Προς το περιεχόμενο

Ενισχυτες- τεχνικες ερωτησεις.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εχει Α κλασης tone!  ;D

 

Δυστυχως, παιζει μεγαλη κοροιδια ωστε να πουλησουν οι εταιριες...

 

Και μονο που σου λεει 30W με 4 EL84 (σιγουρα εχετε δει και 50W με 4ΧEL84) ειναι για γελια. Και πες οτι τους εχωσες 400V ή και παραπανω (!) και εξοδου με χαμηλο πρωτευων για να παρεις ισχυ και καταφερες να τους "ρουφηξεις" 30W με ταδε τις % παραμορφωση, ε! αν τις πολωσεις και σε ταξη Α... μαλλον επι καθημερινη βαση θα αλλαζεις λυχνιες...  ::)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 124
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μπορεις να επεκταθεις λιγο, για το mojo?  ???

Αν μιλας για Push-Pull κανεις ενα ΤΑΙΡΑΣΤΙΟ λαθος! ....ωστοσο εχουμε και στην ταξη ΑΒ

DC ρ ε υ μ α τ α...  εχουμε και εκει mojo μετα απο χρονια?

 

Έχω διαβάσει κατά καιρούς αρκετά αρθράκια για Μ/Σ σήματος και παραμένοντα μαγνητικά φορτία στον πυρήνα τους, και πώς αυτό επηρεάζει το σήμα. Δυστυχώς δεν έχω λινκς από όλα, παραθέτω όμως αυτό που έχω πρόχειρο και ίσως είναι και το πιο χαρακτηριστικό και κατανοητό. Αναφέρεται βέβαια σε πηνίο και όχι Μ/Σ, και μάλιστα για Wah, αλλά το αυτό ισχύει ως ένα βαθμό και σε ένα Μ/Σ εξόδου. Ή τουλάχιστον, όπως έγραψα, πολλοί ισχυρίζονται ότι ισχύει και προσδίδει mojo και γενικά μάλλον τείνω κι εγώ προς αυτήν την άποψη. Ειδικά εφόσον υπάρχει και τεκμηρίωση για το φαινόμενο καθώς και εμπειρία (τα παλιά εξαρτήματα είναι αλλιώς, όπως λένε...)

 

Και βέβαια έχουμε DC ρεύματα και στην ΑΒ, όπως και παντού. Άλλο είναι όμως να έχεις μερικές δεκάδες volt DC μόνιμα στο πρωτεύον σου (πχ σε class A) και άλλο μερικές δεκάδες mV... Σαφώς ένας μη ιδανικής κατασκευής πυρήνας θα αποκτήσει μόνιμο μαγνητικό φορτίο με τα χρόνια, έχοντας τέτοια μεγάλη ροή ρεύματος DC στο πρωτεύον του από τα μερικές δεκάδες Volt...

 

To Push-Pull το ανέφερα ώς διάταξη για ενίσχυση ήχου στην τάξη Β και ΑΒ... Η τάξη από μόνη της δε λέει τίποτα για τη διάταξη, μπορώ να φτιάξω ένα ενισχυτή σε τάξη Β που θα ενισχύει μόνο τις θετικές ημιπεριόδους, γιατί για κάποιο λόγο ας πούμε ότι χρειάζομαι μόνο αυτές, δε χρειάζομαι δεύτερη λυχνία ούτε διάταξη Push Pull για να το επιτύχω.... Αν θέλω όμως να ενισχύσω όλο το σήμα μου, εφόσον η τάξη Β και ΑΒ ενιχύουν ημιπεριόδους (άντε και λίγο παραπάνω η ΑΒ) χρειάζομαι αναγκαστικά 2 λυχνίες και διάταξη Push Pull. Φυσικά και δεν προσδίδει mojo το push-pull, ίσα ίσα που παράγει (λίγο ή πολύ) crossover distortion και κάποιες άσχημες περιττές αρμονικές, απλά επιτυγχάνουμε μεγαλύτερη απόδοση από τον ενισχυτή μας (λιγότερη χαμένη ενέργεια σα θερμότητα).

 

Α, το άρθρο που προανέφερα:

 

Inductor Magic

 

There's a legend in the music world that the sound of the old, original Vox Wahs with "Fasel" inductors is superior to what can be had from modern wahs. It turns out that there is some fact behind this legend. While it's clear that the other parts in a Vox Wah have something to do with the tone, the inductors have long been the subject of speculation. The wahs with Clyde McCoy's picture on the bottom plate and inductors marked "Fasel" are especially prized. I have a longstanding mistrust of any legendary mystical goodness that is not explainable by technical analysis, so I always wanted to test the magic inductor.

 

I was entrusted with one of the magic versions by a friend, and spent some time in an EE lab with this wah and a garden variety Crybaby. I took both inductors out and measured their inductance, resistance, self-capacitance, and came to no good conclusions on why there should be any difference in the sound. It wasn't until I put a sine wave generator through the inductor and looked at the current through the inductor on a spectrum analyzer that the differences showed up.

 

I saw no differences at first with tiny sine wave drives. It wasn't until I turned the generator up that differences appeared. The Crybaby inductor performed exactly as I would have expected it to. That is, it had an output that was essentially a pure sine wave right up until the sine was big enough or lowe enough in frequency to start it into the first touches of saturation. When that started, I got precisely what theory predicts: appearance of the third harmonic of the dirve waveform, followed by fifth, and finally a touch of seventh when I really pushed it. However, when I did the same to the Fasel inductor, the onset of saturation-generated harmonics happened a bit sooner, and a second harmonic appeared with the third! As I turned the drive up, the fourth rose with the fifth, and I never got a seventh harmonic. The inductor, all by itself was clipping asymmetrically.

 

I queried some older and wiser EE's who have spent a career on magnetics. We came to the conclusion that the only way this could happen was if the inductor core had some kind of magnetic offset in it, so one polarity of the waveform saturated earlier than the other. However, none of them had ever seen this in a signal inductor like the ones I was testing. The only good explanation was that the inductor core itself was carrying a magnetic offset, a whiff of permanent magnetism. This was mildly astonishing because that is something that linear ferrite cores are explicitly designed NOT to do.

 

The best explanation I could come up with is this. The inductor in the classic wah setups carries the DC bias current for the first transistor. While this is only microamps, long exposure to this unidirectional bias could result in a remanent magnetization of the inductor core if the core material was not very good in the classical, linear EE sense. It's possible that Vox merely specified the circuit, the maker (Jen, I think, in Italy) made the early wahs from as inexpensive a material as they could, and the slight deviation from linearity resulted in a sound that the folks at Vox liked. That is - it was a happy accident resulting from being cheap. I've never heard another explanation that accounts for the differences. There are differences, and measurable ones, and ones that square with reasonable explanations for how the thing works and sounds. This legend's true.

 

Aπό το "The Technology of Wah Pedals", www.geofex.com

 

Αρβύλες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Χ. Στον συνδυασμο κεφαλη-καμπινα πρεπει να ειναι παντα "ισα" τα watt? Μπορεις π.χ. να παρεις μια πολλων watt κεφαλη για να παιζεις σε live, και οταν θες να παιξεις ησυχα στο σπιτι να την συνδεεις με αρκετων λιγοτερων watt καμπινα?

 

Όχι μόνο ΔΕΝ πρέπει να είναι "ίσα", αλλά τα μεγάφωνα να είναι τουλάχιστον 1,5 φορά περισσότερα Watt από την κεφαλή. Τα Watt της κεφαλής αναφέρονται στο πόσα Watt μπορεί να παράγει μια κεφαλή κατά προσέγγιση. Τα Watt της καμπίνας αναφέρονται στο πόσα Watt ισχύ αντέχουν τα μεγάφωνα πριν παραδώσουν το πνεύμα και καούν. Ας πούμε δηλαδή το άνω όριο αντοχής τους. Για να είναι κάποιος καλυμμένος για παν ενδεχόμενο (και για περιπτώσεις ανοχών και άλλων τινών που κάνουν τις παραπάνω τιμές να αποκλίνουν αρκετά πολλές φορές), παίρνεις μια καμπίνα που να αντέχει 1,5-2 φορές τουλάχιστον την max ισχύ που μπορεί να δώσει ο ενισχυτής. Έχεις 100W ενισχυτή; πάρε τουλάχιστον 150-200W καμπίνα για να μην έχεις φόβο.

 

Και φυσικά, αφού αναφέρεται σε άνω όριο, μπορείς την ίδια καμπίνα να την οδηγήσεις και με έναν 10W ενισχυτή...

Αρβύλες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Λ. Ζεσταμα ενισχυτη λυχνιας. Εχω διαβασει κατα καιρους διαφορα, απο "ασ' τον ανοιχτο για 10 λεπτα χωρις να παιζεις" ως "δωσ' του να καταλαβει!". Τι ισχυει τελικα? Και αντε, ζεσταθηκε, μετα...

 

  Μ. Ποτε αρχιζει να "κρυωνει", οταν τον κλεισεις? π.χ. αν τον εχεις ανοιχτο για 20 λεπτα χωρις να παιζεις, εχεις δηλαδη ας πουμε live και εχεις ενα 20λεπτο διαλειμμα, τον εχεις αφησει ομως στο μεταξυ ανοιχτο, μετα θελει παλι ζεσταμα?

 

Εδώ θα σε παραπέμψω σε αυτό το thread (και ειδικότερα στην απάντησή μου, αλλά διάβασε και λίγο παρακάτω γιατί δίνονται μερικές σημαντικές επεξηγήσεις)

 

http://www.noiz.gr/index.php?topic=168463.msg325669#msg325669

 

Έχει να κάνει με το ζέσταμα όσον αφορά το standby... Τώρα το άλλο ζέσταμα, έχει να κάνει και με η θερμοκρασία περιβάλλοντος και με χίλιες άλλες παραμέτρους. Γενικά η κάθε λυχνία έχει μια optimum θερμοκρασία λειτουργίας, την οποία όμως δεν γνωρίζεις και δεν τεκμηριώνεται πουθενά. Άλλωστε δεν μπορείς να κάνεις και πολλά (μη μου πεις ότι θα βάλεις ανεμιστήρες και active έλεγχο θερμοκρασίας στις λυχνίες!) οπότε απλά άνοιξέ τον και περίμενε να έρθει σε μια θερμοκρασιακή ισορροπία, για να ισορροπήσει και ο ήχος του.

Αρβύλες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Babtua,

Και σε ταξη ΑΒ μερικες δεκαδες βολτ bias εχεις.... δες Fender, Marshall, Vox, HiWatt, κτλ

 

Στους Push-Pull ενισχυτες τα DC ρευματα που περνανε απο το πρωτευων αλληλοαναιρουνται! Με αποτελεσμα να μην εχεις μονιμο DC στον πυρηνα. Ειναι ευκολο να το καταλαβεις αν δεις ενα σχεδιο...

Με απλα λογια, το ρευμα διαχωριζεται απο την μεσαια ληψη για να "περασει" στην push μερια και την pull μερια. Τα ρευματα αυτα ειναι "αναποδα" μεταξυ τους. Αρα απο ανοδο σε ανοδο ή στα ακρα του μετασχηματιστη εχουμε αθροισμα ρευματων μηδεν!

 

Τωρα θα μου πεις στους single ended τι γινεται? Εκει υπαρχει το διακενο στον πυρηνα ωστε να μην ερχεται σε κορο, οταν ο μετασχηματιστης εργαζεται σε πληρη ισχυ. Αρα ουτε εκει υπαρχει προβλημα.

 

Τωρα οσων αφορα τη μαγνητιση... ο πυρηνας μαγνητιζεται οταν κορεστει σε υπεβολικο βαθμο και αρκετη ωρα. Ο μαγνητισμος ομως δεν ειναι μονιμος! Απομαγνητιζεται απο μονος του οταν ξαναεπιστρεψει στην κανονικη λειτουργια του....

 

Ενδιαφερων το αρθρο με το πηνιο του wah.... δεν νομιζω ομως οτι εχει σχεση με τους εξοδου.

Σε εξοδου δεν θα δεις πυρηνα απο φεριτη, ουτε μονιμη μαγνητιση....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Babtua,

Και σε ταξη ΑΒ μερικες δεκαδες βολτ bias εχεις.... δες Fender, Marshall, Vox, HiWatt, κτλ

 

Στους Push-Pull ενισχυτες τα DC ρευματα που περνανε απο το πρωτευων αλληλοαναιρουνται! Με αποτελεσμα να μην εχεις μονιμο DC στον πυρηνα. Ειναι ευκολο να το καταλαβεις αν δεις ενα σχεδιο...

Με απλα λογια, το ρευμα διαχωριζεται απο την μεσαια ληψη για να "περασει" στην push μερια και την pull μερια. Τα ρευματα αυτα ειναι "αναποδα" μεταξυ τους. Αρα απο ανοδο σε ανοδο ή στα ακρα του μετασχηματιστη εχουμε αθροισμα ρευματων μηδεν!

 

Τωρα θα μου πεις στους single ended τι γινεται? Εκει υπαρχει το διακενο στον πυρηνα ωστε να μην ερχεται σε κορο, οταν ο μετασχηματιστης εργαζεται σε πληρη ισχυ. Αρα ουτε εκει υπαρχει προβλημα.

 

Τωρα οσων αφορα τη μαγνητιση... ο πυρηνας μαγνητιζεται οταν κορεστει σε υπεβολικο βαθμο και αρκετη ωρα. Ο μαγνητισμος ομως δεν ειναι μονιμος! Απομαγνητιζεται απο μονος του οταν ξαναεπιστρεψει στην κανονικη λειτουργια του....

 

Ενδιαφερων το αρθρο με το πηνιο του wah.... δεν νομιζω ομως οτι εχει σχεση με τους εξοδου.

Σε εξοδου δεν θα δεις πυρηνα απο φεριτη, ουτε μονιμη μαγνητιση....

 

Δηλαδή αν μετρήσει κάποιος τάση από άνοδο σε άνοδο θα έχει μηδέν??? ή μήπως το διπλό (peak to peak)

Παροχή στους Push Pull δίνουμε πάντα στην μεσαία λήψη του πρωτευοντος σαφώς...

Θα το τσεκάρω αύριο να σιγουρευτώ.

Τα Watt, είναι σαν τα λεφτά... να έχεις

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Babtua,

Και σε ταξη ΑΒ μερικες δεκαδες βολτ bias εχεις.... δες Fender, Marshall, Vox, HiWatt, κτλ

 

Καμία σχέση το bias με το DC offset που έχεις στο Μ/Σ. Eννοείται ότι έχεις bias, απλά (όπως κι εσύ γράφεις παρακάτω) τα δύο μισά του Μ/Σ εξόδου αλληλοαναιρούν αυτές τις DC τάσεις και ο Μ/Σ φαίνεται σαν να μην έχει καθόλου DC offset.

 

Στους Push-Pull ενισχυτες τα DC ρευματα που περνανε απο το πρωτευων αλληλοαναιρουνται! Με αποτελεσμα να μην εχεις μονιμο DC στον πυρηνα. Ειναι ευκολο να το καταλαβεις αν δεις ενα σχεδιο...

Με απλα λογια, το ρευμα διαχωριζεται απο την μεσαια ληψη για να "περασει" στην push μερια και την pull μερια. Τα ρευματα αυτα ειναι "αναποδα" μεταξυ τους. Αρα απο ανοδο σε ανοδο ή στα ακρα του μετασχηματιστη εχουμε αθροισμα ρευματων μηδεν!

 

Ακριβώς αυτό! Δε διαφώνησα ούτε είπα και κάτι διαφορετικό...

 

Τωρα θα μου πεις στους single ended τι γινεται? Εκει υπαρχει το διακενο στον πυρηνα ωστε να μην ερχεται σε κορο, οταν ο μετασχηματιστης εργαζεται σε πληρη ισχυ. Αρα ουτε εκει υπαρχει προβλημα.

 

To αν ενας Μ/Σ έρχεται ή όχι σε κόρο δεν έχει να κάνει με το διάκενο στον πυρήνα όσο με το υλικό και τη μάζα του πυρήνα και τη μαγνητική του διαπερατότητα. Όπως και να'χει, δε μίλησα ποτέ για κόρο και πλήρη ισχύ, μίλησα καθαρά για μεγάλο DC offset στο πρωτεύον του Μ/Σ εξόδου ενός single ended class A ενισχυτή, που υπάρχει πάντα, ανεξάρτητα αν εσύ παίζεις κιθάρα ή αν απλά τον έχεις ανοιχτό. Και δε μίλησα ποτέ για πρόβλημα...

 

Τωρα οσων αφορα τη μαγνητιση... ο πυρηνας μαγνητιζεται οταν κορεστει σε υπεβολικο βαθμο και αρκετη ωρα. Ο μαγνητισμος ομως δεν ειναι μονιμος! Απομαγνητιζεται απο μονος του οταν ξαναεπιστρεψει στην κανονικη λειτουργια του....

 

Μάλλον δε διάβασες προσεκτικά το άρθρο. Δυστυχώς δε ζούμε σε έναν τέλειο κόσμο, με Κ.Σ. (κανονικές συνθήκες, θυμάσαι από τη Φυσική Λυκείου;), μόνιμα σταθερή θερμοκρασία 25 Κελσίου, πίεση 1 ατμόσφαιρα και ιδανικά ηλεκτρονικά εξαρτήματα όπου οι πυκνωτές δεν έχουν διαρροές και οι αντιστάσεις χωρητικότητα... Φυσικά και μαγνητίζεται, ακόμα και με μικρά ρεύματα, επειδή ακριβώς το υλικό που (μπορεί) να χρησιμοποιήθηκε δεν είναι ιδανικό, είναι κακής ποιότητας, με προσμίξεις, τα ελάσματα του πυρήνα δεν είναι σωστά τοποθετημένα και με καλής ποιότητας μονωτικό ανάμεσά τους για την ελαχιστοποίηση των ρευμάτων Eddy (ρεύματα Φουκώ). Φυσικά μιλάω για βάθος χρόνου, όχι από τη μια μέρα στην άλλη. Ξαναδιάβασε προσεκτικά το άρθρο...

 

Ενδιαφερων το αρθρο με το πηνιο του wah.... δεν νομιζω ομως οτι εχει σχεση με τους εξοδου.

Σε εξοδου δεν θα δεις πυρηνα απο φεριτη, ουτε μονιμη μαγνητιση....

 

Δεν έχει σημασία το υλικό, αν είναι φερίτης, σίδερο, ατσάλι ή κοπραλουμίνιο. Σημασία έχει ότι αν δεν είναι καλής ποιότητας και κατασκευής και έχει προσμίξεις (και βάζω το χέρι μου στη φωτιά ότι δεν είναι ιδιαίτερα καλής ποιότητας - στο παρελθόν γιατί δεν υπήρχε η τεχνογνωσία και στο παρόν για ελαχιστοποίηση κόστους) κάποια στιγμή στη διάρκεια ζωής του ίσως αποκτήσει μια μικρή εναπομείνασα μαγνήτιση. Αυτή λοιπόν θα τον απομακρύνει ακόμα περισσότερο από την ιδανική γραμμική συμπεριφορά του και θα τον κάνει να κλιπάρει ασύμμετρα.

 

Αυτό μπορεί να θεωρηθεί ως καλό και mojo, γιατί το ασύμμετρο κλιπάρισμα δημιουργεί κυρίως άρτιες αρμονικές και γενικά είναι πολύ "μουσικό". Either way, τα χαρακτηριστικά του αλλάζουν... μάλλον προς το καλύτερο βέβαια, αλλά αλλάζουν. Γι αυτό και μίλησα για mojo (που τελικά δεν είναι mojo γιατί εξηγείται επιστημονικά...)

Αρβύλες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγγνωμη αλλα γιατι λες οτι δεν διαβασα πολυ προσεκτικα το αρθρο?!  ???

Τι δεν καταλαβα καλα?!

 

Σε πληροφορω, εχω επισκευασει και δουλεψει σε αρκετους 60'ς vintage ενισχυτες, και σε κανεναν δεν ειδα εστω και ελαχιστα, μαγνητισμενο πυρηνα. Ουτε ακομη σε ενισχυτες αρκετα ταλαιπωρημενους με σκουριασμενο-χτυπημενο-λεηλατημενο πυρηνα!

 

Και ξαναλεω, αν ο πυρηνας μαγνητιστει για τον Α η Β λογο, οταν ο Μ/Σ ξαναερθει στην κανονικη λειτουργια του θα απομαγνητιστει! Η εναλλασομενη μαγνητικη ροη που εμφανιζεται στο πυρηνα, αυτοματα τον απομαγνητιζει.... εξηγειται και επιστημονικα....

 

Αλλα αν ισχυουν ολα αυτα που λες, τοτε κακως μερικοι κατασκευαστες βαζουν καλης ποιοτητας Μ/Σ εξοδου με καλο πυρηνα γιατι χανουν mojo! Ο ενισχυτης του Stevie Ray δλδ δεν εχει (ή μαλλον ειχε) mojo! ;D

Γιατι αραγε καποιοι κυνηγανε τους οσο πιο παλιους γινεται Partridge? Γιατι θεωρειται αναβαθμιση να πεταξεις τον στοκ εξοδου και να βαλεις εναν αξιοπρεπη εξοδου?

Και κατι αλλο, οι παλιοτεροι Μ/Σ ειναι φτιαγμενοι απο καλυτερης ποιοτητας υλικα απο τους σημερινους που βλεπεις μεσα στους ενισχυτες. Οι οποιοι ειναι απαραδεκτοι... γιατι νομιζεις ολοι τους αλλαζουν? Δεν θα επρεπε να τους κρατανε επειδη εχουν mojo? Ή θα αποκτησουν?

 

Τωρα οσων αφορα το ασυμμετρο κλιπαρισμα, καταργεις την θεωρια των matched λυχνιων...... !

Οποτε δν συνεχιζω...  :-X

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To αν ενας Μ/Σ έρχεται ή όχι σε κόρο δεν έχει να κάνει με το διάκενο στον πυρήνα όσο με το υλικό και τη μάζα του πυρήνα και τη μαγνητική του διαπερατότητα. Όπως και να'χει, δε μίλησα ποτέ για κόρο και πλήρη ισχύ, μίλησα καθαρά για μεγάλο DC offset στο πρωτεύον του Μ/Σ εξόδου ενός single ended class A ενισχυτή, που υπάρχει πάντα, ανεξάρτητα αν εσύ παίζεις κιθάρα ή αν απλά τον έχεις ανοιχτό. Και δε μίλησα ποτέ για πρόβλημα...

 

Θες να πεις οτι το διακενο δεν παιζει και πολυ ρολο στο ποσο ευκολα ερχεται ο πυρηνας σε κορο???!!!

.....................Το διακενο καθοριζει το μεγεθος της μαγνητικης διαπερατοτητας.

 

Δηλαδη ενας single ended class A κλιπαρει ασυμμετρα? Η μαλλον κλιπαρει ασυμμετρα, μην γινω και ρομπα, αλλα κλιπαρει ασυμμετρα λογω του DC ρευματος στο πρωτεύον???!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε πληροφορω, εχω επισκευασει και δουλεψει σε αρκετους 60'ς vintage ενισχυτες, και σε κανεναν δεν ειδα εστω και ελαχιστα, μαγνητισμενο πυρηνα. Ουτε ακομη σε ενισχυτες αρκετα ταλαιπωρημενους με σκουριασμενο-χτυπημενο-λεηλατημενο πυρηνα!

 

Δε χρειάζεται να με πληροφορήσεις για τίποτα. Δεν τα έβγαλα από το μυαλό μου, τα διάβασα σε πολλά (επιστημονικά και μη) άρθρα. Και επιμένω ότι δε διάβασες καλά το άρθρο. Αν το διάβαζες, θα έβλεπες ότι μιλάει ΓΙΑ ΜΙΚΡΗ ΕΝΑΠΟΜΕΝΟΥΣΑ ΜΑΓΝΗΤΙΣΗ, δηλαδή μη-μετρήσιμη, αλλά με μια μικρή επίδραση στο κλιπάρισμα του. Εσύ δηλαδή επισκευάζοντας ενισχυτές είχες εύκαιρο και έναν μετρητή μαγνητικού φορτίου και έκανες και από μια μέτρηση να δεις μπας και έχει μαγνητιστεί ο πυρήνας;

 

Επίσης, δεν μιλάω ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ τους Μ/Σ και μάλλον δε διαβάζεις προσεκτικά ούτε τα δικά μου ποστς. Είπα ότι ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ κάποιοι με ΚΑΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ κλπ να εμφανίσουν τέτοια φαινόμενα και αυτό είναι κυρίως χαρακτηριστικό των class A single ended αφού έχουν μεγάλο DC offset στο πρωτεύον που "βοηθάει" σε αυτό.

 

Και ξαναλεω, αν ο πυρηνας μαγνητιστει για τον Α η Β λογο, οταν ο Μ/Σ ξαναερθει στην κανονικη λειτουργια του θα απομαγνητιστει! Η εναλλασομενη μαγνητικη ροη που εμφανιζεται στο πυρηνα, αυτοματα τον απομαγνητιζει.... εξηγειται και επιστημονικα....

 

Όχι, δε θα απομαγνητιστεί. Και εξηγείται επιστημονικά. Θα το εξηγήσω αμέσως μόλις εξηγήσεις εσύ επιστημονικά το αντίθετο...

 

Αλλα αν ισχυουν ολα αυτα που λες, τοτε κακως μερικοι κατασκευαστες βαζουν καλης ποιοτητας Μ/Σ εξοδου με καλο πυρηνα γιατι χανουν mojo! Ο ενισχυτης του Stevie Ray δλδ δεν εχει (ή μαλλον ειχε) mojo! ;D

Γιατι αραγε καποιοι κυνηγανε τους οσο πιο παλιους γινεται Partridge? Γιατι θεωρειται αναβαθμιση να πεταξεις τον στοκ εξοδου και να βαλεις εναν αξιοπρεπη εξοδου?

 

Eπαναλαμβάνω, δεν τα λέω εγώ, απλά τα μεταφέρω. Το mojo στο οποίο αναφέρθηκα δεν είναι ελεγχόμενο. Ναι, χάνουν mojo (το συγκεκριμένο τελοσπάντων) αλλά κερδίζουν καθαρότητα, γραμμικότητα, έλεγχο και consistency. Επίσης, το "καλής ποιότητας" που αναφέρεις με τί κριτήρια το λες ή το λένε; Ακόμα και ένας τέτοιος "κακός" Μ/Σ μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι ποιοτικά καλός, αφού φτιάχνει τόσο γλυκό ήχο! Δίνουν specs τί υλικά και μεθόδους κατασκευής χρησιμοποιούν για να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με την ποιότητά τους; Είναι ονομαστική ποιότητα, όχι αντικειμενική (υπό την έννοια ότι και στη λαϊκη αγορά θα φωνάζει ο ένας "εδώ τα ΑΑ αγγούρια", αλλά του διπλανού θα είναι καλύτερα). Όσο το γιατί κυνηγάνε να βάλουν αξιοπρεπή Μ/Σ: δεν είπα ότι αυτή η ιδιότητα είναι που φτιάχνει όλο τους τον ήχο. Μπορεί αυτό μεν να τους δίνει ένα κάποιο Μojo, αλλά να έχουν χίλια άλλα κακά που αναιρούν το όποιο mojo και τους δίνουν κακό ήχο. Υπάρχουν πολλά πράγματα που δρουν σε ένα Μ/Σ και του δίνουν την απόκρισή του, ένα από αυτά είναι αυτό που ανέφερα, ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ!

 

Και κατι αλλο, οι παλιοτεροι Μ/Σ ειναι φτιαγμενοι απο καλυτερης ποιοτητας υλικα απο τους σημερινους που βλεπεις μεσα στους ενισχυτες. Οι οποιοι ειναι απαραδεκτοι... γιατι νομιζεις ολοι τους αλλαζουν? Δεν θα επρεπε να τους κρατανε επειδη εχουν mojo? Ή θα αποκτησουν?

 

Eσύ ο ίδιος φάσκεις και αντιφάσκεις. Μια λες ότι όλοι οι κατασκευαστές βάζουν καλής ποιότητας Μ/Σ και έτσι χάνουν σε mojo και τώρα λες ότι όλοι αλλάζουν αυτούς τους ίδιους Μ/Σ για να βάλουν τους παλιούς - οι οποίοι αυτοί είναι οι καλοί ποιοτικά και όχι οι νέοι; μπερδεύτηκα! ;D

 

Τωρα οσων αφορα το ασυμμετρο κλιπαρισμα, καταργεις την θεωρια των matched λυχνιων...... !

 

Μatched λυχνίες βάζεις για τους παρακάτω λόγους: ελαχιστοποίηση DC offset στο M/Σ (ναι, ξέρω, χάνεις mojo αλλά οι εταιρείες δε δουλεύουν βάσει mojo - ή τουλάχιστον όχι μέχρι τώρα), εκμετάλλευση όλης της διαθέσιμης ισχύος και , το σημαντικότερο,  HUM CANCELLING. Ναι, έτσι καταργείς το ασύμμετρο κλιπάρισμα, αλλά αυτό μπορείς να το κάνεις και αλλού (preamp, phase splitter, πεταλάκι κλπ) και χωρίς μειονεκτήματα. Δεν είναι απαραίτητο να το κάνεις στον τελικό ενισχυτή. Τώρα, για το γεγονός ότι αμφισβητείς τη μουσικότητα του ασύμμετρου κλιπαρίσματος, δεν έχω να πω εγώ τίποτα παραπάνω. Μια καλή έρευνα στο Google και σε σχετικά βιβλία θα σε πείσουν, εγώ δεν έχω καμία ανάγκη να σε πείσω για κάτι που είναι αποδεδειγμένο και χρησιμοποιείται κατά κόρον.

 

Οποτε δν συνεχιζω...  :-X

 

Μόλις συνέχισες...  ;D

Αρβύλες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου