Προς το περιεχόμενο

Αλλαγή δασκάλου;


Phoenix2022

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το θέμα που με απασχολεί είναι κάπως λεπτό.

Ξεκίνησα πριν 1 χρόνό κιθάρα σε μια σχολή της περιοχής (όχι γνωστό ωδείο).

Ο δάσκαλος είναι ωραίος τύπος, τα βρίσκουμε μουσικά και υπάρχει καλή χημεία μαθητή-δασκάλου.

Η διδασκαλία είναι του τύπου πχ "θα δούμε το τάδε κομμάτι πχ του Σαντάνα που έχει πολλά bend για να μάθεις τα bend" ή "θα δούμε το άλλο ριφάκι για να μάθεις τα powerchords". Υποθέτω πως αυτό γίνεται για να έχει ένα ενδιαφέρον και να μου κάνει όρεξη να μελετήσω από το να πάρω μια "βαρετή" άσκηση.

Το θέμα είναι ότι στη θεωρία λίγο δεν καταλαβαίνω τι γίνεται. Μου εξηγεί θεωρία αλλά είναι κάπως ως αξίωμα χωρίς απόδειξη και χωρίς ένα απλό παράδειγμα. Πχ είναι Α γιατί το Β είναι Γ. Χωρίς να ξέρω το Β και το Γ και πως συνδέεται με το Α. Είναι λίγο επιφανειακό και δεν ξέρω αν όντως με βοηθάει.

Και τώρα έρχεται η ερώτηση. Είμαι 40 χρονών... Θέλω να παίζω κανένα κομματάκι να ευχαριστιέται η ψυχούλα μου. Με αυτόν τον  δάσκαλο, έχω δει σαφέστατη βελτίωση από το να έπαιρνα την κιθάρα μόνος μου και να έβλεπα βιντεάκια στο youtube, οπότε εν μέρει πετυχαίνω το σκοπό μου. Αλλά μήπως στην πραγματικότητα δε γίνεται δουλειά; Μήπως θέλει κάτι παραπάνω; Μήπως να βρω κάτι άλλο; Και τι να αναζητήσω; Από τη μία δε θέλω πλήρεις μουσικές σπουδές, από την άλλη δε μου αρέσει και το "μαύρο σκοτάδι"

 

Τώρα βέβαια θα μου πείτε "εμάς ρωτάς ρε φίλε; που να ξέρουμε τι θέλεις εσύ και τι μάθημα γίνεται".

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, Phoenix2022 είπε

Μου εξηγεί θεωρία αλλά είναι κάπως ως αξίωμα χωρίς απόδειξη και χωρίς ένα απλό παράδειγμα. Πχ είναι Α γιατί το Β είναι Γ. Χωρίς να ξέρω το Β και το Γ και πως συνδέεται με το Α

 

Αυτό ακριβώς που γράφεις, του το έχεις πει?

Και αν ναι, τι σου απαντάει?

 

EDIT: Πες αν μπορείς και ένα παράδειγμα πραγματικό (όχι με Α, Β, Γ) να καταλάβουμε τι εννοείς.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Like 1
  • Ευχαριστώ 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 1+1= 2

 

 Τι ειναι το συμβολο 1; Ειναι το Ενα. Το Ενα γραφεται με 1. Αξιωμα

 

 Τι ειναι το συμβολο + ; Ειναι το Συν. Το Συν γραφεται με + Αξιωμα.

 

 = ειναι το ισον. 2 ειναι το δυο. Αξιωμα.

 

 Θα μπορουσε το ενα να γραφεται με 2 και το δυο με 1 σα συμβολο; Θα μπορουσε, και τοτε θα γραφαμε 2+2= 1 και θα ηταν σωστο.

 

 Δε γραφεται ετσι ομως, διοτι αποφασισαμε αλλιως.

 

 Η θεωρια της μουσικης λοιπον, η θεωρια δηλαδη που προηγειται της αρμονιας, ειναι ακριβως αυτο. Αξιωματα. Το ντο στο κλειδι του Σολ γραφεται στην πρωτη βοηθητικη γραμμη. Θα μπορουσε να γραφεται αλλου; Θα μπορουσε, αλλα αποφασισαμε ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΑ να το βαλουμε ετσι. Βολευει βεβαια, υπαρχει λογος, οπως και το ενα, το 1 ειναι το πιο απλο σχημα, ξεκιναμε με αυτο, αλλα στην πραξη δε σε απασχολει, διοτι ακομα και αν δεις την ιστορια των γραμματων, η της παρτιτουρας κλπ, παλι στην ουσια καταληγουμε σε αξιωματα, που ομως εχουν μια ιστορικη και πρακτικη βαση.

 

 

 Θα κανεις λοιπον λιγο υπομονη να μαθεις τα αξιωματα, οπως εκανες υπομονη πιτσιρικας στο δημοτικο να μαθεις τα αξιωματα του τυπου 1+1= 2. Αν εχεις την υπομονη να το κανεις αυτο, θα αμειφθεις πλουσιοπαροχα οταν θα μπεις στις διαφορικες εξισ.... ε συγνωμη, στην αρμονια και την προχωρημενη θεωρια ηθελα να πω. 😁

Επεξεργασμένο από manosx
  • Ευχαριστώ 1
  • Συμφωνώ 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 minutes ago, fusiongtr said:

 

Αυτό ακριβώς που γράφεις, του το έχεις πει?

Και αν ναι, τι σου απαντάει?

 

EDIT: Πες αν μπορείς και ένα παράδειγμα πραγματικό (όχι με Α, Β, Γ) να καταλάβουμε τι εννοείς.

Δε χαρίζεις κάστανα! Με κολλάς στον τοίχο κάθε φορά! Λοιπόν όχι, δε μπορώ να πω κάποιο παράδειγμα γιατί δεν... ξέρω να σου πω...

Όχι δεν το έχω πει στο δάσκαλο...

Μέσα σε 40 λεπτά μαθήματος γίνονται όλα τόσο γρήγορα και δεν αφομοιώνω μάλλον. Κρατάω ελάχιστες σημειώσεις τις οποίες δε μπορώ να αξιοποιήσω.

  • Μπερδεύτηκα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε WDEIO μεχρι να βγει ο Ηλιος απο τη δυση, WDEIO μεχρι να ερθει το τελος του συμπαντος, ασε τα σηκωματα παιδακι μου, ελα στην αγκαλια της περουκας.

  • Μπερδεύτηκα 1
  • Χαχα 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Phoenix2022 είπε

Δε χαρίζεις κάστανα! Με κολλάς στον τοίχο κάθε φορά!

 

Χαχαχα, δεν είναι αυτή η πρόθεσή μου βρε.

 

Να του το πεις, δεν είναι ντροπή να δυσκολεύεσαι στην κατανόηση της θεωρίας.

Είναι φυσικό, λογικό, και πολύ συχνό.

Και από αυτά που έγραψες, καταλαβαίνω ότι ίσως (ίσως λέω) δεν έχει δοθεί και από τις δύο μεριές (δική σου και δασκάλου) η απαραίτητη σημασία/χρόνος/χώρος για την κατανόηση/εμπέδωση της θεωρίας.

Μεγάλη σημασία έχει να την χρησιμοποιήσεις βέβαια, αλλιώς σαν ξερή πληροφορία, και δεν θα την μάθεις/θυμάσαι, και δεν θα ξέρεις τι να την κάνεις.

  • Συμφωνώ 2

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, manosx είπε

Παρε ενα καλο βιβλιο θεωριας για αρχη, τι διαλα, με μπακαλοτεφτερα θα τη βγαλεις;

 

Εγώ προτείνω να πει στον δάσκαλο να του δίνει σημειώσεις.

Να έχει συγκεντρωμένη κάπου την διδασκαλία όπως την παίρνει, να μπορεί να ανατρέξει ανά πάσα στιγμή και να βρει ότι χρειάζεται.

 

Γιατί αυτό το κρατάω σημειώσεις, μου θυμίζει τότενες που πήγαινα στην ΑΣΟΕΕ και έψαχνα να βρω σημειώσεις από συμφοιτήτριες όταν δεν παρακολουθούσα το μάθημα.

  • Χαχα 3

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 λεπτά πριν, Phoenix2022 είπε

Το θέμα που με απασχολεί είναι κάπως λεπτό.

Ξεκίνησα πριν 1 χρόνό κιθάρα σε μια σχολή της περιοχής (όχι γνωστό ωδείο).

Ο δάσκαλος είναι ωραίος τύπος, τα βρίσκουμε μουσικά και υπάρχει καλή χημεία μαθητή-δασκάλου.

Η διδασκαλία είναι του τύπου πχ "θα δούμε το τάδε κομμάτι πχ του Σαντάνα που έχει πολλά bend για να μάθεις τα bend" ή "θα δούμε το άλλο ριφάκι για να μάθεις τα powerchords". Υποθέτω πως αυτό γίνεται για να έχει ένα ενδιαφέρον και να μου κάνει όρεξη να μελετήσω από το να πάρω μια "βαρετή" άσκηση.

Το θέμα είναι ότι στη θεωρία λίγο δεν καταλαβαίνω τι γίνεται. Μου εξηγεί θεωρία αλλά είναι κάπως ως αξίωμα χωρίς απόδειξη και χωρίς ένα απλό παράδειγμα. Πχ είναι Α γιατί το Β είναι Γ. Χωρίς να ξέρω το Β και το Γ και πως συνδέεται με το Α. Είναι λίγο επιφανειακό και δεν ξέρω αν όντως με βοηθάει.

Και τώρα έρχεται η ερώτηση. Είμαι 40 χρονών... Θέλω να παίζω κανένα κομματάκι να ευχαριστιέται η ψυχούλα μου. Με αυτόν τον  δάσκαλο, έχω δει σαφέστατη βελτίωση από το να έπαιρνα την κιθάρα μόνος μου και να έβλεπα βιντεάκια στο youtube, οπότε εν μέρει πετυχαίνω το σκοπό μου. Αλλά μήπως στην πραγματικότητα δε γίνεται δουλειά; Μήπως θέλει κάτι παραπάνω; Μήπως να βρω κάτι άλλο; Και τι να αναζητήσω; Από τη μία δε θέλω πλήρεις μουσικές σπουδές, από την άλλη δε μου αρέσει και το "μαύρο σκοτάδι"

 

Τώρα βέβαια θα μου πείτε "εμάς ρωτάς ρε φίλε; που να ξέρουμε τι θέλεις εσύ και τι μάθημα γίνεται".

 

Το τι "πρέπει" και τι δεν "πρέπει" να κάνει ένα κάνεις ένας δάσκαλος αναλύθηκε στο διπλανό sα(n)τανικό θέμα.

To τι έχεις εσύ ανάγκη και το τι θελεις από έναν δάσκαλο, μπορούμε να το αναλύσουμε εδώ. Τα δυο αυτά δεν είναι απαραίτητο να πάνε μαζί.

Από ιδία εμπειρία, το να σου δείξει 15 κομμάτια ο δάσκαλος πως παίζονται, και να τα παίζεις (άριστα) δεν λέει κάτι. Οκ, θα μαθεις να κάνεις bend αλλά δεν εξελίσεσαι μουσικά. Στο μπουζούκι, ως πιτσιρικάς, έκανα το ιδιο. Μέσα σε 2 χρόνια έμαθα (δύσκολα) 50 τραγούδια. Ποτέ δεν έμαθα τίποτα από θεωρία. Δεν μπορούσα να παιξω ένα ταξίμι, επειδή δεν είχα μάθει καμία κλίμακα. Και φυσικά δεν μπόρεσα να προχωρήσω παραπέρα. Αυτό είναι το ένα άκρο.

Το άλλο άκρο είναι το να "τρώς" όλη σου την ώρα σε θεωρητικά μαθήματα και σε ασκήσεις εκμάθησης, και όχι να κάνεις  κάτι πιο ενδιαφέρον, που να σε "κρατήσει" ζεστό.

 

Η λύση, πάντα, είναι στη μεση. Από τη στιγμή που σου λέει το Γ και το Δ, χωρίς να έχεις καταλάβει το Α και το Β, οφείλει να σταματήσει ο,τι κάνει και να σου τα εξηγήσει από την αρχή. Δεν είναι δύσκολα. Μετρημενα κουκιά είναι, αλλά είναι σημαντικό να εχει μεταδοτικότητα ώστε να ξέρει πως να σου τα εξηγησει ώστε να γίνουν κατανοητά. Δεν είναι εύκολο. Οι πιο πολλοί δάσκαλοι δεν μπορούν να το κανουν με επιτυχία (μέσα λίγες ώρες να σου εξηγήσουν τα βασικά περί ταστιέρας, βασικών κλίμακων, θέσεων κλπ). Ζήτα του να το κάνει, και μην πιάσετε κιθάρα για ένα δυο μαθήματα. Μόνο θεωρεία, δλδ, να κάνετε πάνω στην κιθάρα. Να σου δείχνει στην πράξη την θεωρεία και να σου πετά παραδείγματα από γνωστά κομμάτια. Μόνο έτσι θα γίνεται κατανοητό. Εάν δεν μπορεί να το κάνει αυτό, ή εσύ δεν μπορείς να κατανοήσεις τα όσα λεει, αλλαξε δάσκαλο.

 

Το να αλλάζουμε δάσκαλο, μολις δούμε ότι έχουμε "κολλήσει" με κάποιον, και θέλουμε ένα διαφορετικό ερέθισμα, το βρίσκω εύλογο. Ο πρώτος δάσκαλος στην ηλεκτρική (κοντά 35 ήμουν) ήταν σε ωδείο. Πήγαινε πολύ αργά, και δεν προλάβαινε να μου εξηγήσει τίποτα μεσα σε 40 λεπτά. Και όταν προσπαθούσε να μου εξηγήσει περί κλίμακων, θεωρούσε ότι κάποια πράγματα τα ήξερα (πχ μου μιλούσε με βαθμίδες), ενώ δεν πολυκαταλάβαινα τι έλεγε. Στους 3 μήνες σταμάτησα. Λίγους μηνες μετά βρήκα άλλον δάσκαλο, με τον οποίο κάναμε μερικά 2ωρα μαθηματα. Καθόμασταν, μου τα εξηγούσε με την ησυχία του, με τρόπου που τα καταλάβαινα. Μπορούσα να καταλάβω τη μηχανική γύρω απο αυτό διότι είχε μεταδοτικότητα. Δεν μου έδειξε ποτέ κανενα κομμάτι (αυτό το έκανα και μόνος μου με το αυτί), αλλά με αυτόν δάσκαλο μπορούσα να καταλάβω το θεωρητικό υποβραθρο πίσω απο τα περισσοτερα ροκ κομμάτια, και μπορούσα να αυτοσχεδιάσω διότι μου έδωσε τα εργαλεία. Αυτά όλα έγιναν στις πρώτες συνεδρίες που κάναμε.

 

 

  • Like 2

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου