Προς το περιεχόμενο

Μειξάρετε και κερδίστε - Η ώρα της κρίσης!



Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 152
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

....μετά το "συχνοτικό" μπορούμε να πιάσουμε το θέμα της δυναμικής επεξεργασίας.....

 

....κατ'αρχάς να υπενθυμήσω άλλη μια φορά ότι αυτά που γράφω είναι η υποκειμενική μου προσέγγιση

....πέρα από την ξεκάθαρη υποκειμενικότητα της όμως θα προσπαθήσω να την τεκμηριώσω όσο καλύτερα μπορώ.

 

 

Στα 29 μιξ μπορεί να βρει κάποιος σχεδόν όλες τις διαβαθμίσεις στο ποσοστό αλλά και στην προσέγγιση της παρεμβατικότητας των χειριστών στο θέμα της δυναμικής επεξεργασίας....από την ανύπαρκτη έως την υπερβολή.

Δεν θα αναφερθώ πολύ στην επεξεργασία μεμονωμένων tracks αλλά στην συνολική εικόνα κάθε κομματιού είτε αυτή είναι προιόν mainmix compression είτε αθροιστικό αποτέλεσμα επεξεργασίας σε μεμονωμένα tracks.....ο λόγος είναι πως η δυναμική επεξεργασία των μεμονωμενων tracks έχει σαφέστατα πιο έντονη την σφραγίδα της υποκειμενικής άποψης και αισθητικής του καθενός και άρα είναι και πιο δύσκολο να υποστεί "αντικειμενική κριτική"......εννοείται πως και πάλι υπάρχουν καταστάσεις που προσωπικά θα τις θεωρούσα μη αποδεκτές και τεχνικά ατοπήματα....αλλά δεν βρίσκω κάποιον λόγο να γίνει κάτι τέτοιο...τουλάχιστον από εμένα.

 

Αντίθετα η συνολική εικόνα σε ότι αφορά την δυναμική επεξεργασία κάθε κομματιού αποτελεί και αισθητική παρέμβαση αλλά ταυτόχρονα πολύ πιθανόν να αποτελεί και ένα πολύ σημαντικό τμήμα της συνολικής (τεχνικά και αισθητικά) επιτυχίας ή αποτυχίας του εγχειρήματος......ειδικά όταν αποτελεί ένα ξεχωριστό στάδιο επεξεργασίας (mix bus compression) μπορεί να είνα αυτό που θα ολοκληρώσει ή ακόμη και θα καταστρέψει την όλη προσπάθεια......

 

Σε ότι αφορά το αν, πότε και γιατί......την δική μου άποψη μπορείτε να την βρείτε εδώ

http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=136

 

Σε ότι αφορά τώρα τα 29 μιξ, όπως είπα είχαν απ'όλα  :).......έτσι είχαμε μιξ στα οποία η δυναμική επεξεργασία ήταν ανύπαρκτη τόσο σε μεμονωμένα tracks όσο και στο σύνολο, αλλά και μιξ στα οποία η δυναμική επεξεργασία ήταν τόσο υπερβολική και άκομψη που η ύπαρξη της αλλοίωνε όχι απλά την δυναμική κίνηση του κομματιού αλλά και κυριολεκτικά την μορφή του (όπως πιθανότατα ήθελε να την καθορίσει ο καθένας).

Και στις 2 περιπτώσεις το αποτέλεσμα δεν κολακεύει το σύνολο....αλλά ειδικά στην δεύτερη αδικεί και την δουλειά που έχει γίνει στα συγκεκριμένα μιξ καθώς αυτή είναι πλέον αλλοιωμένη και δυσδιάκριτη.

 

Εδώ θα πρέπει να πω πως ένας από τους λόγους που με έκανε να επιλέξω ένα κομμάτι με programming στα τύμπανα ήταν ότι έτσι είχα την δυνατότητα να δημιουργήσω ένα ιδιαίτερα challenging περιβάλλον γύρω από την δυναμική συμπεριφορά και έυρος του συγκεκριμένου οργάνου και το πως θα το αντιμετώπιζε ο καθένας. Έτσι στο σύνολο του κομματιού οι δυναμικές στα 2 πιο χαρακτηριστικά κομμάτια του σετ (kick & snare) είναι γεμάτες έντονες διακυμάνσεις (με αντίκτυπο βέβαια και στην χροιά τους) ενώ ο υποθετικός αντικειμενικός σκοπός για ένα τέτοιο κομμάτι θα ήταν φυσικά ένα πιο σφιχτό (αλλά φυσικό σαν άκουσμα) drumset.....δεν θα μπω στην διαδικασία να κρίνω το πόσο επιτυχημένα έγινε αυτό γιατί είναι σίγουρα μια τελείως υποκειμενική κρίση βασισμένη στην αντίληψη και τα ακούσματα του καθενός.....

 

Καθώς τα τύμπανα λοιπόν συμμετέχουν πιο πολύ απ'όλα τα tracks στην διαμόρφωση και αποτελεσματικότητα της συνολικής δυναμικής επεξεργασίας του κομματιού θεωρώ ως πιο χαρακτηριστικό σημείο για να κρίνει κανείς τα (εύκολα ακουστά) αποτελέσματα το σημείο του κιθαριστικού lead μετά την γέφυρα.....στο συγκεκριμένο σημείο προσπάθησα να φτιάξω ένα περιβάλλον που θα πρόδιδε σχετικά εύκολα όλες τις αδυναμίες ενός μέτριου, υπερβολικού ή κακού compression.....έτσι έχουμε από την μία πλευρά το "άδειασμα" του κομματιού από το πιο χαρακτηριστικό του ηχόχρωμα και αναλογία (drive guitars), έχουμε υπερβολική και συνεχόμενη ενέργεια τόσο στο υψηλότερο συχνοτικό φάσμα (crash) όσο και πολύ χαμηλά (μεγάλες αξίες στο μπάσο) και αρκετά σπασμωδικά και ασύμμετρα peaks (kick & snare)....έχουμε δηλαδή τα κατάλληλα "χτυπήματα" που θα θέσουν σίγουρα σε λειτουργία το bus compressor (αν υπάρχει ;)) και το κατάλληλο περιβάλλον για να φνούν οι συνέπειες (pumping στα crash και στην ροή-εξέλιξη των bass notes).

 

Παραθέτω το συγκεκριμένο τμήμα (το τέλος του για την ακρίβεια) με την μορφή κυμματομορφών από 3 μιξ με τελείως διαφορετική προσέγγιση στο θέμα ώστε να έχουμε και μια οπτική απεικόνιση των διαφορών

 

comp3.jpg

 

 

Ξεκινώντας από κάτω προς τα επάνω, έχουμε στην πρώτη περίπτωση ένα μιξ με πολύ μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο programm & peak level , στην δεύτερη περίπτωση ένα μιξ κομπρεσσαρισμένο μεν αλλά με διατήρηση σε μεγάλο βαθμό της διακύμανσης και των κορυφών και στην τρίτη περίπτωση ένα μιξ στο οποίο δεν υπάρχει ουσιαστική διαφοροποίηση ανάμεσα στα peak και στο programm level.....

Στην πρώτη περίπτωση όχι απλώς δεν υπάρχει παρουσία κάποιου είδους συμπίεσης στο στερεο σύνολο του μιξ

αλλά αντίθετα έχουμε ένα είδος downward compression με την υπερπαρουσία του kick drum και τα peak του πολύ κοντά στα 0 dbfs κρατώντας πολύ πιο χαμηλά το "κυρίως μέρος" της μουσικής.....το οποίο "κυρίως μέρος" παρεπιμπτόντως δείχνει (και ακούγεται) αρκετά συμπιεσμενο (όχι με κακή έννοια)

 

Στη δεύτερη περίπτωση έχουμε πιο πολύ την λογική της ομογενοποίησης του υλικού μέσω του compression.....υπάρχει αλλά δεν ακούγεται (δεν έχει έντονα artifacts)....παρ'όλα αυτά έχει πετύχει σε μεγάλο βαθμό το σκοπό του αμβλύνωντας τις κορυφές και "δένωντας" το σύνολο χωρίς να αλοιώνει δραματικά την συνολική δυναμική κίνηση.....άρα ναι μεν δεν ακούγεται...αλλά "ακούγεται"....

 

Στην τρίτη περίπτωση έχουμε μια πιο ακραία προσέγγιση η οποία δίνει όπως είναι φυσικό και έντονα ακουστά artifacts ειδικά στον ευδιάκριτο και συνεχή ήχο των crash.....οι ουρές πάυουν να "σβήνουν" φυσικά ενώ υπάρχει έντονο pumping με κάθε χτύπημα του snare και του kick drum......στην ουσία έχει παψει να υφίσταται η λογική κίνηση του κομματιού......εννοείται πως αυτό μπορεί να ήταν το επιθυμητό βέβαια.

 

...δεν θέλω να πω πως κάποιο είναι απαραίτητα σωστό και κάποιο λάθος ή να διαλέξω το ποιό είναι καλύτερο και ποιό χειρότερο γιατί τελικά όντως για μουσική και γούστο μιλάμε  αλλά το σίγουρο είναι πως τα 2 ακραία (το 1ο και 3ο) θα κάνουν πολύ πιο δύσκολη την ζωή αυτών που θα κληθούν να κάνουν το mastering ενώ θα περιορίσουν σημαντικά και τις όποιες επιλογές τους ;)

 

....θα ήθελα να πως πως δεν επέλεξα αυτά τα 3 παραδείγματα γιατί ήταν τα πιο ακραία ή χαρακτηριστικά (αν και είναι χαρακτηριστικά) αλλά και για έναν ακόμη λόγο......μοιράζοντε ένα κοινό χαρακτηριστικό...και στα 3 αυτά μιξ το kick drum είναι ιδιαίτερα επεξεργασμένο τόσο σε ότι αφορά την attack χροιά αλλά και το punchy compression (το καθένα με αρκετά διαφορετική λογική και προσέγγιση αλλά η λογική είναι εκεί......απλά άλλοι το ονομάζουν punchy και άλλοι metal ;) ;D ;D)

....εδώ λοιπόν θα ήθελα να κάνω ένα και μοναδικό σχόλιο σχετικά με την δυναμική επεξεργασία μεμονωμένων tracks.....θα πρέπει να καταλάβουμε πως δεν είναι δυνατόν να μεταμορφώσουμε κάτι σε κάτι άλλο που δεν είναι παρά μόνο ίσως με "ακραίες λύσεις" (και πολύ εμπνευσμένες).....έτσι και μια "χαλαρή" και λίγο "φλου" σε ότι αφορά τις δυναμικές κάσα δεν μπορεί να μετατραπεί σε punchy kick με ατάκα από τον κόπανο......γιατί πολύ απλά το αποτέλεσμα θα μεταβάλεται συνέχεια.......και στις 2 από τις 3 περιπτώσεις έχουμε λίγο πολύ αυτό το αποτέλεσμα....σε μια τέτοια περίπτωση θεωρώ πολυ πιο πετυχημένη την "ακραία" και "ιδιαίτερη" επεξεργασία ;)

 

....αν θέλετε ξαναρίξτε μια αυτιά στα 29 μιξ δίνωντας όμως λίγο παραπάνω προσοχή στο συγκεκριμένο σημείο και θέμα   

 

:)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έλειπα για το σαββατοκύριακο και μόλις είδα ότι κάποιος με ψήφισέ!!  Είμαι πολύ ευχαριστημένος για αυτό! Όπως είχα πει κια σε προηγουμενο ποστ μυο ειμαι τελειως αρχάριος και ασχετος σε μτο όλο θέμα (πρωτη φορα εκανα κατι τετοιο). Δεν εχω εξοπλησμό ούτε προγράμματα για επεξεργασία. Είχα μόνο το Cubase SX3 με τα δικά του εφέ και ένα HiFI Technics για ηχεία! (όπως καταλάβατε και από εξοπλισμό δεν έχω ότι καλύτερο...) Το γεγονός όμως ότι κάποιος με ψήφισέ (έστω και ένας) σημαίνει ότι αυτό που έκανα ήταν κάτι σεβαστό σε σχέση με τα υπόλοιπα! Για να καταλάβετε ποιος είμαι, έχω τον αριθμό 7 στην λίστα! 

Μέτα από τα παραπάνω ελπίζω να ξανάακούσετε την δουλειά μου και να την σχολιάσετε ποιο μετά... 

 

Ευχαριστώ ΝΟΙΖ για την ευκαιρία που μας έδωσες να μάθουμε και εμείς οι "νέοι" την τέχνη της ηχοληψίας! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ ΝΟΙΖ για την ευκαιρία που μας έδωσες να μάθουμε και εμείς οι "νέοι" την τέχνη της ηχοληψίας!   

 

Εχμμ... της μίξης εννοείς;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα σε όλους

Μάλλον δεν πρόλαβα απ οτι φαίνεται να συμμετάσχω και γω..

::)

Θα γίνουν και άλλα τέτοια?

 

 

ευχομαι να γινονται συνεχεια το ενα μετα το αλλο (οποιος εχει μιξεις νομίζω μπορει να προσφέρει) γιατι και εγω δεν προλαβα λογο προβληματων pc/motherboard,τροφοδοτικο, καμμένα όλα ας ειναι καλα η εγγυηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ευχομαι να γινονται συνεχεια το ενα μετα το αλλο (οποιος εχει μιξεις νομίζω μπορει να προσφέρει) γιατι και εγω δεν προλαβα λογο προβληματων pc/motherboard,τροφοδοτικο, καμμένα όλα ας ειναι καλα η εγγυηση.

 

Ωχ φίλος αυτό ειναι θέμα.Το ίδιο ειχα και γω πριν 2 μήνες με board αλλά ολα οκ τώρα.

Πήρανε μέρος μόνο παραγωγοί η και μουσικοί?Εγω ενας ταπεινός κιθαριστας ειμαι :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πήρε μέρος όποιος θέλησε να κατεβάσει και να μιξάρει το κομμάτι που προσφέρθηκε εδώ. Αλλά ας μην βγαίνουμε off topic, εδώ έχει γίνει απιστευτη ανάλυση και έχουν γινει post χρυσάφι. Αξίζει να συνεχιστεί τέτοια φάση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου