Προς το περιεχόμενο

Track Mastering Practice - Ποιό από τα δύο προτιμάτε


Ποιό είναι το καλύτερο mastering της μίξης μου  

4 μέλη ψήφισαν

  1. 1. Ποιό από τα δύο mastering προτιμάτε, σας άρεσε

    • Το Α
      2
    • Το Β
      1
    • Και τα δύο καλά είναι
      1
    • Και τα δύο ήταν απογοητευτικά. Κρίμα.
      0


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα σας φίλοι μου.

 

 Στο πλαίσιο νέων μου πειραματισμών αυτό τον καιρό και εξάσκησης στο mixing και στο mastering κυρίως παλαιότερων track μου που θέλω να τα βελτιώσω και να βελτιωθώ και εγώ, διασκεδάζοντας παράλληλα δημιουργικά στο home studio μου, σας παραθέτω δύο προσπάθειες mastering ενός παλιού μου κομματιού αφού παράλληλα έκανα και βελτιώσεις στη μίξη.

 

Θα με βοηθήσει πολύ η γνώμη σας, ποιο προτιμάτε και οποιαδήποτε άλλη παρατήρηση θέλετε να κάνετε είναι ευπρόσδεκτη.

 

 Παραθέτω την αρχική μίξη όπως την έβγαλα από το SONAR

 

 

 

  το A Mastered Track (1)

 

 

 

   το B Mastered Track (2)

 

 

 To Mastering έγινε μέσω του Τ-Racks 5. Θα ακολουθήσει και σχετικό βίντεο με τις ρυθμίσεις που επέλεξα για τυχόν περαιτέρω σχολιασμό και παρατηρήσεις.

 

 Για το θέμα διεξάγεται και ψηφοφορία/δημοσκόπηση στο topic😀

 

 Ευχαριστώ!❤️

 

 

  • Like 2

O Influencer Των Συνθεσάιζερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα το καλύτερο μού φαίνεται το "αρχική μίξη".

Τα άλλα δύο μού φαίνονται και τα δύο αρκετά "πνιγμένα".

Μάλλον έχει πέσει πολύ compression ή κάτι τέτοιο..

Επεξεργασμένο από John Tzinieris
  • Like 1

 

🔇🔇🔇

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ιδανικότερο θα ήταν να μπορούσα να τα κατεβάσω και να κάνω A/B έτσι ώστε να αποφασίσω.

Θα διάλεγα το Α γιατί μου ακούγεται λίγο πιο "φωτεινό" που λέμε, αλλά μάλλον έχει πέσει παραπάνω compression στα μπάσα, λογικά με κάποιον multiband comp?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ex-Πάνος Χελιδόνης

Σου ψήφισα το Α ως καλύτερο MASTER, αλλά η αρχική μίξη θέλει δουλειά πολλή.. Νομίζω βιάστηκες να πας στο στάδιο του master, προτού να είναι έτοιμη η μίξη να πάει εκεί. Ειδικά αυτό με τα "χεράτα" τύμπανα με διώχνει ρε παιδάκι μου, για τί μάστερ να μιλήσουμε ύστερα.. Πάντως από settings, προτιμώ το Α.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και εγώ το Α προτιμώ, αλλά αλλάζει εντελώς η μίξη με το μαστερινγκ αυτό. Άλλος ήχος στο πιάνο, άλλος στα τύμπανα (τα πιατίνια είναι πολύ έντονα) κλπ. Θελει καλύτερη μιξη.

 

Για σύγκριση, σου έκανα μαστερινγκ εντος του sonar, με τις τυπικές μου ρυθμίσεις.

 

 

 

 

  • Like 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το κομμάτι είναι πολύ ωραίο. Το βασικό του πρόβλημα όμως (που το χαλάει πάρα πολύ δυστυχώς) είναι ρυθμικό. Το πιάνο βιάζεται πάρα πολύ σε σχέση με τα ντραμς. Και ειδικά όταν δεν υπάρχουν φυσικά όργανα το δύσκολο αλλά και επιθυμητό είναι να πετύχεις καλό groove.

 

Στα της μίξης δεν έχω άποψη. Όλα κουτί είναι οπότε και τα "πιατίνια" που είναι λίγο "σκληρά" δεν πειράζει κ.ο.,κ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 ώρες πριν, John Tzinieris είπε

Εμένα το καλύτερο μού φαίνεται το "αρχική μίξη".

Τα άλλα δύο μού φαίνονται και τα δύο αρκετά "πνιγμένα".

Μάλλον έχει πέσει πολύ compression ή κάτι τέτοιο..

Mεταξύ άλλων  έχει πέσει και compression. 

  Η αρχική μίξη είναι......... χωρίς mastering😀 άρα σημειώνω ως feedback  πως δεν σου άρεσε το mastering.

 Thanks John!!!

 

21 ώρες πριν, Alex Raptakis είπε

Το ιδανικότερο θα ήταν να μπορούσα να τα κατεβάσω και να κάνω A/B έτσι ώστε να αποφασίσω.

Θα διάλεγα το Α γιατί μου ακούγεται λίγο πιο "φωτεινό" που λέμε, αλλά μάλλον έχει πέσει παραπάνω compression στα μπάσα, λογικά με κάποιον multiband comp?

 

Tο Α είναι πιο φωτεινό με τονισμένα μεσαία και πρίμα απο 2,8Κhz και πάνω και περασμένο από έναν compressor με ήπιες  ρυθμίσεις, μια εξομοίωση του Fairchild 670 και καλά. Οι επιλογές είναι δικές μου και πειραματικές😀

 

Τhanks Alex!!!

 

 

15 ώρες πριν, Πάνος Χελιδόνης είπε

Σου ψήφισα το Α ως καλύτερο MASTER, αλλά η αρχική μίξη θέλει δουλειά πολλή.. Νομίζω βιάστηκες να πας στο στάδιο του master, προτού να είναι έτοιμη η μίξη να πάει εκεί. Ειδικά αυτό με τα "χεράτα" τύμπανα με διώχνει ρε παιδάκι μου, για τί μάστερ να μιλήσουμε ύστερα.. Πάντως από settings, προτιμώ το Α.

Πάνο, τη μίξη αυτή την έχω κάνει το 2014 και είχα βάλει και κλιπ με άλλο mastering, είναι παλιά,  το κομμάτι επίσης το έχω γράψει το 2004 και το είχα ανεβάσει πάλι στο noiz μέ άλλη μίξη και παιγμένο στο triton. Το κομμάτι ήταν γραμμένο πάνω σε ένα drum arpeggio του triton, δέκα χρόνια μετά το έγραψα ξανά από την  αρχή με Virtual όργανα και ο ρυθμός είναι ένας έτοιμος του Addictive Drums, παρεμφερής του Arpeggio του triton και έτσι τα drums είναι μιξαρισμένα από τα preset του προγράμματος, εξ άλλου δεν ξέρω να μιξάρω drums, παίζω σε έτοιμους ρυθμούς και προσθέτω κανα κρουστό. Έτσι ακαδημαικά.

 

 Προτιμάς το Α, το Β θα έλεγες πως είναι τελείως χάλια, θα στεκόταν καθόλου?

 Εμένα μου αρέσει και το B σαν πείραμα. Θα το απέρριπτες τελειώς?

 Ευχαριστώ για το feedback κι εσέ!!!

 

8 ώρες πριν, gkourmoul1 είπε

Και εγώ το Α προτιμώ, αλλά αλλάζει εντελώς η μίξη με το μαστερινγκ αυτό. Άλλος ήχος στο πιάνο, άλλος στα τύμπανα (τα πιατίνια είναι πολύ έντονα) κλπ. Θελει καλύτερη μιξη.

 

Για σύγκριση, σου έκανα μαστερινγκ εντος του sonar, με τις τυπικές μου ρυθμίσεις.

 

 

 

cos.mp3 9.9 MB · 208 downloads

 

 

 

Πολύ ενδιαφέρον το  mastering με τις ρυθμίσεις σου, θα το κατέτασσα περίπου στη μέση αν και είναι βρίσκω λίγο  πεσμένες τις συχνότητες από 2Κhz και πάνω και χάνει λίγο σε soundstage ας το πούμε.

 

 Πάντως εγώ προτιμώ το Β μου από τα δύο δικά μου με ίσως κάποιες διορθώσεις, γιατί όχι και  στη μίξη που θα θέλει σίγουρα.

 Πειράματα κάνω, Αφου  μπορώ και δεν τρώω μπομπίνες, μπορώ να πειραματίζομαι όλη μέρα μέχρι να μάθω κάτι😀

  Γιώργο σε ευχαριστώ  και εσένα για το feedback.

 

4 ώρες πριν, Mixolydianb9b13 είπε

Το κομμάτι είναι πολύ ωραίο. Το βασικό του πρόβλημα όμως (που το χαλάει πάρα πολύ δυστυχώς) είναι ρυθμικό. Το πιάνο βιάζεται πάρα πολύ σε σχέση με τα ντραμς. Και ειδικά όταν δεν υπάρχουν φυσικά όργανα το δύσκολο αλλά και επιθυμητό είναι να πετύχεις καλό groove.

 

Στα της μίξης δεν έχω άποψη. Όλα κουτί είναι οπότε και τα "πιατίνια" που είναι λίγο "σκληρά" δεν πειράζει κ.ο.,κ.

 

Εγώ πάλι βρίσκω πως το πιάνο έχει κομμένη ατάκα, το είχα γράψει έτσι πριν 10 χρόνια με ένα πιάνο του ΚΟΝΤΑΚΤ, νομίζω το Grandeur και θα μπορούσα να κάνω καλύτερες ρυθμίσεις σίγουρα, τα drums έγραψα πιο πάνω τι είναι και όντως τα όργανα δεν είναι φυσικά και όντως επηρεάζει, οι καλύτεροι από εμένα στις μίξεις και στo στήσιμο των οργάνων ακόμα και στα VST βγάζουν καλύτερο αποτέλεσμα, τα δικά μου όρια δυσκολεύουν σίγουρα το groove που θα έπρεπε να  έχει.

 

 Αν διάλεγες υποχρεωτικά 😀 τις μαστεραρισμένες εκδόσεις, την Α ή τη Β θα έλεγες?

 

 Εγώ όπως είπα προτιμώ την Β και έτσι για την φάση βάζω αυτό το βιντεάκι με τον πειραματισμό μου που φαίνονται τα modules στην αλυσίδα και οι ρυθμίσεις μου.

 

 Είναι το Β mastering κομμάτι

 

 

 

 Αν δείτε καμιά καφρίλα στις ρυθμίσεις οι πιο έμπειροι μην βαράτε😀, πειραματίζομαι, δεν τα ξεύρω καλά 😀

 κάθε παρατήρηση ευπρόσδεκτη λαίμαι

  • Like 2

O Influencer Των Συνθεσάιζερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

41 λεπτά πριν, cos_dr είπε

Mεταξύ άλλων  έχει πέσει και compression. 

  Η αρχική μίξη είναι......... χωρίς mastering😀 άρα σημειώνω ως feedback  πως δεν σου άρεσε το mastering.

 Thanks John!!!

 

Μια που το ξεκινήσαμε:

 

Βασικά στα 2 mastering πρόσεξα τις δυναμικές, με τα άλλα δεν ασχολήθηκα. Προσοχή, πάντως, δεν τα άκουσα στο σύστημα αναφοράς αλλά στα ηχεία του PC (κάτι Behringer MS-16).

 

Στο αρχικό - που δεν έχει compression - φαίνεται αμέσως όλη η δουλειά που έχει γίνει σε ισορροπίες οργάνων, εκτέλεση γραμμών, ενορχήστρωση κλπ. με φυσικό και καλό αποτέλεσμα. Π.χ. όσο μπαίνουν τα όργανα η ένταση δυναμώνει, το αρχικό εφέ που ακούγεται 2 φορές "κάθεται" σωστά πάνω στο πιάνο, η ντραμς είναι σχετικά ισορροπημένη κλπ. Με το compression αυτά όλα "ζουπιούνται" και λίγο-πολύ αλλοιώνονται ως αποτέλεσμα, με κέρδος βέβαια τη μεγαλύτερη ένταση. Όλα αυτά βέβαια είναι αρκετά υποκειμενικά.

 

Μερικές ακόμη παρατηρήσεις:

 

Έχω προσέξει ότι οι ήχοι από synthesizer (κυρίως h/w) που χρησιμοποιούμε έχουν πολλές φορές ένα χαρακτήρα κομπρεσαρίσματος χωρίς να έχουμε κάνει εμείς τίποτα, αυτό το έχουν προσέξει φαίνεται όταν σχεδιάζουν το preset. Έχω στο μυαλό μου πολλά παραδείγματα. Αυτό αφορά όλες τις παραμέτρους του ήχου ακόμη και τα εφέ. Αυτό κάνει την ανάγκη compression τους ακόμη μικρότερη.

 

Ακόμη και στην αρχική μίξη σου θα μπορούσαν να υπάρχουν ακόμη μεγαλύτερες δυναμικές διαφορές, πιο uncompressed  καταστάσεις δηλαδή, κατά την άποψή μου. Θα έμοιαζε και ακόμη πιο φυσικό το παίξιμο. Γίνεται και εκ των υστέρων με ένα ωραιότατο human unquantize στις δυναμικές.

 

Μπορείς να το κάνεις όπως το κάνουν στην κλασική, δηλαδή, κάνεις τελική μίξη σε 2 σήματα, το 1 εντελώς uncompressed και το άλλο με ένα σχετικά ελαφρύ compression (δε θυμάμαι την ονομασία compression).

 

 

Επεξεργασμένο από John Tzinieris

 

🔇🔇🔇

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, John Tzinieris είπε

- έχω προσέξει ότι οι ήχοι από synthesizer (κυρίως h/w) που χρησιμοποιούμε έχουν πολλές φορές ένα χαρακτήρα κομπρεσαρίσματος χωρίς να έχουμε κάνει εμείς τίποτα, αυτό το έχουν προσέξει φαίνεται όταν σχεδιάζουν το preset. Έχω στο μυαλό μου πολλά παραδείγματα. Αυτό αφορά όλες τις παραμέτρους του ήχου ακόμη και τα εφέ. Αυτό κάνει την ανάγκη compression τους ακόμη μικρότερη.

- ακόμη και στην αρχική μίξη σου θα μπορούσαν να υπάρχουν ακόμη μεγαλύτερες δυναμικές διαφορές, πιο uncompressed  καταστάσεις δηλαδή, κατά την άποψή μου. Θα έμοιαζε και ακόμη πιο φυσικό το παίξιμο. Γίνεται και εκ των υστέρων με ένα ωραιότατο human unquantize στις δυναμικές.

- μπορείς να το κάνεις όπως το κάνουν στην κλασική, δηλαδή, κάνεις μίξη σε 2 σήματα, το 1 εντελώς uncompressed και το άλλο με ένα σχετικά ελαφρύ compression.

Με ότι ξέρω θα συμφωνήσω μαζί σου στο θέμα του compression σε ήδη compression από τα effects των hardware και software synths.

 Συνήθως δεν βάζω. Πειραματίζομαι όμως γιατί βλέπω πως πάραυτα χρησιμοποιείται π.χ. σε βίντεο - tutorials που βλέπω.

 Το τελευταίο με το uncompressed και τα δυο σήματα δεν το καταλαβαίνω. Αν έχεις να μου στείλεις κάτι να δω για να το καταλάβω, αν υπάρχει κάτι..........................

 

 

  • Like 1

O Influencer Των Συνθεσάιζερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, cos_dr είπε

Με ότι ξέρω θα συμφωνήσω μαζί σου στο θέμα του compression σε ήδη compression από τα effects των hardware και software synths.

 Συνήθως δεν βάζω. Πειραματίζομαι όμως γιατί βλέπω πως πάραυτα χρησιμοποιείται π.χ. σε βίντεο - tutorials που βλέπω.

 Το τελευταίο με το uncompressed και τα δυο σήματα δεν το καταλαβαίνω. Αν έχεις να μου στείλεις κάτι να δω για να το καταλάβω, αν υπάρχει κάτι..........................

 

 

 

Νομίζω κι εγώ ότι αν υπάρχει φωνή το compression είναι πολύ πιο αποδοτικό.

Το άλλο λέγεται "parallel compression". Γίνεται και στο στάδιο του mixing.

Για παράδειγμα:

Πηγή:    https://www.soundonsound.com/sound-advice/q-how-should-compress-classical-recording

 

A more transparent approach to compression is to use a compressor as a send effect, mixing the compressed signal in with the unprocessed one — this is often referred to as parallel compression. For this to work, you need to make sure that the compression processing doesn't also introduce any delay, otherwise you'll get a nasty kind of static phasing sound. That said, most software DAWs now have comprehensive plug-in delay compensation, so this is becoming less of a problem for people these days.

  • Ευχαριστώ 1

 

🔇🔇🔇

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου