Προς το περιεχόμενο

Κατασκευή Project Studio


Message added by Yannis Methenitis

Δυστυχώς πολλές επεξηγηματικές φωτογραφίες στο θέμα, είχαν ανέβει σε άλλα site όπως το imageshack που τις έσβησε, με αποτέλεσμα να μην είναι διαθέσιμες σήμερα.

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

.....να προσθέσω και την δική μου άποψη... (ξέρετε τι λέει ο Dirty Hary για τις απόψεις ;D ;D ;D ;D ;D)

Σε σχέση με το δεύτερο ερώτημα, συμφωνώ και με τους δύο προλαλήσαντες, αλλά αν θεωρήσουμε ως θέση ακρόασης αυτην που έχει σημειώσει ο Holystone στο σχέδιο του και πολύ όμορφα επεξηγεί....για την ακρίβεια το ιδανικό είναι να "δώσουμε" μια τέτοια κλίση στο εμπρός μέρος της οροφής ακόμη και αν δεν υπάρχει...

Σε ότι αφορά το πρώτο ερώτημα η απάντηση είναι λίγο σχετική ή καλύτερα μπορούν να υπάρξουν αρκετές "σωστές"

απαντήσεις....Σε γενικές γραμμές, ανάμεσα στα 2 θα επέλεγα το 1Α, αλλά όχι με την λογική LEDE που αναφέρει ο Holystone....από την στιγμή που η επιφάνεια εργασίας μας είναι τόσο κοντά στον μπροστινό τοίχο μια τέτοια προσέγγιση δεν έχει και πολύ νόημα , ενώ και μια διαχυτική, ανακλαστική πίσω επιφάνεια από μόνη της δεν θα βοηθούσε ιδιαίτερα λόγω πολύ μικρής απόστασης (θα βοηθούσε δηλαδή γιατί οι ανακλάσεις του πίσω τοίχου δεν θα έφθαναν απευθείας στην θέση ακρόασης, αλλά θα βοηθούσε ακόμη περισσότερο αν , με ένα συνδυασμό ηχοαπορόφησης - διάχυσης, χανοταν ένα μεγάλο μέρος της προσκρουόμενης ηχητικής ενέργειας πριν επιστρέψει στον χώρο) ...αντίθετα θα επέλεγα οπωσδήποτε να "εντοιχοίσω" τα monitor speakers (flush - sofit mounted) ώστε να αποφύγω τις πρώιμες ανακλάσεις της ηχητικής ενέργειας που ελευθερώνεται από το πίσω μέρος τους, και ταυτόχρονα θα τοποθετούσα προσεκτικά ηχοαποροφητικές και ανακλαστικές - διαχυτικές διατάξεις σε όλες επιφάνειες δίνωντας παράλληλα το κατάληλο σχήμα και κλίσεις ώστε να δημιουργήσουμε αυτό που ονομάζεται environmental  room .

Αν πάλι επιλέγαμε την περίπτωση 1Β, θα μπορούσαμε όντως να ακολουθήσουμε μια προσέγγιση LEDE αρκεί να τοποθετήσουμε την επιφάνεια εργασίας μας στα 2/3 του συνολικού μήκους και όχι τελείως μπροστά....αν πάλι πρέπει αναγκαστικά να τοποθετήσουμε την επιφάνεια εργασίας όπως ακριβώς είναι στο σχέδιο 1Β τότε ίσως θα ήταν καλύτερα να εντοιχοίσουμε τα monitor speakers ή να φροντίσουμε (ιδίως αν υπάρχει παράθυρο μπροστά μας) να τα τοποθετήσουμε έτσι ώστε το πίσω μέρος τους δεν "βλέπει" απευθείας κάποια σκληρή-ανακλαστική επιφάνεια (όπως το γυαλί ) και να αντιστρέψουμε την λογική LEDE κάνωντας τελείως αποροφητικό (κάτι που πρυποθέτει πολύ χώρο) το πίσω μέρος και "παίζωντας" με ένα συνδυασμό ελαφριάς απορόφησης και διάχυσης μέσω κλίσεων στο εμπρός...με αυτον τον τρόπο θα αποφύγουμε τις ανακλάσεις από το πίσω μέρος που λόγω μεγάλης απόστασης θα μπορούσαν να δημιουργήσουν "χρονικά" προβλήματα όπως comb filtering, phase shifting κλπ....και για να γίνω πιο σαφής, τέτοιου είδους προβλήματα δεν είναι ανάγκη να είναι άμεσα αντιληπτά για να είναι επιζήμια...το ότι επηρεάζουν και διαστρεβλώνουν την αντιληψη μας για την ηχητική πηγή αρκεί.

 

Σε γενικές γραμμές πιστεύω πως η προσέγγιση LEDE (Live End - Dead End) είναι αρκετά παρωχημένη και σίγουρα μη εφικτή και πραγματοποιήσημη σε ένα project - home studio....σκεφτείτε απλά οτι για να φτιάξουμε ηχοαποροφητικές διατάξεις με πολύ ευρύ φάσμα (που να δικαιολογούν το χαρακτηρισμό Dead) θα χρειαστούμε 1 με 1μιση μέτρο σε πάχος :o :o :o

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 216
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Ευχαριστώ πολύ για τις γνώμες σας!!

Στην περ'ιπτωση μου 1.Β & 2.Β έχω ένα παράθυρο με διπλά τζάμια μπροστά απο το γραφείο αλλά το γραφείο (και τα monitor) είναι 1μ μακρυά απο τον τοίχο! Το σύνολο του μήκους του δωματίου είναι περίπου 4,5μ άρα αφού είναι στα 2/3 να υποθέσω οτι πάω καλά?

 

studioux9.jpg

 

 

 

 

*Tα νέα studios της SAE είναι όλα 1.Α και αυτό είναι βασικά που με προβλημάτισε! (Κάτι θα ξέρουν αυτοί).

Αλλα άμα το κάνω και εγώ 1Α μετά την κλήση του ταβανιού θα την έχω στο πλάι :?

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξέρω αν είναι το σωστό topic. ???

 

Θα ήθελα την γνώμη όσων ξέρουν για μία κατασκευή που προκειται να γίνει.

Παίζω drums.Προσπαθώ να μειώσω όσο γίνεται την "φασαρία" από αυτά με σκοπό να μην ενοχλώ πολύ.Παίζω πάντα απογευματινές ώρες.Δεν με έχει κράξει ποτέ κανείς.Απλά θα ήθελα να έχω λίγο καλύτερα αποτελέσματα ως προς το θόρυβο προς τα έξω και να παίζω ακόμα πιο άνετα.

 

Είμαι σε μεσαίο μικρό δωμάτιο(περίπου 8-9 τετραγωνικά),πρώτου ορόφου, δικής μας πολυκατοικίας.Από πάνω μας μένει μία κυρία.Το δωμάτιο δεν έχει κάποια μεγάλη κολώνα.Τώρα....μέσα στο δωμάτιο σκοπεύω να φτιάξω ένα μικρότερο δωμάτιο 2χ2χ2 με γυψοσανίδα.Θα τοποθετηθεί στο εσωτερικό του δωματίου και για πάτωμα θα έχει ένα χοντρό χαλί και διάφορες μοκέτες...για καλύτερο αποτέλεσμα σχετικά με τις χαμηλές συχνότητες της μπότας.Ο τοίχος θα έχει δύο φύλα γυψοσανίδας και εσωτερικά θα το επενδύσω με ricofon το οποίο ήδη χρησιμοποιώ στην υπάρχουσα λύση που έχω κάνει.Η ερώτηση μου είναι η εξής:

Tί υλικά να χρησιμοποιήσω ανάμεσα στα δύο φύλα γυψοσανίδας ώστε να έχω το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα ως προς την μείωση των dB??? και με κάποια συγκεκριμένη διάταξη?

Αυτά.

Ευχαριστώ προκαταβολικά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Σε γενικές γραμμές πιστεύω πως η προσέγγιση LEDE (Live End - Dead End) είναι αρκετά παρωχημένη και σίγουρα μη εφικτή και πραγματοποιήσημη σε ένα project - home studio"

 

πολύ σωστά

 

"σκεφτείτε απλά οτι για να φτιάξουμε ηχοαποροφητικές διατάξεις με πολύ ευρύ φάσμα (που να δικαιολογούν το χαρακτηρισμό Dead) θα χρειαστούμε 1 με 1μιση μέτρο σε πάχος "

 

Το LEDE δεν αναφέρεται σε συχνότητες που δεν έχουν ακτινική συμπεριφορά

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παλικάρια έφερα ένα μαστόρι σήμερα για προσφορά και μου είπε 400 ευρό για 15 τμ ταβάνι.

Γυψοσανίδα 1,2cm και πετροβάμβακας 5cm. Είναι καλή η τιμή? Να προχωρήσω??

Κάτι άλλο που θα έπρεπε να προσέξω???

(ίσως παραπάνω κλήσεις στο ταβάνι??? κάτι τέτοιο ας πούμε)

 

lllllllllllllllllllllllwa8.jpg

 

 

... ακόμα ο πετροβάμβακας πρέπει να είναι σφηνωμένος???

Επειδή έχω 2 δοκάρια που κατεβαίνουν 15cm λέω να το πάω εκεί το ταβάνι.

Άν ο πετροβάμβακας είναι 5 τότε θα έχω 8.8 αέρα (έβαλα και το 1.2 της σανίδας)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

 

Το LEDE δεν αναφέρεται σε συχνότητες που δεν έχουν ακτινική συμπεριφορά

PJ όταν μιλάς για ακτινική συμπεριφορά αναφέρεσαι σε συχνότητες έως 400Hz σωστά? Πστεύεις ότι αυτό γινεται για κάποιο συγκεκριμένο λόγο ή απλά δεν είναι εφικτό κατασκευαστικά?Όταν αναφέρεσαι σε σχεδίαση lede  μιλάς μόνο για το εσωτερικό κέλυφος ή για την συνολική κατασκευή? Δεν θεωρείς πως θα ήταν καλύτερο σε μια τέτοια σχεδίαση τόσο η ηχοαποροφητική πλευρά του δωματίου όσο και η διαχυτική-ανακλαστική να είχαν broadband χαρακτηριστικά? (έχω δει κάποια C/R με τεράστιες διαχυτικές διατάξεις με ωφέλιμο εύρος έως και 80Hz και αντίστοιχες ηχοαποροφητικές κατασκευές στο εμπρός μέρος - με τεράστιο βέβαια κόστος σε χώρο και χρήμα ::))Τι πιστεύεις για τις non-enviroment σχεδιάσεις?

σόρρυ για τις πολλές ερωτήσεις αλλά από ότι κατάλαβα έχεις ασχοληθεί πολύ με το θέμα, και νομίζω πως θα βοηθούσε πολύ η άποψη σου (τουλάχιστον εμένα) ;)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χοντρικά χωρίζουμε το φάσμα σε τρία κομμάτια, τις χαμηλές συχνότητες όπου το σήμα μέσα σε ένα δωμάτιο βρίσκεται παντού και όπου κυριαρχούν τα στάσιμα, τις υψηλές συχνότητες που μπορούμε να τις στείλουμε εκεί που θέλουμε και να μας γυρίσουν πίσω ή όχι και τις ενδιάμεσες συχνότητες οι οποίες έχουν και ενδιάμεση συμπεριφορά. Εκ των πραγμάτων για το πρώτο κομμάτι δεν λέει και πολλά το εσωτερικό κέλυφος αφού το διαπερνά σε μεγάλο βαθμό. Οι μεγάλες Diffractal κατασκευές λειτουργούν διαχυτικά σε όλο το φάσμα αλλά κυρίως στις υψηλές. Ο κύριος όμως λόγος που χρησιμοποιούνται είναι άλλος. Ένας διαχυτής κατακερματίζει και χρονικά το προσπίπτον κύμα και έτσι βοηθά πολύ στο να είναι λιγότερο έντονα τα στάσιμα χωρίς να μειώνει την συνολική ενέργεια του ήχου.

 

                                                                                                          Γιάννης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για non-enviroment δεν είχα ξανακούσει αλλά μπήκα και διάβασα κάποια πράγματα και αν θέλεις την γνώμη μου είναι ακραίο και νομίζω ότι από εκεί ξεκίνησαν και με τον καιρό έφτασαν στις σημερινές σχεδιάσεις. Μπορώ να βρώ τουλάχιστον 5 λόγους για να μην μου αρέσει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου