Προς το περιεχόμενο

Καρφί σε ενισχυτή με ενα κανάλι πως γίνεται?


BILLYSSS

Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 ώρες πριν, Alter είπε

  Γενικα αν θελεις να ελεγχεις τον ηχο μονο με το volume της κιθαρας, μην περιμενεις και να πας απο ολοκαθαρο ηχο σε εντελως distortion. Πιο πολυ θα ειναι απο σχετικα καθαρο σε drive τυπου Slash, Angus young κτλ., η απο καθαρο σε λιγο breakup.  Και προυποθετει πολυ καλη τεχνικη στις δυναμικες στο χερι της πενας, και ενισχυτη αντιστοιχης φιλοσοφιας που να ακουει καλα τις δυναμικες (φουλ λαμπα, vintage drive -οχι metal επιπεδο δηλαδη, αντε μεχρι κανα Plexi-, class A, no master volume, γενικα οχι πολλα πολλα στο κυκλωμα, κτλ).  Επισης τα βατ να εχουν σχεση με τις εντασεις που παιζεις ωστε να μπορεις να εκμεταλλευτεις το sweet spot του ενισχυτη. (Φυσικα οι περισσοτεροι ενισχυτες καθαριζουν εως ενα σημειο αν κατεβασεις την κιθαρα, αλλα υπαρχει ολοκληρη σχολη μηχανηματων φτιαγμενα ειδικα για να "ακουνε" το χερι).

 

   Πχ ενας Alessandro που ειχα μεχρι προσφατα 40 βατ το εκανε παρα πολυ καλα αυτο. Επαιζα με την κιθαρα στο 6-7 ολοκαθαρα και αν την ανοιγα τερμα και επαιζα λιγο δυνατα ολοι νομιζαν οτι ειχα booster η overdrive 🙂

 

 Oι πιο πολλοι ομως που παιζουν ετσι παιζουν και ειδη μουσικης με λιγες διαφορες σε ηχους. Οταν λες  "πως το κανουν ολοι αυτοι εκει εξω"  ποιους εννοεις ας πουμε? Φερε κανα παραδειγμα σε βιντεο απο τους ηχους που θελεις να πετυχεις για να παρεις και πιο συγκεκριμενες γνωμες..

 

 

ευχαριστω και παλι για την βοηθεια σας

ALTER ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ να εξηγησω τι λεω  δεν μιλαω για ενα συγγεκριμενο καλιτεχνη που πανω κατω εχει το στυλ του και τον ηχο του  ,αυτος  εχει χαραγμενη την πορεια του και το ενα κομματι ειναι κοντα στον ηχο του επομενου με καποιες διαφορες .

Μιλαω για καποιον που παιζει με μια μπαντα live  σε μαγαζακια μπαρακια ξενοδοχεια καραβια κτλ  και παιζει την μια στιγμη BEATLES μετα παει σε SANTANA μετα παιζει LOUIS AMSTRONG  μετα BOBB MORLEY  ενδιαμεσα καποιο COUNTRY κομματακι  το γυρνανε σε CLAPTON  και σε περισσοτερο σκληρα  με gain    guns n roses κτλ κτλ

ισως το περιεγραψα και λιγο μαλακα καποιεσ στιγμεσ υπαρχουν απο  ΒΑΛΣ αλλα υπαρχουν και GARY MOORE

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, BILLYSSS είπε

θα ηθελα να ξερω πως το κανουν ολοι αυτοι εκει εξω

 

Με πετάλια.

 

Με volume ride αν δεν έχεις ακριβό vintage style ενισχυτή 3-4 βαττ το πολύ θα φας ξύλο σε οποιαδήποτε σκηνή & να παίξεις εκτός και αν παίξεις στο ΟΑΚΑ χωρίς μικρόφωνο 🙂

 

 

 

 

Επεξεργασμένο από Superfunk

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συζητάμε δηλαδή για το αν θα πάρεις στις αποσκευές σου ένα drive και ένα καλώδιο επιπλέον?
Aν σου είναι βάρος τα 400-500 γραμμάρια που ζυγίζει ένα πεταλάκι και ένα έξτρα βίσμα (που ουτως ή άλλως πιστεύω ότι θα πρέπει να έχεις, επαγγελματίας αφού), πάρε ένα μίνι πένταλ να γλυτώσεις, ξέρω γω... καμιά 200 γραμμάρια. 🙄
Το "δεν θέλω να μπλέξω με πετάλια" όταν μιλαμε για ένα απλό εργαλείο της δουλειάς σου με τρία κουμπιά, είναι σα να λέει ένας υδραυλικός ότι δεν θέλει να μπλέξει με κάβουρες και να τον περιμένεις να σου σφίξει τις βρύσες με τα χέρια. Πιθανόν να γίνεται, αλλά όχι όσο εύκολα και αποτελεσματικά θα γινόταν με τη βοήθεια μιας ανθρώπινης εφεύρεσης που προορίζεται γι' αυτήν ακριβώς τη δουλειά.
 

Επεξεργασμένο από Tamtam
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, BILLYSSS είπε

Μιλαω για καποιον που παιζει με μια μπαντα live  σε μαγαζακια μπαρακια ξενοδοχεια καραβια κτλ  και παιζει την μια στιγμη BEATLES μετα παει σε SANTANA μετα παιζει LOUIS AMSTRONG  μετα BOBB MORLEY  ενδιαμεσα καποιο COUNTRY κομματακι  το γυρνανε σε CLAPTON  και σε περισσοτερο σκληρα  με gain    guns n roses κτλ κτλ

ισως το περιεγραψα και λιγο μαλακα καποιεσ στιγμεσ υπαρχουν απο  ΒΑΛΣ αλλα υπαρχουν και GARY MOORE

 

ΑΥΤΟΣ και αν θελει πεταλια,και οχι μονο drive φυσικα,αλλα the whole gamut....

  • Like 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με ενα πεταλι, πχ boss sd1 ή soul food ή tube screamer, κανει δουλεια μια χαρα για το ευρος αυτο. Απλα θελει τον καταλληλο low wattage ενισχυτη πχ εναν blues junior ή vox ac10.

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μαι και είπες για Morley γιατί δεν δοκιμάζεις κάποιο απ τα πετάλια του? :classic_rolleyes:

morley-combo-guitar-pedals.jpg

  • Like 1
  • Χαχα 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, BILLYSSS είπε

Καλησπερα σε ολους  εχω  ενα θεματακι που με προβληματιζει πολυ καιρο και θα ηθελα  να με βοηθησετε

Yπαρχουν ενισχυτες με πολλα  γκαζια στα drive  , επισης με πολυ ωραια καθαρα  , με εφε, με 1 καναλι , με 2 , με τρια  κτλ κτλ

Tωρα φτανω στο προβλημα μου  σε ενισχυτες με ενα καναλι  πως παιζεις?

Ας πουμε παιζεις σε ενα μαγαζακι και εχεις ενα list με κομματια  ξεκινας το ενα εχει καθαρα μερη και drive  πως γινετε να το κανεις αυτο με ενα καναλι ενισχυτη και χωρις καποιο πενταλι (drive )

Θα προτιμουσα να μην μπλεξω με ΠΕΝΤΑΛΙΑ ,ΠΕΤΑΛΙΕΡΕΣ τωρα σε αυτην την φαση για να μπορεσω να καταλαβω πως γινεται .

ΚΑΡΦΙ σε εναν ενισχυτη με ενα καναλι πως γινεται ??

Καταρχην για να παιξεις γκαζια χωρις πεταλι, θα πρεπει να εχει γκαζι ο ενισχυτης.

Αν εχει δυο καναλια καθαρο-βρωμικο, εχεις λυσει το θεμα σου.

Ιδιως αν εχει και ξεχωριστο EQ σε καθε καναλι, ειναι ακομα πιο ευκολα τα πραγματα.

 

Σε αλλη περιπτωση, πχ αν εχει ενα καναλι, θα σεταρεις να παιζει με τερμα το volume της κιθαρας, στο επιθυμητο γκαζι και θα καθαριζεις με το volume της κιθαρας.

Αυτο για να γινει χρειαζεται συνηθως "επεμβαση" στην κιθαρα για τοποθετηση treble bleed.

Μη περιμενεις ομως να ακουσεις γκαμα απο κρυσταλλινα καθαρα dire straits σε φουλ γκαζι metallica.

Θα φτανει α) απο clean σε crounchy (σχεδον drive) ο ηχος, ή β) απο "σπασμενα" καθαρα (οπως του may πιο πανω) σε overdive.

Για να εχεις ολη τη γκαμα θα πρεπει να εχεις και ενα overdrive πεταλι για να μπουσταρεις την α' περιπτωση.

 

Σιγουρα δεν θα γλυτωσεις τα πεταλια ομως, γιατι θα πρεπει να εχεις σιγουρα κι ενα clean booster για να σου δινει μεγαλυτερη ενταση σε ενα σολο.

Αν εχεις να παιξεις ενα προγραμμα με διαφορα κομματια με χαρακτηριστικα εφφε στο ριφ τους οπως wah, tremolo, phaser, whammy, vibe, flanger κλπ, πως θα το κανεις?

 

Εδω ενα βιντεακι που ειχα τραβηξει για μια συζητηση περι "καρφι στον ενισχυτη".

 

 

Ακομα ομως κι οταν χρησιμοποιω, αυτη τη "λυση", τα πεταλια τα χρειαζομαι στα λαιβ. (πχ σαν αυτα που αναφερω πιο πανω)

Μια λυση ειναι η πεταλιερα που τα εχει ολα με 4 cable μεθοδο συνδεσης.
Προσεξε καλωδιομάνι που εχει η πετελιερα απο πανω.

(απαραιτητο ειναι ομως να εχουν και ο ενισχυτης και η πεταλιερα send return)

Αριστερα ειναι το footswitch του ενισχυτη. (αν ειχε ο ενισχυτης και midi πχ marshall jvm, δεν θα χρειαζοταν footswitch, θα αλλαζα απο την πεταλιερα και τα καναλια - αλλα οπως ειπα μπορω να δινω γκαζι απο το volume και σπανια αλλαζω καναλι, πιο πολυ το clean booster χρησιμοποιω)

WP_20190209_21_33_46_Pro (2).jpg

WP_20190209_21_34_36_Pro.jpg

 


Απο εκει και μετα, σε ενα επαγγελματικο λαιβ ισως χρειαστει και ακουστικη κιθαρα.
Αν δεν θελεις να κουβαλας και ακουστικη, μια λυση ειναι ο Piezo καβαλαρης στην ηλεκτρικη και ενα A/Β πεταλι για να στελνεις το σημα σε αλλη γραμμη στο Mixer και οπου ομως, θα ακους απο μονιτορ.

H πιο απλη λυση, αλλα οχι και ποιοτικοτερη (ιδιως αν δεν ξερεις να τουικαρεις) ειναι μια πεταλιερα με προσομοιωσεις και να ακους απο μονιτορ. Εδω δεν χρειαζεται ουτε A/B.

Φυσικα, εδω αφηνεσαι στα χερια της παραγωγης στο τι monitor θα μπορεις να εχεις και το να ακους απο L-Acoustics μονιτορς οπως στη φωτο και μαλιστα stereo, δεν ειναι και οτι πιο σύνηθες.

 

WP_20170729_21_05_57_Pro.jpg

Επεξεργασμένο από Spyros Delta
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Το πιο φορητό που μπορώ να φανταστώ για αυτά που περιγράφεις είναι ένας ενισχυτής με ενσωματωμένα εφφέ, στυλ Boss Katana. Με λίγη πείρα και οργάνωση των ήχων παίζεις παντού τα πάντα.

 

Αλλά στην πράξη θεωρώ πιο πρακτική την λύση πολυεφφέ και ενισχυτής, γιατί είναι πιο απλό και ευέλικτο, και καλύπτει και περιπτώσεις χωρίς ηχοσύστημα η μόνιτορ για σένα. Αυτά μπορεί να είναι από πανάκριβα έως πολύ φτηνά (πχ. Boss Gt-1 και Boss Katana 50 η 100), οπότε μπορείς να παίζεις μόνο με το εφφέ, μόνο με τον ενισχυτή, η και με τα δύο, ανάλογα το λάιβ.

 

Αν παίζεις με μπάντες, σε δουλειές κτλ, αξίζει να ασχοληθείς με ήχους, να μάθεις πως βγαίνεις παντού με καλό ήχο, πως φτιάχνονται οι χρήσιμοι ήχοι, εφφέ κτλ. Είναι σχεδόν τόσο χρήσιμο όσο το καλό παίξιμο 🙂 . Όλα τα διαφορετικά είδη που ανέφερες, θέλουν αρκετό ψάξιμο στον ήχο, που αν το κάνεις μόνο θα κερδίσεις σαν κιθαρίστας και μουσικός. Και είναι και δημιουργικό εκτός από διασκεδαστικό!

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θεωρώ πολύ δύσκολο να καλύψεις τέτοιο ρεπερτόριο με ένα ενισχυτή και μία κιθάρα μόνο. Οι σύνηθες λύσεις είναι:

1. Ένας καλός καθαρός ενισχυτής με αρκετά πετάλια

2. Ένας δικάναλος ενισχυτής και κάποια λίγα πετάλια

3. Πεταλιέρα είτε direct, είτε στο return κάποιου ενισχυτή. 

 

Αναφορικά με το ερώτημα σου. Θεωρώ ότι όσο λιγότερα πράγματα χρησιμοποιούμε, τόσο περισσότερο φαίνεται και το πόσο καλά αυτά είναι από άποψη ποιότητας. 

Αλλιώς καθαρίζει ένα καλοφτιαγμένος (και συνήθως ακριβός) μονοκάναλος ενισχυτής με το volume της κιθάρας, αλλιώς καθαρίζει ένας λιγότερο καλός. Επίσης, μαγνήτες/ηλεκτρικά στο όργανο που θα χρησιμοποιήσεις παίζουν τεράστιο ρόλο στο τρόπο που θα καθαρίσει το όργανο και την ποιότητα του ήχου στο σύνολο της διαδρομής του volume pot. 

 

Αυτή η κατάσταση λειτουργεί καλά, σε μπάντες, μουσικούς κτλ, με συγκεκριμένους ήχους ή συγκεκριμένο ρεπερτόριο (πχ μία μπάντα που παίζει hard rock). Επίσης είναι εξαιρετικά εθιστική αυτή η απλότητα πολλές φορές, τουλάχιστον για μένα. Όσο μου αρέσει να ψάχνω ήχους, να παίζω με πετάλια, συνδεσμολογίες κτλ κτλ, άλλο τόσο με ιντριγκάρει αυτή η απλότητα. Βέβαια στην κατάσταση κιθάρα-καλώδιο-ενισχυτής, βγάζω από την εξίσωση το θέμα "παίχτης", φαίνεται η ποιότητα των πραγμάτων, κάτι που σε ένα πολυκάναλο ενισχυτή, ή με αρκετά πετάλια να κάνουν τη δουλειά, μπορεί να καλυφθούν. 

 

Τέλος το θέμα της έντασης είναι ένα επίσης σοβαρό πράγμα που πρέπει να λάβεις υπόψη σου. Θέλεις ένταση για να δουλέψει όλο αυτό.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρσωπικά δεν έχω καταλάβει αν η ερώτησή σου είναι περισσότερο φιλοσοφική / ακαδημαϊκή ή αν σε 'καίει' πρακτικά το θέμα. Το αναφέρω αυτό για να μην μακρυγορούμε στο γεγονός πως χρειάζεσαι πετάλια για τα είδη μουσικής που αναφέρεις. Υποθέτω πως το γνωρίζεις ήδη 🙂

 

Από εκεί κ πέρα νομίζω πως οι προλαλήσαντες τα έχουν αναφέρει όλα πολύ σωστά και λεπτομερώς. Εγώ να προσθέσω μόνο το εξής. 

Στον Koch Twintone που έχω τις περισσότερες φορές βρίσκομαι στο δεύτερο κανάλι (με το gain boost engaged). Δηλαδή είναι σα να παίζω με ένα απαλό drive σε clean amp pushαρισμένο από τύπου SD-1 (θα χρειαζόμουν 2 πετάλια δηλαδή υπό άλλες συνθήκες). Από εκεί κ πέρα δουλεύω διαρκώς όχι μόνο το volume, αλλά και τα tone controls (μανιωδώς αναλόγως της κατάστασης) ενώ φυσικά παίζει το ρόλο του κι ο επιλογέας των μαγνητών. Αλλιώς ακούγεσαι στη strat με neck μαγνήτη full volume και tone controls στο 4 κι αλλιώς στον bridge με tone controls sto 8. Αυτές οι θέσεις με εναλλαγή στο volume σου δίνουν ένα ευρύ φάσμα ήχων (όπως πολύ ωραία παρουσιάζει κι ο εξαιρετικός @Spyros Delta στο video που έχει παραθέσει). 

 

Ο twintone όμως όμως έχει 2 masters οπότε και το ένα χρησιμοποιείται ως solo. Μου δίνει δηλαδή μόνο volume. Ο ενισχυτής επομένως μου παρέχει ήδη το πετάλι που αναφέρουν και οι συμφορουμίτες παραπάνω (volume boost). Αν δεν είχα το συγκεκριμένο ενισχυτή θα χρειαζόμουν οπωσδήποτε το volume boost (η έστω ένα booster τύπου SD-1 / tubescreamer) για τα σόλοςςς, άρα συνολικά 3 πετάλια.

 

O bonamassas παίζει καρφί σε vintage tweeds στο τέρμα. Και κάνει ό,τι περιγράφουν όλοι. Ο Bonamassas όμως αναφέρει κι ο ίδιος πως οι εντάσεις είναι απαγορευτικές και το κάνει γιατί μπορεί (λόγω ονόματος). Σε δικές μας περιπτώσεις πρέπει να κάνεις ό,τι αναφέρει κι ο επίσης εξαιρετικός @Superfunk με χρήση low wattage ενισχυτή. Σε αυτή όμως την περίπτωση στα σολα θα έχεις θέμα, κάθε κιθάρα θα ανταποκρίνεται διαφορετικά, στο 'καθαρό' ίσως σε καλύπτει ο drummer οπότε πάμε πάλι σε πετάλι (volume σίγουρα). Τέλος, ακόμα κι ο bonamassas που παίζει έτσι χρησιμοποιεί κανά 2 πετάλια παραπάνω αν δεις το τελευταίο του rig rundown (wah + booster) αν θυμάμαι καλά.  

 

In a nutshell, αναλόγως τον ενισχυτή θα χρειαστείς σίγορυα 2-3 πετάλια αλλιώς δεν βγαίννννει. 🙂

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου