Προς το περιεχόμενο

Ακόρντα 2-5-1 & Κύκλος των 5ων


STEFANOS604

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Και εγώ με τη σειρά μου, ως ερασιτεχνόπουλο  στη μουσικη μεν με αρκετή όμως θα έλεγα  εμπειρία δε, με την βοήθεια της επαγγελματικής διδακτικής μου εμπειρίας σε άλλο βεβαια αντικείμενο (τι σημασία έχει?) κατασκεύασα σε ολίγα λεπτά τον

 

"Κοσντιάριο Κλιμακικό Κύκλο" ή "Κοσντιάριο" για να μείνει καλύτερα στους μελλοντικούς χρήστες.

 

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως οδηγός η φωτο ωστε να τον κατασκευασετε με χαρτόνια , πινέζες, μαρκαδόρους και λιγη χαρτοκοπτικη για να σας βοηθάει καλύτερα, να γυρίζει το κεντρικο βέλος και τα περιφεριακά δακτυλίδια να τα σαλιώνετε για να καθονται στις θεσεις

Με ευχαριστείτε μετα.

 

nsvv.jpg

 

Στον κύκλο βλεπετε τις νοτες και ενα βελος που γραφει Τ.Ε.Τ.Υ.Δ.Ε.

 

Οπου Τ.Ε.Τ.Υ.Δ.Ε οπως ίσως καταλαβετε βαζουμε αντιστοιχους φθόγγους ή αλλίως βαθμίδες

 

Τονική

Επιτονική

Τρίτη ή Μέση

Υποδεσπόζουσα

Δεσπόζουσα

Επιδεσπόζουσα

Προσαγωγέα

 

Με αυτες τις βαθμίδες μπορουμε να φτιαξουμε τις οχθαφθογγες κλιμακες της αρεσκειας μας, βαζοντας αντιστοιχα για την κλιμακα μας στην σειρα τον ανάλογο φθόγγο.

 

Μετακινωντας το βελος και προσθέτοντας αναλογα με το διαστημα που το μετακινουμε τον αντιστοιχο αριθμό, ξεκινωντας απο την πρωτη νοτα του καθε κιτρινου κυκλου μετακινουμε αντιστοιχα στο μυαλό μας τις νοτες  της καθε βαθμίδας και ετσι καλύπτουμε ολους τους τόνους που μπορεί να παιχτει η κλιμακά μας (χρωματικα , τονικα, οπως γουστάρουμε)

 

Η δευτερη χρησιμοτητα ειναι στους πορτοκαλι κυκλους, που μπορουν να μας βοηθήσουν να παίζουμε τις λεγόμενες "φασολάδες" , δηλαδη κομμάτια που εχουν αλλαγή συγκεκριμένων τόνων που συνηθίζονται σε απλά και γνωστά τραγουδάκια και δεν εχουν και πολυπλοκη αρμονία.

Αντιστοιχα τους μετακινουμε για να κανουμε τις φασολάδες στους τόνους που θέλουμε

για την αρμονια θα πρεπει να το συνδυάσετε με τον κύκλο των πεμπτών.

  Για να μην τα μπλεκουμε έτσι?

 

Δεν ξερω αν εχει λάθη, αν εχει διορθώστε με, εγω τον εφτιαξα για να δουν και να μαθουν και άλλοι, γιατι εχω πιει κανα δυο μπυρίτσες και οταν τον εφτιαχνα μου φανηκε σωστός, οπως και σωστα μου φαινονται οπως τα γραφω.

 

Ετσι δεν εχουμε αναγκη καθηγητές και ωδεία, να αναλωνόμαστε σε εργατοώρες σπουδών, θεωρητικών μαθημάτων αλλα και πρακτικης εξάσκησης υπο την επίβλεψη και την καθοδήγηση ειδικού, πιστοποιημένου και ανάλογα εξειδικευμένου επαγγελματία.

 

ειναι απλά πραματα ρε παιδια.

Μπείτε στο ιντερνετ και οποιον οδηγό δείτε ακολουθήστε τον, ειναι όλοι αξιόπιστοι , δεν τρεχει τιποτα.

τι ειναι η μουσική? Σιγά . νομιζετε οτι ειναι κατι δύσκολο. Ο καθένας μπορεί να παίξει chopin και ραχμανινωφ απο μόνος του. Ειδατε οτι σε μια σελιδα μπορουν να καλυφθουν όλα.

Πεταμένα λεφτά.

 

Καντε αυτα που λέω και θα παιζετε τα πάντα για πλάκα.

 

 

 

 

 

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 237
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

@cos_dr : δε μας τα λες καλά...αλλιώς τα έχει γραμμένα η Αντονέλλα, φίλος..

 

ειναι απλά πραματα ρε παιδια.

Μπείτε στο ιντερνετ και οποιον οδηγό δείτε ακολουθήστε τον, ειναι όλοι αξιόπιστοι , δεν τρεχει τιποτα.

τι ειναι η μουσική? Σιγά . νομιζετε οτι ειναι κατι δύσκολο. Ο καθένας μπορεί να παίξει chopin και ραχμανινωφ απο μόνος του. Ειδατε οτι σε μια σελιδα μπορουν να καλυφθουν όλα.

Πεταμένα λεφτά.

 

Καντε αυτα που λέω και θα παιζετε τα πάντα για πλάκα.

 

μεγάλη αλήθεια!!! εχτός από Άνθρωπος με τη Μοναδική Λάμψη είσαι και μέγιστος διδάσκαλος!!

 

Υποκλίνομαι!!

 

8) :) 8) :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@cos_dr : δε μας τα λες καλά...αλλιώς τα έχει γραμμένα η Αντονέλλα, φίλος..

 

μεγάλη αλήθεια!!! εχτός από Άνθρωπος με τη Μοναδική Λάμψη είσαι και μέγιστος διδάσκαλος!!

 

Υποκλίνομαι!!

 

8) :) 8) :)

 

εγω το έπιασα το νόημα φίλος!!! λολ

Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο χαχαχα

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

.... ξαναμάλιστα ...

Έχει λοιπόν η 5η βαθμίδα της Μινόρε Μελωδικής Κατιούσας (Φυσική Μινόρε) αλλοιωμένη 5η έτσι ώστε να έχουμε πχ Α7Alt ;

(πιο αναλυτικά : πχ ξεκινώντας από τη Ρε Μελωδική Κατιούσα (Φυσική),  η 5η της είναι η Λα (Α) ... η 5η βαθμίδα της Λα είναι η Μι !!! η οποία ΔΕΝ είναι Αλλοιωμένη -δεν είναι ούτε δίεση ούτε ύφεση)

 

Και για να τελειώνουμε αυτό το πανηγύρι (κι επειδή έχω σοβαρότερα πράγματα να κάνω), η 5η βαθμίδα της Μινόρε Φυσικής είναι ΜΙΝΟΡΕ !!! (μικρής εβδόμης αν θέλεις) και ΟΧΙ Αltered !!!

 

Ρε συ Στέφανε, μέχρι στιγμής σου έχω βρει 2 εξώφθαλμα σοβαρά λάθη χωρίς να υπολογίσω σφάλματα λογικής, ασαφειών ή ανακριβειών ...  :-\   Επίσης, έχω χάσει πια το μέτρημα σε πόσες άλλες αναρτήσεις σου σε έχω διορθώσει ...  ::)

 

Απλά δεν έχεις ιδέα από σχηματισμό συγχορδιών σε μια κλίμακα ... Στο έχω ξαναγράψει πολλές φορές ότι απλά αντιγράφεις από αλλού κομμάτια και αποσπάσματα για τα οποία απλά ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΙΔΕΑ ...  >:(

 

Και το χειρότερο στην περίπτωσή σου είναι ότι δεν παραδέχεσαι τα λάθη σου, και φυσικά δεν προσπαθεις να τα διορθώσεις, πράγμα που επίσης στο έχω επισημάνει πολλές φορές ...

 

Βέβαια, το καλό στην Ιστορία είναι ότι έτσι, αστεία-αστεία, γέμισες ένα θέμα με 12 σελίδες !!!  ;D

 

/Πέτροc  8)

 

Όταν η δεσπόζουσα δίνει αρμονική ένταση/κορύφωση, τότε ενδείκνυται να αλλοιώσουμε την 5η ή/και την 9η της, προκειμένου να ενισχύσουμε την ένταση. Η 5η από καθαρή μπορεί να γίνει είτε ελαττωμένη είτε αυξημένη, ενώ παράλληλα η 9η από μεγάλη μπορεί να ελαττωθεί σε μικρή είτε να γίνει αυξημένη. Οι δεσπόζουσες με αλλοιωμένες 5ες και 9ες λέγονται altered και συμβολίζονται στην παρτιτούρα εν συντομία V7alt. Άρα, C7alt = C7b5 = C7#5 = C7b9 = C7#9 = C7b5b9 = C7b5#9 = C7#5b9 = C7#5#9... κ.ο.κ. Εάν η δεσπόζουσα δεν δίνει αρμονική ένταση/κορύφωση τότε δεν ενδείκνυται να αλλοιωθεί, προκειμένου να αποφύγουμε την περιττή αρμονική ένταση. (Λόγια του φίλου μου τζαζίστα πλήρως κατανοητά από τους πολλούς...)

 

Πιστεύεις όμως ότι ο απλός επισκέπτης θέλει τέτοιες αναλύσεις????????

 

Ξαναλέω Αρχικό μου ποστ και ποστ απάντησης #59 εκεί είναι η ουσία γι αυτόν που θέλει να μελετήσει τα ακόρντα αυτά με την κιθάρα του που θα στενοχωρήσω τον NIKOLAS αλλά που ΌΛΑ είναι τετράφωνα.

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Δύο πράγματα αν και είπα να μη ξαναπαντήσω...

 

1. Το ότι παπαγαλίζεις αυτά που λένε οι άλλοι, ότι ΔΕΝ έχεις καταλάβει αυτά που λένε (ή ΔΕ μπορείς να τα μεταδώσεις σωστά) είναι φανερό!

 

2. Δε στεναχωριέμαι καθόλου. Απλά για άλλη μια φορά αποφεύγεις με κάθε τρόπο να παραδεχτείς ότι έχεις λάθη και επιπλέον πετάς μία δικαιολογία μετά την άλλη.

 

Η θεωρία είναι θεωρία. Τη μία μιλάς για φυσαρμόνικα, την άλλη για κιθάρα, κοκ.

 

Λυπάμαι πραγματικά αυτόν που θα διαβάσει και θα βασιστεί στα λεγόμενά σου! :(

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δύο πράγματα αν και είπα να μη ξαναπαντήσω...

 

1. Το ότι παπαγαλίζεις αυτά που λένε οι άλλοι, ότι ΔΕΝ έχεις καταλάβει αυτά που λένε (ή ΔΕ μπορείς να τα μεταδώσεις σωστά) είναι φανερό!

 

2. Δε στεναχωριέμαι καθόλου. Απλά για άλλη μια φορά αποφεύγεις με κάθε τρόπο να παραδεχτείς ότι έχεις λάθη και επιπλέον πετάς μία δικαιολογία μετά την άλλη.

 

Η θεωρία είναι θεωρία. Τη μία μιλάς για φυσαρμόνικα, την άλλη για κιθάρα, κοκ.

 

Λυπάμαι πραγματικά αυτόν που θα διαβάσει και θα βασιστεί στα λεγόμενά σου! :(

 

 

Και τα της φυσαρμονικας μια απο τα ιδια ειναι . κακο πραγμα η ημιμαθεια και χειροτερο να προσπαθουμε να την μεταδοσουμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταλαβαινετε τι θα γινει αν αυτες οι σημειώσεις δουν το φως της δημοσιότητας?

Τρεμετε καθηγητές. λολ

 

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πιστεύεις όμως ότι ο απλός επισκέπτης θέλει τέτοιες αναλύσεις????????

 

Ε ναι, το θεμα είναι να διαβασουμε το πινακακι και να παίξουμε τζαζ. Αν είναι να μαθουμε και τις λειτουργίες των συγχορδιών στο τονικό σύστημα, σε λίγο θα μας ζητήσουν να φτιάξουμε και κανα πυραυλο για το φεγγαρι.

 

Απλά πραγματα. Σκεφτεσαι τον κυκλο των 5ων αναποδα, οι νοτες που προκύπτουν είναι "θεμελιοι τονικοτητων" (οτι να'ναι ::) ), και έπαιξες τζαζ.

 

Ουτε αναλύσεις ούτε τίποτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο συγκεκριμένο θέμα αναφέρθηκα για ακόρντα στην κιθάρα και ότι στη φυσαρμόνικα δεν έχεις τη δυνατότητα για τέτοια. Δείτε το στο αρχικό ποστ στο οποίο επίσης αναφέρω:

 

Εγώ τελικά τα παράτησα με την τζαζ γιατί:

δεν είχα από μικρός ακούσματα ,

•  μου φάνηκε πολύ δύσκολη σε τέτοια ηλικία, η εκμάθηση τόσων νέων ακόρντων που απαιτεί η τζαζ

•  δεν είχα την ευκολία να παίζω το μικρό καλό ρεπερτόριο τζαζ που γνωρίζω  ταυτόχρονα με την κιθάρα + φυσαρμόνικα διότι κανένα απ’ αυτά τα τραγούδια δεν είναι σε απλή διατονική κλίμακα ,

•  παίζω τζαζ με τη χρωματική μου φυσαρμόνικα που όμως ‘’δεν’’ υπάρχει δυνατότητα να παίξεις ταυτόχρονα Χρωματική Φυσαρμόνικα + Κιθάρα.

Έτσι απλά τα παράτησα. Απλά έχω συγκρατήσει σαν εγκυκλοπαιδικές γνώσεις τα αναφερόμενα στην εισαγωγή και δεν θα μπορούσα εγώ να δώσω περαιτέρω ανάλυση, μακάρι να εμπλουτίσουν το post οι γνώστες του θέματος με περισσότερες λεπτομέρειες.

Όμως οι παραπάνω σημειώσεις , σύμφωνα και με το φίλο μου τζαζίστα, πιστεύω ότι θα βοηθήσουν , στην αρχή, όσους νέους ασχοληθούν με την  jazz.

 

Επειδή προσπαθείτε κάθε λέξη να την κάνετε ανατολικό ζήτημα και να βρείτε ευκαιρία για εκτόνωση θα σας πω ότι κάνετε κακό στον εαυτό σας , δεν σας εμπιστεύονται όλοι οι επισκέπτες με τέτοια τρολΛαρίσματα και ‘’διαλόγους’’ γι αυτό και η επισκεψιμότητα στο blog μου αν και κλείνει χρόνο τον Απρίλιο έχει μέχρι στιγμής φτάσει στον αριθμό  42.0000 εκ των οποίων μερικές χιλιάδες είναι από το Noiz.

 

Epsilonpiiotasigmakappaepsilonpsiiotamu3CC0tauetataualpha2_zpsf2baa3de.jpg

 

Παρακάλεσα τον φίλο μου τζαζίστα όταν θα έχει χρόνο να γραφτεί στο Noiz και να σας απαντήσει ανά ποστ ή να μπείτε σ’ όσους έδωσα τη διεύθυνση του με ΠΜ.

Επιμένω το αρχικό ποστ και η απάντση # 59

 

Είπα να μη ξαναγράψω αλλά τώρα το αποφάσισα .

 

ΤΕΛΟΣ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΕΙΜΑΙ πλεον ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΓΙΑ ΤΟ NOIZ

 

ευχαριστώ τη διεύθυνση για τη μέχρι τώρα φιλοξενία και λυπάμαι για το επίπεδο ΄΄διαλόγου΄΄ αλλά δεν ήταν δική μου επιλογή

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου