Προς το περιεχόμενο

(Ούτε) όλοι μαζί μπορούμε


trolley

Προτεινόμενες αναρτήσεις

είναι μερικοί φίλοι που ταμπουρώνονται πίσω απο πολιτικά δόγματα για να εξηγήσουν κοινωνικά θέματα.

Αχ ρε Γιάννη, πες τα επιτέλους. :)

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 419
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Έμεινα λίγο πίσω στην κουβέντα αλλά αφού διάβασα το κείμενο του Γιάννη Ανδρουλιδάκη που παρατέθηκε, έχω να παραθέσω κάτι ενδιαφέρον που είδα τις προάλλες και έχει σχέση με τις κατηγορίες περί κλοπής τραγουδιών του Σαββόπουλου από τον Λούτσιο Ντάλα και τον Ντύλαν κλπ. Είμαι και λίγο οφ τόπικ αλλά μου άρεσε γιατί η όλη ιστορία άπτεται γενικότερα του τρόπου με τον οποίο μεταδίδεται η "πληροφορία" στις μέρες μας.

 

Disclaimer: Θα αναφερθώ σε πολιτικό πρόσωπο, όχι για να παραθέσω άποψη αλλά γιατί το περιλαμβάνει εμμέσως η ιστορία. Είναι απλά ένα γεγονός.

 

Τις προάλλες ήμουν στο Facebook και διάβαζα σχόλια σε ποστ φίλου που θα τον αναφέρω ως ο Α. Ο Α λοιπόν ανέβασε ένα άρθρο που είχε δημοσιευτεί στη LIFO την προηγούμενη εβδομάδα και αναφερόταν στην "ντροπή που θα πρέπει να νιώθουν οι βουλευτές που ψήφισαν τον Δημήτρη Καμμένο για αντιπρόεδρο της βουλής". Το άρθρο, μεταξύ των λόγων για τους οποίους θεωρεί ότι είναι ντροπή, παρέθετε και το γεγονός ότι ο εν λόγω βουλευτής είναι συνωμοσιολόγος και έχει κατά καιρούς πει δημοσίως ότι το χτύπημα στους δίδυμους πύργους στη Νέα Υόρκη την 11η Σεπτεμβρίου του 2001 ήταν inside job.

 

Στα σχόλια κάτω από την κοινοποίηση του άρθρου, εμφανίστηκε κάποιος Β, φίλος του φίλου μου Α. Ο Β λοιπόν, μετριοπαθώς μεν ενδελεχώς δε, ανέφερε ότι χωρίς να υποστηρίζει γενικά τον εν λόγω βουλευτή, για την ιστορία με το nine eleven δεν ήταν καθόλου σίγουρος ότι δεν υπάρχει δόση μεγάλης αλήθειας. Συνέχισε δε παραθέτοντας τα εξής γεγονότα:

 

Την εποχή του χτυπήματος τα είχε με μια νεοϋορκέζα Εβραία η οποία δούλευε στο world trade center. Εκείνη λοιπόν του είπε ότι τη μέρα της επίθεσης έλειπαν από τα πόστα τους οι περισσότεροι Εβραίοι (όπως και η ίδια) γιατί ήταν η γιορτή της εβραϊκής πρωτοχρονιάς. Και συνέχισε ο B με την εύλογη απορία: Πώς είναι δυνατόν ολόκληρη Αλ Κάιντα και ολόκληρος Μπιν Λάντεν να εκτελέσουν τέτοιας εμβέλειας και οργάνωσης τρομοκρατικό χτύπημα τη μέρα που οι χειρότεροι εχθροί τους ήταν σπίτι λόγω διακοπών; Κατόπιν ανέπτυξε πλήρως τη γνωστή θεωρία περί inside job και ότι επίτηδες έγινε εκείνη τη μέρα η ενέργεια για να σωθούν οι Εβραίοι γιατί ουσιαστικά από Εβραίους οργανώθηκε το όλο πράγμα.

 

Βρίσκομαι λοιπόν να διαβάζω όλη αυτή την εντυπωσιακή θεωρία η οποία, φαινομενικά τουλάχιστον, υποστηρίζεται από κάποιου είδους inside information. Δηλαδή εδώ δεν έχουμε γενικότητες αλλά συγκεκριμένα πράγματα επωνύμως. Ο Β δηλαδή με το ονοματεπώνυμό του φάτσα κάρτα αναφέρει ως πηγή της πληροφορίας την πρώην του, η οποία είναι Εβραία και η οποία επιπροσθέτως δούλευε στους πύργους. Και τώρα αναρωτιέμαι τι μπορεί να σκέφτεται ο μέσος αναγνώστης. Δεν είναι δύσκολο νομίζω: "μάλλον είναι αλήθεια τελικά".

 

Μερικά σχόλια παρακάτω εμφανίστηκε ένας Γ ο οποίος είπε μόνο το εξής: "Η πρωτοχρονιά του εβραϊκού ημερολογίου για το 2001 ήταν στις 17/9 και όχι στις 11. Απλό google search". Μετά από αυτό το σχόλιο, ο Β αποχώρησε από το ποστ με συνοπτικές διαδικασίες και δήθεν υποσχέσεις ότι θα επανέλθει με νέα στοιχεία.

 

Τέλος ιστορίας.

 

Επιστροφή στα του Σαββόπουλου και τις κλεψιές τραγουδιών. Πριν πιστέψουμε οτιδήποτε διαβάζουμε, ας κάνουμε μια έρευνα στους δίσκους που περιλαμβάνουν τα εν λόγω τραγούδια για να διαπιστώσουμε αν αναφέρονται οι πρωτότυποι συνθέτες/στιχουργοί.

 

Κι ας κάνουμε γενικότερα τέτοιες προσωπικές έρευνες λέω γω.

 

 

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

κατηγορίες περί κλοπής τραγουδιών του Σαββόπουλου από τον Λούτσιο Ντάλα και τον Ντύλαν κλπ.

Να διευκρινήσω κάτι που κακώς άφησα να κρέμεται.

 

Τα περί "κλοπής" τα θεωρώ υπερβολές (όπως και το ότι αργότερα παραδέχτηκε ότι δεν ήταν δικά του τα κομμάτια).

Περισσότερο κλικ μου έκαναν οι "εμμονές" του με κάποιους, που μερικές φορές είναι στα όρια (πράγμα που αποτελεί και δική μου διαπίστωση).

 

Μιλάω για την γενικότερη καλλιτεχνική "φιγούρα" του.

Βέβαια αν κάποιος σε εκφράζει σε μεγάλο βαθμό, σίγουρα είναι φυσιολογική μια πολύ μεγάλη επηρροή.

 

Πάντως έχω ακούσει να τον αποκαλούν "ο Ντύλαν της Ελλάδας".

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

αχ ρε μπαγάσα (ξέρει αυτός)...

 

ελπίζω να με προλάβει εν ζωή η εποχή, που η γενική παιδεία θα σπάσει τα ταμπού των παντός μορφής αγκυλωμένων εραστών του μετρίου και θα δώσει προτεραιότητα στην ανάπτυξη του γνωσιακού φίλτρου κόντρα στην παπαγαλία μιας προεπιλεγμένης "ανάπηρης" πληροφορίας...

 

ε τότε μπορεί να ατροφήσει και το "έκτο δάκτυλο της Κατίνας"... το μεγάλο όπλο οποιασδήποτε μορφής προπαγάνδας από όπου κι αν έρχεται κάθε φορά και δείχνει...

 

κι ας φανώ αξιοκρατικά τότε ο πιο "λίγος" απ όλους ρε αδερφέ... δε γ@μι#τ@ι... θα με "ανεβάσει" έστω και σαν τελευταίο, η άνοδος και η ανεμπόδιστη πρόοδος των άξιων... ποιος το ξέρει, ίσως και "πιο πάνω" από ότι "είμαι"  τώρα...

 

 

ΥΓ. άσχετο, αλλά μέχρι τότε τι να μου λένε ρε εμένα οι πέντε και χιλιάδες τόνοι τροφίμων εφόσον μαζευτήκαν με πρωτοβουλία κάποιων κακώνε, μπροστά στα 5 (μπορεί και έξι!!!) πακέτα μακαρόνια που είχα από πέρυσι ξεχασμένα σε ένα ντουλάπι και εγώ με τα χεράκια μου χωρίς να με "σπρώξει" κανένας (για να πάρει την δόξα) τα μοίρασα στους φτωχοί και λίγδωσε κβαντικά (μη πω χριστιανικά δεν είναι sic) το αντεράκι τους...

 

μη σας πω και για τα δέντρα που έχω φυτέψει (φτύνοντας κουκούτσια) αλλά και ποτίσει (κατουρώντας) τόσα χρόνια και κάνετε κακάκια για λίπασμα... γατάκια... 8)

 

ΥΓ2 κοίτα ρε πως τα φέρνει το αίσθημα δικαίου μου στα γεράματα... με "δείχνουν" οι παλιοί μου (κλεμμένοι και κλέεεεεφτες να δεις) φίλοι γιατί ήρθε λέει (ποιος δεν ξέρω) η στιγμή για ν' αποφασίσω με ποιους θα πάω και ποιους θ' αφήσω και γω ξαφνικά (ΑΡΧΙΣΑ να) το "σκέφτομαι"...πλάκα έχω... >:D ;D

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα περί "κλοπής" τα θεωρώ υπερβολές (όπως και το ότι αργότερα παραδέχτηκε ότι δεν ήταν δικά του τα κομμάτια).

Περισσότερο κλικ μου έκαναν οι "εμμονές" του με κάποιους, που μερικές φορές είναι στα όρια (πράγμα που αποτελεί και δική μου διαπίστωση).

 

Στράτο να το πιστέψουμε το άρθρο; Δηλαδή το διασταυρώσαμε και καταλήξαμε ότι όντως στην αρχή δεν είχε αναφέρει καν ότι τα κομμάτια είναι διασκευές αλλά αργότερα το παραδέχτηκε; Επίσης περί εμμονών: Να πάρουμε ως δεδομένο ας πούμε ότι ο Σαββόπουλος κουρεύτηκε και ξυρίστηκε μόλις το έκανε ο Λούτσιο Ντάλα κι ότι πήρε σβάρνα τους στρατώνες την εποχή που το έκανε κι ο Ντύλαν κι επειδή το έκανε ο Ντύλαν;

 

Θέλω να πω: μας γράφει ένα σωρό πράγματα ο κύριος στο άρθρο και δεν ξέρουμε καν από πού τα ξέρει ή αν όντως συνέβησαν έτσι όπως τα λέει. Που εδώ που τα λέμε τουλάχιστον τα περί κουρέματος και στρατοπέδων είναι αστεία.

 

Υ.Γ. Αύριο θα πάω στο πατρικό μου όπου υπάρχει όλη η δισκογραφία του Νιόνιου σε βινύλια και θα τσεκάρω ιδίοις όμμασι αν οι περίφημες διασκευές, παρουσιάστηκαν ως δικά του κομμάτια ή όχι. Θα σας πω αύριο τι βρήκα. Αν και τουλάχιστον για το άγγελος εξάγγελος θυμάμαι να αναφέρεται το wicked messenger πάνω στο δίσκο.

 

 

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στράτο να το πιστέψουμε το άρθρο; Δηλαδή το διασταυρώσαμε και καταλήξαμε ότι όντως στην αρχή δεν είχε αναφέρει καν ότι τα κομμάτια είναι διασκευές αλλά αργότερα το παραδέχτηκε;

Έγραψα εγώ τέτοια πράγματα? ???

 

Επίσης περί εμμονών: Να πάρουμε ως δεδομένο ας πούμε ότι ο Σαββόπουλος κουρεύτηκε και ξυρίστηκε μόλις το έκανε ο Λούτσιο Ντάλα κι ότι πήρε σβάρνα τους στρατώνες την εποχή που το έκανε κι ο Ντύλαν κι επειδή το έκανε ο Ντύλαν;

Μίλησα για καλλιτεχνικές εμμονές.

Να το κάνω κι άλλο λιανά.

Θεωρώ ότι υπάρχει παντού Ντύλαν, είτε δικός του, είτε του Ντύλαν.

Όπως υπάρχουν και κάποιοι άλλοι με τον ίδιο τρόπο.

Πχ, το "οι πίσω μου σελίδες" που είναι δικό του, αλλά και ο Ντύλαν είχε γράψει πριν ένα με τον ίδιο τίτλο.

 

Το πόσο πολύ και αν, αυτό είναι στα όρια του "μέσα στα πλαίσια", έγκειται στον καθένα μας να αξιολογήσει.

 

Αν δηλαδή κάποιος στην Ελλάδα είχε μια καλλιτεχνική περσόνα αντίστοιχη με αυτή του Tom Waits, έπαιζε σε Ελληνικές διασκευές κομμάτια του Waits, έγραφε κομμάτια που ο τίτλος τους είναι μετάφραση του τίτλου των κομματιών του Waits, κλπ, και δικά του φυσικά, χτίζοντας μια εξέχουσα θέση στο εγχώριο καλλιτεχνικό περιβάλλον, θα μου φαινόταν ... πώς να το πω ... κάπως.

 

Όπως και να έχει, δεν αμφισβητώ επ' ουδενί την καλλιτεχνική αξία του Σαββόπουλου.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να πω πως είναι φάουλ η μεταφορά επώνυμης άποψης κάποιου χωρίς την άδεια του. Αναφέρομαι στην μεταφορά του ποστ απο το Facebook.

 

Ζητώ συγγνώμη για αυτό. Θεώρησα σωστό να μεταφέρω αυτό που διάβασα αυτούσιο μαζί με το όνομα του συντάκτη και έφτασα σε αυτό το συμπέρασμα από το γεγονός ότι η δημοσίευση εμφανίστηκε στο "wall" μου, παρά το ότι δεν είμαι "follower" ή φίλος του εν λόγω δημοσιογράφου, από "like/σχόλιο" που έκανε φίλος μου στη δημοσίευση.

 

Συμπεραίνοντας λοιπόν ότι, πληρώντας τα παραπάνω, το κείμενο αποτελεί δημόσια δήλωση για τα μάτια του καθενός, πήρα το θάρρος να προχωρήσω στην αναδημοσίευσή του.

 

Apologies

Soulshine is better that sushine, is better than moonshine, damn sure better than rain

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Θέλω να πω: μας γράφει ένα σωρό πράγματα ο κύριος στο άρθρο και δεν ξέρουμε καν από πού τα ξέρει ή αν όντως συνέβησαν έτσι όπως τα λέει.

 

στα περί κλοπών που παρουσιάστηκαν μετά σαν διασκευές Σπύρο και πριν πας για τελικό τσεκ, από το official του Σαββόπουλου θα διαπιστώσεις πως στην δισκογραφία του στα κομμάτια του "Άγγελος εξάγγελος" και "ο Παλιάτσος και ο ληστής", ο ΔΣ παρουσιάζεται σαν διασκευαστής και αναφέρει επώνυμα και τον συνθέτη και τον στιχουργό Dylan...

 

αυτό που εγώ ξέρω ως κλοπή και είναι η ιστορία που στέκει και ο τύπος που μας γνώρισε ο φίλος jessejames (προσωπικά νομίζω ότι το μόνο "μεμπτόν" του είναι το copy paste, ενώ με ένα link θα ήταν εντάξει) ούτε που την αναφέρει, είναι με το "Τι να τα κάνω τα τραγούδια σας" στο οποίο οι στίχοι ανήκουν στον Χριστιανόπουλο και στην πρώτη έκδοση ο Σαββόπουλος τους ανέφερε ως δικούς του... πράγμα που όντως συνέβη...

 

εδώ βέβαια γνωρίζω την ιστορία από την πλευρά του Χριστιανόπουλου που είπε ότι του ζητήθηκε από κοινούς φίλους στην Αθήνα η διόρθωση και η επανακυκλοφορία του δίσκου και ο ΔΣ όντως ζήτησε συγνώμη και επανόρθωσε χωρίς όμως να δώσει χρήματα στον Χριστιανόπουλο, ο οποίος και το έφερε για κάποιο διάστημα βαρέως αλλά μετά περασμένα ξεχασμένα...

 

αντικειμενικά όντως ο ΔΣ μετά δέκα χρόνια στο "Δέκα χρόνια κομμάτια" το επανακυκλοφόρησε με τον σωστό στιχουργό αυτή τη φορά... τώρα όμως οι καιροί ήταν περίεργοι, δεν έχω την πλευρά του Σαββόπουλου για το τι ακριβώς έγινε και κρατάω μια μικρή επιφύλαξη γιατί αν ο Νιόνιος ήταν "παράξενος" στα μάτια κάποιων ε και ο Χριστιανόπουλος δεν πήγαινε πίσω και ειδικά στην  σχέση με την ποίηση του και με την ιδέα της μελοποίησης της δεν τα πήγαινε καθόλου καλά...

το ότι το εμπιστεύτηκε από την αρχή ή ο άλλος σε μια ενδεχόμενη άρνηση του καταχρηστικά το χρησιμοποίησε τι να σας πω... έχουν φτάσει στα αυτιά μου και οι δύο εκδοχές... πάντως από το 75 και μετά με το όνομα του κανονικά στο lp μπορούσε να εισπράττει τα χρήματά του (και από εκεί ήταν και οι άξιες λόγου πωλήσεις που τον αφορούσαν)...

 

φυσικά εδώ οι γνωστοί σύγχρονοι επί παντός "συμψηφιστές" θα έβγαιναν και θα ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΟΥΣΑΝ τον ΔΣ λέγοντας ότι ο X έχει χιλιομελοποιηθεί χωρίς την άδειά του (ο Χατζιδάκις μόνο φτάνει)... βέβαια μακρυά από μένα οι "συμψηφισμοί"... ότι ξέρω είναι τα παραπάνω και αν ισχύουν εδώ έχουμε όντως μία περίπτωση μεμπτής συμπεριφοράς του πιτσιρικά Διονύσση που φυσικά ο καθείς δύναται να κρίνει... αν κάποιος ξέρει και την δική του θέση ας την παραβάλει...

 

ας επανέρθουμε στον "μέγα τιμητή" που έγραψε επίσης:...

Το 1975, ο Σαββόπουλος έβγαλε τον δίσκο «Δέκα χρόνια κομμάτια». Ο δίσκος είχε ένα οπισθόφυλλο πολύ εμπνευσμένο. Για την ακρίβεια ήταν εμπνευσμένο από τον δίσκο ''Bringing it all back home'' του Ντίλαν, από τον οποίον το είχε κλέψει.

 

εδώ το οπισθόφυλλο του Dylan

115550616-2.jpg

και εδώ του ΔΣ

savvopoulos27.jpg

 

τα συμπεράσματα δικά σας για την αξιοπιστία της "κρίσης" του Γ.Α...  ;) :police:

 

τώρα περί ποιημάτων διαφόρων Γάλλων και λοιπών προσωπικά δεν κατέω πράμα ο αδιάβαστος... αν κάποιος άλλος μπορεί να μας διαφωτίσει καλό θα ήταν...

 

δεν ξέρω αλλά γενικώς οι ταπεινές δικές μου "πίσω σελίδες" μέχρι τώρα, "μουτζουρώνονται" ή "σχίζονται" συνήθως από άσχετους ή εγκάθετους... τυχαίο?... μπορεί... πάντα όμως θα έχω μια αντανακλαστική ευαισθησία... :)

 

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Εγώ ξέρω ότι αν δεν θέλεις να ξεπεράσεις τη δεκαετία του 60 σου φταίνε τα πάντα. 

Από το μούσι του Σαββοπουλου (και το ξύρισμά του) μέχρι τη φορολογική ενημερότητα συγγενών και συνεργατών (μέχρι και τρίτου βαθμού).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου