Προς το περιεχόμενο

"Αναλογική" vs. "ψηφιακή" δημιουργία


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Γιώργο,

 

Είμαι συνθέτης και η γυναίκα μου είναι αρχιτέκτων-μηχανικός χρόνια τώρα... (με εμπειρία στην Ελλάδα και στην Αγγλια).

 

Ομολογώ ότι ποτέ δεν την έχω δει να κάνει αναλυτικό σχέδιο σε ριζόχαρτο, ή κάτι τέτοιο. Την έχω δει, το παραδέχομαι, να κάνει σκίτσα, με ιδέες και τέτοια, αλλά τίποτε άλλο.

 

Εγώ, αντίθετα, γράφω (concert hall music, 'κλασσική μουσικη') στο χαρτί αμέσως. Σχεδόν πάντα χωρίς να ακουμπάω κάποιο όργανο.

 

Για μένα υπάρχει η ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ διαφορά, μεταξύ εμένα και της συζήγου:

* για εμένα, το τελικό προϊόν είναι η μουσική και όχι η παρτιτούρα. Αν και μια μορφή τέχνης η παρτιτούρα, με ενδιαφέρει, καταρχήν να αποτυπώσω τη μουσική για να μη χαθέι. Μετά η σχηματοποίηση της παρτιτούρας παίρνει πολύ χρόνο και κόπο, στον Η/Υ.

 

* Αντίθετα στην περίπτωση της γυναίκας μου, το τελικό προϊόν είναι το σχέδιο, η κάτοψη, η όψη, κλπ.

 

Εγώ δουλεύω για να φτάσω στη μουσική, και άρα η σχηματοποίηση της παρτιτούρας (που είναι κόπος) μπαίνει εμπόδιο, ενώ στη γυναίκα μου, ΑΥΤΗ είναι η δουλειά της.

 

Όσον αφορά την εμπνευσή μου, έρχετε απο παντού ('έμπνευση' ως εναρκτήρια φλόγα), και πάει όπου βρει, ανάλογα με το είδος της μουσικής. Κάποιο ψιλοfunky κομμάτι που είναι τώρα στα clips, ήρθε από τα ντράμς απευθείας (και αμέσως στον Η/Υ).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 57
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ακριβώς αυτό...

Χαιρετισμούς στη γυναίκα που είναι αρχιτέκτονας!

Συμφωνούμε όλοι ότι η έμπνευση και η αρχική ιδέα γεννιέται μέσα στο κεφάλι από διάφορα ερεθίσματα.

Μία ακόμα παρατήρηση (όχι απόλυτη - πάλι σκέφτομαι δυνατά):

Ένα παιδί που μπορεί και σκιτσάρει με χαρτί και μολύβι θα μπορέσει ενδεχομένως να σκιτσάρει και με το ποντίκι σε αντίστοιχο ψηφιακό πρόγραμμα (sketch up, formZ, 3d max κλπ). Ενα παιδί που σκιτσάρει πρώτα με το ποντίκι δεν παίρνω όρκο ότι αν πάρει χαρτί και μολύβι θα καταφέρει κάτι. Εννοώ δηλαδή ότι η απόκτηση "χεριού" έρχεται πρώτα στο χαρτί... Το ίδιο συναίσθημα νιώθω αν τώρα αυτή τη στιγμή αφήσω το πληκτρολόγιο και πιάσω ένα στυλό... Χάνω λιγάκι τον έλεγχο μετά από τόσες ώρες στον υπολογιστή...

enjoy my silence

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ποιος σου είπε οτι όλοι όσοι έχουν δημιουργήσει εξ'ολοκλήρου με ψηφιακά μέσα, ξέρουν να χειρίζονται και τα αντίστοιχα αναλογικά?

 

για παράδειγμα, εγώ προσωπικά ποτέ μου δεν είχα αναλογική φωτογραφική μηχανή, ήταν πολύ ακριβό χόμπυ. Τώρα έχω ψηφιακή, ασχοληθηκα με τη φωτογραφία ουσιαστικα χωρις να περάσω απο το αναλογικό μέσο. Κι όμως, δεν αισθάνθηκα ούτε στιγμή οτι με περιορίζει το ...ψηφίο να εμπνευστώ ή να δημιουργήσω (ΑΝ εχω κάτι να δημιουργησω). Η τέχνη της φωτογραφίας δέν είναι να ξέρεις να ρυθμίζεις τα διαφραγματα και τις ταχύτητες, αυτα είναι η τεχνική. Υπάρχει η σκηνοθεσία (ιδέες) της φωτογραφίας, που επιστρατευει τα εργαλεία (τεχνική) για να υλοποιήσει την ιδέα στο μυαλό του καλλιτέχνη. Τώρα, αν θα το βάλεις το διάφραγμα με ψηφιακό ή αναλογικό τρόπο, αυτό περισσεύει.

 

το ίδιο συμβαίνει με πολλές τέχνες που ήδη αναφέρθηκαν.

 

ο φόβος του λευκού χαρτιού που λες, στα εγγόνια μας μάλλον θα είναι πλέον φόβος της λευκής σελίδας του επεξεργαστη κειμένου. Το βρίσκω απόλυτα φυσιολογικό και δε πιστεύω πως θα τους εμποδίσει να γράψουν ένα όμορφο ποιημα.

 

απο εκεί και πέρα, πιστεύω πως διανύουμε μια μεταβατική περίοδο οπου αντικαθίστανται σιγά σιγα τα ξεπερασμένα αναλογικά μέσα, απο ψηφιακά. Γι αυτό το λόγο, πιστεύω πως το μεγαλύτερο ποσοστό των καλλιτεχνών ήδη γνωρίζουν το αναλογικό μέσο.

Παλιά γράφανε σε πλακες κεριού, όταν πρωτο ανακαλύφθηκε το μελάνι, πολλοί θα είχαν περάσει απο το παλιο μέσο, αλλά τώρα πια κανεις δε γράφει σε κερί.

 

το μέσο, είναι απλά μεσο, είναι ο τρόπος με τον οποίο ο καλλιτέχνης διαχειρίζεται τις ιδέες του για να προκύψει το τελικό έργο.

 

ΑΝ υπάρχουν ιδέες... ;D

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατι σχετικά αναλογο (;D) εγινε με μενα προσφατα. Ειχα το V-synth της Roland, synthesizer με χίλια 2 πραματα, τι elastic audio, virtual analog, vocal designer, 500 lfo, απειρες επιλογες cosm, routing απο δω, routing απο κει.

 

Ξεκινουσα να φτιαξω εναν απλο lead ήχο, και κατεληγε σε κατι ιου ιου αεροπλανικα μπλικι μπλικι με 2 ωρες delay απο πισω και τελικά μουσικη δεν εβγαινε.

 

Το πουλησα λοιπον και πηρα ενα Moog Little Phatty. 2 osc, filter, envelopes, lfo, τελος. Κατεβασα και το oberheim απο τη ντουλαπα.

 

Ειμαι απο τον Νοεμβριο και χρησιμοποιω ενα lead που εφτιαξα στο moog, και ενα pad στο OB. Προσφατα αλλαξα κανα 2 presets στο moog :P. Και αισθανομαι πολυ πιο δημιουργικος μουσικα και πολυ πιο ελευθερος να αναπτυξω τις μουσικες μου ιδέες.

 

Η επομενη μου αγορα θα είναι κατι σε rhodes piano. Με το phatty πανω του και το ΟΒ λιγο παραδιπλα. Εναν ηχο το καθενα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μεγαλη συγχυση :

 

δε μιλαμε για αναλογικα και ψηφιακα "πραγματα", αλλα για απεικονίσεις (πςςςςςςς).

Ως εκ τουτου καθε παραλληλισμος που παρατεθηκε στο αρχικο ποστ είναι απο ατυχής ως αφελής. Δεν κανόνισε η φύση τα αντικέιμενα να είναι αναλογικά και το Timotei® τα έκανε ψηφιακά ;D. Tα διακριτά ή τα συνεχή σήματα δεν αντιστοιχούν σε κανέναν κόσμο με τα mac ή τα μολύβια.

 

Συγγνώμη, αλλά το όλο πραγμα μου μοιάζει για κακης μορφης φιλοσοφοποίηση μιας ρετρολαγνείας. Εντούτοις δεν βρισκω πουθενά εδώ γύρω τροφή για σκέψη.

 

 

Αν μιλαμε για το πως οι ευκολίες που παρεχει η τεχνολογια μπερδεύουν το δημιουργό που θα έπρεπε να ασχολείται αυστηρά με το αντικείμενο της τέχνης του, τότε τα πραματα ειναι απλα : Shit happens και ο ανθρωπος ειναι υποχρεωμένος να συμβαδίζει με την εποχή του (πολυ περισσότερο ο καλλιτεχνης). Στις σοβαρές μουσικές σχολές διδάσκονται μουσική παραγωγή και τεχνολογία, όπως στη φιλοσοφική μαθαίνουν να γράφουν στο word. Έτσι πάει.

 

Προσοχή : το ποστ μου είναι ψηφιακό, ενδεχομένως να μην καταλάβατε πλήρως την ουσία του.  ;D ;D ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+1

 

σκληρός και περιεκτικός

 

μπορεί το ποστ σου να είναι ψηφιακό, βάζω στοιχημα όμως οτι μπορείς να γράψεις και με μολύβι! ;D ;D ;D

 

χουμορ χουμορ

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ελπίζω να μην παρεξηγηθεί ο συνφορουμίτης, γιατί ξόδεψε χρόνο που έκατσε κι έγραψε τις σκέψεις του (ψηφιακά μεν, με καλοπροαίρετη διάθεση επικοινωνίας δε), αλλά κι εγώ θα ήθελα να σημειώσω πως κατά κάποιο τρόπο δεν βλέπω μια ιδιαίτερη συνοχή στους προβληματισμούς αυτούς. Συν τοις άλλοις, είδα έναν ολίγον τι αχρείαστο διαχωρισμό της αναλογικής από την ψηφιακή διαδικασία. Τι εννοώ? Για παράδειγμα, όταν πίνουμε εσπρέσσο από μια αναλογική καφετιέρα, έχει τόσο νόημα να σκεφτούμε ότι δεν ήταν από ψηφιακή, ή ότι το λεμονάτο μας δεν ψήθηκε σε ψηφιακό φούρνο? Όταν πάμε για ψώνια στο σουπερμάρκετ οδηγώντας ένα Ford Cortina, είναι τόσο σημαντικό να σκεφτούμε ότι δεν πήγαμε με ένα Golf με ψηφιακό εγκέφαλο? Παίζουμε με μια κιθάρα που τα τάστα της είναι εκπληκτικά σεταρισμένα, αλλά δεν γνωρίζουμε αν έχει φτιαχτεί από άνθρωπο ή μηχάνημα Plek. Έχει νόημα να κινήσουμε γη και ουρανό για να εξιχνιάσουμε το μυστήριο?

 

Αντιστοίχως, συμβαίνει και στη μουσική. Δεν είναι δυνατόν κανείς να μπορέσει να συνθέσει (ως αρχική ιδέα) ένα τραγούδι, ή ένα μουσικό κομμάτι, απευθείας στον υπολογιστή και στα μουσικά προγράμματα.

 

Κι όμως, συμβαίνει χιλιάδες φορές κάθε μέρα... κι όχι μόνο στην electronica αλλά και σε άλλα στυλ.

 

Σίγουρα προτιμούμε τον Bono (ψυχή και σώμα) επί σκηνής, με τη χρήση αναλογικών οργάνων και ψηφιακών εφέ και την τελική απεικόνιση της συναυλίας σε ψηφιακή μορφή!

 

Ούτε εδώ βλέπω κάποια σχέση του ενός με το άλλο... Ακούμε σήμερα μουσική που είναι φτιαγμένη και παιγμένη από ρομπότ? Και η απεικόνιση δεν βλέπω να συνδέεται με κάποιο επιχείρημα... δεν έχω καταλάβει την συλλογιστική.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι τόσο δύσκολο να πούμε "ακούω από πικάπ, φωτογραφίζω με αναλογική κάμερα, γράφω σε πάπυρο, καβαλάω μουλάρι, κλπ. επειδή ΕΤΣΙ ΓΟΥΣΤΑΡΩ"; Δεν χρειάζεται να προσπαθήσουμε να το εκλογικεύσουμε διότι ΔΕΝ εκλογικεύεται. :)

 

Όταν πάμε για ψώνια στο σουπερμάρκετ οδηγώντας ένα Ford Cortina, είναι τόσο σημαντικό να σκεφτούμε ότι δεν πήγαμε με ένα Golf με ψηφιακό εγκέφαλο?

Ναι, είναι σημαντικό να το σκεφτούμε. Οδηγούσα ένα τέτοιο για χρόνια - ακόμα απορώ πώς επέζησα. ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν μιλάμε για την υπερπροσφορά επιλογών και ευκολιών μέσα στον ψηφιακό κόσμο, και την ιδιότητα αυτής της κατάστασης να αναστέλλει ορισμένες φορές τη δημιουργία αντί να την επιταχύνει ή να την βοηθάει, είναι άλλο θέμα... ήμουν λίγο απόλυτος αλλά κάτι παρόμοιο είχα σκεφτεί.

 

 

@spy: Suzuki SS40, 543 κυβικά, δεκάωρα ταξίδια, καλό για μέταλ?  :) Στιλ στρονγκ, κι εγώ κι αυτό. Το έχω ακόμη και το λατρεύω, πέρασε μεγάλο και πολυδάπανο restoration project.  8)

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου