Προς το περιεχόμενο

Νεα Yamaha synths: MOXF6 & MOXF8


Waterfall-K

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Neeq μην εισαι υπερβολικος. ΦΥΣΙΚΑ και τα εχουμε τερματισει. proud.gif

Εδω φτιαχναμε ηχους στο SY77 με 4 elements, οπου τα δυο elements ηταν AFM, που σημαινει 6 Operators (oscillators) σε καθε AFM element με τα αντιστοιχα EGs/FEGs/LFOs/Filters κλπ κλπ, στα 8 ψωρο-oscillators ενος...rompler θα σκαλωσουμε? 8) Δεν ειναι δα και πυρηνικη φυσικη να φτιαξεις ενα ηχο απο 8 elements. Φαντασια να εχεις και χρονο.

 

Ναι, δεν είπα ότι δε μπορεις να φτιάξεις εναν ήχο με χιλιαδες oscs και elements.

 

Ρωτησα αν εχει καποιος απο εδω μέσα χρειαστει αυτο τον αριθμο απο elements και oscs. Οχι σε ακαδημαϊκο επίπεδο, "εχω τοσους ταλαντωτες, ας τους βάλω με διαφορετικα envelopes, να δω τι θα ακουστει."

 

Αν εχει χρειαστει σε οποιοδήποτε πλαισιο, περα της απλής εξάντλησης των specs, να χρησιμοποιήσετε ολα αυτα που παρέχονται απο αυτα τα τερατα.

 

Ετσι ώστε να βγει ενα αποτελέσμα που θελατε (και δεν προέκυψε ως happy accident), και ένας ήχος χρήσιμος σε κάποιο πλαισιο (πλην αυτου που προανεφερα).

 

Ρωταω απο περιέργεια, και καλοπροαίρετα, αλλα με μεγάλη δοση αμφισβήτησης ;D

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 297
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Ναι, δεν είπα ότι δε μπορεις να φτιάξεις εναν ήχο με χιλιαδες oscs και elements.

 

Ρωτησα αν εχει καποιος απο εδω μέσα χρειαστει αυτο τον αριθμο απο elements και oscs. Οχι σε ακαδημαϊκο επίπεδο, "εχω τοσους ταλαντωτες, ας τους βάλω με διαφορετικα envelopes, να δω τι θα ακουστει."

 

Αν εχει χρειαστει σε οποιοδήποτε πλαισιο, περα της απλής εξάντλησης των specs, να χρησιμοποιήσετε ολα αυτα που παρέχονται απο αυτα τα τερατα.

 

Ετσι ώστε να βγει ενα αποτελέσμα που θελατε (και δεν προέκυψε ως happy accident), και ένας ήχος χρήσιμος σε κάποιο πλαισιο (πλην αυτου που προανεφερα).

 

Ρωταω απο περιέργεια, και καλοπροαίρετα, αλλα με μεγάλη δοση αμφισβήτησης ;D

 

 

Το λες και "ρητορικό ερώτημα".

 

Να θυμήσω ότι πρόσφατα ρώτησε κάποιος για την wavetable synthesis και πήρε απαντήσεις που μάλλον πρόδωσαν το πόσο έχει εμβαθύνει το φόρουμ σε τέτοια ζητήματα. Μπορείς να είσαι βέβαιος ότι παίζουν όλοι τους με τα factory presets, και μάλλον όχι με όλα.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Neeq, πολλες φορες φτιαχνεις πολυπλοκους ηχους με πολλα elements απλα για...Just For Fun. Αλλες φορες για καποιο σκοπο, καποιο εφφε ή περιεργο pad, στο SY77 θυμαμαι ειχα κολλησει ενα διαστημα και εφτιαχνα χαωδη/αργοσυρτα pads, pads που το attack τους αρχιζε στις 10:00μμ και το release τους τελειωνε στις...10:15μμ. :P Συνήθως δεν φτιαχνεις ηχους με 8 elements, δεν σου χρειαζονται, εκτος κι αν θες να φτιαχνεις συνεχως μεγαλα και πολυπλοκα ηχητικα τοπια για ambient ή να φτιαχνεις περιεργα εφφε.

 

Τα συγχρονα synths σου παρεχουν πληθος ηχων οι οποιοι σε καλυπτουν σχεδον στα παντα, και αντε στο τελος να πειραξεις απλα μερικους απο αυτους για να τους φερεις πιο κοντα σε κατι που θες. Η αναγκη για "νεο ηχο" δεν ειναι τοσο εντονη λογω της απιστευτης πληθωρας εξαιρετικων "εργοστασιακων" ηχων που σου παρεχονται με το ανοιγμα του synth. Παλιοτερα αυτο δεν ηταν δεδομενο, αγοραζες ενα synth και οι εργοστασιακοι ηχοι του ηταν για γελια, και μονο μετα απο αρκετο προγραμματισμο και πολυ χασιμο χρονου εφτανες σε ενα επιθυμητο αποτελεσμα. 

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το λες και "ρητορικό ερώτημα".

 

Να θυμήσω ότι πρόσφατα ρώτησε κάποιος για την wavetable synthesis και πήρε απαντήσεις που μάλλον πρόδωσαν το πόσο έχει εμβαθύνει το φόρουμ σε τέτοια ζητήματα. Μπορείς να είσαι βέβαιος ότι παίζουν όλοι τους με τα factory presets, και μάλλον όχι με όλα.

 

Είναι χαρακτηριστικό πολλών συναδέλφων. Μια διαδικασία απο την οποία περασα και την αφήνω πίσω μου ξαλαφρωμένος.

 

Δηλαδή να συγκρίνω specs απο τέρατα, για να βρω κατι διαφορες τρεχα γύρευε (στους ποσους βαθμους βραζει πχ), και τελικά έπαιρνα το όργανο, και αν δεν ειχε καλό hammond, το πουλούσα σε 2 μήνες ::) Δε μου εκανε το όργανο, εγω ήμουν μια χαρα ::)  

 

Ξενερωνα αν το ενα όργανο δεν ειχε FM, αλλα δεν την εχω χρησιμοποιήσει ποτέ. Δε μου αρεσουν οι ηχοι που προκύπτουν απο το FM.

 

Τελικά, περισσότερο με βοήθησαν τα μαθήματα ακουστικής, και ηλεκτρονικής συνθεσης που ξαναεπισκέφθηκα στο πανεπιστήμιο, παρά η μελέτη των τεχνικών χαρακτηριστικών τέτοιων τεράτων.

Κι επισης, ο προσδιορισμός που έκανα στο ΤΙ τελικά ζηταω. Ποιος είναι ο ήχος που μου αρέσει? Και πως θα καταφέρω να τον πετυχω με καλύτερη αποδοση κοστους-κέρδους (ή αναποδα? ;D ).

 

Γι'αυτο και μπαινω στην κουβεντα, με μια αποψη-φρένο στην spec-o-λογία.

Αλλα γιατί όχι και να δουμε το κάτι διαφορετικό, αν καποιος με διαψευσει. Σιγουρα αυτος ομως θα σπανίζει σε ποσοστό μικροτερο του 1%.

 

Η αναγκη για "νεο ηχο" δεν ειναι τοσο εντονη λογω της απιστευτης πληθωρας εξαιρετικων "εργοστασιακων" ηχων που σου παρεχονται με το ανοιγμα του synth.

 

Το κάνω κι εγω, κατα κορον, στις διαφορες δουλειες όπου δεν ενδιαφερομαι καθολου για το δημιουργικο κομματι. Δε θα το χαρακτήριζα θετικό ομως, ουτε θα έλεγα πως συνάδει με τη φιλοσοφία των synths. Και ειδικά, αυτων με τα απειρα specs!

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι χαρακτηριστικό πολλών συναδέλφων. Μια διαδικασία απο την οποία περασα και την αφήνω πίσω μου ξαλαφρωμένος.

 

Δηλαδή να συγκρίνω specs απο τέρατα, για να βρω κατι διαφορες τρεχα γύρευε (στους ποσους βαθμους βραζει πχ), και τελικά έπαιρνα το όργανο, και αν δεν ειχε καλό hammond, το πουλούσα σε 2 μήνες ::) Δε μου εκανε το όργανο, εγω ήμουν μια χαρα ::)  

 

Ξενερωνα αν το ενα όργανο δεν ειχε FM, αλλα δεν την εχω χρησιμοποιήσει ποτέ. Δε μου αρεσουν οι ηχοι που προκύπτουν απο το FM.

 

Τελικά, περισσότερο με βοήθησαν τα μαθήματα ακουστικής και ηλεκτρονικής συνθεσης που ξαναεπισκέφθηκα, παρά η μελέτη των τεχνικών χαρακτηριστικών τέτοιων τεράτων.

Κι επισης, ο προσδιορισμός που έκανα στο ΤΙ τελικά ζηταω. Ποιος είναι ο ήχος που μου αρέσει? Και πως θα καταφέρω να τον πετυχω με καλύτερη αποδοση κοστους-κέρδους (ή αναποδα? ;D ).

 

Γι'αυτο και μπαινω στην κουβεντα, με μια αποψη-φρένο στην spec-o-λογία.

Αλλα γιατί όχι και να δουμε το κάτι διαφορετικό, αν καποιος με διαψευσει. Σιγουρα αυτος ομως θα σπανίζει σε ποσοστό μικροτερο του 1%.

 

 

 

Συμφωνώ απόλυτα.

 

Η λέξη κλειδί είναι "μαθήματα ακουστικής και ηλεκτρονικής σύνθεσης" τα οποία πρέπει κανείς να τα πάρει (τα μαθήματα) έστω και ως αυτοδίδακτος (όπως εγώ). Αλλιώς τι να λέμε;

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

@cyclops

Ναι, το γνωρίζω.

Τις 16 Patch Multi MFX μονάδες, τις προορίζει καθαρά για τo midi, συγκεκριμένα για τα 16 parts/patches που θα παίξουν ταυτόχρονα.

Τις 2 γενικές Master MFX μονάδες (σύνολο 18) για όλο το μηχάνημα.

Στα audio, αναγκαστικά μπορούν να μπουν τα γενικά, οι δύο τελευταίες.

Μέχρι εδώ τα γνωρίζεις.

 

Τώρα, εάν το κατασκεύαζε όπως πολύ σωστά επιθυμείς, θα έπρεπε να βάλει τις 16 μονάδες για τα midi (ως έχουν) συν άλλες 24 για τα audio, σύνολο 40 μονάδες multi effects. Θα μου πεις μα τόσα είναι τα parts (midi+audio) που στην πραγματικότητα μπορεί να παίξει.

Ναι, έχεις απόλυτο δίκιο, όμως όπως καταλαβαίνεις είναι υπερβολικό από την μία και από την άλλη θα ανέβαζε το κόστος μόνο από την παραπάνω προσθήκη, που βάση αγοραστικής δύναμης το βλέπω χλωμό. Πιστεύω πως τα 16 ξεχωριστά Multi effects, ως έχουν, για τα midi parts είναι ότι πρέπει. Τα 24 audio tracks, είναι μεν και αυτά πολύτιμα αλλά όχι ο βασικός κορμός του μηχανήματος.

 

Βέβαια, αν θες το ξεπερνάς αυτό το "πρόβλημα" με ένα πάρα πολύ απλό "trick", όπως κάναμε τότε, πολύ παλιά με τα αναλογικά πολυκάναλα στα studio, τον καιρό που είχαμε μόνο ένα 480-L.

Έχεις 24 audio tracks, μπορείς άνετα να γράψεις όπως παλιά το εφφέ που θες για το audio σε διαφορετικό audio track. Οπότε έχεις σε ένα track το dry και σε άλλο track το εφφέ.

Στην μίξη, τα midi κανάλια χρησιμοποιούν κανονικά τα MFX.

Τα audio δεν χρησιμοποιούν τα εσωτερικά MFX διότι πολύ απλά τα εφφέ είναι γραμμένα.

Το ίδιο σχεδόν που θα έκανες εάν το μηχάνημα είχε μικρή midi πολυφωνία ή μικρό multitimbrality αλλά αρκετά audio κανάλια.

 

...Δεν φτάνει ΜΟΝΟ το hardware...

Σαφώς...

 

By the way τι κάρτα ήχου χρησιμοποιείς;

Και με μεταχειρισμένη κάρτα των δέκα ευρώ μπορώ να ακούσω σοβαρά πράγματα.

 

Την σοβαρή κάρτα θα την χρειαστώ όταν φτάσω εγώ ο ίδιος πάνω από κάποιο επίπεδο. Όταν αρχίσω να ακούω σωστά. Όταν διαβάσω - μελετήσω και καταλάβω κάποια πράγματα.

Όταν αρχίσω να ακούω και να καταλαβαίνω ουσιαστικές διαφορές.

Όσο όμως νομίζω πως το όργανο ή ο ήχος ή η κάρτα θα με κάνουν "μουσικό" ή θα ακουστώ καλύτερα, τότε ξεγελάω τον εαυτό μου, τους τριγύρω μου και παραμένω εκεί που είμαι. Οι μουσικοί που γνωρίζουν - κατέχουν τόσο από τεχνολογία, από ήχο όσο και από μουσική καταλαβαίνουν πόσο άσχετος είμαι.

 

@ neeq

Απλά συζήτηση γίνεται. Θα ακουστεί κάπως αλλά... συνήθως κανείς δεν τερματίζει το κοντέρ μίας Ferrari διότι πολύ απλά θα πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά πολλά πράγματα, όπως π.χ. καλή οδήγηση, να επιλέξει κατάλληλους δρόμους κλπ κλπ.

Και κάτι ακόμα, το ότι συζητάει κάποιος για Ferrari, δεν σημαίνει ότι έχει οδηγήσει, μπορεί να μην έχει μπει καν μέσα.

 

Neeq, πολλες φορες φτιαχνεις πολυπλοκους ηχους με πολλα elements απλα για...Just For Fun. ... Συνήθως δεν φτιαχνεις ηχους με 8 elements, δεν σου χρειαζονται, εκτος κι αν θες να φτιαχνεις συνεχως μεγαλα και πολυπλοκα ηχητικα τοπια για ambient ή να φτιαχνεις περιεργα εφφε.

+1

 

Τα συγχρονα synths σου παρεχουν πληθος ηχων οι οποιοι σε καλυπτουν σχεδον στα παντα, και αντε στο τελος να πειραξεις απλα μερικους απο αυτους για να τους φερεις πιο κοντα σε κατι που θες. Η αναγκη για "νεο ηχο" δεν ειναι τοσο εντονη λογω της απιστευτης πληθωρας εξαιρετικων "εργοστασιακων" ηχων που σου παρεχονται με το ανοιγμα του synth.

+10

 

Παλιοτερα αυτο δεν ηταν δεδομενο, αγοραζες ενα synth και οι εργοστασιακοι ηχοι του ηταν για γελια, και μονο μετα απο αρκετο προγραμματισμο και πολυ χασιμο χρονου εφτανες σε ενα επιθυμητο αποτελεσμα.

Μήπως ξεχνάς κάτι ?

Tότε, οι διαθέσιμες θέσεις για εργοστασιακούς ήχους ήταν ελάχιστες. Από 32-64. Έπρεπε να αγοράσεις κάρτες με εργοστασιακούς ήχους των 64 ήχων (only patches) η κάθε μία κάρτα. Αν το workstation ήταν sampler (βλέπε π.χ. S-50), αγόραζες δισκέτες με περίπου 8 ήχους (patches & samples) σε μία δισκέτα.

Σήμερα ένα """""αντίστοιχο""""" workstation με το καλημέρα σας, έχει παραπάνω καμιά χιλιάδα - μπορεί και δύο χιλιάδες preset patches, έναν σκασμό samples, άλλο τόσο συμβατότητες, επεκτασιμότητα, συνδεσιμότητα με τον γύρο κόσμο και πάρα πολλά άλλα.

 

Υ.Γ.

Τω καιρώ εκείνω, γράφαμε στα studio ολόκληρο δίσκο με ένα S-50 και με ένα synth D-50/DX-7/M1. Όταν βγήκαν τα D-110 είπαμε θα γλυτώσουμε από τα πολλά takes όπως κι έγινε, ή μήπως τα ξεχάσαμε ?

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μανώλη, σαφέστατα και μπορείς να κάνεις πολλά τρικ, αλλά απ' ό,τι φαίνεται η Roland έβαλε τη δυνατότητα ηχογράφησης audio σαν ένα έξτρα, το οποίο δε θα το "τερματίσουν" πολλοί χρήστες. Κακά τα ψέμματα, αν θες να κάνεις σοβαρή ηχογράφηση και επεξεργασία, μπορείς κάλλιστα να χρησιμοποιήσεις μεν τις AD εισόδους του FG οι οποίες είναι πραγματικά πολύ ποιοτικές, και να κάνεις την όποια επεξεργασία σε υπολογιστή. Καλώς ή κακώς, ολοκληρωμένη παραγωγή δεν κάνεις χωρίς υπολογιστή, όσο και να θέλουν να μας παραμυθιάζουν οι εταιρίες για το πόσο ολοκληρωμένα είναι τα synth wortkstations.

 

Το concept του synth workstation κατ' εμέ δε θα χαθεί ποτέ, γιατί είναι το πιο εύκολο και βολικό μέσο για να καταγράψεις πολύ γρήγορα μια μουσική ιδέα, χωρίς να χρονοτριβείς με DAWs, σκληρούς δίσκους, κάρτες ήχου, bootαρίσματα υπολογιστή, σεταρίσματα VSTs κλπ.

Η συνέχιση της αρχικής ιδέας σαφώς και θα μπορεί να συνεχιστεί και να εμπλουτιστεί στο κατάλληλο για τον καθένα υπολογιστικό περιβάλλον. Στη μουσική παραγωγή παίζουν ρόλο τα εργαλεία και τα specs. Στη μουσική σύνθεση παίζουν (ευτυχώς ακόμα) ρόλο η φαντασία και το ταλέντο. Και στην καταγραφή τους παίζει ρόλο η ευκολία, πράγμα που σου το δίνει απλόχερα ένα workstation, όσο απλό ή "τούμπανο" κι αν είναι. Όσο πιο καλά εξοπλισμένο είναι (π.χ. Kronos), τόσο λιγότερη "παρέμβαση" από τον υπολογιστή χρειαζεσαι για να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

@ cyclops

Σέβομαι τον τρόπο με τον οποίο θες να λειτουργείς - δημιουργείς και κατ'επέκταση την άποψή σου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Τρελό off topic,αλλά διαβάζοντας αυτό το thread δε μπορώ να μην το γράψω.

 

Αν και κιθαρίστας σας ζηλεύω αφάνταστα εσάς τους πληκτράδες.Έχετε τη δυνατότητα με τα μηχανήματά σας να ανακαλύψετε άπειρους μουσικούς δρόμους,να γίνεστε πάρα πολύ δημιουργικοί,να μην παιδεύεστε όσο εμείς και να έχετε άμεση επαφή με μια υπέροχη πλευρά της μουσικές τεχνολογίας,όπως το στήσιμο και η αναπαραγωγή ήχου μέσω των synths σας!

 

Συνεχίστε την κουβέντα,έχω μάθει άπειρα πράγματα! :)

More is more. Yngwie Malmsteen

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@ neeq

Απλά συζήτηση γίνεται. Θα ακουστεί κάπως αλλά... συνήθως κανείς δεν τερματίζει το κοντέρ μίας Ferrari διότι πολύ απλά θα πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά πολλά πράγματα, όπως π.χ. καλή οδήγηση, να επιλέξει κατάλληλους δρόμους κλπ κλπ.

Και κάτι ακόμα, το ότι συζητάει κάποιος για Ferrari, δεν σημαίνει ότι έχει οδηγήσει, μπορεί να μην έχει μπει καν μέσα.

 

Γιατι, εγω τι κάνω, δερνω κόσμο, δεν κάνω συζήτηση? ;D

 

Και γι'αυτο δεν αγοράζουμε Φεράρι βρε Μανώλη ;D Αντιθετα η πρώτη σκεψη ενος αρχάριου στον κοσμο των πλήκτρων, είναι πως θα παρει ενα οργανο με 100 απ'αυτον τον σιλέιτορ.

 

Ασχετο, αλλα καμιά φορά θυμάμαι τον Χαράλαμπο, που στη συντομη παρουσία του εδω μέσα, είχε πει σε ενα παιδι που εψαχνε ενα οργανο για να ξεκινήσει, να παρει ενα ελαφρυ μηχανημα, γιατι αμα κανει περιοδειες, θα χρεωνεται το βαρος στο αεροπλάνο ::)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου