Προς το περιεχόμενο

Βοηθεια για αγορα Monitor ηχεια!!!


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα σε όλους…

 

Πολύ ενδιαφέρον το θέμα που άνοιξε ο johndelover και σπεύδω να καταθέσω τη δική μου άποψη.

 

Αφορμής δοθείσης, ας αποκαλύψω το ότι κατά τις πρωινές ώρες απασχολούμαι full time ως τεχνικός συντάκτης σε πολύ γνωστό περιοδικό του χώρου (δεν έχει σημασία ποιο, δε βρίσκομαι εδώ για να διαφημίσω το προϊον κανενός) και το post του φίλου johndelover συμπίπτει με ένα συγκριτικό τεστ που είχα πραγματοποιήσει τον περασμένο Μάιο σε, συνολικά, 6 ενεργά studio monitors. Για τις ανάγκες τις συγκεκριμένης δοκιμής πέρασα άπειρες ώρες ακρόασης και μετρήσεων σχεδόν όλων των ηχείων που αναφέρετε, με εξαίρεση αυτών της Mackie. Πριν μοιραστώ τις εμπειρίες μου μαζί σας, επιτρέψτε μου να ξεκινήσω με ένα γενικό σχόλιο:

 

Το ηχείο είναι σαν την γυναίκα! Ο καθένας το επιλέγει βάσει του προσωπικού του γούστου και αναγκών. Υποθέτω πως το καλό της υπόθεσης είναι πως το ηχείο…δεν το παντρεύεσαι! Σας μιλά ένας χαροκαμένος παντρεμένος…

 

Λοιπόν, στο θέμα μας… Τα ηχεία που είχα δοκιμάσει τότε ήταν τα εξής:

 

Adam P11A:

Με μία λέξη «ηχειάρα», ασχέτως αν δεν βγήκε το κορυφαίο του τεστ για λόγους που έχουν να κάνουν με το κοινό που απευθύνεται το περιοδικό. Το χαρακτηριστικό του είναι το τουίτερ ταινίας που ενσωματώνει (τύπου Heil), στο οποίο χρωστά το μεγαλύτερο μέρος της απίστευτης ανάλυσής τους. Επιπλέον, είναι ευχάριστα και ξεκούραστα διότι ο σχεδιαστής έχει αμβλύνει σημαντικά τις… αυστηρές monitor αιχμές. Βέβαια θα πρέπει να σας προειδοποιήσω ότι από τα 6kHz και πάνω εμφανίζουν μία ράμπα της τάξης των 5dB που κορυφώνεται γύρω στα 10 kHz. Συνεπώς, είναι φωτεινά. Σε κάθε περίπτωση όμως, άκρως εθιστηκά.

 

Dynaudio BM5A

Να και το ηχείο για το οποίο…σφάζονται παλικάρια! Πριν προχωρήσω θα πρέπει να σας πω πως, εδώ και χρόνια χρησιμοποιώ για near field ένα παλιό δίδρομο της Dynaudio που μοιάζει με το BM5A. Καταλαβαίνετε λοιπόν, πως την συγκεκριμένη εταιρεία την γνωρίζω πολύ καλά και την συμπαθώ. ΠαρΆόλα αυτά το BM5A δεν μου έκανε κλικ. Είναι γνωστό πως ο Δανός κατασκευαστής φημίζεται για το ότι μπορεί να κάνει ένα μικρό ηχείο να ακούγεται πολύ μεγαλύτερο από ότι είναι. Όμως αυτό δεν γίνεται με το μαγικό ραβδάκι. ΓιΆαυτό τα εν λόγω ακούγονται με πολύ «φουσκωμένα» άκρα, κάτι που ναι μεν εντυπωσιάζει του χαϊφιντελάδες, αλλά τα απομακρύνει από την monitor λογική που απαιτούμε εμείς. Με απλά λόγια, ότι μιξάρετε πάνω τους θα στερείται χαμηλού και υψηλών. Στην απόκρισή τους είναι χαρακτηριστικό το «φούσκωμα» κάτω από τα 300 Hz και η ανιφορίτσα (+4 dB) μεταξύ 5 και 9 kHz. Κατά τα λοιπά είναι γλυκόηχο και ταχύτατο στα μεταβατικά του.

 

Genelec 8050A

Αυτό το ηχείο τα έχει όλα σε «-άρα»: κατασκευάρα, ηχάρα, με μία λέξη, ηχειάρα! Εγώ είχα ασχοληθεί με την 8ιντση έκδοση αλλά, σε γενικές γραμμές, τα μικρότερα ακούγονται το ίδιο (με εξαίρεση την έκταση του χαμηλού φυσικά). Αν διαθέτετε το απαιτούμενο «μαρουλάκι» τα Genelec είναι η καλύτερη επιλογή near-mid field monitor. Κυριολεκτικά, ξεγυμνώνει, όχι μόνό τις ηχογραφήσεις που αναπαράγει, αλλά και (προσοχή) βγάζει στη φόρα όλα τα ελαττώματα των μηχανημάτων που βρίσκονται πίσω του. Δεν συγχωρεί μετριότητες. Αν επενδύσετε σε κάτι τέτοιο, να είστε έτοιμοι να πετάξετε στα σκουπίδια πολλά και διάφορα αμφιλεγόμενης ποιότητας συνοδά (κάρτες ήχου, κονσόλες κλπ). Για απαιτητικούς…

 

KRK RP6

Με κώνο από υαλονήματα (και όχι Kevlar όπως ίσως θα υποθέταμε) και σχισμή (όχι οπή) reflex, είναι μία συμπαθέστατη πρόταση με, αντίστοιχα συμπαθέστατο ήχο. Ξεκούραστο, ταχύτατο στα μεταβατικά και συνεπές στα μικροδυναμικά. Εκεί που μας τα χαλάει είναι τονικά. Οι ψηλές του είναι περιορισμένες, γεγονός που φάνηκε και στην καμπύλη απόκρισης η οποία βουτάει με ρυθμό, περίπου 4 – 5 dB/oct ξεκινώντας από τα 10 kHz. Και το υπόλοιπο φάσμα έχει τα προβληματάκια του με το μεγαλύτερο να εμφανίζεται μεταξύ 2 και 5 kHz όπου η καμπύλη μοιάζει με…τα κύματα του Δουνάβεως. Κατά την άποψή μου δεν κάνει για studio.

 

M-Audio BX8a

ΑσΆτο να πάει ασΆτο…Για αρχάριους και μάλιστα κουφούς. Κι αν δεν είναι κουφοί σίγουρα θα τη πάθουν τη ζημιά μετά από αυτό…

 

 

Tannoy Reveal 8D

Ακόμη ένα ακριβό μεν, αλλά φοβερό ηχείο. Σημειώστε πως οι ρυθμίσεις που διαθέτει το καθιστούν εξαιρετικά εύπλαστο ακόμη και για τους πιο προβληματικούς χώρους. Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια…Ισορροπημένα σε όλους τους τομείς, ξεκούραστα και με όσες δόσεις αμεσότητας, ταχύτητας και ανάλυσης απαιτούμε. Είναι λίγο ογκώδη αλλά…αξίζουν τον κόπο και το κόστος.

 

Yamaha HS50M

Επίσης, ασΆτο να πάει ασΆτο…Για τους νοσταλγούς των NS10 ιδού μία ακόμα χειρότερη έκδοσή τους…

 

Αυτά τα ολίγα…

 

 

Λευτέρης Ξένος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 31
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ναι και για άλλη μια φορά ο lxenos ζωγραφίζει. Ωραίος ρε dude. Από τιμή είναι παραπλήσια όλα αυτά;

"Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι και για άλλη μια φορά ο lxenos ζωγραφίζει. Ωραίος ρε dude. Από τιμή είναι παραπλήσια όλα αυτά;

 

Όχι βέβαια :) :) :) :) :) :) :) :)

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγνώμη αλλά αν είναι να συγκρίνουμε 2000€ με 300€ τότε πρέπει να γράφουμε με neuman->avalon->... (εννοείται πως θα θέλαμε , οι περισσότεροι τουλάχιστον, αλλά και το nt1a->tube pre->... κάτι κάνει ;) )

Anyway, πολύ καλό το παραπάνω άρθο αλλά καλά είναι να μπούν τα ηχεία σε κατηγορία τιμής.. και κάποια σχόλια για τα φτηνά (αντί της απαξίωσης)δεν θα ήταν κάτι κακό.

Εννοέιται πως για studio δεν κάνουν.. αλλά για home studio μια χαρά θα ειναι τα 400-500 για ένα ζευγάρι 5" ή 6" αν είναι να ακούς καλύτερα από hifi philips ή sony κλπ ... ξέρω κάποιοι είναι επαγγελματίες και συνηθίσαν σε control room 200.000€.. αλλά και κάποιοι δεν έχουν και πολλά λεφτά και παρόλα αυτά κάνουν αξιόλογα πράγματα και με τα μικρά yamaha.. ;)

Μην ξεχνάμε και το λαό (του noiz) pls! :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι και για άλλη μια φορά ο lxenos ζωγραφίζει. Ωραίος ρε dude. Από τιμή είναι παραπλήσια όλα αυτά;

 

Όχι βέβαια :) :) :) :) :) :) :) :)

 

Το ξέρω.... Πάντως ο φίλος μας θα μπορούσε να κοιτάξει και τα

TANNOY REVEAL AKTIV 8D τώρα που τα είδα και τα MACKIE HR824 αν αντέξει το λίγο παραπάνω (30e που πρότεινε και ο npap).

"Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε παιδιά η διαφορά μεταξύ αυτού:

http://www.thomann.de/gr/dynaudio_bm5a.htm

και αυτού:

http://www.thomann.de/gr/dynaudio_bm5p.htm

 

είναι ότι το 1 είναι ακτιβ και το 2 πασιβ; καμιά διαφορά στον ήχο παίζει;

 

Το πρόσεξες johndelover ότι οι τιμές είναι για το 1 κομμάτι και όχι για το ζεύγος έτσι;

"Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ixenos, δεν μας λες και πως τα μέτρησες? Γιατί αυτα τα BM5A που μας περιγράφεις, δεν είναι σαν τα δικά μου :lol: . Πες μας μέθοδο και bandwidth του fft, για να καταλάβουμε. Λες να είμαι τόσο τυχερός που ο χώρος μου τα έκανε πιο flat??? :roll:

 

Οσο για τα MACKIE.... κρίμα που δεν τα έχω ακούσει. Όλοι λένε τα καλύτερα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φιλε geohomo,

 

όλα τα ηχεία τα μετράμε με το σύστημα MLSSA στο ένα μέτρο απόστασης. Παίρνουμε την κρουστική απόκριση στο πεδίο του χρόνου και εντοπίζουμε την πρώτη ανάκλαση που έρχεται από το δάπεδο και την αποκόπτουμε από το χρονικό παράθυρο, έτσι ώστε η μετατροπή κατά Fourier στο συχνοτικό πεδίο, από όπου προκύπτει η καμπύλη απόκρισης, να είναι ανηχοική. Προσωπικά, τοποθετώ τα ηχεία σε ψηλές βάσεις (1 m και πάνω) έτσι ώστε να απομακρύνω την πρώτη ανάκλαση, με αποτέλεσμα να μπορώ να έχω σωστή ένδειξη όσο το δυνατόν χαμηλότερα στο φάσμα. Τα BM5A κατάφερα να τα μετρήσω ξεκινώντας από τα 150 Hz.

 

Εύχομαι να σου έλυσα την απορία. Παρ'όλα αυτά ας μην ξεχνάμε το αυτονόητο: η επίδραση του κάθε χώρου πάνω σε ένα ηχείο είναι διαφορετική και, όντως, μπορεί να...το μεταμορφώσει, ενώ θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και το πόσο επιτρέπουμε στον χώρο να επιδράσει σε αυτό που ακούμε. Αυτό δεν αφορά μόνο στην ακουστική φροντίδα, αλλά και σε άλλα πιο απλά ζητήματα όπως η απόστασή μας από τα ηχεία καθώς και η στάθμη που ακούμε. Επίσης, είμαι της άποψης πως οι μετρήσεις δεν μας αποκαλύπτουν παρά ένα 10% σχετικά με το πως πραγματικά παίζει ένα ηχείο και γενικότερα ένα μηχάνημα. Ενας έμπειρος-εκπαιδευμένος ακροατής ακούει πράγματα που κανένα μετρητικό σύστημα δεν μπορεί να δείξει.

 

Τέλος, θα πρέπει να πω πως τα πάντα κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Δηλαδή, αν το αποτέλεσμα που προκύπτει από ένα στούντιο με τα BM5A ακούγεται πάνω-κάτω το ίδιο αν παιχτεί σε άλλα 10 διαφορετικά συστήματα, τότε και μόνο τότε μπορούμε να ισχυριστούμε πως αυτό και οποιοδήποτε άλλο ηχείο είναι ένα αξιόπιστο εργαλείο δουλειάς. Δεν αμφιβάλω πως στον δικό σου χώρο τα ηχεία έκατσαν καλά. Το θέμα είναι αν οι αποφάσεις που παίρνεις μιξάροντας με αυτά ανταποκρίνονται αντίστοιχα και σε άλλα συστήματα και άλλους χώρους. Γι'αυτό υπάρχουν τα monitor ηχεία, γι'αυτό τα λέμε monitor και γι'αυτό πριν από δέκα χρόνια δεν υπήρχε στούντιο στον κόσμο που να μην είχε από ένα ζευγάρι (απαίσιων) NS10.

 

Παιδιά, έχω την άποψη πως δεν πρέπει να παραμυθιαζόμαστε. ΟΚ το καταλαβαίνω πως δεν υπάρχουν οι οικονομικές δυνατότητες να αγοράζουμε σοβαρά μηχανήματα όποτε θέλουμε αλλά, τέλος πάντων, πρέπει να ξέρουμε τι μας γίνεται. Δεν μπορεί να ήμαστε εμείς οι μάγκες, οι ηχοληπταράδες που θα βγάλουμε ήχο από Κινέζικα ηχεία που μας τα πουλάνε 500 και κοστίζουν το πολύ 50, και όλοι οι άλλοι τα κορόιδα που είναι χρεωμένοι μέχρι το λαιμό για να έχουν πέντε πράγματα της προκοπής. ΟΚ πάρε το φθηνό, πάρε το Κινέζικο διότι δεν έχεις λεφτά για να πάρεις κάτι καλύτερο. Να ξέρεις όμως τα όρια και τις δυνατότητες αυτού που αγόρασες. Κακά τα ωέματα, από τότε που ο κάθε πικραμένος απέκτησε PC και πρόσβαση στο internet, έφτιαξε "studio". Εγώ δεν ξεχωρίζω "home" και "pro". Και σε μια υπόγα να έχεις στήσει τον εξοπλισμό σου και να δημιουργείς παραγωγές που σκοπεύεις να ακούσουν κι άλλοι άνθρωποι πέρα από εσένα, έχεις studio παραγωγής. Τελεία!!! Καταλαβαίνετε λοιπόν πως οι γάτοι της βιομηχανίας πήραν γραμμή την ψωνάρα μας και μας πουλάνε φίκια για μεταξωτές κορδέλες. Δεν ξέρω που παίζουμε ηλικιακά εδώ μέσα, αλλά επειδή εγώ τα έζησα, πριν από 10-15 χρόνια που ο όρος "home studio" ήταν ασύλληπτος, εταιρείες με ηχεία τύπου Μ-Αudio και δεν συμμαζεύεται, δεν τολμούσαν να πλησιάσουν τα studio, χώρια που δεν υπήρχαν. Σήμερα γιγαντώθηκαν και θησαυρίζουν πουλώντας σαβούρα...

 

Τι να κάνουμε ρε παιδιά... Τελικά τα εργαλεία κάνουν τον μάστορα!

 

Λευτέρης Ξένος

 

Υ.Γ Εύχομαι να έδωσα αρκετά ερεθίσματα για διάλογο...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπερα Φιλοι μου.

 

Βασικα μετα απο το ποστ του φιλου Ixenos μου δημιουργηθηκαν η αποριες και θελω να κανω τις εξης ερωτησεις.......

 

Πως επιτυγχανετε η αποκοπη της πρωτης ανακλασης που εχεις αναφερει:

 

Επισης θα ηθελα να ρωτησω σε τι χωρο, και τι μεγεθος εχει αυτος, γινονται αυτες οι μετρησεις που εχεις αναφερει γιατι αποτι καταλαβα δεν ειναι ανιχοικος θαλαμος (αλλωστε θα στοιχιζε μια περιουσια για ενα περιοδικο να φτιαξει απλα για να κανει ορισμενα τεστ) οποτε και σε ενα studio να ειναι ποσο μεγαλο ειναι που επιτρεπει το 1 μετρο αποσταση αν αναλογιστουμε οτι π.χ. αν θελουμε να ηχογραφισουμε κατι σε ενα studio και βαλουμε το mic σε ενα μετρο αποσταση θα παρουμε μεγαλα ποσοστα χωρου οχι απλα τη πρωτη ανακλαση.

 

Επισης ναι μεν αυτες οι εταιριες που υπαρχουν τωρα παλια δεν υπηρχαν η δεν τολμουσαν να υπαρχουν αλλα ας αναλογιστουμε το ποσος κοσμος ειναι τωρα εξω στα πανεπιστημια και σπουδαζει αυτη τη τεχνη του ηχου απλα και μονο επιδη στα 13 του ετιχε να πεσει στα χερια του μια κονσολιτσα behringer και ενα ηχειο m audio.

θελω να καταληξω δλδ στο συμπερασμα οτι καθε τι εχει τα καλα και τα κακα του και πρεπει να βλεπουμε και τις δυο οψεις πριν βγαλουμε μια αποφαση και να τις κρινουμε σαν μη επαγγελματικες πραγμα που μπορει να ειναι αλλα εχουν και αυτες το σκοπο τους που υπαρχουν.

ireCube� Copyright© 1983-2007

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα ns10 γιατί θεωρούνται απαίσια ενώ ταυτόχρονα είχαν επικρατήσει σε όλα σχεδόν τα στούντιο; Σε βαθμό που ακόμα και σήμερα να χρησιμοποιούνται από πολλούς;

"Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου