Προς το περιεχόμενο

Στάθμες ηχογράφησης. Κάποια βοήθεια?


dimsonic

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Administrator

μισό...

θα έχεις ένα ζευγάρι vu για κάθε τρακ?

ή στο out?

 

Οποτε το χρειάζομαι για έλεγχο. Δεν χρειάζεται να είναι μόνιμο.

Αλλά ιδιαίτερα στην μείξη, μόνιμα στα groups και το master bus.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 60
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Οποτε το χρειάζομαι για έλεγχο. Δεν χρειάζεται να είναι μόνιμο.

Αλλά ιδιαίτερα στην μείξη, μόνιμα στα groups και το master bus.

 

έτσι φαντάστηκα...

οκ

θα δοκιμάσω ένα από τα τσαμπέ του φούζιου...

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και εγώ δεν βλέπω γιατί να το παίξουμε ρετρο.

Η δουλειά γίνεται με το Peak αρκεί κάποιος να εξηγήσει πως μετράμε εκεί, που το κατάλαβα επι τέλους.

 

 

 

Η δουλειά θέλει και το RMS το peak δεν αρκεί

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

με βάλατε και τα φόρτωσα τα vu τώρα για βοηθάτε.

 

Λοιπόν έχω φτιάξει όλα τα τρακς μου στο Input gain, δηλαδή έβλεπα που είχαν κορυφές και μια και σετάρισα το 0 στο -18, έφερα όλα τα όργανα να έχουν τις κορυφές τους στο 0 (-18).

Τώρα στο master το όλο σύνολο μου φέρνει γύρω στα -3.5

 

Όμως η όλη εικόνα που αποκομίζω είναι τα όργανα να κυμαίνονται σε μια μέση στάθμη και όπως είναι αναμενόμενο οι κορυφές στο -3.5

 

Αυτό που είχα συνηθίσει χρόνια να ηχογραφώ πχ (σε μαγνητόφωνα κλπ) στο 0 και μετά που και πού στα κόκκινα εδώ δεν έρχεται.

(δεν το συζητάμε όπως έχω βολέψει όλες τις στάθμες και τα γκρουπ τώρα το άκουσμα είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και ακόμα δεν έχω βάλει κομπρέσορες κλπ.

Είναι σωστά όπως είναι τώρα?

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Θα μπορουσε να πει κανεις πως οταν ηχογραφεις ενα οργανο μια φυσιολογικη σταθμη θα ηταν απο -7db εως -3db.

 

Τωρα αυτο που λες για σταθμες στα καναλια πανω στο μιξ δεν υπαρχει συνταγη... Οταν καποιος ξεκιναει μια μιξη πρεπει να εχει στο μυαλο του το πως φανταζεται το τραγουδι του,δεν υπαρχει σωστο και λαθος.

 

Αυτο επισης που πρεπει να εχει καποιος στο μυαλο του ειναι πως δεν ειναι δυνατον να ειναι ολα μπροστα και δυνατα διοτι ετσι δεν υπαρχει μιξ.

 

Ετσι λοιπον εσυ εισαι αυτος που θα πρεπει να πει τι θα ειναι μπροστα τι θα ειναι πιο πισω τι θα ειναι λιγο ακομα πιο πισω και παει  λεγοντας....

 

Φαντασου οπως ειναι μια ορχηστρα στο μεγαρο,ολοι οι μουσικη δεν ειναι μπροστα,ετσι ειναι και στο μιξ.

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καποιες (δικες μου προφανως  :P ) σημειωσεις:

 

1. Στο project setup του Cubase, φανταζομαι οτι ηχογραφεις σε 32bit float. Αυτο βοηθαει αρκετα.

 

2. Αν τα drums ειναι απο VSTinstrumens (aka XLN drums κτλ), τοτε ρυθμισε εκει τα ντραμς να μην κλιπαρουν (μποτα κτλ). ενα -6 peak ειναι καλο

 

3. Μετα, μιας και η μποτα και το μπασσο, ειναι τα πιο ενεργοβορα οργανα στις σταθμες, και μπορουν να σου ξεφυγουν, αν σεταρεις καλα αυτα τα 2, τοτε εχεις κανει τη μιση δουλεια ηδη.

Δηλ, σεταρω τα peaks των κομματων με τις εντασεις μποτα/μπασσο. Μετα, παλι ηχογραφηση με peaks να μην φτανουν κοντα στα 0 (το -6 για εμενα, ειναι το καταλληλο).

 

4. Οσων αφορα στο μιξ, η μιξη μου στηριζεται σε 3 οργανα κυριως  8)

- Ντραμς

- Μπασσο

- Φωνη.

 

Αν καταφερεις και φτιαξεις μιξη οπου ειναι ισορροπημενα μπασσο/ ντραμς, και η φωνη καθησει καλα επανω τους, δηλ να βγαινει καλα μπροστα, τοτε οσα υπολοιπα οργανα και να βαλεις (τι 30, τι 40, τι 50  ;D ) θα καθησουν καλα στο μιξ.

 

Παλια, ειχα την κακη συνηθεια, να επεξεργαζομαι την φωνη μετα τα ντραμς/ μπασσο, κιθαρες, οργανα, πληκτρα κτλ, θεωρωντας οτι θα βρει χωρο να στηθει

 

Ομως, τελικα στο στησιμο, ηταν "ο ηχος της φωνης, απεναντι στους υπολοίπους" 8)

 

 

 

Οποτε, 3 οργανα (που ειναι και τα πιο σημαντικα) επεξεργαζομαι πρωτα, και μετα ολα τα αλλα ρυθμιζονται πανω σε αυτα

 

1. Ντραμς

2. Μπασσο

3. Φωνη

 

 

 

 

 

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επανέρχομαι με μερικές σκέψεις παρατηρήσεις απορίες επεξηγήσεις

 

1. ο καημός μου είναι να πετύχω μια μίξη που να ακούγονται σωστά όλοι (έχω μια τάση να υπερφορτώνω σε όργανα τα κομμάτια). Ξέρω ότι εκεί έξω γίνεται. Εγώ δεν το κάνω.  ;D

2. Η απορία ήταν με τα vu. Εκεί υπήρχε μια παρεξήγηση. Θεωρούσα ότι παλιά με vu έγραφα από 0 έως +3 κορυφές. Ετσι έκανα και εδώ σε πολλά βασικά όργανα.  Όμως ακούγονταν όλα υπερβολικά, χωρίς να παραμορφώνουν, αλλά κουραστικά.  Τώρα κατεβάζοντας τις μέσες στάθμες στα -18 όμως διαπιστώνω ότι σε κάθε όργανο σκέτο τα vu ίσα ίσα που κουνιούνται, ενώ στα γκρουπ αλλά και στο μαστερ ούτε κάν φτάνουν το -3. Δεν θα έπρεπε να είναι αντίστοιχα στο 0 έως +3?

3. Τον πρώτο καιρό όλες οι ηχογραφήσεις μου ήταν άψυχες. Μετά έμαθα για κομπρέσορες μαξιμάιζερς και τα ρέστα αλλά μάλλον όχι σωστά και κατέληξα όλα να ακούγονται δυνατά. Ακόμα δεν έχω χωνέψει σε ποιό στάδιο θα πρέπει ένα όργανα να κομπρεσσαριστεί.  Ωστε να πάρει αυτό το λίγο που θέλει να βγεί πάνω, αλλά όχι μετά να πρέπει να γίνει το ίδιο για όλα τα άλλα.

4. τα τύμπανα είναι vst (ez drummer) και δεν τα πειράζω ποτέ από στάθμες. Θεωρώ ότι είναι σωστά. Δεν γράφω νότα νότα. Παίρνω και κόβω ράβω λούπες. Σπάνια βάζω λίγες νότες. Αν αλλάξω κάτι είναι κούρδισμα ταμπούρου, τύπο και διάσταση τύμπανου, ή όλο το σετ. Αλλά το αφήνω στο ζύγισμα του κατασκευαστή. Δεν νομίζω να κάνω λάθος.

5. Φωνή έχω σε ένα μόνο, θα την βάλω τελευταία, για την ώρα έχω την αγριοφωνάρα μου και θα αντικατασταθεί με πιό σωστή. Πως θα το κάνω...θα δώ.

6. Ενα που μου λείπει και δεν έχω μάθει σωστά ακόμα είναι να βάλω κιθάρες με όγκο (ακραίο παράδειγμα enter sandman - ακραίο είπαμε) και να ταιριάξω σωστά τον ήχο του μπάσου που είναι άταστο και καρφί και βγαίνει συνήθως θολο....

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επανέρχομαι με μερικές σκέψεις παρατηρήσεις απορίες επεξηγήσεις

 

1. ο καημός μου είναι να πετύχω μια μίξη που να ακούγονται σωστά όλοι (έχω μια τάση να υπερφορτώνω σε όργανα τα κομμάτια). Ξέρω ότι εκεί έξω γίνεται. Εγώ δεν το κάνω.  ;D

 

Αυτο ακριβως ειναι και το ζητουμενο.  :-\

 

Σκεψου λιγο κατι:

Αν σε ενα δωματιο (με θεωρητικα καλη ακουστικη), στηθουν 5, 10 διαφορετικα (ακουστικα για το παραδειγμα μας) οργανα, πχ, ντραμς, ακουστικη κιθαρα, μπασσο, βιολι, βιολα, μαντολινο, φλαουτο κτλ, κτλ, και καθισεις ακριβως μπροστα τους και αραδιασμενα ολα αυτα, θα παρατηρησεις, οτι θα ξεχωριζεις στη μιξη εκει, καθαρα τα οργανα, στο φυσικο τους ηχητικο ευρος. Πχ, δεν θα μπερδευες, το βιολι, με την βιολα, ή το μπασσο με την μποτα των ντραμς.

Αυτο γιατι γινεται;

Γιατι καθε οργανο εχει την δικη του χροια, και κυριως στις αρμονικες συχνοτητες. Ειναι το λεγομενο Timbre.

 

Τωρα, οταν ερχομαστε να ηχογραφησουμε, τι κανουμε; Προσπαθουμε, να περασουμε στον συστημα μας (pc DAW κτλ) τον φυσικο ηχο των οργανων. Εδω ειναι και το κλειδι της ευκολης μιξης.

Θεωρητικα, να μπορουσαμε να ακουσουμε απο τα ηχεια μας το υλικο των παραπανω οργανων, και με κλειστα ματια να ειναι σαν να ειμαστε μπροστα τους, τοτε η μιξη θα ειχε περισσοτερο ρολο αισθητικης του ηχοληπτη, και αναδειξης σημειων που θα ηθελε να δειξει. Ομως, περασε μεσα οργανα ακροβως οπως ακουγονται στο χωρο. (εκτος και αν με αλλες τεχνικες, μικροφωνα κτλ, θελει να περασει ενα διαφορετικο ηχο, εσκεμμενα)

 

Εδω ερχεται νομιζω σε αντιθεση η αποψη που κυριαρχει σε πολλους (και υπαρχει τρελλο τρολαρισμα στα μεσα, που λεει "We will fix it in the mix ;D "...

 

Οι fundamentals συχνοτητες που καθοριζουν τα οργανα, ειναι στα "μεσαια" να το πω απλά. Εκει θελει πολλή δουλεια η μιξη. Αν οι συχνοτητες πχ της βιολας, πεσουν πανω στου βιολιου, ή θα πνιγει το βιολι, ή θα ακουστει σαν βιολι :)

 

Για αυτο δεν χωρανε τις περισσοτερες φορες τα οργανα στη μιξη. Γιατι καταλαμβανουν αλλου οργανου συχνοτητες. Και ενω, οταν κανεις σολο το οργανο σου ακουγεται τελεια, οταν μπουν ολα μαζι, μπορει να πνιγονται καποια (ΑΑΑ μην ξεχασω και τα προβλήματα λογω Φασης)

 

tumblr_mbr12t2fMv1rscynzo1_1280.jpg

 

 

 

YΓ( τελευταια, εφαρμοζω μια αλλη προσεγγιση στις μιξεις μου που λεει, οτι γραφεις πχ 200 οργανα  ;D και αρχιζεις και αφαιρεις, μεχρι που δεν γινεται να αφαιρεσεις αλλα  8) )

Τοτε εχεις την καλυτερη ενορχηστρωση, και Ισως ??? και την πιο ευκολη/ καλυτερη μιξη μετα  8)

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

tumblr_mbr12t2fMv1rscynzo1_1280.jpg

 

YΓ( τελευταια, εφαρμοζω μια αλλη προσεγγιση στις μιξεις μου που λεει, οτι γραφεις πχ 200 οργανα  ;D και αρχιζεις και αφαιρεις, μεχρι που δεν γινεται να αφαιρεσεις αλλα  8) )

Τοτε εχεις την καλυτερη ενορχηστρωση, και Ισως ??? και την πιο ευκολη/ καλυτερη μιξη μετα  8)

 

yeap!!! :angel:

η "σωστή" ενορχήστρωση σε συνδυασμό με μια καλή εκτέλεση σε δυναμικές και έκφραση χρησιμοποιώντας καλά όργανα ηχογραφημένα σε καλής ποιότητας ηλεκτρονικά μέσα , είναι το 99% μιας "σωστής" μίξης... τόσο απλά...

 

όλα τα άλλα στην διαδικασία, είναι προσπάθεια να διορθωθούν ανεπαρκείς προσεγγίσεις των παραπάνω προαπαιτούμενων...

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χωρίς να περιαυτολογησω (που μάλλον περιαυτολογω :-X) ακόμα έχω στο μυαλό μου την πρώτη παράγραφο από το πρώτο βιβλίο που άνοιξα για ηχοληψία, το 2004 όταν το μικρόβιο για την ηχοληψια, κατάλαβα ότι με είχε αρρωστήσει για τα καλά:

 

Ανδρέας Παπαχριστου-Περι μουσικής και ηχοληψιας

 

"...Η πιστή καταγραφή και αναπαραγωγή ενός ηχητικού συμβάντος αποτελεί μια ευγενή πρόθεση, παραμένει ωστόσο ακατόρθωτο εγχείρημα. Όλα είναι εναντίον μας, από τις ανόμοιες ακουστικές συνθήκες στους χώρους εγγραφής, μίξης και ακρόασης, μέχρι τις δεδομένες τεχνικές ατέλειες των μηχανημάτων"

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου