανήματα για την πλέμπα 🤣 με αυτήν την τεχνολογία, αλλά οι τιμές τους πιο ακριβές ήταν, και πως θα στα πάρουν τα λεφτά; Μα ρε φίλε είναι ΨΗΦΙΑΚΟ το μηχάνημα, που πας ρε κακομοίρη μίζερε με το αναλογικό κουβαδάκι σου, ΠΣΗΦΙΑ ρε, ειδικά στους σχετικά προσιτούς εγγραφείς 🤣 όταν πρωτοέσκασαν ήταν ΤΙΜΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΜΑΡΙ ΤΟΥΣ 🤣 και μιλάμε με κάτι σκληρούς μέσα ένα giga με το ζόρι, δε σου έφτανε για όλο το project έπρεπε να κάνεις back up, αλλά τι να λέει η δυσχρηστία μπροστά στον ήχο 🤣 σας θυμίζει κάτι αυτό; Βέβαια όντως καλύτερα ήταν από τα ΠΡΟΣΙΤΑ αναλογικά, αλλά μην μπούμε στα ίδια 🤣

 

Ότι σπανίζει και είναι ακριβό, έχει και το ανάλογο hype. Τώρα, να πληρώνω hype ή να παιδεύομαι για το hype  δεν το κάνω, αν όμως φέρνει πελάτες το καταλαβαίνω και το επικροτώ, ότι θέλει ο πελάτης και τέλος.

 

 

 

 

5 hours ago, yameth said:

 

Θέλω να πω πως εδω μιλάμε μουσικοί και ηχολήπτες.

Αυτοί δηλαδή που καταγράφουν και έχουν ακούσει το πως ακούγεται στην φυσική του μορφή ένα ακουστικό όργανο.

 

 

 

 Εδώ να πω ότι έχω μια μικρή διαφωνία, από την εξής άποψη: Και ο ακροατής μπορεί να έχει μΠείρα από το φυσικό ήχο. Όταν λοιπόν ακούσεις συμφωνικά έργα από κοντά, ή όταν δεις σούπερ γκρουπ σε στάδια, καταλαβαίνεις ότι η ακρόαση στο σπίτι κυνηγάει ανεμόμυλους. Δεν υπάρχει κανένα σύστημα καταγραφής και αναπαραγωγής που να σου δώσει την αίσθηση των χάλκινων που ΓΕΜΙΖΟΥΝ την αίθουσα, ούτε την αίσθηση του μπάσου που ΤΡΑΝΤΑΖΕΙ το στάδιο. Δεν υπάρχει. Τέλος.

 

 Για αυτό η παραγωγή ενός άλμπουμ είναι στην ουσία μια ξεχωριστή τέχνη. Το πιο απλό: double tracking του τραγουδιστή με τον εαυτό του, αδύνατο στην πραγματική ζωή. Γεμάτες οι βιβλιοθήκες από τα εργαλεία των παραγωγών, που μας έδωσαν τις κορυφαίες σπιτικές απολαύσεις, τα ρολόγια του Dark Side και τα οπερατικά του bohemian rapsody.   Για αυτό είναι για εμένα παράλογο να επιστρέψεις στα παλιά: Πλέον αυτές οι "ψευδαισθήσεις" που δίνουν την larger than life οπτική σε ένα άλμπουμ, έχουν εξελιχθεί, έχουν γίνει προσιτές και εύχρηστες, όμως περνούν απαραίτητα μέσα από την ψηφιακή επεξεργασία. Είναι τόσο σημαντικός λοιπόν ο χαρακτήρας της ταινίας, που θα στερήσεις από τον εαυτό σου τα 500 άλλα χρησιμότατα και απαραίτητα εργαλεία που σου παρέχει το DAW;

 

 Η μόνη λογική που βρίσκω είναι να κάνεις pure ηχογράφηση στο στυλ των 60ies , π.χ. daptone, που εκεί τους βγάζω το καπέλο, αλλά θέλουν 60ies τελείως, οπότε λογικό. Διαφορετικά η μόνη λογική είναι η hybrid προσέγγιση, τα είπε ο SF παραπάνω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 hours ago, fusiongtr said:

Το πσηφιακό σήμα, είναι ή δεν είναι προσομοίωση του αναλογικού?

Η Roland (και φαντάζομαι και άλλοι) έχει φτιάξει εχμμμ οκ γράψει ενισχυτή ψηφιακό, δηλ που δεν είναι προσομοίωση κανενός αναλογικού, παρά software που υλοποιεί Z-transfoms και τα σχετικά της επεξεργασίας σημάτων. Το ερώτημα είναι μπορεί ένα αναλογικό σχέδιο να τον προσομοιώσει? Η τον οποιονδήποτε ψηφιακό? Και πόσο αυτό είναι εύκολο. Είναι μαθηματικό το πρόβλημα.

Δηλ δεν είναι πιο "πραγματικός" ο αναλογικός ήχος απο τον ψηφιακό, επειδή και μόνο είναι πιο παλιά τεχνολογία. Και τα 2 δημιουργήματα του ανθρώπου είναι, απλά έχουν καμια 100στή χρόνια διαφορά το ένα απο το άλλο.

Επεξεργασμένο από rgxinap
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 minutes ago, rgxinap said:

Η Roland (και φαντάζομαι και άλλοι) έχει φτιάξει εχμμμ οκ γράψει ενισχυτή ψηφιακό, δηλ που δεν είναι προσομοίωση κανενός αναλογικού, παρά software που υλοποιεί Z-transfoms και τα σχετικά της επεξεργασίας σημάτων. Το ερώτημα είναι μπορεί ένα αναλογικό σχέδιο να τον προσομοιώσει? Η τον οποιονδήποτε ψηφιακό? Και πόσο αυτό είναι εύκολο. Είναι μαθηματικό το πρόβλημα.

Δηλ δεν είναι πιο "πραγματικός" ο αναλογικός ήχος απο τον ψηφιακό, επειδή και μόνο είναι πιο παλιά τεχνολογία. Και τα 2 δημιουργήματα του ανθρώπου είναι, απλά έχουν καμια 100στή χρόνια διαφορά το ένα απο το άλλο.

 

Πολύ ενδιαφέρον αυτό.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
1 hour ago, rgxinap said:

Δηλ δεν είναι πιο "πραγματικός" ο αναλογικός ήχος απο τον ψηφιακό, επειδή και μόνο είναι πιο παλιά τεχνολογία. Και τα 2 δημιουργήματα του ανθρώπου είναι, απλά έχουν καμια 100στή χρόνια διαφορά το ένα απο το άλλο. 

 

Δεν ισχύει αυτό, ο αναλογικός ήχος ηχογράφησης είναι "συνεχής" και παρόμοιος με οτιδήποτε ακούμε στη φύση, ενώ ο ψηφιακός είναι μια μετάφραση του ήχου σε μηδέν και ένα. Εξ ορισμού δεν έχουν σχέση, και ο ψηφιακός απλά "προσομοιώνει" με την εκάστοτε πιστότητα τον αναλογικό.

 

Απλοποιώντας, η digital ηχογράφηση είναι αναλογική + δειγματοληψία, πράγμα που δε συναντάται πουθενά στη φύση, και μοιραία πάντα κάτι χάνει από το αναλογικό σήμα

Επεξεργασμένο από Alter
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια δεύτερη ερώτηση που θα θελα να κάνω σχετικά με το loudness ,είναι τι συμβαίνει στους ραδιοφωνικούς σταθμούς σε περιπτώσεις playlist που τα κομμάτια θα είναι αλλά για αλλά στις εντασεις.

Φαντάζομαι κάποια μορφή normalize, αλλά πώς?

Ρυθμίζεται μια συγκεκριμένη στάθμη κ τα κομμάτια ανεβαίνουν η κατεβαίνουν ανάλογα?

 

Άσχετα αν η συζήτηση ξέφυγε , θεωρώ ότι για όσους διαβάζουν μόνο, ήταν άκρως ενδιαφέρουσα. Ευχαριστώ όλους.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Yannis Methenitis changed the title to Master volume ηχογραφήσεων

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου