Προς το περιεχόμενο

Ένα κείμενο του Νότη Μαυρουδή για τη Eurovision


neeq

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γιατί να μην είναι κιτς; Δεν είναι... του Κίτσ'. Ένα καθιερωμένο καλλιτεχνικό ρεύμα είναι, που τη σήμερον ημέρα χρησιμοποιείται αρκετά συχνά είτε ως πινελιά είτε ως υπερβολική δόση. Αν και νομίζω πως συγχέεται το κιτς με την ευρύτερη γραφικότητα, πόσο μάλλον όταν αυτή χρησιμοποιείται για να δώσει κάποιο χαρακτήρα και ιδιαιτερότητα παραπάνω στην εμφάνιση που αναφέρεις.

 

Ετεροχρονισμένη απάντηση στον φίλο bloody:

 

Έχεις δίκιο, για κάποιον ''κιτς'' μπορεί να συγχέεται με την υπερβολή ή την γραφικότητα..για μένα δεν έχει να κάνει μόνο με αυτό. Είναι το σύνολο. Βλέπεις π.χ. το show του Alice Cooper...τον βασανίζουν, τον αποκεφαλίζουν, αίματα και αλυσίδες επί σκηνής, και αυτός ''ανασταίνεται'' και τραγουδάει το ''no more mr. nice guy''. Πρόκειται για ένα show, όπου η υπερβολή είναι απλα το κερασάκι στην τούρτα, το οποίο θα δώσει άλλη διάσταση στην μουσική, που είναι το κυρίως πιάτο, ειδικά όταν μιλάμε για κομμάτια όπως poison, billion dollar babies κ.τ.λ. Παρά λοιπόν το ''παρωχημένο'' του αίματος και άλλων τέτοιων ξεπερασμένων θεαμάτων επί σκηνής, το αποτέλεσμα για μένα δεν είναι κιτς. Κιτς για μένα είναι κάτι νορβηγικές μπάντες ντυμένες στα μαύρα που παίζουν κανονικό θόρυβο και πατάνε κομμάτια από ωμό γουρουνόπουλο στο κοινό. Ο συσχετισμός μπορεί να μην είναι τόσο επιτυχής, αλλά και τον Marilyn Manson να βάλουμε στον συσχετισμό (ο οποίος μου είναι το ίδιο αντιπαθής με τις εν λόγω μπάντες) και πάλι φαίνεται η διαφορά.

 

Περίπου το ίδιο και με την Gaga, η οποία παρά το απροσδιορίστου alien look της, συνοδεύεται από κομμάτια όπως ''Αλεχχχχάντρο'' ή ''Bad Romance'' - τα οποία ανεξαρτήτως μουσικών γούστων είναι ''υμνοι'' της ποπ -και από ένα πολύ καλά μελετημένο σόου. Τα σούργελα της eurovision που ποντάρουν σε μια φθηνή και υπερβολική εμφάνιση για να προκαλέσουν (μιας και το τραγούδι δεν κλάνει μια) είναι κιτς. Κάπως έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ το θέμα.

 

Και για να μην πάμε απλά σε ακραίες εμφανίσεις, και στις ''σεξι'' εμφανίσεις το ίδιο ισχύει κατ'εμέ. Η αοιδός που ερμηνεύει (με ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ προφορά) τα κομμάτια που παρέθεσε ο Ν. Μαυρουδής, και οι συναδέλφισες διαγωνιζόμενες, φαντάζομαι θα είναι μια από τα ίδια...Να φαίνεται στρογγυλός και γεμάτος ο βύζος  :D  και ένα σούπερ μίνι, και ας είναι τα κομμάτια σαν να γράφτηκαν στην τουαλέτα. Και όμως την τσαχπινιά και την πουτανιά της J-Lo και της Britney δεν την πιάνουν με τίποτα, γιατί δεν έχουν από πίσω το ίδιο επιτελείο και τα ίδια τραγούδια (μην παρεξηγηθώ, ΔΕΝ ακούω Britney!!  ;D )...ακόμα και αυτό το θεωρώ κιτς!  :D

 

Σχετικά με τον Μαυρουδή: Καλά κάνει ο άνθρωπος και γράφει όσα γράφει, αφού έχουμε όλοι το δικαίωμα να λέμε τη γνώμη μας. Λίγο και μένα με ξενέρωσε αυτό περί της ''αδράνειας των αριστερών κομμάτων'' αλλά ΟΚ. Το θέμα είναι (παρότι τα κομμάτια που παρέθεσε είναι όντως τα χειρότερα που έχω ακούσει EVER) ότι δεν ''χαλάσαμε'' μόνο εμείς, αλλά και οι άλλοι. Και οι άλλοι GTP εντελώς είναι.  ;D  Οι εποχές που κατέβαιναν οι Abba στην Eurovision έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Υπάρχουν εξαιρέσεις βέβαια αλλά είναι λίγες, επομένως ο θεσμός είναι που εκφυλίστηκε και όχι μόνο εμείς που στέλνουμε τα εν λόγω άσματα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 186
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Όμως στη σημερινή πραγματικότητα, εντάσσονται τα όποια συμπτωματα σε διαφορετικό περιβάλον και εξετάζονται με αλλο μάτι.

 

δηλ.τα παρακατω συμπτωματα:

 

-διαλυση της οικονομιας λογω της προνομιακης αντιμετωπισης του δημοσιου τομεα και μετακυλησης ολου του βαρους της κρισης στον ιδιωτικο με αποτελεσμα 30% ανεργια

-oυτε μια απολυση ΔΥ σε χρεοκοπημενους οργανισμους

-ουτε μια απολυση στις,χρεοκοπημενες , ΔΕΚΟ και συνεχιση του γνωστου καθεστωτος τους

-πληρης διαλυση της κρατικης μηχανης

-ανυπαρξια διοικησης

-ανικανοτητα αποροφησης οικονομικης βοηθειας και ΕΣΠΑ

-διαλυση της αγορας

-πληρης καταρευση του φορολογικου μηχανισμου

 

δεν μας ενδιαφερουν και πολυ και το προβλημα μας ειναι η Eurovision?

 

τι να πω...

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είμαι αντίθετος με τη χρηματοδότηση της ΕΡΤ από χρήματα που έπρεπε να επενδυθούν σε ανάπτυξη. Και όταν λέω ανάπτυξη δεν μιλάω για δρόμους, μπετά και γέφυρες.

Μιλάω για υποτροφίες σε νέους για διδακτορικά, έρευνα, καινοτομία. Είναι χιλιάδες οι άμισθοι υποψήφιοι διδάκτορες αυτή τη στιγμή. Αν τους έδιναν από μια 3ετή υποτροφία με κίνητρο ανανέωσης για άλλα 1-2 χρόνια σε περίπτωση θετικών μετρήσιμων αποτελεσμάτων μια χαρά θα απορροφούσαν κάποιες δεκάδες εκατομμύρια ανά έτος. Και θα τα απορροφούσαν με τον καλύτερο τρόπο (Χρήματα που θα έμεναν εδώ, που θα έδιναν δουλειά και που ίσως θα δημιουργούσαν κάποιες προοπτικές για χιλιάδες νέους).

Αντί αυτού, τρώμε εκατομμύρια σε συνεργεία 100 ατόμων που καταγράφουν τη γριά που ανοίγει φύλλο.

 

Καταρχήν, δεν θέλω να θεωρητικολογήσω πάνω σε μια εκπομπή που δεν έχω δει και μπορεί να μην άξιζε τον κόπο. Αλλά γενικά μιλώντας, έρευνες γίνονται και στην εθνολογική καταγραφή της ανά τόπους κουλτούρας μας. Αυτές δηλαδή δεν πρέπει να επιχορηγούνται;

 

Δεύτερον, γνωρίζεις φαντάζομαι ότι τα κονδύλια δεν είναι πασπαρτού αλλά ότι υπάρχουν τομείς, δράσεις κ.λπ., άρα κατανέμονται ανά κλάδο. Τα 50.000 ευρώ ας πούμε που πήγαν σε εθνολογικό ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ δεν σημαίνει ότι θα μπορούσαν εναλλακτικά να απορροφηθούν από υποψήφιο διδάκτορα του Μετσοβείου για έρευνα στις οπτικές ίνες. Θα μπορούσαν να απορροφηθούν μόνο από κάποια παραπλήσια δραστηριότητα, άρα αν δεν υπήρχε ανταγωνιστής που θίχτηκε (ας πούμε ένας άλλος εθνολόγος που ήθελε να κάνει σχετικό ντοκιμαντέρ) τότε πολύ καλώς απορροφήθηκε το κονδύλι.

 

Επίσης ήθελα να θυμίσω ότι η χώρα έχει και κοινωνικούς επιστήμονες, ιδιαιτέρως μαστιζόμενους από ανεργία, που ιδίως αν είναι εθνολόγοι, αυτές είναι οι μόνες και οι καλύτερες δουλειές που μπορούν να βρουν εν Ελλάδι. Το να δουλέψουν δηλαδή στην υποστήριξη ενός  ντοκιμαντέρ, ενός σάιτ ή μιας έρευνας με θέμα την τοπική κουλτούρα. Υπάρχουν τέτοιες προσπάθειες, άλλοτε χρηματοδοτημένες από την ΕΕ και άλλοτε από ιδιώτες, κάποιες εξαιρετικές στο αποτέλεσμα και στο επίπεδο της εθνολογικής εργασίας,

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Βρε συ sfaku, ό,τι και να γράψω στραβά θα το πάρεις.

Ασφαλώς και πρέπει να αξιοποιηθούν κονδύλια ΚΑΙ για τον πολιτισμό. Εκτός αυτού, όταν μίλησα για υποψήφιους διδάκτορες δεν αναφερόμουν μόνο σε αυτούς των τεχνολογικών επιστημών.

Από την άλλη όμως, είναι ενοχλητικό να είναι "παγωμένα" εδώ και χρόνια όλα τα προγράμματα στήριξης του ανθρώπινου δυναμικού (διδακτορική-μεταδιδακτορική έρευνα) στα Πανεπιστήμια με αποτέλεσμα την απογύμνωσή τους, να βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής (εδώ και μήνες) τα διάφορα προγράμματα της νεανικής επιχειρηματικότητας και παράλληλα να βρίσκεται ο τρόπος να "ξεμπλοκάρουν" τα προγράμματα για τον πολιτισμό ώστε να χρηματοδοτηθούν οι παραγωγές της ΕΡΤ. Ελπίζω να γίνεται κατανοητό ότι η ΕΡΤ δεν χρηματοδοτείται διεκδικώντας ανταγωνιστικά τα προγράμματα αλλά πιθανότατα παίζει "μόνη της" λαμβάνοντας "φωτογραφικές" πιστώσεις. Αν δει κανείς το ΕΣΠΑ, ακόμη και σήμερα ένα μεγάλο μέρος των προκηρύξεων έχει ως δικαιούχους αποκλειστικά διάφορους δημόσιους φορείς (Νομαρχίες, Περιφέρειες, Οργανισμούς, κλπ).

 

Και ακόμα κι έτσι.... φορ φακ σεικ... ΟΧΙ τη γριά με τη χορτόπιτα. Ας κάνουν μια σοβαρή καταγραφή της λαϊκής παράδοσης εν πάσει περιπτώσει.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κανείς δεν πήδηξε την συζήτηση, άλλο αν δεν συμφωνείς με τα λεγόμενα κάποιων ή με τον τρόπο που τα παραθέτουν.

Καλά μεταξύ μας τελείως από την eurovision πήγαμε στο ότι είναι αριστερή κουλτούρα το κουτούκι κ η ρετσίνα... ::)

Άσε που προφανώς όσοι δεν ενδιαφέρονται για τη eurovision αλλά με αυτά:

-διαλυση της οικονομιας λογω της προνομιακης αντιμετωπισης του δημοσιου τομεα και μετακυλησης ολου του βαρους της κρισης στον ιδιωτικο με αποτελεσμα 30% ανεργια

-oυτε μια απολυση ΔΥ σε χρεοκοπημενους οργανισμους

-ουτε μια απολυση στις,χρεοκοπημενες , ΔΕΚΟ και συνεχιση του γνωστου καθεστωτος τους

-πληρης διαλυση της κρατικης μηχανης

-ανυπαρξια διοικησης

-ανικανοτητα αποροφησης οικονομικης βοηθειας και ΕΣΠΑ

-διαλυση της αγορας

-πληρης καταρευση του φορολογικου μηχανισμου

Σύμφωνα με τον Μαυρουδή είναι αριστεροί και σύμφωνα με τον SF είναι Μαυρούδηδες! Τι να διαλέξεις από αυτά? :-X

LA ROJΑ ARMADA

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και ακόμα κι έτσι.... φορ φακ σεικ... ΟΧΙ τη γριά με τη χορτόπιτα.

 

Κατι υπάρχει μάλλον με τις γριες και την εθνολογία ή την εθνομουσικολογία. Παλιότερα που εψαχνα να καταγραψω δημοτικά τραγούδια, είχα βρει ενα παιδί 20 χρονων, που ήξερε τα άπαντα του τόπου του, με βιολί και τραγούδι.

 

Ο οποίος ήξερε και από δυτική μουσική και πολυ καλά τη διαλεκτο.

 

Αφού καταγράψαμε περίπου 20 τραγούδια, και με βοήθεια φίλων φτιάξαμε παρτιτουρες για όλα, συν τους αυθεντικους στίχους με νεοελληνική απόδοση απο δίπλα...η απάντηση του καθηγητή που απευθυνθηκα ήταν "Δε μπορεις να βαλεις καναν παππου να τα πει πάλι?" ;D

 

Ισως είναι αυτο το hype που εχει το vintage :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Περίπου το ίδιο και με την Gaga, η οποία παρά το απροσδιορίστου alien look της, συνοδεύεται από κομμάτια όπως ''Αλεχχχχάντρο'' ή ''Bad Romance'' - τα οποία ανεξαρτήτως μουσικών γούστων είναι ''υμνοι'' της ποπ -και από ένα πολύ καλά μελετημένο σόου. Τα σούργελα της eurovision που ποντάρουν σε μια φθηνή και υπερβολική εμφάνιση για να προκαλέσουν (μιας και το τραγούδι δεν κλάνει μια) είναι κιτς. Κάπως έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ το θέμα.

 

Φίλε Λόρδε, είναι η δεύτερη φορά που γράφεις για το ότι αυτά που εμφανίζονται στη Eurovision είναι δεύτερης διαλογής τηλεοπτικό υλικό. Την πρώτη φορά, το άφησα αναπάντητο διότι δεν είχα χρόνο να διαθέσω, αλλά τώρα θα ήθελα ευγενικά να σου υποδείξω ότι κάνεις λάθος.

 

Απλώς, σφάλλεις ξεκινώντας την κριτική σου από το μουσικό επίπεδο (αν και μπορώ, πρόχειρα-πρόχειρα, να θυμηθώ τουλάχιστον δέκα ποπ τραγούδια από τη Eurovision που να είναι αισθητά καλύτερα από όλη τη δισκογραφία της Gaga). Κατανοητόν, δεδομένης της ιδιαιτερότητας του δικτυακού χώρου στον οποίο διεξάγεται αυτή η συζήτηση.

 

Όμως <---, αν η αφετηρία σου ήταν περισσότερο ηχοληπτική ή εικονοληπτική ή σχετιζόμενη με τον φωτισμό, ή το μοντάζ κλπ κλπ, θα αντιλαμβανόσουν ότι κάνεις τεράστιο λάθος. Μην πας μακρυά, δες μόνο ότι οι φωτισμοί που βλέπεις κάθε χρόνο στη Eurovision (υλοποιημένοι σαν τεχνολογικές "ασκήσεις" είναι αλήθεια), τους βλέπεις δύο και τρία χρόνια μετά σε συναυλίες γνωστών ονομάτων (υλοποιημένους σαν "καλλιτεχνία", βέβαια).

 

Ακόμη περισσότερο, γνώριζε ότι δεν υπάρχει (σχεδόν) βίντεο κλιπ που να υλοποιείται στις ΗΠΑ και το οποίο να μην αποτελεί ωμή αντιγραφή κάποιου ευρωπαϊκού βίντεο κλιπ (οι γάλλοι έχουν την πρωτοκαθεδρία σε αυτό το θέμα, και μάλιστα όχι σήμερα αλλά από τη δεκαετία του '90).

 

Οπότε, καλά τα λες, αλλά δεν βλέπεις την μεγάλη εικόνα.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποιός είναι ρε παιδιά αυτός ο Νότης που πρέπει να τον πάρουμε και στα σοβαρά; Βάλανε ένα αμπέχωνο να ουμ' και είναι στο απυρόβλητο. Με το ένα χέρι αρθρογραφούν πασάροντας "ιδεολογικές" πατάτες και το άλλο το βουτάνε στο μέλι του κρατικού χρήματος. Αληθινοί ιδεολόγοι κουλτουριαραιοι... ουστ.

www.youtube.com/user/MariosParadisis

www.neocymatics.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποιός είναι ρε παιδιά αυτός ο Νότης που πρέπει να τον πάρουμε και στα σοβαρά;

;D ;D ;D

Α ρε αγνοια μερικοι....

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Βρε συ sfaku, ό,τι και να γράψω στραβά θα το πάρεις.

Όχι ρε συ  :). Κουβέντα κάνουμε. Αντιλαμβάνομαι ότι συχνότατα τα κονδύλια δεν πάνε σε άτομα που αξίζουν, και είναι κρίμα. Απλώς ήθελα να επισημάνω μια άλλη πτυχή, άγνωστη σε πολλούς. Μην κοιτάς που τυχαίνει να ξέρω 2-3 πράγματα, έχω... μέσον (η σύζυγος είναι εθνολόγος, ή πιο σωστά κοινωνική ανθρωπολόγος).

 

Και ακόμα κι έτσι.... φορ φακ σεικ... ΟΧΙ τη γριά με τη χορτόπιτα. Ας κάνουν μια σοβαρή καταγραφή της λαϊκής παράδοσης εν πάσει περιπτώσει.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου