Προς το περιεχόμενο

Mε τα ματια του μαστορα...


yann

Προτεινόμενες αναρτήσεις

...διολου απιθανο και αυτο...παντως ειναι λιγακι τραγικη ειρωνια το γεγονος οτι σχεδον πολλα απο τα κατασκευαστικα specs των vintage οργανων που τοσο εκθειαζουμε και "ακουμε" ολοι,στην πραγματικοτητα διαμορφωθηκαν τοιουτοτροπως απλα και μονο γιατι ετσι τους βολευε καλυτερα,προκειμενου να πεφτει το κοστος και να επιταχυνονται οι ρυθμοι παραγωγης οσο το δυνατον περισσοτερο!!!

 

Γι' αυτό κατέληξα εκεί.

 

Επίσης, ανέκαθεν στα έγχορδα μουσικά όργανα η ταστιέρα ήταν απο έβενο επειδή είναι σκληρό ξύλο και δεν χαράζεται απο χορδές, νύχια κλπ. Δεν νομίζω να υπήρχε άλλη αιτία

 

Τώρα σε μια πιο μεγάλη μαζική παραγωγή όπως αυτή της κιθάρας και κυρίως το μπάμ που έγινε με την ηλεκτρική, ίσως ο έβενος να έπεφτε λίγο ακριβός αφού μόνο σε ακριβές κιθάρες τον έβρισκες (π.χ. LP custom στα 50's) και ο βραζιλιάνικος παλίσανδρος, που είναι και αυτό απο τα πιο σκληρά ξύλα (ακόμα και σε LP Junior), ή το maple, που βρωμάει ο τόπος στον Καναδά, να τους ερχόταν πιο φθηνά .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 86
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εγω νομιζω οτι το θεμα καλα κρατει,ξεφευγει ευκολα σε καθε thread,απο τη στιγμη

που καποιος "πιανεται" απο μια ασχετη ατακα ενος σχετικου ποστ,και απανταει καταλληλως!

μα αυτη ειναι ολη η γλυκα του φορουμ!!! δεν απαντας τουλαχιστον σε μενα που ημουν συγκεκριμενος?  ;D

μερικες ερωτησουλες απο μενα: ποσο χρεωνει (ή ποσο θα επρεπε να χρεωνει) καποιος επισκευαστης την αλλαγη ταστων? leveling χρειαζεται παντα? σε maple ή σε rosewood θα ειναι ευκολοτερο εαν το επιχειρησω μονος μου σε μια (φτηνη εννοειται) κιθαρα?

φοβερο το μπασο παντως. ;) neck through ειναι?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιας και το πραμα εχει πάει στα περι ταστιερας να κανω και εγώ μια ερωτηση... Με το snakewood (δεν ξέρω την ελληνική του ονομασία) τι πάιζει? Εχω διαβάσει σε κάποιο παλιό Guitarist ότι πρόκειται για πολύ σκληρό ξύλο και είναι ενδεδειγμένο για χρηση σε ταστιέρες. Σπανιότατα όμως το βλέπω να χρησιμοποιείται, ακόμα και από μικρούς κατασκευαστες εξωτικών οργάνων. Γιατι? Ειναι πολύ ακριβό? Ειναι σπάνιο? Εχει κάποια ιδιαίτερη δυσκολία στην κατεργασία του? Η μηπως απλά δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο οπότε "κλαϊν"...

Fender να πιάνεις, Harley Benton να γίνεται...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μερικες ερωτησουλες απο μενα: ποσο χρεωνει (ή ποσο θα επρεπε να χρεωνει) καποιος επισκευαστης την αλλαγη ταστων? leveling χρειαζεται παντα? σε maple ή σε rosewood θα ειναι ευκολοτερο εαν το επιχειρησω μονος μου σε μια (φτηνη εννοειται) κιθαρα?

εαν σκοπος του thread σου ειναι η ενημερωση και οι τεχνικες συμβουλες, συγχαρητηρια απο εμενα  ;)

Το ποσο χρεωνει ο καθενας,απαντηθηκε ηδη.

Ναι,levelling χρειαζεται παντα,

οπως ειναι και η πρωτη λυση πριν μια αλλαγη,

αν τα ταστα δεν ειναι υπερβολικα "σκαμενα",η ηδη πολυ χαμηλα για levelling...

 

H σωστη τοποθετηση ταστων ειναι μια τεχνη απο μονη της,

και δεν μπορει να το κανει καποιος απειρος,αφου προκυπτουν προβληματα

που δεν θα μπορεσει να λυσει...

 

Και ξερεις,πρεπει πρωτα να γινεται "διαγνωση" και μετα "θεραπεια"...

Ο καλος "γιατρος",οφειλει να κανει σωστα και τα δυο.

Οποως καταλαβαινεις,ο απειρος τα "βρισκει μπαστουνια" κυριως στη διαγνωση,

ετσι καταληγει στη λαθος θεραπεια!

 

Επανερχομαι με αλλη μια απαντηση!

ΔΕΝ αναλαμβανω εργασιες!Ευχαριστω!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε ικανοποιει? Εδω οι αγαπημενοι μας εισαγωγεις φερνουν τοσες πανεμορφες κιθαρες απο την Κινα που πρεπει να πουλησουν, αμα εχουμε και Ελληνες μαστορες τι θα κανουν αυτοι, κλεφτες θα γινουν?  ;D

Τι το περασαμε εδω, χαρμονυ σεντραλ να κανουμε γνωριμιες με μαστορες και να μαθαινουμε με πραγματα και να χρησιμοποιουμε τη δουλεια τους, θα πεσει η οικονομια της κινας  ;)  :P

 

Περα απο την πλακα τωρα, το θεμα εχει να κανει με την σχεση μαστορα/μουσικου. Αυτο πιστευω εχει να κανει αναλογα με τον μαστορα και αναλογα τον μουσικο. Υπαρχουν "μαστοροι" που πραγματικα γνωριζουν πολυ λιγοτερα απο καποιους μουσικους (ενω ειναι η δουλεια τους), υπαρχουν και αλλοι που ειναι πραγματικα εγγυκλοπαιδειες.

Οσο αφορα τους μουσικους, οσοι πραγματικα εχουν κατανοηση και ορεξη για γνωση, πραγματικα πλεων με το ιντερνετ, την παγκοσμιοποιηση κτλ εχουν την δυνατοτητα να αποκτησουν απιστευτες ποσοτητες γνωσεις, να κανουν και τα τεστ τους και να καταληξουν σε δικα τους συμπερασματα. Υπαρχουν βεβαια και αυτοι που ειναι αγνωμονες ή κουτοπονηροι, και πιστευουν (ή ΔΕΝ πιστευουν, αναλογα με την κατηγορια) σε διαφορα πραγματα που ακουν, χωρις να σκεφτουν και να ψαξουν αν οντως ισχυουν.

Καλος μαστορας + ενημερωμενος πελατης = επιτυχια

Κακος μαστορας + ασχετος πελατης = αποτυχια αλλα ευτυχια και για τους δυο  ;D

οι υπολοιποι συνδιασμοι δεν ειναι και οτι καλυτερο, γιατι καποιος θα χανει τον χρονο του...

 

Σωστο σε βρισκω Jesus,

Για μενα θα επρεπε να υπαρχει μονο ενας συνδιασμος στον εγχορδο κοσμο μας:

 

"Καλος μαστορας + ενημερωμενος πελατης = επιτυχια"

 

Οσο για τον κακο μαστορα,απλως ΔΕΝ ειναι μαστορας..."γουαναμπης" ειναι!!(οπως λεμε "μπρουκλης"!!)

 

Και φυσικα δεν ειμαι εδω για να υπερασπιστω κανενα δυσφημιστη του επαγγελματος,

αλλα τους σωστους και φιλοτιμους,στους οποιους και θελω να ανηκω.

 

Επισης,ο στοχος μου δεν ειναι η "αγρα πελατων",αφου αυτο που κανω εγω ως κατασκευαστης δεν ειναι για τον καθενα,

δεν σκοπευω να κανω παραγωγη παρα μονο μοναδικα χειροποιητα,και ως επισκευαστης δεν γνωριζω καν τους πελατες

των καταστηματων που συνεργαζομαι,εγω το μονο που κανω,ειναι οσο μπορω σωστα τη δουλεια μου.

 

 

ΔΕΝ αναλαμβανω εργασιες!Ευχαριστω!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για καθαρισμο rosewood ταστιερας,για Fender Jazz Bass Mexico,πως σου φαινεται το γαρυφαλελαιο?

 

Τα λαδια δεν καθαριζουν την ταστιερα!(Για τις μη βερνικωμενες μιλαμε,υπαρχουν και "rosewood" με βερνικι).

Υπαρχουν ειδικα καθαριστικα για αυτη τη δουλεια,υπαρχει και το (καθαρο) οινοπνευμα!

Το λαδι χρησιμοποιηται μετα τον καθαρισμο,για την συντηρηση του ξυλου,και την "μονωση"

του απο τον διαβρωτικο ιδρωτα.

Το γαρυφαλελαιο δεν το συνιστω,κατι κανει στον πονοδοντο,στον πονοξυλο ομως...

 

Lemon oil ειναι η σιγουρη λυση,και υπαρχει σε καθε μουσικο καταστημα.

ΔΕΝ αναλαμβανω εργασιες!Ευχαριστω!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για maple ομως που δεν κανει να βάλουμε lemon oil ?  :-\

 

Αν έχει λούστρο, απλά δεν υπάρχει ανάγκη (και δεν θα κάνει και τίποτα). Αν είναι γυμνό ξύλο, θα αποκτήσει ένα ελαφρά αποκρουστικό... πράσινο χρώμα με τον καιρό.  8)

 

Μιας και ο Yann μίλησε για τάστα και τη σωστή τοποθέτησή τους, ιδού μια παρουσίαση κιθάρας του Michael DeTemple:

 

http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2008/Nov/Review_Michael_DeTemple_Spirit_Series_Guitar.aspx

 

Στο κείμενο διαβάζουμε:

 

The fret slots are cut prior to Michael’s labor intensive compression fit fret installation. Michael created a special fret saw to facilitate cutting slightly narrower slots on the bass side of the fretboard than on the treble side; this allows for a compression fret installation. By putting a slightly wider tang into the narrower fret slot, the neck wood is compressed back and more tension is exerted on the bass side of the neck. This will ensure a more consistent relief in the neck and prevent any dead spots in the frets.

 

(διαβάστε και πιο πάνω την περιγραφή)

 

Η ερώτηση απευθύνεται σε όλους: πως σας φαίνεται αυτό? Mumbo jumbo? Έχει κάποιο νόημα? Είναι τέτοιες λεπτομέρειες που (για κάποιους) κάνουν ένα "μπουτίκ" όργανο τόσο "μοναδικό"?

 

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν έχει λούστρο, απλά δεν υπάρχει ανάγκη (και δεν θα κάνει και τίποτα). Αν είναι γυμνό ξύλο, θα αποκτήσει ένα ελαφρά αποκρουστικό... πράσινο χρώμα με τον καιρό.  8)

Μιας και ο Yann μίλησε για τάστα και τη σωστή τοποθέτησή τους, ιδού μια παρουσίαση κιθάρας του Michael DeTemple:

http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2008/Nov/Review_Michael_DeTemple_Spirit_Series_Guitar.aspx

Στο κείμενο διαβάζουμε:(διαβάστε και πιο πάνω την περιγραφή)

Η ερώτηση απευθύνεται σε όλους: πως σας φαίνεται αυτό? Mumbo jumbo? Έχει κάποιο νόημα? Είναι τέτοιες λεπτομέρειες που (για κάποιους) κάνουν ένα "μπουτίκ" όργανο τόσο "μοναδικό"?

 

Δεν ειναι τιποτα καινουριο αυτο,

ειναι η τεχνικη που γινεται στα οργανα χωρις βεργα,οπως και στα μπουζουκια!

Οι περισσοτεροι μαστορες ομως δεν το καταφερνουν,με αποτελεσμα να βαζουν και να βγαζουν ταστα..!

ΔΕΝ αναλαμβανω εργασιες!Ευχαριστω!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου