Προς το περιεχόμενο

Τα μυστικά του mastering (ξανα...)


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ευχαριστω για τις απαντήσεις σας!Τελικά το Mastering(απο επαγγελματικό studio) ειναι μεγαλη υπόθεση.. :)

Ξέρει κανείς τιμές για μια τετοια δουλεια πόσο μπορεί να κοστίσει?Εχει πάει κανείς να του κάνουν mastering?Και αλήθεια στο mastering μονο το eq φτιάχνουν?

 

Οκ σας έπρηξα αλλα αν δέν ρωτάς δεν μαθαίνεις:roll:

χι greeklish, στο forum του NOIZ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το βασικότερο σημείο του Mastering είναι το EQ με τη λογική ότι ανάλογα με το πως θέλεις να ακούγεται συνολικά ο ήχος σου, έχει σημασία ποιες συχνοτικές περιοχές θα γλυκάνουν και ποιες θα τονιστούν παραπάνω.

Βέβαια το Μastering δεν μπορεί να διασώσει, όσο καλός επαγγελματίας και να στο κάνει, μια κακή μίξη με άσχημη κατανομή οργανικών και ΙΔΙΩΣ φωνητικών συχνοτήτων...αν το πρόβλημα στο ΕQ ενυπάρχει συνολικά στην μίξη αλλά και σε μεμονωμένα κανάλια τότε απλά ο ηχολήπτης του mastering θα "ξεπλύνει" τις εντάσεις αυτών των συχνοτήτων κι έτσι θα πάρεις στα χέρια σου κάτι σωστό όσον αφορά τις συχνότητες, αλλά πιθανότατα χωρίς την αισθητική και καλλιτεχνική άποψη που επιχείρησες να περάσεις στην ηχογράφηση.

 

Ο τελικός ήχος δηλαδή δεν πρέπει να είναι μόνο σωστός και καθαρός, αλλά και να ταιριάζει με το κομμάτι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστω για τις απαντήσεις σας!Τελικά το Mastering(απο επαγγελματικό studio) ειναι μεγαλη υπόθεση.. :)

Ξέρει κανείς τιμές για μια τετοια δουλεια πόσο μπορεί να κοστίσει?Εχει πάει κανείς να του κάνουν mastering?Και αλήθεια στο mastering μονο το eq φτιάχνουν?

 

Οκ σας έπρηξα αλλα αν δέν ρωτάς δεν μαθαίνεις:roll:

 

το mastering ειναι ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ στην διαδικασια "κατασκευης" ενος cd.

 

ενα κακο mastering μπορει ανετα να ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ακομα και την καλυτερη ηχοληψια/μιξη,και βεβαια στο Mastering δεν φτιαχνουν μονο το eq.

 

το καλυτερο mastering studio στην Ελλαδα (& απο τα καλυτερα στην Ετρωπη) ειναι αυτο

 

http://www.athensmastering.com/en/home.htm

 

& οι τιμες του ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΛΟΓΙΚΕΣ :wink:

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

SUPERFUNK >> Χωρίς να διαφωνώ 100% με αυτά που λες το πολύ καλό mastering studio και εν προκειμένω για την Ελλάδα το Athens Mastering δεν είναι πανάκεια για καλό αποτέλεσμα και το λέω αυτό επειδή τυχαίνει να έχω παράδειγμα.

Ακόμη κι εκεί που οι άνθρωποι που δουλεύουν είναι επιστήμονες και σοβαροί επαγγελματίες παίρνοντας μια μέτρια μίξη στα χέρια τους και χωρίς σαφής οδηγίες από το δημιουργό απέτυχαν παταγωδώς και το τελικό αποτέλεσμα ήταν χάλια...

 

Ονόματα και διευθύνσεις περιττεύουν, αλλά πρόκειται για δισκογραφική δουλειά γνωστής μπάντας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ οτι κατα τη διαρκεια του μαστερινγκ ο δημιουργος & ο παραγωγος ΠΡΕΠΕΙ να ειναι παρόντες,αλλοιως μαντης ειναι ο μαστερας για να ξερει τι επιθυμει το "αφεντικο"? :lol:

 

Παντως επειδη ημουν παρων σε παρα πολλα μαστερινγκ σπάνια οι μπαντες ξερουν τι θελουν & ακομα σπανιοτερα μπορουν να το εκφρασουν σε απλα ελληνικα :lol: (επισης ακομα σπανιότερα ακολουθουν τον χρυσο κανονα: "την ωρα του μαστερινγκ δεν μιλάμε ακαταπαυστα ουτε κανουμε πλάκα..." :lol: )

 

αν η μιξη δεν ειναι καλη τι να σου κανει το μαστερινγκ,αχρηστο ειναι.

 

 

Ακόμη κι εκεί που οι άνθρωποι που δουλεύουν είναι επιστήμονες και σοβαροί επαγγελματίες παίρνοντας μια μέτρια μίξη στα χέρια τους και χωρίς σαφής οδηγίες από το δημιουργό απέτυχαν παταγωδώς και το τελικό αποτέλεσμα ήταν χάλια...

 

εδω φταει 100% το συγκροτημα που εδωσε μετρια μιξη.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ οτι κατα τη διαρκεια του μαστερινγκ ο δημιουργος & ο παραγωγος ΠΡΕΠΕΙ να ειναι παρόντες' date='αλλοιως μαντης ειναι ο μαστερας για να ξερει τι επιθυμει το "αφεντικο"? :lol: [/quote']

Υποτίθεται ότι ένας βασικός σκοπός του mastering είναι να περάσει το υλικό από ένα ουδέτερο ζευγάρι αυτιά, ώστε να διορθωθούν και οι ατέλειες που ξέφυγαν από τους προηγούμενους, οπότε η παρουσία των κυρίων υπευθύνων για το μέχρι εκείνη τη στιγμή αποτέλεσμα δε νομίζω πως είναι απαραίτητη. Καλύτερα οι όποιες παρατηρήσεις τους να γίνονται μετά και όχι κατά τη διάρκεια του mastering, αφού, έτσι κι αλλιώς, διορθώσεις γίνονται πριν εξοφληθεί η αμοιβή του mastering studio. :wink:

url=http://www.soundclick.com/akisk]Akis K

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτη τη λειτουργια που λεει ο kostas iatrelis υπαρχει και σε vst plugin(που δεν χρειαζοντε powercore), οπως το izotope ozone, to steinberg freefilter (αρχαιο),to firium της elemental audio και το curveeq νομιζω της voxengo.

 

Οσο για το athens mastering, εκτος οτι εχει τον απιστευτα διαμορφωμενο χωρο και καποια απο τα μηχανηματα που πιστευω βλεπουμε μονο στον υπνο μας στην ελλαδα, οπως weiss px, ειναι θεμα και ποιος απο τα ατομα που δουλευουν εκει θα κατσει να σου κανει master τα κομματια. Τα αποτελεσματα κατα τη γνωμη εχουν μεγαλη σχεση με αυτο...απο την δικια μου μικρη πειρα εκει.

 

Εγω παντος προσωπικα δεν περιμενω να γινει σχεδον τιποτα στο mastering, παντα προσπαθω το κομματι να ειναι ετοιμο σε ολα τα σημεια απο το mixing, μετα θα του κανω ενα γρηγορο master, θα δω αμα υπαρχουν καποια λαθη και θα ξαναγυρισω στο mix να τα φτιαχω, αλλιως το κομματι δεν φευγει απο εδω χεχε.

 

cya

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ οτι κατα τη διαρκεια του μαστερινγκ ο δημιουργος & ο παραγωγος ΠΡΕΠΕΙ να ειναι παρόντες' date='αλλοιως μαντης ειναι ο μαστερας για να ξερει τι επιθυμει το "αφεντικο"? :lol: [/quote']

Υποτίθεται ότι ένας βασικός σκοπός του mastering είναι να περάσει το υλικό από ένα ουδέτερο ζευγάρι αυτιά, ώστε να διορθωθούν και οι ατέλειες που ξέφυγαν από τους προηγούμενους, οπότε η παρουσία των κυρίων υπευθύνων για το μέχρι εκείνη τη στιγμή αποτέλεσμα δε νομίζω πως είναι απαραίτητη. Καλύτερα οι όποιες παρατηρήσεις τους να γίνονται μετά και όχι κατά τη διάρκεια του mastering, αφού, έτσι κι αλλιώς, διορθώσεις γίνονται πριν εξοφληθεί η αμοιβή του mastering studio. :wink:

 

δεν θα διαφωνησω αλλα κατα τη γνωμη μου ο βασικος στοχος του Mastering ειναι να κανει το ,καλομιξαρισμενο και οσο το δυνατον καλυτερα ηχογραφημενο κομματι, να ακουγεται καλα σε ΟΛΑ τα μηχανηματα δηλ.και στο αυτοκινητο και στο σπιτι και στο κλαμπ :wink:

να φερει δηλ. εναν "μεσο όρρο" ετσι ωστε το κομματι να ακουγεται το "ιδιο" καλα σε ολους τους χωρους οπως και στο στούντιο ΠΡΙΝ το μαστερινγκ.

 

Για να σου δωσω να καταλαβεις τι εννοω πιστευω οτι ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ δυνατος ηχος που μπορει να εχει μια ηχογραφηση ειναι στο ΣΤΟΥΝΤΙΟ αφου εχει τελειώσει η μιξη και ακους την τελικη μιξη μετα το bouce η οταν την ακους απο τη δικαναλη μπομπινα στην οποια εχεις κανει τη μιξη (σε περιπτωση αναλογικης ηχογραφησης) απο τα πολυ καλα συνηθως μονιτορ του studio.

Aν λοιπον "κοψεις" ενα cd απο τη μιξη αυτη χωρις μαστερινγκ θα ακούγεται με τελεια στο studio κατα πασα πιθανοτητα ομως σε μερικα μηχανηματα θα ακουγεται πολυ καλα (συνηθως στο αυτοκινητο) ενω σε αλλα μετρια (συνηθως στο σπιτι),το mastering "μαζευει" και κοβει τις συχνοτητες ωστε το cd να "παιζει παντου καλα" το κατα ποσον το πετυχαινει η οχι ειναι θεμα του τεχνιτη.

Πάντως απο το ιδιο το στομα σουπερ εμπειρου μαστερα (αλλα και απο αυτα που εχω ακουσει) ποτε μια μαστεραρισμενη ηχογραφηση δεν ακουγεται τοσο καλα στο ΣΤΟΥΝΤΙΟ στο οποιο ηχογραφηθηκε οσο η αμαστεραριστη.

(οταν συνεκρινα π.χ. τον ηχο απο τις μπομπινες με το mastered cd του πρωτου μας δισκου στα φοβερα μηχανηματα του studio η διαφορα ηταν μεγαλη & δεν οφειλονταν μονο στην ανωτεροτητα της μπομπινας...

 

Βεβαια στην εποχη μας δυστυχως γινονται και ηθελημενα εγκληματα στο μαστερινγκ ειδικα στα levels μια και σκοπος τους ειναι η ...κυριαρχια των ερτζιανων & οχι η μουσικη απολαυση :evil:

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ οτι κατα τη διαρκεια του μαστερινγκ ο δημιουργος & ο παραγωγος ΠΡΕΠΕΙ να ειναι παρόντες' date='αλλοιως μαντης ειναι ο μαστερας για να ξερει τι επιθυμει το "αφεντικο"? :lol: [/quote']

Υποτίθεται ότι ένας βασικός σκοπός του mastering είναι να περάσει το υλικό από ένα ουδέτερο ζευγάρι αυτιά, ώστε να διορθωθούν και οι ατέλειες που ξέφυγαν από τους προηγούμενους, οπότε η παρουσία των κυρίων υπευθύνων για το μέχρι εκείνη τη στιγμή αποτέλεσμα δε νομίζω πως είναι απαραίτητη. Καλύτερα οι όποιες παρατηρήσεις τους να γίνονται μετά και όχι κατά τη διάρκεια του mastering, αφού, έτσι κι αλλιώς, διορθώσεις γίνονται πριν εξοφληθεί η αμοιβή του mastering studio. :wink:

 

δεν θα διαφωνησω αλλα κατα τη γνωμη μου ο βασικος στοχος του Mastering ειναι να κανει το ,καλομιξαρισμενο και οσο το δυνατον καλυτερα ηχογραφημενο κομματι, να ακουγεται καλα σε ΟΛΑ τα μηχανηματα δηλ.και στο αυτοκινητο και στο σπιτι και στο κλαμπ :wink:

να φερει δηλ. εναν "μεσο όρρο" ετσι ωστε το κομματι να ακουγεται το "ιδιο" καλα σε ολους τους χωρους οπως και στο στούντιο ΠΡΙΝ το μαστερινγκ.

Ακριβώς. 8)

url=http://www.soundclick.com/akisk]Akis K

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παίδες, έχω μερικές απορίες γύρω από το θέμα του mastering μια και το συζητάτε. Οι απορίες μου δεν είναι ρητορικές - δηλαδή δεν προσποιούμαι ότι δεν ξέρω τις απαντήσεις για να γίνει ντόρος. Αλλά μοιραία είμαι λίγο κουμπωμένος, όπως πάντα μου βγαίνει λίγη επιφυλακτικότητα όταν ακούω πράγματα που μία κλίκα (δηλαδή οι τεχνικοί ήχου) προσπαθούν να περάσουν ως τα "άχραντα μυστήρια". Ελπίζω ΄να μου παρέχετε αρκετές απαντήσεις ώστε να μην χρειαστεί να είμαι επιφυλακτικός πλέον.

 

Για παράδειγμα, αυτό που δεν κατάλαβα ποτέ, είναι το εξής: τι στην ευχή σημαίνει "ουδέτερα αυτιά"; Σημαίνει ότι ο συκεκριμένος τεχνικός ήχου έχει εξεταστεί από ωτο/λόγο και έχει διαπιστωθεί ότι η ακοή του έχει ομαλή απόκριση στο ηχητικό φάσμα; Μα και αν συμβαίνει αυτό, τι σημασία έχει αφού οι περισσότεροι από αυτούς που θα ακούσουν το δίσκο δεν έχουν παρομοίως ομαλή απόκριση; Επίσης, πριν πάει κάποιος σε κάποιο στούντιο για mastering πρέπει να ζητά να δει τέτοιο πιστοποιητικό γιατρού;

 

Μήπως σημαίνει ότι ο τεχνικός ήχου είναι αποστασιοποιημένος ψυχολογικά και συναισθηματικά από το ηχητικό υλικό που καλείται να μαστεράρει; Και γιατί η ανάμιξη ενός τέτοιου ανθρώπου οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα από την ανάμιξη ενός ανθρώπου που έχει σχέση ζωής με το υλικό; Τραγούδια όπως το Passenger ή το Take a Walk On The Wild Side ακούγονται καλύτερα όταν περνάνε από τα χέρια ανθρώπων που ΔΕΝ είναι συναισθηματικά δεμένοι με τέτοιο υλικό;

 

Αν η ψυχολογική αποστασιοποίηση είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει καλό mastering, πως μετριέται; Αν π.χ. γράφω μπαλάντες, θα πρέπει να βρώ τεχνικό ήχου που να είναι ψυχολογικά δεμένος με το heavy metal ώστε να είμαι σίγουρος ότι ακούει το υλικό μου με την μεγαλύτερη δυνατή απάθεια; Υπάρχει καμία παγκοσμίως αποδεκτή μονάδα μέτρησης για την ψυχολογική αποστασιοποίηση ως συστατικό των "ουδέτερων αυτιών";

 

Και τι έχουμε να πούμε για το ότι οι δίσκοι ακούγονται τελικά τόσο διαφορετικοί; Αν το mastering είναι μία εργασία για την οποία προϋπόθεση είναι τα άριστα monitors, ο κορυφαίος εξοπλισμός ήχου, η "ουδετερότητα" κλπ, τότε πως καταλήγουν σε τόσο διαφορετικά αποτελέσματα; Δεν θα έπρεπε (έστω στο μέτρο που εφαρμόζονται τα παραπάνω) να υπάρχει μία σύγκλιση για το τι είναι καλός ήχος στο cd; Ή μήπως η επιρροή του καλλιτέχνη στον τεχνικό ήχου είναι τέτοια ώστε ΑΥΤΗ τελικά διαμορφώνει τον τελικό ήχο (οπότε η "ουδετερότητα" φεύγει από το παράθυρο);

 

Ποιος είναι ο λόγος (όπως μου υπέδειξε ο Superfunk προ ημερών) που οι Clash ακούγονται αίσχος στο cd αλλά όχι στο βινύλιο; Μήπως η προσπάθεια να παίζει το υλικό καλά σε πλειάδα συσκευών είναι παρανοϊκή απ' τη μάνα της; Δηλαδή, αντί να αποδεχόμαστε ότι όποιος ακούει από τραντζιστοράκι θα ακούει χειρότερα από έναν που ακούει από κανονικά ηχεία, "σκίζουμε" το υλικό ώστε να ακούει καλύτερα αυτός με το τραντζίστορ; Και αυτό το λέμε υψηλή πιστότητα; Πόσο ακριβά μόνιτορς πρέπει να έχει ένα mastering studio για να καταφέρει αυτόν τον άθλο; :) :) :)

 

Γιατί ο δίσκος του Superfunk δεν ακούγεται πια τόσο καλά όσο ακουγόταν πριν το master; Γιατί είναι αποδεκτό κάτι τέτοιο και εις όφελος ποιου γίνεται; Είχε προκύψει από στατιστική μελέτη ότι όλοι οι υποψήφιοι να αγοράσουν τον δίσκο έχουν κακά ηχεία; Και αν είναι μερακλήδες του hi-fi, τι θα ακούσουν;

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου