Προς το περιεχόμενο

Μουσική και γενικότερη Παιδεία


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ο προβληματισμός που θέτω είναι ο εξής:

 

Θεωρείται ότι οφείλει κάποιος μουσικός δημιουργός (όχι απλά εκτελεστής) να κατέχει μια ευρύτερη καλλιέργεια και μόρφωση;

 

Δεν εννοώ απαραίτητα ακαδημαϊκές σπουδές ή κάτι τέτοιο... Εννοώ, πιστεύετε ότι είναι εποικοδομητικό για έναν μουσικό να διευρύνει τους γνωστικούς ορίζοντές του και την εμπειρία του, μέσα π.χ. από το διάβασμα, τον κινηματογράφο, ή άλλες τέχνες;

 

Για παράδειγμα, πως θα κρίνατε έναν καλλιτέχνη στον οποίο κάποιος δημ(ι)οσιογράφος παίρνει συνέντευξη και ο πρώτος δεν μπορεί να βάλει 2 λέξεις δίπλα δίπλα;

 

Επεκτείνοντας το παραπάνω, θα θεωρούσατε ότι έχει δημιουργικά εφόδια και προοπτική ένας καλλιτέχνης ο οποίος επιδεικνύει τραγικά συμπτώματα κολλήματος και οπαδισμού (σε πολιτικές, ιδεολογικές ή... ποδοσφαιρικές παραστάσεις);

 

Να προλάβω όσους θα μπουν στον πειρασμό να αναφέρουν παραδοσιακούς μουσικούς δημιουργούς, αν και αυτοί συνήθως είναι οι πιο καλλιεργημένοι (ουσιαστικά) απ'όλους. :roll:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 28
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Θεωρώ ότι κάποιος για να αποκαλεστεί μουσικός ή καλλιτέχνης γενικότερα πρέπει να είναι καλλιεργημένος. Γιατί ο σκοπός του καλλιτέχνη είναι να παρατηρεί τι συμβαίνει γύρω του ή μέσα του (στον συναισθηματικό του κόσμο) και μετα να μετατρέπει γεγονότα και συναισθήματα σε μουσικά-ηχητικά, οπτικά (αν είναι ζωγράφος) κλπ ερεθίσματα. Τα οποία όμως ερεθίσματα θα πρέπει να είναι κατανοητά από τους υπολοιπους ανθρωπους. Ολο αυτο λοιπόν νομίζω απαιτει μια ιδιαίτερη ευφυία και κατά δεύτερο λόγο καλλιέργεια για να γίνει σωστά.

 

Δεν εννοώ απαραίτητα ακαδημαϊκές σπουδές ή κάτι τέτοιο... Εννοώ, πιστεύετε ότι είναι εποικοδομητικό για έναν μουσικό να διευρύνει τους γνωστικούς ορίζοντές του και την εμπειρία του, μέσα π.χ. από το διάβασμα, τον κινηματογράφο, ή άλλες τέχνες;

 

Αυτό ακριβώς εννοω σαν καλλιέργεια συν την έμφυτη ευκολία που έχουν ορισμένοι καλλιτέχνες για άμεση και πλήρη μετάδοση συναισθημάτων μέσω των έργων τους.

Ένα στουντιάκι στην Οίτη...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα η γνώμη μου είναι ότι οι τέχνες είναι αλληλένδετες... Σίγουρα κινηματογράφος, βιβλία, θέατρο διευρύνουν το μυαλό και αυτό έχει αντίκτυπο και στη μουσική. Βέβαια αυτό δε σημαίνει ότι κάποιος που δεν έχει ασχοληθεί με αυτά δεν μπορεί να γράψει καλή μουσική, διότι πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν και τα βιώματα του καθενός..

Αλλά μιλώντας για ένα μέσο άνθρωπο πιστεύω ότι η καλλιέργεια και η μόρφωση, ναι βοηθάνε!

Όσον αφορά μουσικές σπουδές από τη μία βοηθάνε, από την άλλη ίσως η συνεχής αναφορά σε κανόνες(της αρμονίας π.χ) να περιορίζουν κάποιο μουσικό σε κάποιο συγκεκριμένο τρόπο σκέψης και συγγραφής μουσικής.

myspace.com/figurantinyesterdaysplay

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού που λέει ο brightoutside ειναι οι Pink Floyd που ασχολήθηκαν και με μουσική -- και με σινεμά -- και με ζωγραφική....

 

Ετσί μπορούμε να καταλάβουμε κάποια πράγματα....

 

Γενικά πάντως πιστεύω ότι ο καθένας θα πρέπει να καλλιεργείται -- δεν κατηγορώ όποιον δεν σπουδάζει στο Harvard και στο MIT :) -- και όχι για να λένε οι υπόλοιποι "ά κοιτάξτε αυτός είναι μορφωμένος" απλά για προσωπικό ενδιαφέρον και για να μην είμαστε μια ζωή μες στη μουρμούρα ότι το εκπαιδευτικό σύστημα μας είναι χάλια και τέτοια...

 

Τα ίδια ισχύουν και για τους μουσικούς...

Time is just a fraction of the sine.......

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατα τη γνωμη μου ισχυουν και τα δυο.

Δηλ. μπορει ο μουσικος/"καλλιτεχνης" (αν και μισω αυτον τον ορο :twisted: ) να εχει διαβασει πολυ και να εχει πολλες γνωσεις γυρω απο τις τεχνες (η και να ασχολειται και με περισσοτερες απο μια) και να παραγει εκπληκτικο εργο (π.χ. περιπτωσεις "λογιων" οπως ο Nick Cave,ο Dylan κ.α) αλλα υπάρχουν και περιπτωσεις εντελως αμόρφωτων ανθρωπων που δεν ξεφυγαν ποτε απο την κοινωνικη & συνηθως "μορφωτικη" θεση τους αλλα εγραψαν αριστουργηματα (π.χ Willie Nelson,B.B.KING,Johny Cash) κυριως στηριζόμενοι (ειδικα στην Αμερικη) στο "βιβλιο του λαου" δηλ. τη Βιβλο & βεβαια στην εμπειρια τους.

 

Το ιδιο βεβαια συμβαινει και στην Ελλαδα με τα τερατα του λαϊκου τραγουδιου (δεν νομιζω να ειχε βιβλιοθηκη ουτε ο Τσιτσανης αλλα ούτε και ο Βαμβακάρης).

 

Το σημαντικοτερο κομματι της μουσικης (και για να γινω πιο συγκεκριμενος της ΤΡΑΓΟΥΔΟΠΟΙΙΑΣ) ειναι αναμφισβητητα η ΣΥΝΘΕΣΗ της και δυστυχως (η ευτυχως) ειναι κατι ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΑΘΑΙΝΕΤΑΙ ουτε ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ οσα βιβλια κι αν διαβασεις ,οσες σχολες & ωδεια και αν τελειωσεις....

 

Η επαφή με αλλες τεχνες και η "μορφωση" μπορουν να επιδρασουν στο δημιουργο ειτε θετικα "ανοιγοντας" του νεους οριζοντες σκεψης & προβληματισμων ειτε ΑΡΝΗΤΙΚΑ ειδικα αν εχει παραμεινει για χρονια "αμόρφωτος" αλλα αυθεντικος & ξαφνικα "ανακαλυψει" επιφανειακα την "κουλτουρα" & προσπαθησει να γινει "ποιοτικος" & "ψαγμενος" (το εχουν παθει αρκετοι δικοι μας πρωην λαΪκοι νυν "εντεχνοι" δημιουργοι.... :cry: )

 

Θεωρείται ότι οφείλει κάποιος μουσικός δημιουργός (όχι απλά εκτελεστής) να κατέχει μια ευρύτερη καλλιέργεια και μόρφωση;

 

Προσωπικα νομιζω οτι το μονο που μου "οφειλει" καθε δημιουργος ειναι ΚΑΛΗ μουσικη δεν πολυσκαω αν ξερει να γραψει το ονομα του η οχι.....

 

Συνηθως ομως οι πραγματικα ταλαντουχοι δημιουργοι "ψαχνονται" & προσπαθουν παντα να βελτιώνονται σαν ανθρωποι κατι που συνεπαγεται τη "διευρυνση" της μορφωσης τους.

 

Παντως το σημαντικοτερο για τους δημιουργος ηταν,ειναι και θα ειναι πρωτα απο ολα η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΟΡΦΩΣΗ & μετα τα βιβλια... :wink:

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

όλοι πρέπει να μορφώνονται όσο περισσότερο μπορούνε, όχι γιατί πρέπει, αλλά γιατί τους κάνει καλό.

 

Από κει και πέρα όταν μιλάμε για μια συγκεκριμένη πνευματική δραστηριότητα όσο νά 'ναι, βοηθάει μεν πάντα η γενική μόρφωση, αλλά περιφερειακά, πιο σημαντική ακόμα είναι η ειδίκευση. Αυτό φαίνεται και απο τους κλασσικούς συνθέτες πχ, που με τα σημερινά ειδικά στάνταρντς, ήταν τελείως αμόρφωτοι (λόγω των συνθηκών, της ανάπτυξης, και της δυσκολίας πρόσβασης σε εκπαιδευτικό και πολιτισμικό υλικό της εποχής εννοείται). Ουσιαστικά αν εξαιρέσουμε αυτούς που συνέθεσαν και έζησαν σε εποχές όπερας που είχαν επαφή και με το θέατρο, όλοι οι άλλοι είχαν μόνο τον εκκλησιαστικό πολιτισμό της εποχής για να στηριχθούνε.

leep is a symptom of caffeine deprivation.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το σημαντικοτερο κομματι της μουσικης (και για να γινω πιο συγκεκριμενος της ΤΡΑΓΟΥΔΟΠΟΙΙΑΣ) ειναι αναμφισβητητα η ΣΥΝΘΕΣΗ της και δυστυχως (η ευτυχως) ειναι κατι ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΑΘΑΙΝΕΤΑΙ ουτε ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ οσα βιβλια κι αν διαβασεις ' date='οσες σχολες & ωδεια και αν τελειωσεις....[/quote']

ετσι για να κανω τον δικηγορο του διαβολου...αυτο που λες ειναι οντως τοσο απολυτο;

η συνθεσηδεν βασιζεται στην αρμονια;

η αρμονια δεν μαθαινεται,διδασκεται,σπουδαζεται;

γενικα καταλαβα τι λες οτι ειναι δηλαδη αν το εχεις ή δεν το εχεις...αν εισαι ταλεντο...αλλα μηπως ειναι ισοπεδωτικο αυτο...;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οχι δεν ειναι ΑΠΟΛΥΤΟ ειναι απλα η ΜΟΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ!:lol:

 

Κακα το ψεμματα για να γραψεις καλο τραγουδι πρεπει "να το εχεις" αλλοιως αστα να πάνε οτι και να σπουδασεις τα τραγουδια σου το πολυ-πολυ να ακούγονται σαν και αυτα του Κορκολη... :lol:

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απαντώντας στην αρχική ερώτηση : "Εξαρτάται από το τι γράφει το ημερολόγιο και σε ποια χώρα βρισκόμαστε". Αν το ημερολόγιο γράφει 1950 και είμαστε στην Ελλάδα, όπου η δυνατότητα πληροφόρησης/παιδείας είναι εξαιρετικά περιορισμένες, τότε είναι λογικό να προκύπτει ένας λαϊκός τραγουδοποιός που ενώ δεν ξέρει να γράψει το όνομά του, είναι ικανός να γράφει μουσικά αριστουργήματα. Ακόμη και έτσι, είναι συνήθως περισσότερο μορφωμένος από τον μέσο όρο των συμπολιτών του (οι οποίοι είναι συχνά εντελώς αναλφάβητοι) ακόμη και αν αυτή τη μόρφωση την κέρδισε στο πεζοδρόμιο.

 

Αν το ημερολόγιο γράφει 2006 και είμαστε στην Ελλάδα, όπου η δυνατότητα πληροφόρησης/παιδείας είναι πολύ καλύτερες, τότε κάποιος που δεν μπορεί να γράψει ούτε το όνομά του έχει μορφωτικό επίπεδο πολύ κατώτερο από τον μέσο όρο και εκτιμώ ότι δεν θα γράψει μουσικά αριστουργήματα.

 

Έτσι, η απάντησή μου είναι, ότι ο καλλιτέχνης πρέπει πάντα να κυνηγά τη γνώση, είτε σε βιβλία, είτε στο δρόμο, ειτε στη λαχαναγορά, είτε στα σκυλάδικα, είτε στα φόρουμ. Τότε και μόνο τότε μπορεί να καταφέρει κάτι της προκοπής.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπον θα ειναι μια απο τις λιγοστες φορες που θα μιλησω σοβαρα...και αυτο γιατι ποτε δεν με θεωρησα σοβαρο...

 

 

Καλλιεργεια,χωραφια,πατατες,Παιδεια κτλ!!!!!Παρακαλω ανοιξτε το κεφαλι σας...σκυψτε και ...τσουπ..ετοιμη η καλλιεργεια σας κυριε...μπορειτε τωρα να παιξετε μουσικη,να ζωγραφισετε,να γινεται σκηνοθετης και οτι αλλο τραβαει η ορεξη σας αφου δεν ειστε σαν τους υπολοιπους κοινους θνητους πια....εσεις ειστε ενας μορφωμενος νεος με παιδεια,κουλτουρα,ανυσηχο πνευμα!!!!

Εμπρος δημιουργηστε............μα....τι;;...τι συμβαινει;;;;γιατι δεν δημιουργειτε;;;τι παθατε;;;

Μαμα Καλλιεργεια και Πατερα Ανυσηχο Πνευμα τι στην οργη;;;

 

Αυτο που πολλοι νομιζουν οτι θα γινουν ανοιγοντας μαι στοιβα απο βιβλια και ρουφωντας τα μεχρι τελος...η περνωντας στα πανεπιστημια και αποστηθιζοντας απλα πληροφοριες...τοιχοκολλωντας τις αργοτερα στο τοιχο του μυαλου τους και αφηνοντας να σαπιζουν....αλλα να υπαρχουν και να μοστραρονται σαν επιδειξη μορφωσης στο καθε περαστικο.....πλανωνται οικτρα....

 

Επιτηδευμενα δεν γινεσαι τιποτα σε αυτην την ζωη....δεν θα ξυπνησεις ενα πρωι και θα πεις...αααα...απο σημερα θα αρχισω να καλλιεργουμαι..να μορφωθω...το τονισα και πιο πανω...η απομνημονυση πληροφοριων και η αποστηθιση της γνωσεως αλλων δεν ειναι καν μορφωση....εγκεφαλικη παπαγαλια και πνευματικη στειρωση...ειναι!!!

 

Γεννιεσαι.....ψαγμενος...οσο και αν ακουγεται κουφο...και κανεις σας ποτε δεν θα μπορεσει να καταλαβει(συμπεριλαμβανομενου και εμου βεβαια) τα σημεια και τις χρονικες στιγμες στην ζωη του που τον επλασαν και τον εκαναν λιγο πιο ανυσηχο και ¨καλλιεργημενο ¨ απο τους υπολοιπους..δεν ηταν ουε το πανεπιστημιο,ουτε τα βιβλια,ουτε οτιδηποτε αλλο που καποιος μπορει να θεωρει σαν διαβιβαστη γνωσεων και μορφωσης..

 

Ελα....ελα...βασανιστειτε τωρα....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου