Προς το περιεχόμενο

Νεα Yamaha synths: MOXF6 & MOXF8


Waterfall-K

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Κοιταξτε, το μεγαλο ατου των Yamaha ειναι κυριως στο patch mode, στο οποιο δεν εχουμε απλα ενα patch αποτελουμενο απο 8 oscillators, κατι που θα ηταν απο μονο του φοβερο, αλλα εχουμε ενα patch αποτελουμενο απο 8 ανεξαρτητα synths. Το τι χαμος μπορει να γινει σε επιπεδο patch το καταλαβαινει ο καθενας μας. Η ατιμη η πολυφωνια ομως μας τα χαλαει παντα, ελπιζω το επομενο Yamaha να εχει 256ρα ή και μεγαλυτερη πολυφωνια ωστε να δουμε σε Performance mode 16 parts με 8 oscillators το καθενα. ;D

 

Τωρα περα απο την πλακα βεβαια, ολα τα παραπανω που συζηταμε ειναι λιγο extreme καταστασεις. Επειδη το Χ synth εχει 8 oscillators δεν σημαινει οτι ο χρηστης του πρεπει να φτιαχνει ηχους ντε και καλα με το maximum αριθμο oscillators, ή καποιος αλλος με το Ψ synth δεν θα πρεπει σωνει και καλα να φτιαχνει ολη την ωρα Performances με 16 μερη. Στην περιπτωση των Yamaha, οι ηχοι που αποτελουνται απο 4,6,8 oscillators δεν κανουν παντα ταυτοχρονη χρηση αυτων, τις περισσοτερες φορες οι διαφορετικοι oscillators παιζουν αναλογα με το velocity, το aftertouch, τα assignable buttons, το key off κλπ.

 

Σε μερικες ακουστικες κιθαρες για παραδειγμα, μεσω των 2 assignable buttons ακουγονται μονο οι κυματομορφες για τις αρμονικες ενω σταματουν να παιζουν οι υπολοιπες κυματομορφες, ή μεσω aftertouch ακουγεται μονο μια slide κυματομορφη, ή στα strings για παραδειγμα, pizzicato κυματομορφες ακουγονται μονο οταν πατας τα assignable buttons κλπ, οι ηχοι που κανουν χρηση και των 8 oscillator και μπορεις να τους ακουσεις ταυτοχρονα ειναι μαλλον λιγοι. Αλλα η ουσια ειναι οτι μπορεις πραγματικα να φτιαξεις "παλαβους" και ιδιαιτερα πολυπλοκους ηχους, και ολα αυτα σε patch mode.

 

Για την επομενη ναυαρχιδα της Yamaha, που δεν βλεπω να αργει μια και κυκλοφορησε την sound engine του XF στο MOXF, περιμενω και γω κατι με πολλες sound engines. Το Kronos ειναι εκει αλλωστε και φανταζομαι η Yamaha θα θελει να δωσει μια "απαντηση". Ενα synth με τα χαρακτηριστικα του XF συν μερικες αλλες sound engines μεσα, oπως VA και/ή FM, θα ηταν ευπροσδεκτο.

 

Btw @axtarmas, η Yamaha "παντρεψε" διαφορετικες sound engines πολυ πριν το 1998 και το (superb) EX5. To 1989 κυκλοφορησε ενα απο τα καλυτερα synths ever, το κλασσικο SY77, το οποιο ειχε AFM και AWM2 sound engines οι οποιες δουλευαν ξεχωριστα ή σε αλληλεπιδραση μεταξυ τους.

 

ΥΓ:

Χτες χτυπησα ενα SY77 :-* απο το eBay σε δημοπρασια απο Γερμανια στην τιμη των 286€, με τα μεταφορικα μεσα. ;D Το ειχα στα 90s και το πουλησα, το σκυλομετανιωσα και παντα ηθελα να ξανααποκτησω ενα, και χτες εγινε. Ελπιζω να ειναι σε νορμαλ κατασταση, απ'οτι ειδα παντως φαινεται να ειναι σε πολυ καλη κατασταση. 8)

 

ενδιαφεροντα αυτα που λέτε, αλλα οσων αφορά την αγορα της Ελλάδος πλέον, μετα την ειδηση Σαμαρα, θα πρέπει οι τρεις εταιρείες, περαν απο τις πολυφωνίες, parts , performance κλπ, να ενσωματώσουν και προσαρμογέα wi-fi στα workstations τους.

"A new OS update for the MOTIF XF offers wireless MIDI connectivity with Yamaha’s new iPad applications. After connecting a compatible Wi-Fi USB adapter, you can send and receive MIDI messages between the XF and the iPad" μπλα μπλα... ;)

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 297
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

αααα. αυτο ειδε ο Σαμαρας....

Τελικα τι δεν κανει αυτο το όργανο, δεν μπορουμε να βρούμε ...... χαχα

O Influencer Των Συνθεσάιζερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τελικα τι δεν κανει αυτο το όργανο, δεν μπορουμε να βρούμε ...... χαχα

Spaghetti. Εκει δεν το εχει και πολυ και αναγκαζομαι να μαγειρευω εγω. :( Ελπιζω στα νεα μοντελα η Yamaha να διορθωσει αυτη την βασικοτατη λειτουργια. rrr.gif

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θες τα το βγαλουμε φαουλ τελείως? μια λυση υπάρχει, να το στειλουμε να δωσει συνεντευξη στον Πρετεντέρη, την Τρεμη και τον Βερυκιο στο ιδιο πανελ.

 

O Influencer Των Συνθεσάιζερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κοιταξτε, το μεγαλο ατου των Yamaha ειναι κυριως στο patch mode, στο οποιο δεν εχουμε απλα ενα patch αποτελουμενο απο 8 oscillators, κατι που θα ηταν απο μονο του φοβερο, αλλα εχουμε ενα patch αποτελουμενο απο 8 ανεξαρτητα synths. Το τι χαμος μπορει να γινει σε επιπεδο patch το καταλαβαινει ο καθενας μας. Η ατιμη η πολυφωνια ομως μας τα χαλαει παντα, ελπιζω το επομενο Yamaha να εχει 256ρα ή και μεγαλυτερη πολυφωνια ωστε να δουμε σε Performance mode 16 parts με 8 oscillators το καθενα. ;D

 

Τωρα περα απο την πλακα βεβαια, ολα τα παραπανω που συζηταμε ειναι λιγο extreme καταστασεις. Επειδη το Χ synth εχει 8 oscillators δεν σημαινει οτι ο χρηστης του πρεπει να φτιαχνει ηχους ντε και καλα με το maximum αριθμο oscillators, ή καποιος αλλος με το Ψ synth δεν θα πρεπει σωνει και καλα να φτιαχνει ολη την ωρα Performances με 16 μερη. Στην περιπτωση των Yamaha, οι ηχοι που αποτελουνται απο 4,6,8 oscillators δεν κανουν παντα ταυτοχρονη χρηση αυτων, τις περισσοτερες φορες οι διαφορετικοι oscillators παιζουν αναλογα με το velocity, το aftertouch, τα assignable buttons, το key off κλπ.

 

Σε μερικες ακουστικες κιθαρες για παραδειγμα, μεσω των 2 assignable buttons ακουγονται μονο οι κυματομορφες για τις αρμονικες ενω σταματουν να παιζουν οι υπολοιπες κυματομορφες, ή μεσω aftertouch ακουγεται μονο μια slide κυματομορφη, ή στα strings για παραδειγμα, pizzicato κυματομορφες ακουγονται μονο οταν πατας τα assignable buttons κλπ, οι ηχοι που κανουν χρηση και των 8 oscillator και μπορεις να τους ακουσεις ταυτοχρονα ειναι μαλλον λιγοι. Αλλα η ουσια ειναι οτι μπορεις πραγματικα να φτιαξεις "παλαβους" και ιδιαιτερα πολυπλοκους ηχους, και ολα αυτα σε patch mode.

 

Για την επομενη ναυαρχιδα της Yamaha, που δεν βλεπω να αργει μια και κυκλοφορησε την sound engine του XF στο MOXF, περιμενω και γω κατι με πολλες sound engines. Το Kronos ειναι εκει αλλωστε και φανταζομαι η Yamaha θα θελει να δωσει μια "απαντηση". Ενα synth με τα χαρακτηριστικα του XF συν μερικες αλλες sound engines μεσα, oπως VA και/ή FM, θα ηταν ευπροσδεκτο.

 

Btw @axtarmas, η Yamaha "παντρεψε" διαφορετικες sound engines πολυ πριν το 1998 και το (superb) EX5. To 1989 κυκλοφορησε ενα απο τα καλυτερα synths ever, το κλασσικο SY77, το οποιο ειχε AFM και AWM2 sound engines οι οποιες δουλευαν ξεχωριστα ή σε αλληλεπιδραση μεταξυ τους.

 

ΥΓ:

Χτες χτυπησα ενα SY77 :-* απο το eBay σε δημοπρασια απο Γερμανια στην τιμη των 286€, με τα μεταφορικα μεσα. ;D Το ειχα στα 90s και το πουλησα, το σκυλομετανιωσα και παντα ηθελα να ξανααποκτησω ενα, και χτες εγινε. Ελπιζω να ειναι σε νορμαλ κατασταση, απ'οτι ειδα παντως φαινεται να ειναι σε πολυ καλη κατασταση. 8)

"A new OS update for the MOTIF XF offers wireless MIDI connectivity with Yamaha’s new iPad applications. After connecting a compatible Wi-Fi USB adapter, you can send and receive MIDI messages between the XF and the iPad" μπλα μπλα... ;)

 

Ο αριθμός των elements ανά voice και η πολυπλοκότητά τους χρησιμεύει πάρα πολύ σ' αυτό που περιγράφεις, στη δημιουργία φυσικών ήχων με εναλλασσόμενα articulations. Θεωρώ ότι με τα 4 elements (tones) του δικού μου μηχανήματος θα ήταν δύσκολο να κάνω κάτι τέτοιο, και στο τέλος θα κατέληγα να φτιάξω δύο-τρεις ήχους και να τους πετάξω σε ένα multitimbral setup (Live mode) για να τους συνδυάσω. Δε μπορώ να φανταστώ πόσο πιο δύσκολο θα ήταν με τα 2 oscillators των Korg.

 

Και ναι, όντως η πολυφωνία είναι ένα θέμα. Θα πρέπει να διπλασιαστεί οπωσδήποτε. Είναι πολύ περιοριστικός παράγοντας. Και καλά τα μικρά μοντέλα. Μηχάνημα 2500€ δε δικαιολογείται να έχει μείνει ακόμα στις 128 φωνές.

 

Λύστε μου κάποιος μια απορία: γιατί σε πολλά synth workstations (σε Yamaha και Korg ισχύει στάνταρ, σε Roland δεν το έχω δει) που οι μηχανές σύνθεσης έχουν πολυφωνία 128 νότες, το sequencer έχει output πολυφωνία 124 νότες; Τι παίζει εδώ;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, όντως η πολυφωνία είναι ένα θέμα. Θα πρέπει να διπλασιαστεί οπωσδήποτε.

Το να διπλασιαστει η πολυφωνια ειναι ευκολο. Αλλα αυτο κοστιζει. Δεν ειναι τοσο απλο οσο ακουγεται. Οταν λεμε διπλασιασμο της πολυφωνιας σημαινει διπλασιασμο των oscillators και ολων των υπολοιπων παραμετρων. Μιλαμε για περισσοτερο hardware. Τεχνικα, ενα monosynth χρησιμοποιει ενα oscillator, ενω ενα synth με 128ρα πολυφωνια χρησιμοποιει ταυτοχρονα 128 oscillators. Αν και η τεχνολογια ειναι πλεον αρκετα φτηνη ωστε να βλεπουμε 128ρες πολυφωνιες σε οργανα κατω των 1000€, οποιαδηποτε αυξηση της πολυφωνιας επιφερει αυξηση της τιμης του οργανου.

 

γιατί σε πολλά synth workstations (σε Yamaha και Korg ισχύει στάνταρ, σε Roland δεν το έχω δει) που οι μηχανές σύνθεσης έχουν πολυφωνία 128 νότες, το sequencer έχει output πολυφωνία 124 νότες; Τι παίζει εδώ;

Το εχω παρατηρησει κι εγω, ειναι περιεργο, δεν ξερω γιατι γινεται αυτο. Στο ΜΟΧ δε, το οποιο εχει 64ρα πολυφωνια, το sequencer του εχει 124ρα πολυφωνια. ???

 

Edit:

Δε μπορώ να φανταστώ πόσο πιο δύσκολο θα ήταν με τα 2 oscillators των Korg.

Η Korg κανει κατι αλλο, μπορει να εχει σε καθεναν απ'τους δυο oscillator μεχρι 4 κυματομορφες (Μ50/Μ3) ή 8 κυματομορφες (Krome) μεσω velocity, crossfades, layers κλπ. To "κακο" ειναι βεβαια οτι ολες αυτες οι κυματομορφες δεν μπορουν να ακουστουν ταυτοχρονα οπως στα Yamaha, θα ακουγονται παντα δυο ταυτοχρονα, αλλα και ετσι οι δυνατοτητες για προγραμματισμο ειναι μεγαλες.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η Korg κανει κατι αλλο, μπορει να εχει σε καθεναν απ'τους δυο oscillator μεχρι 4 (Μ50/Μ3) ή 8 κυματομορφες (Krome) με crossfades, layers κλπ. To "κακο" ειναι βεβαια οτι ολες αυτες οι κυματομορφες δεν μπορουν να ακουστουν ταυτοχρονα οπως στα Yamaha, θα ακουγονται παντα δυο ταυτοχρονα, αλλα και ετσι οι δυνατοτητες για προγραμματισμο ειναι μεγαλες.

 

Χωρίς να είμαι σίγουρος, αν δεν απατώμαι, η καθεμία από τις κυματομορφές σε κάθε oscillator στα Korg δεν έχει δικό της φίλτρο, περιβάλλουσες κλπ κλπ. Μοιράζεται τις ρυθμίσεις του oscillator στον οποίο τρέχει. Απλά υπάρχουν οι διάφορες κυματομορφές για τις ανάγκες δημιουργίας layers/splits. Με επιφύλαξη αυτό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι ετσι ειναι. Ολες οι κυματομορφες περνανε απο το ιδιο φιλτρο/EG/LFO κλπ του εκαστοτε oscillator που τις χρησιμοποιει. Τα Korg εχουν λιγο "περιεργη" αρχιτεκτονικη ηχου, με μπερδευουν λιγο. Δεν ξερω, ισως εγω εχω περασει πολλα χρονια με Yamaha και με μπερδευουν αλλα synths, :P αλλα και με τις υπολοιπες μαρκες που εχω δεν εχω προβλημα, το (αγαπημενο κατα τα αλλα) Μ50 μου με μπερδευει καπως, αν και η οθονη του ειναι τεραστια, οι συντομευσεις που χρησιμοποιει με νευριαζουν. Θεωρω τα Yamaha τα πλεον ευκολα στον προγραμματισμο. Τα Yamaha rompler εννοω βεβαια, γιατι τα FM (DX/SY) ειναι απο αλλο εργο... ;D

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

ενδιαφεροντα αυτα που λέτε, αλλα οσων αφορά την αγορα της Ελλάδος πλέον, μετα την ειδηση Σαμαρα, θα πρέπει οι τρεις εταιρείες, περαν απο τις πολυφωνίες, parts , performance κλπ, να ενσωματώσουν και προσαρμογέα wi-fi στα workstations τους.

Βλέπε Roland τελευταίας διετίας τουλάχιστον, ηλεκτρικά πιάνα stage & home, , όλα τα νέα αρμόνια, ηλεκτρονικά τύμπανα κλπ κλπ κλπ.

Γιατί νομίζεις πως το είπε;

Οι πελάτες της Roland του παραπονέθηκαν ;D

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου