Προς το περιεχόμενο

Μειξάρετε και κερδίστε - Η ώρα της κρίσης!



Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

...λοιπόν για να γίνει λίγο πιο κατανοητό το θέμα της "συχνοτικής ισσοροπίας" που αναφέρω πιο πάνω ανέβασα 3 spectrum analysis γραφήματα από 3 διαφορετικά μιξ.....επέλεξα την λογική των average τιμών για κάθε κανάλι (L-R)....το ιδανικό βέβαια θα ήταν να είχαμε κάποιο βίντεο με real time γράφημα που θα μας έδινε πολύ περισσότερες πληροφορίες αλλά.....

 

λοιπόν....

 

πρώτο παράδειγμα

 

Di.jpg

 

αρκετά ισοροπημένο σε όλο το φάσμα με κάπως τονισμένα χαμηλά (από τα 200 και κάτω), ένα "άδειασμα" μεταξύ 1 με 2Κ και κάπως τονισμένα ψηλά μεσαία (2Κ και πάνω)....και στα 2 άκρα έχουμε ένα αρκετά ομαλό roll off αν και στα χαμηλά δεν είναι τόσο γραμμικό....

 

δεύτερο παράδειγμα

 

Su.jpg

 

....εδώ έχουμε μια πιο άνιση κατανομή της ενέργειας στο φάσμα με σαφέστατα τονισμένη την περιοχή από 200 και κάτω, ένα "άδεισμα" στην περιοχή 200 με 500, τονισμένη η περιοχή 500 έως 1Κ και απο εκεί και πάνω (έως τα 10Κ) αρκετά χαμηλότερη ενέργεια σχετικά ισόποσα κατανεμημένη (αν σκεφτούμε τα όργανα και ειδικά κιθάρες, crash & hihat)....στα 2 άκρα έχουμε roll off , αρκετά ομαλό από τα 10Κ και πάνω αλλά κάπως απότομο από τα 70 και κάτω....εμένα αυτή η εικόνα μου δίνει την εντύπωση ύπαρξης multiband compression.....βέβαια μπορεί να κάνω και λάθος, απλά αυτός ο σαφής διαχωρισμός σε 4 μέρη αλλά και τα μέσα επίπεδα ενέργειας σε κάθε περιοχή  μου θυμίζει αυτή την λογική.....

 

τρίτο παράδειγμα

 

Jo.jpg

 

...εδώ έχουμε μια παρόμοια κατάσταση με την διαφορά πως αφενός δεν υπάρχει ουσιαστικά roll off στα χαμηλά και η ενέργεια παραμένει υπερβολική έως τα όρια του ακουστού φάσματος αλλά και πως ουσιαστικά μετά το 1Κ ξεκινάει ένα μακρύ roll off ....αυτά τα 2 αντίθετα στοιχεία δίνουν την τελική άνιση εικόνα με τα υπερβολικά χαμηλά και ασθενικά ψηλά.....

 

 

 

Στην ουσία του πράγματος τα 3 αυτά γραφήματα δείχνουν 3 παραλλαγές στην πορεία από το πιο flat με τονισμένα και αρκετά σφιχτά (compression) άκρα (έντονα χρωματισμένο αλλά ισόποσα) στον υπερβολικό τονισμό & compression κυρίως του κάτω άκρου (πιο μονόπλευρα και έντονα χρωματισμένο) και από εκεί στο υπερβολικά τονισμένο και χαλαρό κάτο άκρο σε συνδυασμό με εξασθενημένα και επίσης χαλαρά ψηλά (εντελώς μονόπλευρα χρωματισμένο αλλά χωρίς απότομες διακυμάνσεις)....

 

 

 

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 152
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Καλησπερα

 

Παντως επετρεψε μου νικοδημε να πω οτι ΔΕΝ υπαρχει ιδανικο γραφημα για καθε κομματι. Δηλαδη το να κοιτας ενα RTA (real time analyser) που "ειδε" την μουσικη σε ενα βαθος χρονου και εβγαλε ενα "μεσο ορο" ενεργειας σε καθε συχνοτητα ειναι καπως λαθος. Τα περισσοτερα κομματια στο Ροκ εν ρολλ εχουν μια "κατηφορα" οσο κοιτας σε υψηλοτερες συχνοτητες.

 

Χρησιμοποιηστε τα αυτια σας και προσπαθηστε να βρειτε ποτε νιωθουν πιο "χαρουμενα" αυτο ειναι το πιο βασικο τεστ.

 

Εγω χρησιμοποιω RTA  οχι για να δω κατα ποσο υπαρχει ισορροπια (αυτο μου το λενε τα ηχεια μου και τα αυτια μου) αλλα για να εντοπιζω σε ποιες συχνοτητες υπαρχει το πιθανο προβλημα στο οποιο επικεντρωνομαι καθε στιγμη. Πανω κατω πιστευω το ιδιο κανει κι ο νικοδημος (διορθωσε με) αλλα το παραδειγμα που εφερε ειναι απλα μια υπεραπλουστευση ωστε να γινει λιγο πιο ευκολα η συζητηση.

 

Φιλικα

Αποστολης

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

....Αποστόλη φυσικά και έχεις δίκιο  :)

 

...απλά προσπαθώ να δώσω μια εικόνα (κυριολεκτικά) της περιγραφής που έκανα πιο πάνω, ουσιαστικά δηλαδή να δικαιολογήσω την άποψη που διαμόρφωσα ακούγωντας τα κομμάτια....επίσης ήθελα να δώσω στους λιγώτερο σχετικούς μια εικόνα του πως μεταφράζεται η έννοια "ισσοροπημένο".......δηλαδή την ύπαρξη ενός φυσικού roll off στα άκρα του συχνοτικού φάσματος σε αυτό το είδος μουσικής (ας το ονομάσουμε ποπ-ροκ) 

 

...αλλά στην πραγματικότητα και έχωντας τα παραπάνω υπ'όψην, ένα γράφημα τις περισσότερες φορές θα συμβαδίζει και με την αίσθηση που θα δημιουργεί η ακρόαση αν αυτή γίνεται υπό σωστές συνθήκες....αν δεν συμβαδίζει συμαίνει ότι κάποιο από τα στοιχεία της αλυσίδας (μέσο αναπαραγωγής - monitoring σύστημα - ακροατής) έχει κάποιο πρόβλημα.....

 

 

edit: εγώ δεν χρησιμοποιώ RTA παρά μόνο για να τεστάρω το monitoring σύστημα     

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

 

 

Χρησιμοποιηστε τα αυτια σας και προσπαθηστε να βρειτε ποτε νιωθουν πιο "χαρουμενα" αυτο ειναι το πιο βασικο τεστ.

 

 

 

...σε αυτό θα διαφωνήσω εν μέρει.....τα αυτιά πρέπει πρώτα να εκπαιδευτούν στο να αναγνωρίζουν τι ακούν, ειδικά όταν μιλάμε για μίξη που το συχνοτικό περιεχόμενο τείνει να μεταβάλεται δραστικά με την εξέλιξη της διαδικασίας όπως τείνει να μεταβάλεται δραστικά και η αντίληψη μας για αυτό.

 

Συνεπώς το να νιώθει κάποιος "χαρούμενος" με αυτό που ακούει δεν αποτελεί εγγύηση για την επιτυχία του αποτελέσματος....μπορεί απλά να αποτελεί ψευδαίσθηση.

 

Αντίθετα το να είναι σίγουρος για το τι ακούει, αποτελεί προυπόθεση. 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειχα καταλαβει οτι το κανεις απλα πιο "λιανα" για να διευκολυνεις την κουβεντα απλα ηθελα να το διευκρινησω γιατι ισως καποιοι το παιρναν αλλιως.

 

Οσο για το RTA εγω εχω αρκετες χρησεις αλλα κυριως για να μπορω με βεβαιοτητα να λεω π.χ. εχω προβλημα στα 4673Ηz. Φυσικα με το αυτι καταλαβαινεις που ειναι το προβλημα αλλα το RTA moy παρεχει την λεπτομερεια...μπορουμε να κανουμε ολοκληρο thread  για τα RTA απλα ευχομαι να μην μπει στο φορουμ ο γνωστος Εdward ή ο υπαλληλος του  ;D ;D ;D

 

 

 

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τα αυτιά πρέπει πρώτα να εκπαιδευτούν στο να αναγνωρίζουν τι ακούν,

 

Συνεπώς το να νιώθει κάποιος "χαρούμενος" με αυτό που ακούει δεν αποτελεί εγγύηση για την επιτυχία του αποτελέσματος....μπορεί απλά να αποτελεί ψευδαίσθηση.

 

Αντίθετα το να είναι σίγουρος για το τι ακούει, αποτελεί προυπόθεση. 

 

+1

 

Ειδικα το τελευταιο ειναι αυτο που βασικα ειπα πριν...δηλαδη οτι το RTA μασ βοηθαει να δουμε και να επιβεβαιωσουμε αυτο που νιςθουν τα αυτια μας.

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άκουσα με πολύ ενδιαφέρον όλες τις μίξεις. Πολύ χαίρομαι που στο noiz η φαντασία και η δημιουργiκότητα οργιάζουν :) Μπράβο σε όλους!

 

ps: Νικόδημος for president! (χαχα)

 

 

P>Sloppy Kingdom

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα συμφωνησω & εγω στο παραπανω...προσωπικα δεν με πολυενδιαφερει και τοσο πολυ η απολυτη τεχνικη αρτιοτητα αλλα οι "ιδεες" που βαζει καποιος σε ενα κομματι & εκει πρεπει να ομολογησω οτι εντυπωσιαστηκα απο τη φαντασια αρκετων.... συμφορουμιτων μου :),ακουσα και καλα,και "αντικειμενικα" & "περιπετειωδη" &  "ψαγμενα" αλλα και..."χαμενα" mix, αδιαφορα ομως mix ελαχιστα ακουσα και αυτο ειναι πολυ θετικο για εμενα μια και τα "τεχνικα" θεματα με εξασκηση,πρακτικη & την ...αυστηρη κριτικη (& γιατι οχι ..διδασκαλια) οσων εδω μεσα "κατεχουν" το αθλημα σιγα-σιγα θα ερθουν,η φαντασια ομως δεν ερχεται αν δεν την εχει καποιος απο....μαμα.... :)

 

ευγε σε ολους οσους αφιερωσαν χρονο & κοπο σε αυτη τη προσπαθεια και φυσικα ενα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ευχαριστω στο Νικοδημο για τον πολυτιμο χρονο που αφιερωσε και φυσικα τις πολυτιμες επισημανσεις και συμβουλες του.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...σε αυτό θα διαφωνήσω εν μέρει.....τα αυτιά πρέπει πρώτα να εκπαιδευτούν στο να αναγνωρίζουν τι ακούν, ειδικά όταν μιλάμε για μίξη που το συχνοτικό περιεχόμενο τείνει να μεταβάλεται δραστικά με την εξέλιξη της διαδικασίας όπως τείνει να μεταβάλεται δραστικά και η αντίληψη μας για αυτό.

 

Συνεπώς το να νιώθει κάποιος "χαρούμενος" με αυτό που ακούει δεν αποτελεί εγγύηση για την επιτυχία του αποτελέσματος....μπορεί απλά να αποτελεί ψευδαίσθηση.

 

Αντίθετα το να είναι σίγουρος για το τι ακούει, αποτελεί προυπόθεση. 

 

Έχω πάθει πλάκα με τον τρόπο που εκφράζεσαι και από τη διαφορετική οπτική (πραγματικά έτσι είναι) που είδες το θέμα.....

 

ΑΦΩΝΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ. (Και να θες να διαφωνήσεις πλέον δεν μπορείς).

Τα Watt, είναι σαν τα λεφτά... να έχεις

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να πω οτι ψήφισα ως καλύτερο το 11.

 

Όσο για την συχνοτική "ισσοροπία" σίγουρα δεν μπορεί σε καμμία περίπτωση απο μόνη της να κάνει ένα mix να ακούγεται καλό.

 

Επίσης μια κάποια συχνοτική "ανισσοροπία" πάλι δεν μπορεί να μας εγγυηθεί οτι το mix θα ακούγεται χάλια...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου