Προς το περιεχόμενο

Ελληνικό semi modular synthesizer !


Hysplex

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το διάβασα στο gearslutz.

 

Δεν ήξερα ότι υπήρχαν πατριωτάκια που ασχολούνται με την κατασκευή synths.

 

Μπράβο τους και τουλάχιστον απο την πλευρά μου θα στηρίξω με αγορά (σε λογικά πλαίσια τιμής πάντα)

 

 

http://freaqbox.com/synthesizers.html

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 40
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Λίγα μπορουμε να πουμε. Ουτε οι ίδιοι δε λενε τι φιλτρο βάλανε ;D

 

Ισως σαν του Sh-101, καθως οι osc ειναι ιδιοι (square, saw, noise και sub).

 

Λίγο φτωχό είναι πάντως απο specs, και φανταζομαι δυσκολα θα χτυπησει τις τιμες των μεγαλυτερων κατασκευαστων, οπότε θα πρέπει να μας εντυπωσιάσει με τον ήχο του για να μας μπει στο μάτι.

 

Μακάρι να το κάνει :)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ουτε οι ίδιοι δε λενε τι φιλτρο βάλανε ;D

 

Δεν χρειάζεται να πούνε, το λέει το βίδεο.  :)

 

------

 

Οι αισθητικές επιλογές δεν είναι της αρεσκείας μου, ειδικά αυτό το thatching pattern μου θυμίζει κάτι καναπέδες στο παλιό σπίτι της γιαγιάς... ;D

 

Μερικές random παρατηρήσεις...

 

1. Wall-wart τροφοδοτικό. --> absolutely NO.

 

2. Ανομοιομορφία στο labeling.. π.χ. για την συχνότητα του LFO και του 4-stage modulator λένε "rate", ενώ για το S&H λένε "speed". Δεν παίζει κάποιο ιδιαίτερο ρόλο, αλλά καλό θα ήταν να υπάρχει ομοιομορφία.

 

3. Περίεργη είναι η επιλογή α) μεγάλου ποτενσιόμετρου για την ένταση του εκάστοτε ταλαντωτή β) μέσα στο τμήμα των ταλαντωτών. Αυτό ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη ότι το ποτενσιόμετρο για το κούρδισμα είναι κάτω δεξιά και είναι μικρό σε μέγεθος. Για εξοικονόμηση χώρου;

 

4. Περίεργη (αλλά καλοδεχούμενη) είναι η ύπαρξη της θέσης "off" για την κυματομορφή των ταλαντωτών και πολύ περισσότερο η ύπαρξή της μεταξύ της πριονωτής και της τετραγωνικής κυματομορφης.

 

5. Γιατί μόνο 2 κυματομορφές;

 

6. Το LFO μπορεί να σταλεί στον ταλαντωτή 1, στον 2 ή στο φίλτρο. Η πάλι να μην σταλεί πουθενά.. ;D (Αυτό σημαίνει depth = 0), γιατί πρέπει να υπάρχει και θέση τέτοια στον επιλογέα;

 

7. Γιατί δεν έβαλαν και άλλη μία θέση για το LFO, LFO --> OSC1 + OSC2, άρα pitch modulation?

 

8. Στο τμήμα των ταλαντωτών, η επιλογή της κυματομορφής γίνεται με το ασημί διακοπτάκι, στο τμήμα του LFO με το ποτενσιόμετρο... Μπορώ να καταλάβω την μία επιλογή, μπορώ να καταλάβω την άλλη επιλογή.. αλλά και τις δύο μαζί, όχι. Ένα μικρό κομβίον με 4 LEDάκια (ή τέλος πάντων όσα και οι επιλογές) που θα λούπαρε γύρω από αυτές τις επιλογές θα έλυνε το θέμα (και είναι και πιο οικονομικό από θέμα χώρου).

 

9. Το 1, 2, 3, 4 στο τμήμα των ταλαντωτών τι είναι; Ένδειξη αριθμητικής;; ;D Οπότε ξαναβλέπω τα specs και διαπιστώνω..."4 octaves control"..Χμμμ... Τι λέτε να το ονομάσουμε "octaves" ή "coarse tuning" ή "2', 4', 8', 16'" - (από την ονοματολογία των κλασικών organs που διατηρήθηκε και σε πολλά synthesizers) και όχι 1, 2, 3, 4...;

 

10. Στα θετικά το φίλτρο που μπαίνει σε ιδιοταλάντωση (άρα είναι τουλάχιστον 24dB/oct), και η επίδειξη στο βίδεο ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν ταλαντωτής με ημιτονοειδή κυματομορφή. Στα αρνητικά ότι σε υψηλές τιμές resonance το χαμηλωμα της συχνότητας αποκοπής είχε σαν αποτέλεσμα μία μικρή ηχητική αστάθεια πριν καταλήξει σε ιδιοταλάντωση. Τουλάχιστον αυτό ακούγεται στο βίδεο.

 

11. Στα θετικά το ότι υπάρχει attenuator και κακώς που υπάρχει μόνο ένα.

 

12. Η ύπαρξη attenuator και το γεγονός ότι στο CV Out τμήμα υπάρχει η επιλογή LFO σημαίνει ότι η συχνότητα αποκοπής του φίλτρου (cutoff frequency) μπορεί να τροποποιηθεί ταυτόχρονα από την περιβάλλουσα του φίλτρου και από το LFO. Οπότε η έξοδος του LFO μπορεί να οδηγηθεί στο attenuator, και η έξοδος του attenuator να οδηγηθεί στην είσοδο Filter που βρίσκεται στο τμήμα CV In.

 

13. Στα θετικά επίσης η ύπαρξη ξεχωριστών τονικών ολισθήσεων  ;D ;D (το επίσημο όνομα του glide) και sub-oscillators, ανά oscillator.

 

14. Τα όμορφα αμυγδαλωτά μου μάτια βλέπουν ότι στο τμηματάκι με το S&H υπάρχει μία είσοδος "In"... In, τι in όμως; Ένα κύκλωμα S&H χρειάζεται δύο εισόδους, η μία καθορίζει το τι θα σαμπλαριστεί και η άλλη το πότε θα σαμπλαριστεί. Αν δεν υπάρχει κανένα άλλο voltage στις εισόδους, τότε είθισται να σαμπλάρεται θόρυβος στην ταχύτητα που ρυθμίζει κάποιο εσωτερικό ρολόι (συνήθως κάποιο LFO). Συνήθως η είσοδος που δίνουν οι κατασκευαστές για να γίνει override, είναι το τι θα σαμπλαριστεί. Αν είναι έτσι και με δεδομένο ότι υπάρχει CV έξοδος με πριονωτή και τετραγωνική κυματομορφή, μπορεί το σήμα να σταλεί στην είσοδο του S&H και έτσι να παραχθούν stair-stepped μοτιβάκια. Το ίδιο ισχύει και για το LFO, για το οποίο δυστυχώς υπάρχει μόνο τριγωνική κυματομορφή.

 

15. Ένα mult γιατί δεν έβαλαν;

 

16. Στο τμήμα 4-stage modulator, βλέπω ένα smooth ποτενσιόμετρο... Ενδεχομένως με κατάλληλη ρύθμιση των τεσσάρων ποτενσιομέτρων και του smooth να μπορεί κάποιος να φτιάξει κάτι σαν LFO, όπου το smoothing να λειτουργεί σαν interpolation των διακριτών τιμών. Αν γίνεται, τότε το βρίσκω πολύ θετικό.

 

17. Πάλι όμως λείπει από τον επιλογέα του 4 stage modulator η επιλογή OSC1 + OSC2.. θα μπορούσαν έτσι να δημιουργήσουν ένα υποτυπώδες sequencer..

 

18. Αυτό που άκουσα στο βίδεο δεν μπορώ να πω ότι με ενθουσίασε, αλλά για κάποιο λόγο θεωρώ ότι το synth αυτό είναι ικανό για πολύ πιο ενδιαφέροντες και ωραιότερους ήχους, παρ' όλο που υστερεί σε κάποια σημεία και εκπλήσσει ευχάριστα σε κάποια άλλα.

 

Από μένα μπράβο στους κατασκευαστές για την προσπάθειά τους, μακάρι να συνεχίσουν να κάνουν αυτό που κάνουν και εύχομαι ότι καλύτερο. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στα θετικά το φίλτρο που μπαίνει σε ιδιοταλάντωση (άρα είναι τουλάχιστον 24dB/oct)

 

Εχω την εντύπωση πως και τα 12dB μπορούν να ιδιοταλαντωνονται...Τουλάχιστον το Microbrute, το κανει, αν και οχι με ιδιαιτερη σταθερότητα...

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχω την εντύπωση πως και τα 12dB μπορούν να ιδιοταλαντωνονται...Τουλάχιστον το Microbrute, το κανει, αν και οχι με ιδιαιτερη σταθερότητα...

 

 

 

 

 

εχοντας το Steiner φιλτρο του σε DIY modular θα ελεγα οτι με καμια σταθεροτητα.... ;D

(η ας πουμε ελεγχο... )

"Don't panic!" - Douglas Adams

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν κ δεν ειμαι ειδικος μηπως δεν θα επρεπε να ειμαστε τοσο αρνητικοι οταν βλεπουμε καποιες τοσο ομορφες κινησεις απο ανθρωπους εδω στην Ελλαδα κ οταν βλεπουμε πως ενας κατασκευαστης σαν τον συγκεκριμενο μπηκε σε χωραφια που ΚΑΝΕΝΑΣ αλλος Ελληνας δεν εχει μπει μεχρι στιγμης..........

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν κ δεν ειμαι ειδικος μηπως δεν θα επρεπε να ειμαστε τοσο αρνητικοι οταν βλεπουμε καποιες τοσο ομορφες κινησεις απο ανθρωπους εδω στην Ελλαδα κ οταν βλεπουμε πως ενας κατασκευαστης σαν τον συγκεκριμενο μπηκε σε χωραφια που ΚΑΝΕΝΑΣ αλλος Ελληνας δεν εχει μπει μεχρι στιγμης..........

 

Ναι, δε θα επρεπε, και δεν ειμαστε κιολας :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6. Το LFO μπορεί να σταλεί στον ταλαντωτή 1, στον 2 ή στο φίλτρο. Η πάλι να μην σταλεί πουθενά.. ;D (Αυτό σημαίνει depth = 0), γιατί πρέπει να υπάρχει και θέση τέτοια στον επιλογέα;

 

Πολυ ενδιαφερουσες οι παρατηρήσεις σου γενικα :)

 

Αλλα το παραπανω, μηπως σημαινει οτι δε στέλνει πουθενα εσωτερικα, σε περίπτωση που θες να το στείλεις καπου εξω?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχω την εντύπωση πως και τα 12dB μπορούν να ιδιοταλαντωνονται...Τουλάχιστον το Microbrute, το κανει, αν και οχι με ιδιαιτερη σταθερότητα...

 

 

Καλημέρα,

 

κάποια μπορεί να παρουσιάζουν τάση προς ιδιοταλάντωση, αλλά όπως είπες όχι με ιδιαίτερη σταθερότητα. Π.χ. το 12dB φίλτρο στο Andromeda δεν ιδιοταλαντώνεται, μιας και για να συμβεί κάτι τέτοιο θα πρέπει να μείνει καθαρή ημιτονοειδής κυματομορφή, δηλαδή οι εκατέρωθεν αρμονικές αριστερά και δεξιά της συχνότητας αποκοπής θα πρέπει να φιλτραριστούν ... αγρίως  ;D και τα 24dB/oct φίλτρα φιλτράρουν δύο φορές πιο έντονα από τα 12dB/oct.

 

Πέραν τούτου, στα άλλα synths της εταιρείας αναφέρεται 24dB/oct lowpass φίλτρο, οπότε μάλλον τέτοιο είναι.

 

αν κ δεν ειμαι ειδικος μηπως δεν θα επρεπε να ειμαστε τοσο αρνητικοι οταν βλεπουμε καποιες τοσο ομορφες κινησεις απο ανθρωπους εδω στην Ελλαδα κ οταν βλεπουμε πως ενας κατασκευαστης σαν τον συγκεκριμενο μπηκε σε χωραφια που ΚΑΝΕΝΑΣ αλλος Ελληνας δεν εχει μπει μεχρι στιγμης..........

 

Μυγιάζομαι.

 

Δεν είμαι αρνητικός, αν διαβάσεις προσεκτικά θα δεις ότι γράφω και αρκετά θετικά στοιχεία και μπορώ να γράψω κι άλλα. Επίσης στο τέλος γράφω πως επικροτώ την προσπάθειά τους και μακάρι να πάνε καλά. :)

 

Αλλα το παραπανω, μηπως σημαινει οτι δε στέλνει πουθενα εσωτερικα, σε περίπτωση που θες να το στείλεις καπου εξω?

 

Δε νομίζω, αλλά δεν το αποκλείω κιόλας. Έχει στο τμήμα CV Out μία έξοδο ονόματι LFO. Ίσως στην θέση OFF, το LFO να μην στέλνεται πουθενά εσωτερικά αλλά παράλληλα το Depth και το Rate να είναι ενεργά για να σταλεί η έξοδος του LFO κάπου αλλού.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημέρα

 

Αποφάσισα να γράψω μέσο αυτού του προφίλ και όχι του προσωπικού μου καθώς προτιμώ να κρατήσω την ανωνυμία μου , αλλά ταυτόχρονα θέλω να ξέρει ο αναγνώστης ότι δεν μιλάω τυχαία και πως έχω δουλέψει για να καταλήξω σε αυτό το τελικό αποτέλεσμα το οποίο ονόμασα murmux. Ο ουσιαστικός λόγος όμως που παρεμβαίνω στην συζήτηση είναι για να απαντήσω στις απορίες που έχουν παρουσιαστεί.

 

1. Παιδιά, τα wall wart είναι ο καλύτερος τρόπος να τροφοδοτεί κανείς ένα τέτοιο μηχάνημα το οποίο προορίζεται για πώληση και εκτός Ευρώπης. Δεν υπάρχει λόγος να φτιάχνει κανείς διαφορετικές εκδώσεις για Αμερική και Ευρώπη. Επίσης γλυτώνεις μπόλικο χώρο στο κουτί και δεν χρειάζεται να μπλέξεις με ISO.

 

2. Πρέπει να καταλάβει κανείς ότι το κάθε μηχάνημα είναι ξεχωριστό. Δεν έχετε μπροστά σας ένα κλώνο από κάποιο ήδη υπάρχον προϊόν, αλλά την δουλεία ετών από κάποιους που έφτιαξαν τα πράγματα έτσι όπως αυτούς βόλευαν και τους άρεσαν. Θέματα όπως “γιατί μόνο 2 waves” η “γιατί αυτή η εμφάνιση” (και διάφορα άλλα) θα απατηθούν μόνο αν το πάρει κάποιος στα χέρια του.

 

3. Το φίλτρο είναι 24db/ octave. Ο λόγος όμως δεν είναι το self oscillation αλλά το φιλτράρισμα που θέλω να πετύχω στις συχνότητες, καθώς για να πετύχει κανείς το απόλυτο shine wave από oscillators square και saw μπορεί πολύ εύκολα να το κάνει μέσο ενός τέτοιου φίλτρου. Η αστάθεια του φίλτρου πριν μπει σε λειτουργία self oscillation είναι κατά την γνώμη μου ένα φανταστικό εφέ όπως μας απέδειξαν πολλά από τα παλαιά synths.

Επίσης παιδιά τα 12db/octave μπορούν να αποδώσουν υπέροχο shine wave oscillation.

 

4. To S&H έχει το δικό του εσωτερικό ρολόι για διάφορους λόγους. Ο βασικότερος είναι η απλότητα.

 

5. Το LFO έχει θέση off για να μπορεί κανείς έτσι να «αποθηκεύσει» μια ρύθμιση σε αυτό. Η έξοδος από το patch είναι τελείως ανεξάρτητη από το depth του LFO.

 

6. Το  «1,2,3,4» δεν είναι αριθμητική φυσικά , χαχαχα. Πράγματι είναι το range της οκτάβας και είναι έτσι για λόγους design. Γενικά είναι μια απορία που δεν είχα ξανακούσει, καθώς είναι σαφές τι κάνει κατά την γνώμη μου, αλλά θα την λάβω υπόψη μου ώστε να το εξηγώ γενικά.

 

Οτιδήποτε θα θέλατε να απαντηθεί , ρωτήστε και με μεγάλη ευχαρίστηση θα σας απαντήσω. Είναι σίγουρα προτιμότερο από το να κάνουμε υποθέσεις  :)

www.freqbox-pedals.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου