Προς το περιεχόμενο

Ενισχυτες- τεχνικες ερωτησεις.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δηλαδή με αυτή την λογική κανένας κιθαριστικός ενισχυτής δεν είναι Class A, πόσο μάλλον ένας single ended. Ή μάλλον ίσως να είναι στην ηρεμία του. Το οποίο είναι εντελώς άχρηστη πληροφορία γιατί οι ενισχυτές φτιάχνονται για να τους αλλάζεις τα φώτα κι όχι για να τους ανάβεις και να τους θαυμάζεις χωρίς να τους παίζεις... κάτι δεν πάει καλά με αυτή τη συλλογιστική.

Επιτελους! Γιατι μαλιασε η γλωσσα μου ή μαλλον τα δαχτυλα μου πληκτρολογωντας  ;D

Εκει θελω να καταληξω φιλε bloody_sunday!

Ειναι λαθος να μιλαμε για ταξεις ενισχυτων στον κιθαριστικο κοσμο! Απο τη στιγμη που "ξεσκιζεις" το σταδιο εξοδου το υπεροδηγεις για να βγαλεις τον ηχο που θελεις.... αρα ειναι εντελως μια αχρηστη πληροφορια. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 124
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Αυτό που δεν είπε και δεν έθιξε κανείς είναι ότι ο βασικός λόγος ύπαρξης των τάξεων λειτουργίας είναι η παραμόρφωση του σήματος εξόδου.

 

Προσπαθησα φιλε μου αλλα μαλλον οχι με τα σωστα λογια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατανοητο τωρα. Η δικη μου ενσταση βρισκοταν στο οτι θελεις απαραιτητα 2 λυχνιες για ταξη Α/Β και ο champ εχει μια. Αφου ομως σε καταστασεις overdrive δεν εχεις πληρη ενισχυση του σηματος, τοτε πασο.

 

Αρα οταν το grid φτανει κοντα στο cutoff region ο ενισχυτης συμπεριφερεται σαν Α/Β. Απλα εγω δε θα ελεγα οτι ειναι Α/Β επειδη σε αλλες περιοχες δεν συμπεριφερεται σαν Α/Β. Θα ελεγα μαλλον οτι η ταξη Α απο ενα σημειο και μετα καταρρει και εχουμε συμπεριφορα παρομοια με ταξης Α/Β.

(παιζουμε με τις λεξεις δηλαδη αλλα τεσπα)

 

Βασικα λιγο παραπανω εμπλεξα τα μπουτια μου με την ορολογια και τον τροπο που προσπαθουσες να το εξηγησεις και αλλο καταλαβα...problem solved τωρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Kι εγώ το καταλαβαίνω σιγά σιγά... κι από αυτό το άρθρο που αν κι έχει αναφερθεί αρκετές φορές, δυστυχώς δεν του έχει δοθεί η πρέπουσα προσοχή (μιας και είναι εξαιρετικό): http://www.mesaboogie.com/US/Smith/ClassA-WebVersion.htm

 

What Class A really means is that: “Grid bias and alternating grid voltages are such that plate current in a tube flows at all times”. Got that? That’s the entire definition from the RCA Tube Manual: the Ultimate Authority itself. I’ve pondered that statement for decades and have concluded that it’s both simpler and more complex than it appears.

 

...

 

Class A would simply be a set of operating parameters such that the valve never shuts off completely and some amount of current, even if it’s just a trickle, is always flowing through it. This is the best part of Class A operation, because it’s when a tube stops and starts --cuts off then resumes conducting current-- that most distortion (or “non-linearities”) occur. And distortion, to the RCA Engineers, was Bad. In their world, amps were never intended to be turned up into distortion. But even the most Class A amp, if turned up loud enough, would go beyond Class A and into cut-off.

 

At some point those “alternating grid voltages” (that’s the signal, which increases with loudness) will add so much to the “fixed bias voltage” and create such a strongly negative field at the grid, that current will indeed cease flowing. In radios and hi-fi’s, designers can assume you’ll never turn it up into heavy clipping because it sounds so bad. Thus they can say an amp is always Class A because they can predict the maximum input signal.

 

Then there are guitar amps. No such prediction can be made and in fact the opposite is true. Huge signals are purposely used to create overdrive and distortion. Those poor old engineers would be shocked and stunned at what we do to their tubes! And in the name of music, no less! I’ve hung out with some of these old guys and indeed, they were appalled, once they got over their disbelief! (Try describing an amp spewing out a barrage of hard-core krang to a guy whose only exposure to guitar is campfire folk songs!)

 

Σε audio ενισχυτές που δεν επιτρέπεται η παραμόρφωση, η Class A μπορεί να υπάρξει, ενώ σε κιθαριστικούς ξεφεύγει, χωρίς όμως να σημαίνει ότι παραμορφώνονται και πάντα (δώστε μεγάλη βάση στις figures 9A και 9B που δείχνουν το ρεύμα & την παραμόρφωση σε Class A). Eπίσης, εξηγεί σε άλλο σημείο πώς γίνεται να υπάρχει Class A σε single ended και σε push pull. 

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που δεν είπε και δεν έθιξε κανείς είναι ότι ο βασικός λόγος ύπαρξης των τάξεων λειτουργίας είναι η παραμόρφωση του σήματος εξόδου.

 

Μπορει να κανω και λαθος, αλλα και εγω αυτο θυμαμαι απο τις μερες των σπουδων, οτι την ταξη λειτουργιας την καθοριζει κυριως το ποσοστο αποδοσης και παραμορφωσης, η τοπολογια του ενισχυτη (αν ειναι διαφορικος κτλ) ειναι αλλο πραγμα. Οπως ειπα μπορει και να θυμαμαι τελειως λαθος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μου κανει εντυπωση που στο συγκεκριμενο φορουμ ειμαι ο μονος που το υποστηριζει... περιμενα μπας και εμφανιστει κανεις αλλος με καποιες στοιχειωδεις γνωσεις αλλα που.... ο καθε σοβαρος ηλεκτρονικος τα γνωριζει αυτα αλλα βλεπω οτι σπανιζουν στις μερες μας... 

 

maze το τραβας λιγο ;)

 

εγω δεν στραβωνω ...γιατι δεν ειμαι ηλεκτρονικος. Καποιοι ομως ειναι...  ;)

 

κι απ' την αλλη μπορει ενας να ειναι ηλεκτρονικος, να ξερει τα κερατα του απο ταξεις και καμπυλες κλπ, αλλα να μην εχει ιδεα απο ηχο (tone).

Τοτε δεν εχει να πει και τιποτα... (τουλαχιστον σ'αυτο το φορουμ που θεωρω οτι ο "ηχος" ειναι η πρωταρχικη αναγκη ολων)

Ας μην ξεχναμε οτι και τα τζιμανια της CBS ηταν ηλεκτρονικοι του MIT, κορυφαιοι επιστημονες, αλλα τους ειδαμε "τι ψαρια πιασανε"...  ;D

Η ιστορια καθως και εκατομμυρια μουσικοι τους εκριναν/χαντακωσαν αναλογα...

 

Οποτε το οτι μαλλον ξερεις καλα ηλεκτρονικα με γεια σου - με χαρα σου, αλλα θεωρω οτι η δηλωση σου αυτη ηταν αν μη τι αλλο εμπρηστικη.

Τις γνωσεις που εχεις θελουμε να μας τις δινεις για να μας οφελησουν σε κατι και οχι για να σε ανακυρηξουμε ως τον Μεγα λυχνιο-guru.

Απο τετοιους δοξα τω Θεω ειναι γεματο το web...  ::)

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αφηνωντας τις ταξεις aside λιγο, τα πραγματα εχουν ως εξης. Οταν εχουμε εναν ενισχυτη θελουμε να λειτουργουμε στη linear περιοχη του, καθοτι ετσι αποφευγονται οι παραμορφωσεις και εχουμε την πιστοτερη αναπαραγωγη ηχου.

 

Βεβαια μετα ηρθαμε εμεις οι ανωμαλοι και χρησιμοποιουμε τους ενισχυτες σε non-linear περιοχες για να πετυχουμε distorsion κλπ.

 

 

Eπειδη οι εννοιες cut-off, saturation κλπ μαλλον ειναι αγνωστες σε αρκετους, το παρακατω απλο γραφημα ισως εξηγησει καποια πραγματα (λιγο μπακαλικα βεβαια αλλα τεσπα).

Ειναι ενα V-I plot για ενα BJT transistor (οι λυχνιες ειναι λιγο ως αρκετα διαφορετικες, αλλα τις "διαφορες περιοχες" θα τις δειτε και παλι). Τα 3 "ποδαρακια" του τρανζιστορ ειναι τα Base, Collector και Emmitter, οποτε οπου βλεπουμε Ic ειναι το ρευμα στο collector, οπου Vbe το voltage μεταξυ base-emmitter κλπ.

Βλεπουμε οτι αναλογα με τις τιμες αυτες βρισκομαστε σε 3 περιοχες: το cutoff ειναι η περιοχη πανω στον αξονα του x και οταν βρισκομαστε εκει το τρανζιστορ ειναι σβηστο και δε λειτουργει.

 

Οταν εχουμε εναν audio ενισχυτη λειτουργουμε παντα στο linear region. Στους κιθαριστικους ενισχυτες λογω των ιδιαιτεροτητων του αποτελεσματος που θελουμε να πετυχουμε μπορει να παμε στα ακρα και να καταληξουμε σε non-linear περιοχες, οπου τοτε μπορει να εχουμε καταρευση της ταξης Α, συμπεριφορα Α/Β και ολα αυτα που λεγαμε παραπανω.

 

 

Επαναλαμβανω το graph δεν ειναι για να καταλαβετε κατι συγκεκριμενο, απλα να δειτε τις περιοχες (περιπου)...

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορει να κανω και λαθος, αλλα και εγω αυτο θυμαμαι απο τις μερες των σπουδων, οτι την ταξη λειτουργιας την καθοριζει κυριως το ποσοστο αποδοσης και παραμορφωσης, η τοπολογια του ενισχυτη (αν ειναι διαφορικος κτλ) ειναι αλλο πραγμα. Οπως ειπα μπορει και να θυμαμαι τελειως λαθος.

Δεν θυμάσαι λάθος, απλά είναι δύσκολη η διατύπωση.... με αποτέλεσμα πολλοί να λέμε τα ίδια αλλά με διαφορετικό τρόπο.

Τα Watt, είναι σαν τα λεφτά... να έχεις

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βεβαια μετα ηρθαμε εμεις οι ανωμαλοι και χρησιμοποιουμε τους ενισχυτες σε non-linear περιοχες για να πετυχουμε distorsion κλπ.

 

Αυτό από ότι θυμάμαι είχε γίνει περισσότερο τυχαία και όχι ηθελημένα, γιατί τότε τους ενισχυτές τους έβαζαν όλο και πιο δυνατά για να ακούν τι παίζουν πάνω από το μαινόμενο πλήθος και πάνω από τους υπόλοιπους αιμοδιψείς συμπαίκτες τους, με αποτέλεσμα αυτοί να παραμορφώνουν. Μετά είδαν ότι είναι και ωραία φάση... ;D Aληθεύει;

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλα ολα αυτα αλλα εχω την υποψια πως αναφερομαστε σε ενισχυτες  οπου εχουμε power amp distortion. Oταν το clipping γινεται μονο στα προενισχυτικα σταδια δεν νομιζω πως αλλαζει η ταξη λειτουργιας αφου το τελικο σταδιο δεν παραμορφωνει την καμπυλη. Δεν ειναι απαραιτητο δηλαδη να θελουμε ντε κ καλα παραμορφωση στο σημα επειδη εχουμε ενισχυτη κιθαρας!

Lets ...Rock!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου