Προς το περιεχόμενο

Δημιουργικότητα και στούντιο ηχογράφησης:


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 48
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Το ότι οι νέες τεχνολογίες βοηθάνε σε όλα τα κομμάτια της διαδικασίας δεν είναι και κανά σπουδαίο συμπέρασμα και σίγουρα από μόνο του όταν μετατραπεί σε ερώτημα το οποίο μια έρευνα προσπαθεί να απαντήσει, δεν παρουσιάζει κάποιο ενδιαφέρον. Στα πλαίσια μίας απλής συζήτησης, ΟΚ.

Οι νέες τεχνολογίες δεν βοηθούν πάντοτε την μουσική έκφραση και αποτύπωσή της. Είναι μια συζήτηση που έχω κάνει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια εδώ, και επιγραμματικά να πω πως έχει παρατηρηθεί συχνά το φαινόμενο να "πνίγεται" κάποιος από πλευράς έμπνευσης από την υπερπροσφορά δυνατοτήτων, να αποστασιοποιείται από την πηγαία διαδικασία της μουσικής παραγωγής, να χάνει την ουσία, και επίσης να ενθαρρύνονται πάμπολλα άτομα να εφαρμόσουν την ημιμάθειά τους, με αρνητικά έως καταστροφικά άσχημα τελικά αποτελέσματα. Είναι θετικό βήμα, αλλά όχι χωρίς τα αρνητικά του σημεία.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι νέες τεχνολογίες δεν βοηθούν πάντοτε την μουσική έκφραση και αποτύπωσή της. Είναι μια συζήτηση που έχω κάνει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια εδώ, και επιγραμματικά να πω πως έχει παρατηρηθεί συχνά το φαινόμενο να "πνίγεται" κάποιος από πλευράς έμπνευσης από την υπερπροσφορά δυνατοτήτων, να αποστασιοποιείται από την πηγαία διαδικασία της μουσικής παραγωγής, να χάνει την ουσία, και επίσης να ενθαρρύνονται πάμπολλα άτομα να εφαρμόσουν την ημιμάθειά τους, με αρνητικά έως καταστροφικά άσχημα τελικά αποτελέσματα. Είναι θετικό βήμα, αλλά όχι χωρίς τα αρνητικά του σημεία.

+1000... είναι εύκολο να εστιάσει κάποιος στο δέντρο και να χάσει το δάσος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να προσθέσω στις ενστάσεις που σημειώθηκαν:

 

Στην ερώτηση 4, η συχνότητα στις ηχογραφήσεις είναι ή "πολύ σπάνια" ή "μια φορά το μήνα" και συχνότερα. Δεν δίνει περιθώριο για ενδιάμεση επιλογή, η οποία είναι αρκετά συνηθισμένη. Σε αυτό το σημείο γίνεται ομαδοποίηση της κατηγορίας των συμμετεχόντων, αλλά εν πάσει περιπτώσει αν έχει συμφωνηθεί να γίνει αυτό στη μεθοδολογία του ερωτηματολογίου... οκ.

 

Δεν υπάρχει καμία ερώτηση για την αξία του home studio (εκτός αν μου διέφυγε). Δεν νοείται τέτοιο ερωτηματολόγιο χωρίς αυτήν. Εγώ μπορώ να βαφτίσω "home studio" ένα λάπτοπ με τζάμπα κατεβασμένο Reason και ένας άλλος ένα ολόκληρο δωμάτιο με ηχομονώσεις και εξοπλισμό αρκετών χιλιάδων ευρώ.

 

Στην ερώτηση 13, στο αν επηρεάζει καλλιτεχνικά το αποτέλεσμα η ηχογράφηση σε home studio, υπάρχουν τέσσερις ποσοτικοί προσδιορισμοί ("καθόλου", "ελάχιστα", "λίγο", "αρκετά") και ένας ξεκάρφωτος ποιοτικός ("είναι πολύ πιο δημιουργικό"), και μάλιστα χωρίς καν να υπάρχει και το "πολύ". Εντελώς λανθασμένη δομή ερώτησης...

 

Το ερωτηματολόγιο πάντως το συμπλήρωσα, αν και όντως όπως φαίνεται και από τις άλλες ενστάσεις μοιάζει πρόχειρο.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αγαπητέ Trolley, θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για τα σχόλια σου, αν και δε μπορώ να κατάλαβώ γιατί μου επιτίθεσαι...

 

Σου επιτίθεμαι διότι - έχοντας αποκλείσει, στο νου μου τη πιθανότητα να διεξάγεται αυτή η έρευνα επ' ονόματι Πανεπιστημίου - απομένει μόνο η πιθανότητα να διεξάγεται για να ικανοποιήσει την περιέργεια κάποιου ιδιώτη, ή να διεξάγει έρευνα αγοράς για κάποιον επιχειρηματία.

 

Το δεύτερο - εξ' όσων γνωρίζω - δεν επιτρέπεται χωρίς την άδεια του admin (ο οποίος δεν έχει προσφέρει την κάλυψή του), και το πρώτο είναι κάτι που οφείλουν να ξέρουν όσοι πρόκειται να την συμπληρώσουν, ώστε να είναι προετοιμασμένοι για το επίπεδο των ερωτημάτων και - εν' τέλει - να αποφασίσουν για το αν έχουν χρόνο να δαπανήσουν για κάτι τόσο ιδιωτικό.

 

Κατά τη γνώμη μου, χρειαζόμαστε όλοι τις διευκρινήσεις που αποφέυγεις να προσφέρεις: τελικά έχεις σχέση με οποιοδήποτε Πανεπιστήμιο, και ποια ακριβώς είναι αυτή η σχέση; Σου έχει δοθεί εξουσιοδότηση να διεξάγεις έρευνες στην ελληνική επικράτεια στα πλαίσια κάποιας έρευνας, και ποιος ακριβώς είναι ο ιθύνων νους πίσω από την έρευνα;

 

Τέλος, είναι δεδομένο (εφ' όσον δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός πιστοποίησης) ότι ΔΕΝ μπορείς να ξέρεις πόσες φορές κάποιος συμπλήρωσε τις φόρμες. Αν αναφέρεσαι στο ότι γνωρίζεις από ποιες IP διευθύνσεις συμπληρώθηκαν, σε ενημερώνων ότι κάνεις λάθος: εγώ π.χ. βρίσκομαι σε ένα χώρο με 12 υπολογιστές και όλους τους βλέπεις σαν την ίδια IP διεύθυνση.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι νέες τεχνολογίες δεν βοηθούν πάντοτε την μουσική έκφραση και αποτύπωσή της. Είναι μια συζήτηση που έχω κάνει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια εδώ, και επιγραμματικά να πω πως έχει παρατηρηθεί συχνά το φαινόμενο να "πνίγεται" κάποιος από πλευράς έμπνευσης από την υπερπροσφορά δυνατοτήτων, να αποστασιοποιείται από την πηγαία διαδικασία της μουσικής παραγωγής, να χάνει την ουσία, και επίσης να ενθαρρύνονται πάμπολλα άτομα να εφαρμόσουν την ημιμάθειά τους, με αρνητικά έως καταστροφικά άσχημα τελικά αποτελέσματα. Είναι θετικό βήμα, αλλά όχι χωρίς τα αρνητικά του σημεία.

 

Πρόσεξε την διατύπωσή μου σε αυτό που είχα γράψει. Τα εργαλεία βοηθάνε όπως και να το δείς. Αν κάποιος καθυστερεί να φτιάξει το αυτοκίνητό του γιατί δεν μπορεί να επιλέξει το "σωστό" κατσαβίδι, δεν φταίνε τα κατσαβίδια γι' αυτό. Επίσης, η εφαρμογή της ημιμάθειας είναι κομμάτι της υψηλότερης δυνατότητας εφαρμογής των νέων τεχνολογιών σε όλο το φάσμα των γνώσεων. Είναι ένα γεγικότερο "φούσκωμα" του hands-on.

 

Το αν καταλήγει μερικές φορές σε κακό αποτέλεσμα είναι άσχετο γιατί το θέμα δεν είναι η ποιότητα του αποτελέσματος αλλά η επιρροή στην διαδικασία. Άλλωστε το τελικό αποτέλεσμα είναι σχετικό. Σκέψου το εξής παράδειγμα. Είμαι ένας άσχετος που παίζω με τα κουμπάκια. Κουτσά στραβά φτιάχνω ένα κομμάτι που στα αυτιά μου είναι καλό, άσε που η όλη διαδικασία μου άρεσε πολύ. Αν κάποιος με ρωτήσει για το αν η τεχνολογία βοηθάει θα απαντήσω ναι. Τι και αν το αποτέλεσμα είναι αντικειμενικά πολύ κάτω του μέου όρου; Μην ξεχνάς ότι δεν υποχρεούται κανείς να ασχοληθεί με τα "καταστροφικά άσχημα τελικά αποτελέσματα" του κάθε ημιμαθή και προφανώς δεν φταίνε τα εργαλεία για την ανυπομονησία του.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σου επιτίθεμαι διότι - έχοντας αποκλείσει, στο νου μου τη πιθανότητα να διεξάγεται αυτή η έρευνα επ' ονόματι Πανεπιστημίου - απομένει μόνο η πιθανότητα να διεξάγεται για να ικανοποιήσει την περιέργεια κάποιου ιδιώτη, ή να διεξάγει έρευνα αγοράς για κάποιον επιχειρηματία.

 

Συγνώμη φίλε μου αλλά κάνεις λάθος, δε πρόκειται για ιδιωτική πρωτοβουλία, ούτε κάνω καμία έρευνα αγοράς για κάποιον επιχειρηματία (αν είναι δυνατόν!). Άμα είδες το ερωτηματολόγιο λέει πάνω και ποιος είμαι και για ποιόν φορέα κάνω την έρευνα. Δεν απέφυγα να απαντήσω ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΤΙΠΟΤΑ! Ονομάζομαι Στέφανος-Άγις Καλοτεράκης και είμαι υποψήφιος διδάκτωρ στο πανεπιστήμιο του Λάνκαστερ. Η έρευνα γίνετε για το τμήμα LICA (Lancaster Institute of the Contemporary Arts) του πανεπιστημίου του Λάνκαστερ.

 

Άμα έκανα/κάνω κάτι αντίθετο με τους κανόνες του forum δεν έχω κανένα πρόβλημα να παραδεχθώ το λάθος μου και οι admin να διαγράψουν το συγκεκριμένο topic. Στις προθέσεις μου δεν είναι να δημιουργήσω προβλήματα ή αναστάτωση στο forum και στα μέλη του, απλά θεώρησα ότι μπορούν κι άλλοι του χώρου μας (έχει ένα συγκεκριμένο "κοινό" το noiz.gr) να θεωρήσουν ενδιαφέρον το θέμα της έρευνας μου και να θέλουν να σχολιάσουν πάνω στο θέμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρόσεξε την διατύπωσή μου σε αυτό που είχα γράψει. Τα εργαλεία βοηθάνε όπως και να το δείς. Αν κάποιος καθυστερεί να φτιάξει το αυτοκίνητό του γιατί δεν μπορεί να επιλέξει το "σωστό" κατσαβίδι, δεν φταίνε τα κατσαβίδια γι' αυτό.

 

'Oχι, τα εργαλεία δεν "βοηθάνε όπως και να το δεις"... αφ'ενός κάνεις λάθος όταν συγκρίνεις μια διαδικασία καλλιτεχνικής δημιουργίας και αναζήτησης έμπνευσης με μια μηχανική, χρηστική διαδικασία, αφ'ετέρου δεν λαμβάνεις υπόψη τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν. Εγώ μιλώ για τον αποπροσανατολισμό που επιφέρει η υπερβολική πια ευκολία επίτευξης ενός στόχου (στην καθομιλουμένη: "μασημένη τροφή στο πιάτο"), την απώλεια άμεσης επαφής με τα απαραίτητα στάδια της διαδικασίας, την συνεπαγόμενη έλλειψη κατανόησής τους κλπ.

 

Αυτό υφίσταται και σε άλλους τομείς πέρα από την καλλιτεχνική δημιουργία, όπως πχ. σε μαθησιακά προβλήματα (καταγεγραμμένα σε επίσημες μελέτες) δημιουργούμενα από την έλλειψη γραφής και ανάγνωσης όσων παιδιών κάνουν το ίδιο από πολύ μικρή ηλικία σε έναν υπολογιστή, σε ανθρώπους που χρησιμοποιούν πρόχειρα δεδομένα σε στατιστικά προγράμματα χωρίς να ξέρουν καν το τι κάνουν και γιατί (με τα συνεπαγόμενα προβλήματα και στα αποτελέσματά τους - αν υποθέσουμε πως μπορούν όντως να εντοπίσουν το σφάλμα - τα οποία μπορεί να προκύπτουν από το ότι διάλεξαν λάθος δεδομένα εξ αρχής, κάτι που θα το γνώριζαν αν κάθονταν να μελετήσουν εις βάθος αντί να περιμένουν να τους τα παρουσιάσει όλα έτοιμα το πρόγραμμα κλπ). Το εργαλείο έχει βελτιστοποιηθεί, ο χρήστης όμως δυστυχώς δεν υποχρεώνεται να αγωνισθεί να κάνει το ίδιο.

 

Το αν καταλήγει μερικές φορές σε κακό αποτέλεσμα είναι άσχετο γιατί το θέμα δεν είναι η ποιότητα του αποτελέσματος αλλά η επιρροή στην διαδικασία. Άλλωστε το τελικό αποτέλεσμα είναι σχετικό. Σκέψου το εξής παράδειγμα. Είμαι ένας άσχετος που παίζω με τα κουμπάκια. Κουτσά στραβά φτιάχνω ένα κομμάτι που στα αυτιά μου είναι καλό, άσε που η όλη διαδικασία μου άρεσε πολύ. Αν κάποιος με ρωτήσει για το αν η τεχνολογία βοηθάει θα απαντήσω ναι. Τι και αν το αποτέλεσμα είναι αντικειμενικά πολύ κάτω του μέου όρου; Μην ξεχνάς ότι δεν υποχρεούται κανείς να ασχοληθεί με τα "καταστροφικά άσχημα τελικά αποτελέσματα" του κάθε ημιμαθή και προφανώς δεν φταίνε τα εργαλεία για την ανυπομονησία του.

 

Όχι, δεν είναι καθόλου άσχετο. Αν σε οδηγήσει σε ένα κάκιστο αποτέλεσμα ανάξιο λόγου, τι μας ενδιαφέρει το πόσο πιο γρήγορα ή πιο εύκολα το κατάφερες?

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@bloody_sunday

 

Διαφωνούμε παρασάγγας στην οπτική γύρω από το θέμα. Έχω την αίσθηση ότι μπλέκεις τις προθέσεις και τις προτιμήσεις του χρήστη με τις δυνατότητες που προσφέρει το εργαλείο. Το έργο μπορεί να γραφτεί και με μολύβι και με ipad. Θα είναι διαφορετικό, καλύτερο, πιο αγνό με το μολύβι, δεν ξέρω και προσωπικά δεν με νοιάζει. Αν χρησιμοποιείς κομπιουτεράκι ξεχνάς την προπαίδεια; Ίσως, όμως πάλι πολλαπλασιασμό θα κάνεις.

 

Μην ξεχνάς όμως, επειδή όλα τα εργαλεία προορίζονται για ανθρώπους, καλούς, κακούς, χαζούς, έξυπνους, πάντα στα δέκα βήματα μπροστά θα υπάρχουν και δυό βήματα πίσω. Και επι του θέματος, επειδή δεν με ενδιαφέρει τι κάνουν οι ημιμαθείς και δεδομένου ότι οι συνειδητοποιημένοι χρήστες ξέρουν και μαθαίνουν τα εργαλεία, συνήθως είναι αυτοί που κάνουν τα βήματα μπροστά.

 

Όχι, δεν είναι καθόλου άσχετο. Αν σε οδηγήσει σε ένα κάκιστο αποτέλεσμα ανάξιο λόγου, τι μας ενδιαφέρει το πόσο πιο γρήγορα ή πιο εύκολα το κατάφερες?

 

Κι εγώ θα σε ρωτήσω, τι μας ενδιαφέρει το αποτέλεσμα αφού είναι ανάξιο λόγου; Και στην τελική μπορεί να μην ενδιαφέρει εσένα, αλλά ενδιαφέρει τον δημιουργό, τον κακό, στραβό και ανάποδο. Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα ενδιαφέρουν κυρίως αυτούς που δημιουργούν κι όχι τόσο αυτούς που κρίνουν τους δημιουργούς.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου