Προς το περιεχόμενο

Τρισδιάστατη τοποθέτηση των οργάνων στο χώρο σε μία μίξη...


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το βιβλίο & dvd Τhe Art of Mixing του David Gibson έχει πολλά παραδείγματα του κόνσεπτ της 3d οπτικοποίησης που χρησιμοποιεί... πχ.:

 

Small%20XYZ.jpg

 

Ρίξτε μια ματιά:

 

http://www.amazon.com/Art-Mixing-Recording-Engineering-Production/dp/1931140456/ref=dp_ob_title_bk

http://www.globerecording.com/books/aom.html

http://www.globerecording.com/visuals/visuals.html

http://www.music-and-technology.com/recording.php?subaction=showfull&id=1112817590&archive=&start_from=&ucat=1&

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 79
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

  • Guru

έχω την εντύπωση πως η ταχύτητα του ήχου επηρεάζεται μόνο από το μέσο μέσα στο οποίο αυτός (ο ήχος) κινηται (πχ αέρας, νερό, χώμα κλπ). Υποθέτω πως ακραίες μεταβολές στην πυκνότητα και δομή του μέσου είναι πιθανόν να αλληλεπιδρούν με την συχνότητα (και πάλι με ακραίες συχνοτικά αντιθέσεις) του ήχου σε ότι αφορά την ταχύτητα μετην οποία κινήται....

 

Βέβαια κάτι τέτοιο υποθέτω πως δεν έχει καμμία πρακτική σημασία σε ένα ρεαλιστικό περιβάλλον και σενάριο (πχ μετάδωση του ήχου σε κοντινές αποστάσεις μέσω του αέρα ή μακρινές αλλά πάντα στην ίδια πυκνότητα αέρα) αλλά ίσως να έχει βάση σε ένα πραγματικά ακραίο παράδειγμα όπως ο κεραυνός του Harilatron όπου έχουμε τεράστιες αποστάσεις, ακραίες συχνοτικές αποκλίσεις (μέσα στο συνολικό "κεραυνός.wav"  ;D) αλλά και σημαντικές διαφοροποιήσειςστην πυκνότητα του αέρα (από τα υψηλότερα στρώματα της ατμόσφαιρας έως την επιφάνεια της θάλασσας).

 

Βέβαια δεν είμαι και ο καλύτερος στην Φυσική ( ;D ;D ;D) οπότε  :-X........

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

έχω την εντύπωση πως η ταχύτητα του ήχου επηρεάζεται μόνο από το μέσο μέσα στο οποίο αυτός (ο ήχος) κινηται (πχ αέρας, νερό, χώμα κλπ). Υποθέτω πως ακραίες μεταβολές στην πυκνότητα και δομή του μέσου είναι πιθανόν να αλληλεπιδρούν με την συχνότητα (και πάλι με ακραίες συχνοτικά αντιθέσεις) του ήχου σε ότι αφορά την ταχύτητα μετην οποία κινήται....

 

Βέβαια κάτι τέτοιο υποθέτω πως δεν έχει καμμία πρακτική σημασία σε ένα ρεαλιστικό περιβάλλον και σενάριο (πχ μετάδωση του ήχου σε κοντινές αποστάσεις μέσω του αέρα ή μακρινές αλλά πάντα στην ίδια πυκνότητα αέρα) αλλά ίσως να έχει βάση σε ένα πραγματικά ακραίο παράδειγμα όπως ο κεραυνός του Harilatron όπου έχουμε τεράστιες αποστάσεις, ακραίες συχνοτικές αποκλίσεις (μέσα στο συνολικό "κεραυνός.wav"  ;D) αλλά και σημαντικές διαφοροποιήσειςστην πυκνότητα του αέρα (από τα υψηλότερα στρώματα της ατμόσφαιρας έως την επιφάνεια της θάλλασας).

 

Βέβαια δεν είμαι και ο καλύτερος στην Φυσική ( ;D ;D ;D) οπότε  :-X........

 

Πηγα να κανω εντιτ αλλα με προλαβες.

Οταν μιλαμε για ταχυτητα ηχου εννουμε σε σταθερες συνθηκες πιεσης (1 ατμοσφαιρα νομιζω) θερμοκρασιας (20 κελσιου νομιζω) και υγρασιας (αυτο δεν το ξερω καθολου το νουμερο και τωρα βαριεμαι να ψαξω). Καθε συχνοτητα μπορει να εχει διαφορετικες ταχυτητες σε διαφορετικες συνθηκες και σε διαφορετικα υλικα (αλλα αυτο μας αφορα οταν στηνουμε P.A. σε φεστιβαλ ...σιγουρα οχι συνθηκες ακροασης σε δωματιο)

Εντιτ

μολις διαβασα οτι επειδη ο αερας εχει λιγο CO2  απο 28ΚΗz και πανω υπαρχουν αλλα φαινομενα που καθοριζουν την ταχυτητα (καλα που δεν ειμαι batman)

 

Δηλαδη σε ενα δωματιο (οπου ο ηχος ταξιδευει στο αερα)η ταχυτητα του ηχου ειναι σταθερη και δεν εξαρταται απο την συχνοτητα.

 

Δεν ειναι βεβαια το θεμα μας αυτο, απλα ηθελα να προλαβω αλλη μια παρανοηση που παιζει γενικα στην αντιληψη του κοσμου (περι ταχυτητας συχνοτητων)..ελπιζω να μην το πηρε στραβα κανεις...

 

Mεσα στις γραμμες εδωσα και μια απαντηση στην αρχικη ερωτηση "ορθολογικη χρηση reverb delay"(για την οποια ομως ειχαν απαντησει και αλλοι πριν απο μενα πολυ πιο αναλυτικα κα σωστα)...

 

:)

 

Αποστολης

 

 

 

 

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

οπα παιδια επειδη διαβαζουν και ανθρωποι λιγοτερο ψαγμενοι......μην λετε οτι ναναι

 

 

Η ταχυτητα του ηχου δεν εξαρταται απο την συχνοτητα (ΚΑΘΟΛΟΥ)

 

....

Αποστολης

 

Αποστόλη, η ταχύτητα του ήχου εξαρτάται από τη συχνότητα. Λίγο, αλλά εξαρτάται. Επισυνάπτω ένα σχετικό άρθρο.

 

(Ο τρόπος σου θα μπορούσε να είναι καλύτερος).

 

 

Σαφώς και πρακτικά μέσα σε ένα δωμάτιο δεν "ανιχνεύονται" τέτοιες καθυστερήσεις όπως σε υγρή ατμόσφαιρα χιλιομέτρων.

Αν διάβαζες πιο προσεκτικά, θα έβλεπες ότι έγραψα

 

Σκεφτόμουν (χωρίς να ξέρω αν ισχύει) ότι θα μπορούσε κανείς να προσδώσει την αίσθηση της απόστασης καθυστερώντας λίγο τις χαμηλές σε σχέση με τις υψηλές συχνότητες.

 

Με την ίδια λογική που ο Gustave Caillebotte έχει θολώσει υπερβολικά τα μακρινά κτήρια. Δεν προσπαθεί να είναι ρεαλιστικός ο πίνακάς του (σε αυτό το σημείο). Απλά υπερβάλλει (μιμούμενος τις επιπτώσεις ενός φυσικού φαινομενου) για να δημιουργήσει (σε κάποιο βαθμό και υποσυνείδητα) στον παρατηρητή την αίσθηση της "απόστασης".

 

Για μια τέτοια υπερβολή μίλησα, και καλά θα κάνεις να αναλογιστείς μήπως μπορεί και να έχω δίκιο.  :)

JAS000375.pdf

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αποστόλη, η ταχύτητα του ήχου εξαρτάται από τη συχνότητα. Λίγο, αλλά εξαρτάται. Επισυνάπτω ένα σχετικό άρθρο.

 

(Ο τρόπος σου θα μπορούσε να είναι καλύτερος).

 

 

Σαφώς και πρακτικά μέσα σε ένα δωμάτιο δεν "ανιχνεύονται" τέτοιες καθυστερήσεις όπως σε υγρή ατμόσφαιρα χιλιομέτρων.

Αν διάβαζες πιο προσεκτικά, θα έβλεπες ότι έγραψα

 

Με την ίδια λογική που ο Gustave Caillebotte έχει θολώσει υπερβολικά τα μακρινά κτήρια. Δεν προσπαθεί να είναι ρεαλιστικός ο πίνακάς του (σε αυτό το σημείο). Απλά υπερβάλλει (μιμούμενος τις επιπτώσεις ενός φυσικού φαινομενου) για να δημιουργήσει (σε κάποιο βαθμό και υποσυνείδητα) στον παρατηρητή την αίσθηση της "απόστασης".

 

Για μια τέτοια υπερβολή μίλησα, και καλά θα κάνεις να αναλογιστείς μήπως μπορεί και να έχω δίκιο.  :)

 

O ηχος του κεραυνου (και το πως τον ακουμε) εξαρταται απο το περιβαλλον στο οποιο κινειται και εσυ τον ακους αφου εχει υποστει τεραστιες απωλειες σε ενεργεια (κυριως υψηλων συχνοτητων ...ΟΧΙ λογω ταχυτητας αλλα λογω μικροτερου μηκους κυματος και περισσοτερης αποροφησης απο το περιβαλλον....κτλπ κτλπ)

 

Το αρθρο δεν ειμαι σε καμια περιπτωση ειδικος για να το κρινω εγω. παντως ηταν ενδιαφερον.... αν και δεν μπορω να πω αυτες οι διαφορες που δινει ειναι οι αιτιες ενος πιο "3d" ηχου.

 

Εγω λεω οτι οι αιτιες βρισκονται στις διαφορες εντασης και φασης των διαφορων ηχων που ακουμε σε ενα μιξ...πως το σχολιαζεις αυτο?

 

Οσο για τον τροπο μου, σου ειπα πηγα να προλαβω καποια μεγαλη παρανοηση που θα πηγαινε την συζητηση σας εντελως αλλου (και δεν τα καταφερα καθολου καλα) Anyway ακομα ενασ ευερεθιστος συνομιλιτης..(μην μασας δεν θα σε "ξαναπροσβαλω"

 

:)

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σκεφτόμουν (χωρίς να ξέρω αν ισχύει) ότι θα μπορούσε κανείς να προσδώσει την αίσθηση της απόστασης καθυστερώντας λίγο τις χαμηλές σε σχέση με τις υψηλές συχνότητες. Αυτό θα μπορούσε να γίνει είτε χειροκίνητα (χωρίζοντας το σήμα σε 2 κόπιες, βάζοντας διαφορετικά EQ και βάζοντας λίγα msec delay (100% wet) στο "μπάσο" αντίγραφο.  :)

 

Οκ...χμμμ  αρχικα να πω οτι με βαση το παραδειγμα του κεραυνου μαλλον εννοεις το αναποδο απο αυτο ποy γραφεις ...δηλαδη η αποσταση με βαση παντα το πραδειγμα του κεραυνου θα επιτευχθει αν καθηστερησουμε τις υψηλες (children do not try this at home).

Θα σου πω τι νομιζω οτι θα γινει...

 

Σε καποια ηχοσυστηματα αυτο θα ακουγεται υπεροχο...θα ειναι σαν ολες οι αλλες μουσικες να ειναι σπασμενες αλλα η δικη μας σουπερ.

Αυτα ειναι τα κακα ηχοσυστηματα στα οποια η δικη σου (τυχαια δοσμενη)διαφορα φασης εκατσε απλα.

καποιος να με διορθωσει αν κανω λαθος  αλλα αυτο ακριβως δεν κανει το bbe sonic maximiser (το οποιο ειχε σχεδιαστει για να "ευθυγραμιζει" ηχεια)?

 

Στα καλοστημενα συστηματα το μονο που θα καταφερουμε ειναι να δωσουμε ασαφεια στον ηχο.

 

 

ENTINT

Κατανοω οτι αυτο που ειπες ηταν κατα καποιο τροπο ερωτηση...σε πιο εμπειρους...διαβασα καλα το ποστ σου

 

Και προσπαθω απλα να σου απαντησω...

 

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τωρα οσο για το 3d........

 

Η μοναδικη φορα που μπορουμε να ακουσουμε 3 διαστασεις στον ηχο (πραγματικα ομως) ειναι σε ζωντανες παραστασεις και χωρις ηχεια....Μην ρωτησει κανεις γιατι...απλα σκεφτιετε το...

 

 

Αυτο ειναι προφανες. Η αρχικη ερωτηση ηταν πως γινεται να προσεγγισουμε την 3η διασταση και κατα τη γνωμη μου υπαρχει καλη προσεγγιση οταν η ακροαση γινεται με ακουστικα.

 

http://www.virtualbarber.org/page.php?26

http://www.virtualbarber.org/page.php?2

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Οκ...χμμμ  αρχικα να πω οτι με βαση το παραδειγμα του κεραυνου μαλλον εννοεις το αναποδο απο αυτο ποy γραφεις ...δηλαδη η αποσταση με βαση παντα το πραδειγμα του κεραυνου θα επιτευχθει αν καθηστερησουμε τις υψηλες (children do not try this at home).

Θα σου πω τι νομιζω οτι θα γινει...

 

Σε καποια ηχοσυστηματα αυτο θα ακουγεται υπεροχο...θα ειναι σαν ολες οι αλλες μουσικες να ειναι σπασμενες αλλα η δικη μας σουπερ.

Αυτα ειναι τα κακα ηχοσυστηματα στα οποια η δικη σου (τυχαια δοσμενη)διαφορα φασης εκατσε απλα.

καποιος να με διορθωσει αν κανω λαθος  αλλα αυτο ακριβως δεν κανει το bbe sonic maximiser (το οποιο ειχε σχεδιαστει για να "ευθυγραμιζει" ηχεια)?

 

Στα καλοστημενα συστηματα το μονο που θα καταφερουμε ειναι να δωσουμε ασαφεια στον ηχο.

 

 

 

 

Πρώτον είναι έτσι που το λέω (και όχι ανάποδα). Σκέψου τον ήχο του κεραυνού (crack-boom). Οι χαμηλές καθυστερούν.

Δεύτερον: Είναι ασαφείς οι ήχοι που έρχονται από μακρυά. Ασφαλώς και θα πρέπει να τους δοθεί μια ασάφεια. Το 100% wet reverb....  δεν δίνει "ασάφεια" δηλαδή?

 

Τρίτον:

(children do not try this at home).

Γιατί? Θα τυφλωθούν?  ;D

 

 

ENTINT

Κατανοω οτι αυτο που ειπες ηταν κατα καποιο τροπο ερωτηση...σε πιο εμπειρους...διαβασα καλα το ποστ σου

 

Και προσπαθω απλα να σου απαντησω...

 

 

Αν θέλεις να μου απαντήσεις, δοκίμασε αυτό που σου λέω και πες μας αν δουλεύει.  :)

 

 

Παρεπιπτόντως,

Εγω λεω οτι οι αιτιες βρισκονται στις διαφορες εντασης και φασης των διαφορων ηχων

Δηλαδή ένα delay λίγα msec ΔΕΝ είναι "μια διαφορά φάσης"?

(ΑΦΤΟ ΕΙΝΑΙ)

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτο ειναι προφανες. Η αρχικη ερωτηση ηταν πως γινεται να προσεγγισουμε την 3η διασταση και κατα τη γνωμη μου υπαρχει καλη προσεγγιση οταν η ακροαση γινεται με ακουστικα.

 

http://www.virtualbarber.org/page.php?26

http://www.virtualbarber.org/page.php?2

 

;D ;D ;DΝαισ ακουσα το κουρεμα...και λεω αυριο να παω για ενα

Αλλα πλζ μην με βαλεις να ακουσω mp3 (η οτι αλλο ηταν αυτο το πραμα)ξανα γιατι θα γινω κι εγω ευερεθιστος... :)

 

 

νομιζω ομως οτι απλα ο αρχικος ζητουσε συμβουλες μιξης ωστε να ακουστουν οι παραγωγες του πιο τρισδιαστατες οπως οι ξενες. (αν και κατα την γνωμη μου οι μονδερνες μουσικες (pop rock) δεν ειναι και πολυ τρισδιαστατες αλλα ισως φταινε τα αυτια μου)

 

 

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οπα παιδια επειδη διαβαζουν και ανθρωποι λιγοτερο ψαγμενοι......μην λετε οτι ναναι

 

 

Η ταχυτητα του ηχου δεν εξαρταται απο την συχνοτητα (ΚΑΘΟΛΟΥ)

 

 

Οσον αφορα αυτο, τα bold και το ΚΑΘΟΛΟΥ :

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Dispersion_%28water_waves%29

 

Ναι, στο νερο συμβαινει διασπορά στις συχνότητες και πιστευω οτι αυτος ειναι ο λογος που ακουγεται ετσι ο κεραυνος.

 

ΥΓ. Δεν το ηξερα, χαρη στην παρεμβαση σου το εμαθα ( η οποια αν ηταν λιγοτερο απολυτη και περισσοτερο ευγενικη θα ηταν τελεια).  Νομιζω σε τοσο δυσκολα θεματα, δεν υπαρχει λογος να ειναι καποιος ευερεθιστος και απολυτος, δε νομιζεις?

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου