Προς το περιεχόμενο

Τι με εμπνέει


panorios

Προτεινόμενες αναρτήσεις

21 λεπτά πριν, mitsar είπε

Δεν θέλω καπέλο, θέλω συνθέσεις και αυτοσχεδιασμούς.

 

πρόσεχε τι γυρεύεις και απο ποιόν 🙃

  • Χαχα 2

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, mitsar είπε

Η παραγωγή απαιτεί να ματώσουν τα δάχτυλα στην κιθάρα και να λιώσουν επάνω στα πλήκτρα. Θέλει τόννους καφέ και ιδρώτα. Θέλει πάκα χαρτί και μεγάλο κάλαθο αχρήστων. Γράψε, σβήσε, καθαρόγραψε, πέταξτο και πάλι από την αρχή.

 

Τεράστια αλήθεια.

Και έχει εφαρμοστεί σε πάρα πολλά αθάνατα έργα π.χ. στην 9η συμφωνία του Μπετόβεν (έκανε 6 μήνες να την τελειώσει - μαζί με λίγα άλλα έργα που δούλευε ταυτόχρονα).

 

Τις προάλλες είχα μπει στο http://vi-control.net και υπήρχε ένα νήμα του στυλ "πόσα λεπτά μουσικής καταφέρνεις να γράψεις την ημέρα", όπου, τελικά, (ευτυχώς) συμφώνησαν ότι είναι κάπως επικίνδυνο για την ποιότητα να ενδιαφέρεσαι μόνο για την ποσότητα.. Πάντως, με βάση αυτά που έγραφαν, άλλος ήθελε πλήρες 8ωρο π.χ. για 2 λεπτά μουσικής και άλλος προλάβαινε στον ίδιο χρόνο να γράψει και 15 λεπτά (μιλάμε για μουσική για σχετικά πολλά όργανα η οποία συνήθως "καλύπτει" κάποιο βίντεο). Δηλαδή, το όλο σκηνικό ήταν "ποιότητα" εναντίον "ποσότητας".

 

Πάντως, ακόμη και στον ίδιο συνθέτη, υπάρχουν πολύ αξιόλογα έργα που έχουν δουλευτεί ελάχιστα και άλλα που τα έχει λιώσει επί μήνες! Υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα.. Μάλλον είναι αρκετά συνηθισμένο.. Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου..

 

Επεξεργασμένο από John Tzinieris
  • Like 1

 

🔇🔇🔇

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 minutes ago, John Tzinieris said:

 "ποιότητα" εναντίον "ποσότητας".

 

 

Θα το αναδιατύπωνα ως "διαλεκτική ανάμεσα στην ποιότητα και στην ποσότητα"

 

Έχω ασχοληθεί δεκαετίες με το θέμα από την σκοπιά της Φυσικής: αν δεν μπορείς να μετρήσεις κάτι ποσοτικό με μεγάλη ακρίβεια και πιστότητα (διαφορετικές έννοιες!!!)  δεν θα μπορέσεις να αναδείξεις τις νέες ποιότητες, δηλαδή τα νέα φαινόμενα. Είναι σαν να προσπαθείς να διακρίνεις με κιάλια το χρώμα της κάλτσας του ορειβάτη στο βουνό - δεν γίνεται, χρειάζεσαι τηλεσκόπιο.

 

Στην μουσική δεν νομίζω ότι δρουν ανταγωνιστικά - το "εναντίον" προτιμώ να το διαβάζω ως "ενώπιον".

 

Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα ψευδοπρόβλημα: με την έννοια "ποσότητα" οι συνθέτες εννούν "ποσότητα πραγμάτων που έχουν ποιότητα" και με την έννοια "ποιότητα" εννοούν τα πράγματα που ξεχωρίζουν ως νεωτερικά μέσα σε ένα background "ποσότητας".

Επεξεργασμένο από mitsar
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, mitsar είπε

 

Θα το αναδιατύπωνα ως "διαλεκτική ανάμεσα στην ποιότητα και στην ποσότητα"

 

Έχω ασχοληθεί δεκαετίες με το θέμα από την σκοπιά της Φυσικής: αν δεν μπορείς να μετρήσεις κάτι ποσοτικό με μεγάλη ακρίβεια και πιστότητα (διαφορετικές έννοιες!!!)  δεν θα μπορέσεις να αναδείξεις τις νέες ποιότητες, δηλαδή τα νέα φαινόμενα. Είναι σαν να προσπαθείς να διακρίνεις με κιάλια το χρώμα της κάλτσας του ορειβάτη στο βουνό - δεν γίνεται, χρειάζεσαι τηλεσκόπιο.

 

Στην μουσική δεν νομίζω ότι δρουν ανταγωνιστικά - το "εναντίον" προτιμώ να το διαβάζω ως "ενώπιον".

 

Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα ψευδοδίλημμα: με την έννοια "ποσότητα" οι συνθέτες εννούν "ποσότητα πραγμάτων που έχουν ποιότητα" και με την έννοια "ποιότητα" εννοούν τα πράγματα που ξεχωρίζουν ως νεωτερικά μέσα σε ένα background "ποσότητας".

 

Πιθανόν να εννοούν και υλοποίηση βάσει συνταγών (που έχουν σίγουρα στο μανίκι μετά από τόσα χρόνια εμπειρίας) και βάσει περισσότερο αυθεντικής και πρωτότυπης (όσο είναι δυνατόν το έτος 2021) σύλληψης..

Ωραία post σήμερα! ;-) 

 

🔇🔇🔇

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 minutes ago, John Tzinieris said:

 

Ωραία post σήμερα! ;-) 

Δεν είναι ωραία τα post, είναι ωραία τα μέλη που νοιάζονται και συμμετέχουν (για να συνδεθούμε και με τη χθεσινή συζήτηση).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 28/1/2021 στις 11:07 ΜΜ, Superfunk είπε

 

Οχι.

Αντιμετωπίζω την μουσική σαν εργασία την οποία υποχρεωτικά πρέπει να κάνω. 

Έχω καθημερινά συγκεκριμένα ωράριο μέσα στο οποίο θα δουλέψω.

Κάποιες φορές βγαίνει αποτέλεσμα, κάποιες όχι.

Θα δουλέψω όμως ότι κι αν γίνει.

Σαν τον ψαρά ένα πράμα...

Άλλες φορές βγάζει ψάρια, άλλες όχι, αλλά καθημερινά βγαίνει με τη βάρκα για ψάρεμα γιατί πρέπει να το κάνει. 

Αυτό το έκανα πάντα, και όταν έκανα "επαγγελματικά" μουσική αλλά και τώρα που το κάνω για προσωπική ευχαρίστηση κυρίως. 

Ναι.

Αντιμετωπίζω την μουσική σαν χόμπυ την οποία γουστάρω να κάνω. 

Δεν έχω καθημερινά συγκεκριμένο ωράριο μέσα στο οποίο θα παίξω.

Κάποιες φορές βγαίνει αποτέλεσμα, κάποιες όχι.

Θα παίξω όμως ότι κι αν γίνει.

Σαν τον ψαρά ένα πράμα...

Άλλες φορές βγάζει ψάρια, άλλες όχι, αλλά καθημερινά βγαίνει με τη βάρκα για ψάρεμα γιατί γουστάρει να το κάνει. 

Αυτό το έκανα πάντα, και όταν έκανα "ερασιτεχνική" μουσική αλλά και τώρα που το κάνω για προσωπική ευχαρίστηση κυρίως. 

  • Like 2

InfluenSir!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

μέχρι το 2002* η σύνθεση και η στιχουργική αποτελούσε για μένα πολύ συχνή επιτακτική θυμική ανάγκη η οποία λειτουργούσε παράλληλα και λυτρωτικά στις δύσκολες (σπάνια έγραφα κάτι σε καλή διάθεση)... η έμπνευση και ο τρόπος πολυποίκιλος... πολλές φορές ειδικά ο στίχος ερχόταν στον ύπνο για αυτό και είχα πάντα μολύβι και χαρτί στο κομοδίνο... άλλες φορές ερχόταν η μουσική πρώτη και επενδυόταν αργότερα... άλλες ταυτόχρονα...

 

η μουσική έκφραση ως αιτιατό υπήρχε ως σταθερά στη ζωή μου από την εφηβεία... η έμπνευση ως αιτία πάλι είχε μεγάλη γκάμα τριγκαρίσματος... από γκόμενες έως απλό κακό mood... το καλό που είχα πάντα (και βοηθούσε σίγουρα) η τεχνική κατάρτιση και ένα home studio (αλλά και ένα pro στην διάθεσή μου να ξημεροβραδιάζομαι όταν ήθελα ησυχία που το σπίτι μου δεν πρόσφερε) σε εποχές που ο μέσος μουσικός δεν είχε τις σημερινές ευκολίες... θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό γι αυτό που έζησα και μου λείπει αφάνταστα πια η διαδικασία...

 

 

---

* με την εγκεφαλική αιμορραγία που μου έκατσε το 2002 την ίδια στιγμή τελείωσε και αυτή η εσωτερική ανάγκη και δυστυχώς δεν επανήλθε ποτέ... μάλιστα έμεινε και ένα παράλληλο πολύ ενοχλητικό "κουσούρι"... δεν θυμάμαι πια στίχους (ούτε μπορώ να συγκρατήσω) από κανένα τραγούδι... ούτε καν τα δικά μου δεν μπορώ να ανακαλέσω στη μνήμη μου... είναι και λίγο αστείο μια και πριν ήμουν κινητή εγκυκλοπαίδεια ως προς αυτό και σωτήριος υποβολέας πολλών τραγουδιστών στα live...😎

  • Like 9

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, npap είπε

η στιχουργική ....

 

Α ρε Νίκο ... τι μου είπες ....

Από πιτσιρίκι έγραφα, στίχους, ποιήματα, ελεύθερο λόγο, ότι να 'ναι.

Πάντα είχα μαζί μου χαρτί και στιλό, αν και πολλές φορές δεν τα έβρισκα στις "κρίσιμες" στιγμές και χρησιμοποιούσα ότι να 'ναι (πχ χαρτί από πακέτο με τσιγάρα).

 

Έχω γράψει σε μπαρ που γινόταν της πτνας, σε καφέ νησιού ξημέρωμα άυπνος, σε ταξί γυρνώντας σπίτι από ξενύχτι και λιώσιμο, σε σπίτι κοπέλας που την έβλεπα να κοιμάται, στην δουλειά πάνω στην πίεση, κλπ.

 

Έχω δυο κουτιά γεμάτα τσαλακωμένα χαρτιά, που δεν ξέρω καν που είναι πια.

  • Like 4

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, fusiongtr είπε

Έχω δυο κουτιά γεμάτα τσαλακωμένα χαρτιά, που δεν ξέρω καν που είναι πια.

 

Ψαξε και βρεστα.

Υπαρχει μεγαλη αναγκη για στιχους απο παρτη μου.

Αν θες να τα κανουμε κατι.

Ελληνικα βεβαιως βεβαιως.

  • Like 1

Πρώην VARTANIS 🙂

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να καταλάβετε με ένα οπτικοακουστικό παράδειγμα τι εννούσα με το προηγούμενο σεντόνι, δείτε από τι εμπνέεται ο Chassol στο Magnus Opus του "Big Sun" (2020). Όπως είπε κάποιος άλλος, δεν υπάρχει παρθενογένεση στην Τέχνη, it's all already out there.

 

Τα πουλιά, my creole ancestry, η γιαγιά, ο ράπερ, η καραμούζα, το καρναβάλι. Αλλά και τα μέλη του noiz...

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου