Προς το περιεχόμενο

Ελληνικο ροκ


aposperitis7

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αυτός είναι ο λόγος που προτιμώ τη διατύπωση και την ορολογία που προτείνει ο Superfunk περί σύγχρονης ηλεκτρικής λαϊκής μουσικής παρά το "ελληνικό ροκ" - είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα, κατά τη γνώμη μου.

 

Θα συνεχισω την ...αναλυση μου και θα ΞΑΝΑπω γιατι ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ("παιχτiκα" δηλαδη) η μουσικη που εμεις λεμε "ελληνικο ροκ" ΔΕΝ ειναι ροκ ,προσεξτε: ΜΟΥ-ΣΙ-ΚΟ-ΛΟ-ΓΙ-ΚΑ..

 

Οι "ξενοι" απλα εντυπωσιαζονται τρομερα με τους ελληνες μουσικους (ντραμμερ,τραγουδιστες κτλ) που παιζουν ροκ και παρολα αυτα ΤΟΝΙΖΟΥΝ το "1" και το "3"  (αυτο συμβαινει σε ΟΛΑ τα "παραδοσιακα" ροκ ελληνικα γκρουπ απο Τρυπες μεχρι...Πυξ Λαξ με ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ εξαιρεσεις..ΑΦΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΔΕ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟ ΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΜΑΣ :) )

 

Μουσικη που τονιζει το "1" και το "3" απλα ΔΕΝ ειναι ροκ....(ΟΛΑ τα δυτικα γκρουπ γκρουβαρουν στο "2" και στο "4")

 

σκεφτειτε ενα οποιοδηποτε γνωστο ροκ κομματι (απο το Smoke on the water μεχρι το London Calling τονισμενο στο 1 & 3 για να καταλαβετε ποσο περιεργο ακουγεται..)

 

end of story...

 

Ειναι ,αρκετες φορες, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ μουσικη αυτο που παιζουν τα ελληνικα γκρουπ ΡΟΚ ομως (μουσικολογικα) ΔΕΝ ειναι..   

 

Εγώ λοιπόν θα τολμήσω να κάνω το βλάκα και να ρωτήσω τι εννοείς "τονίζουν ή γκρουβάρουν στο 2 και 4".

 

Δυναμώνουν το ταμπούρο; Έχουν τονισμένες άρσεις από κιθάρες ή πλήκτρα; Τραγουδάνε ή σολάρουν στην κόντρα; Αδειάζουν τις θέσεις;

 

Πάντως όπως και να χει, νομίζω ότι αποστέωσες πλήρως την όποια αμφισβητούμενη "ροκ αντίληψη" στην Ελλάδα διαχρονικά.

 

Βρήκες δηλαδή τη Λυδία Λίθο της ροκ μουσικής! Μετά από αυτό, ναι, και οι Έλληνες μπορούν να παίξουν ροκ!!!  ;D

 

ΥΓ. Μπα σε καλό μου, έχω κέφια σήμερα, και καθόλου όρεξη για δουλειά...  ::) :D

Empty Rooms

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 253
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Δεν προκειται περι λυδιας λιθου απλα ολοι οι τονισμοι ειναι στο 1 και στο 3 πως να το κανουμε...

 

Για παραδειγμα ακου ενα οποιοδηποτε τραγουδι του...Βασιλη και μετα ακου ενα τραγουδι των Purple και προσεξε που γινονται οι τονισμοι...δυστυχως δεν μπορω να στο εξηγησω αλλοιως.... γραπτα...;)

 

Οσο για τη ροκ αντιληψη πιστευω οτι σε αυτην οφειλεται η αποτυχια (ως προς την αναγνωριση απο μεγαλυτερο κομματι της κοινωνιας) της ηλεκτρικης λαΪκης εναλλακτικης μουσικης στην Ελλαδα....μια και ...απο ανεκαθεν :) συνοδευονταν απο ακρατο συντηρητισμο.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο συντηρισμός Superfunk από αυτούς υπήρξε και σαν μια μορφή άμυνας.....

 

Άμυνας προς τι ρε παιδιά; Προς την πολύ ανώτερη μουσική (είτε σε ιδέες, είτε σε ποιότητα, είτε σε ΑΝΟΙΧΤΟΜΥΑΛΙΑ, το ξαναλέω ΑΝΟΙΧΤΟΜΥΑΛΙΑ); Επειδή ο Έλληνας (και όχι μόνο) δεν έμαθε ποτέ να ασχολείται με το δύσκολο άκουσμα (είτε αυτό λέγεται ροκ, είτε ηλεκτρική ελληνική μουσική ή δεν ξέρω εγώ πώς αλλιώς;); Επειδή δεν έχει μάθει ποτέ να ακούει κάτι πιο δύσκολο στο αυτί από Χατζηγιάννη ή Φοίβο ή Δυτικές Συνοικίες;

 

Δίνω ένα παράδειγμα δικό μου.....Κινούμαι στο χώρο του ροκ/μέταλ γενικότερα με πολύ περισσότερη συμπάθεια στο χώρο του progressive.....Ακόμη αρκετό jazz και blues....

Ρε παιδιά μπορείτε να μου πείτε γιατί όταν τυχαίνει και ακούω κακόγουστο (γιατί υπάρχει και το ποιοτικό) ελληνικό λαϊκό ή πραγματικά ξεφτιλισμένους ''καλλιτέχνες'' (ξέρετε για ποιους μιλάω) δεν έχω πρόβλημα; Γιατί μπορώ και το ακούω;

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Δε λέω ότι μου αρέσει, απλά δεν είμαι εκεί όλη την ώρα να λέω: ''Ωχ Παναγία μου, πότε θα τελειώσουν;'' ή ''Ωχ αμάν δεν αντέχονται'' ή δεν ξερω εγω τι άλλο; Γιατί υπάρχει ΑΝΟΙΧΤΟΜΥΑΛΙΑ κατά τη γνώμη μου (οι απόψεις που παραθετω αφορούν όλους εκείνους που κινούνται όπως εξηγώ. όχι ότι το έχω μόνο εγώ). Γιατί η μουσική που ακούω με έχει διδάξει να είμαι ανοιχτός προς όλα τα ακούσματα...ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ και να ειναι αυτό....Σε όλους μπορούμε, πιστεύω, να βρούμε έστω και το ελάχιστο αξιοσημείωτο κομμάτι της δουλειάς τους, είτε αυτό λέγεται φωνή, είτε ένα πέρασμα μιας κιθάρας, το ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ....

 

Ειλίκρινά όμως λυπάμαι (αυτόν όχι εμένα) όταν ακούω τον διπλανό μου να κατηγορεί ανελέητα (χωρίς να ξερει κιολας) τη ροκ, ή την κάθε ροκ....Μόλις ακούσουν κάτι διαφορετικό, αμέσως θα γκρινιαξουν αμέσως θα στραβομουτσουνιάσουν....ΔΕ ΛΕΩ ΟΛΟΙ....Απλά οι περισσότεροι ΑΝΟΙΧΤΟΜΥΑΛΟΙ (και εξηγησα τι είναι αυτό) άνθρωποι βρίσκονται, νομίζω, στο χώρο μιας σωστής ΠΟΙΟΤΙΚΑ μουσικής...

 

Βέβαια υπάρχουν και πάρα πολλοί κολλημένοι και από αυτή τη πλευρά αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς είναι πολύ λιγότεροι....

 

Συγγνώμη αν σας κούρασα....Μια γνωμη ειναι... ;) ;)

...από την πολλή γκαργκανέλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειλίκρινά όμως λυπάμαι (αυτόν όχι εμένα) όταν ακούω τον διπλανό μου να κατηγορεί ανελέητα (χωρίς να ξερει κιολας) τη ροκ, ή την κάθε ροκ....Μόλις ακούσουν κάτι διαφορετικό, αμέσως θα γκρινιαξουν αμέσως θα στραβομουτσουνιάσουν....ΔΕ ΛΕΩ ΟΛΟΙ....Απλά οι περισσότεροι ΑΝΟΙΧΤΟΜΥΑΛΟΙ (και εξηγησα τι είναι αυτό) άνθρωποι βρίσκονται, νομίζω, στο χώρο μιας σωστής ΠΟΙΟΤΙΚΑ μουσικής...

 

Το προβλημα αυτο ομως υπαρχει και απο τους "ροκαδες" που μολις δουν η ακουσουν ..μπουζουκι (οτιδηποτε μπουζουκι) παθαινουν....καρδιακη προσβολη... :)

 

κατα τα αλλα συμφωνω μαζι σου. :)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και ποια  είναι ρε παιδιά αυτή η "ευρύτερη έννοια"; Πόσο ευρύτερη δηλαδή; Μήπως αν την κάνουμε ακόμη πιο ευρεία συμπεριλάβουμε και το δόλιο το Φοίβο που λοιδωρείται σε άλλο thread αυτές τις ημέρες; Τέλος πάντων, πέραν της πλάκας, είμαι αρκετά ηλικιωμένος για να μη χρειάζομαι "γραπτές μαρτυρίες" για αυτά τα πράγματα - γνωρίζω με απόλυτη ακρίβεια τι έχει συμβεί στην ελληνική μουσική σκηνή τα τελευταία 25 περίπου χρόνια. Τώρα, το τι γράφει ο καθένας για να τέρψει/κολακέψει το αναγνωστικό κοινό του... άστο καλύτερα, αν θέλουμε σάλτσες υπάρχουν πάντα και τα παλιά τεύχη του περιοδικού Ήχος (και HiFi). :):)

 

λέγοντας "ευρύτερη έννοια" καταλαβαίνεις πολύ καλά για τι ακριβώς μιλάω αφού είσαι και "παλιός" αλλά άλλο ένα παιχνίδι λέξεων με την ισοπεδωση και την ακύρωση που δείχνεις σε πάρα πολλές μπάντες και καλλιτεχνες που έχουν προσφέρει 35 χρόνια τώρα.

 

*όσο για τον Δηματάτη θα συμφωνήσω μαζί σου έπρεπε να χρησιμοποιήση πολους τίτλους μπας και παραγηγηθει :)

με τίτλους:

ελληνόφωνα συγκροτηματα με ηλεκτρικά στοιχεία δημοτικής μουσικής, ροκ, ποπ, πανκ, τζαζ, !!!!!!!!!!!!!!!!!!

αγγλοφωνα ελληνικά συγκροτήματα με ηλεκτρικά στοιχεία δημοτικής μουσικής, ροκ, ποπ, πανκ, τζαζ !!!!!!!!!!!!!

 

 

:) πάντως σίγουρα ένα είναι σίγουρο οτι δεν μιλάμε για το ροκ της Βανδή, Πεγγη , Καρβέλα, Δάντη και όλους της παραλιακής που έχουν γίνει alternative :) μιας και άλλαξε η μόδα¨:)

που οι εταιρίες ζητάνε ενναλακτικό σκυλαδικο με συγχρονο ηλεκτρικό λαϊκό ήχο και βλέπουμε πολλούς και πολλές μπάντες εναλακτικές :) να γλύφονται πια θα προτοκάθηση δίπλα στους σκυλάδες και στη πίστα, μεγιά τους και χαρά τους αφού έχουν ισοπεδώσει το πραγματικό λαϊκο τραγούδι και το έκαναν άναλογα με τις κάβλες και την μόδα τις εποχής rock, hard, heavy, alternative μέχρι και γοτθικ!!! και ετσι έχουν ξεφτιλήσει και όλα τα είδη,

 

Ε, Από την άποψη των νέων παιδιών βέβαια, το να καταλάβουν που ζούνε και ποια ακριβώς είναι η μουσική παράδοση που θα μπορούσαν να υπηρετήσουν, μπορεί κάλλιστα να κάνει τη διαφορά ανάμεσα στο να έχουν καλλιτεχνικό αύριο και στο να μην έχουν. Αυτός είναι ο λόγος που προτιμώ τη διατύπωση και την ορολογία που προτείνει ο Superfunk περί σύγχρονης ηλεκτρικής λαϊκής μουσικής παρά το "ελληνικό ροκ" - είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα, κατά τη γνώμη μου.

 

Εξαρτάται το πως βλέπει κανείς το καλλιτεχνικό αυριο των νέων παιδιών, το βλέπει το μέλλον τους στα σκυλάδικα ή να υπηρετούνε αυτό που γουστάρουν και αισθάνονται την μουσική.  Ναι η μία περίπτωση έχει χρήμα αλλά καλύτερα να πανε να γίνουν χρηματιστές παρά μουσικοσκυλάδες παίζοντας όλες τις μουσικές φόρμες που είναι στην μόδα......

 

Γιατί για άλλους η μουσική είναι φράγκα και φιγούρα, και για άλλους είναι ανάγκη έφρασης συναισθημάτων μέσω του λόγου και της μουσικής.

 

Και κάτι άλλο ας άφησουμε τις νεότερες γεννιές να βρούν μόνοι τους το τι δρόμο γουστάρουν ,

δεν έχουν ανάγκη από ΜΕΝΤΟΡΕΣ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σωστός....Κάποιες φορές μάλιστα είναι χειρότεροι....Χαίρομαι που συμφωνήσαμε.... :) ;)

 

Φοβάμαι ότι ΣΥΝΗΘΩΣ είναι χειρότερα! Γι αυτό και δε μπορώ να μιλάω με κολλημένους μεταλλάδες και ροκάδες, κι ας ακούω αυτή τη μουσική ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε Brain, θα ξεκινήσω λέγοντάς σου ότι συμφωνώ μαζί σου: ας αφεθούν να κάνουν ότι γουστάρουν. Θα συμπληρώσω όμως ότι στη χώρα μας ΟΛΟΙ κάνουν ότι γουστάρουν, από τον πρωθυπουργό μέχρι τις γάτες, οπότε μη το αναφέρεις σα να είναι και καμία σπάνια κατάκτηση... Προσωπικά, άμα βρω άνθρωπο να παίζει μουσική ΧΩΡΙΣ να γουστάρει μάλλον θα τον πω μαλάκα... Οπότε το να "γουστάρεις" είναι προϋπόθεση σε αυτό που συζητάμε, όχι καμία κατάκτηση. Σωστά μέχρι εδώ;

 

Έχοντας εξασφαλίσει ότι θα κάνεις/κάνω/κάνουν ότι γουστάρεις/γουστάρω/γουστάρουν, ας δούμε πως χρησιμοποιεί ο καθένας μας αυτή την ελευθερία. Τη χρησιμοποιεί για να πάει πιο πέρα (ότι και να σημαίνει αυτό) ή τη χρησιμοποιεί για να συνεχίσει να αντλεί ηδονή από το ότι κάνει ότι γουστάρει, αδιαφορώντας για το αν αυτό αφορά οποιονδήποτε άλλο; Για παράδειγμα, πριν μερικούς μήνες είχε κάνει ένα ποστ το παιδί από τους X-Spiral για το νέο τους δίσκο. Του λέω (έχοντας ακούσει μερικά κομάτια) "γιατί βγάλατε νέο δίσκο;" και αφού λογοφέραμε λίγο με αποστόμωσε λέγοντάς μου (ούτε λίγο ούτε πολύ) ότι "έτσι γουστάρουμε, για πάντα θα παίζουμε επειδή θα γουστάρουμε και σε όποιον αρέσουμε" κλπ. Τι να πεις σε μία τέτοια στάση;

 

Λοιπόν, πριν παρατήσω τη συζήτηση, να σου πω ότι αν το ζητούμενο είναι να γουστάρουμε, να παίζουμε σε live των είκοσι ατόμων, με τον ήχο μας σκατά και το μυαλό μας μεθυσμένο, ανάμεσα σε ερασιτέχνες ηχολήπτες και υπεύθυνους φωτισμού, και μαλακοκαπνισμένα που δε βλέπουν την ώρα να τελειώσουμε για να πάνε να πηδήξουν τότε ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ, παραδέχομαι ότι όλο αυτό είναι πολύ-πολύ ελληνικό (ως φάση) αλλά καθόλου μα καθόλου ΡΟΚ, διότι το ροκ ποτέ δεν αφορούσε αυτή τη κακώς νοούμενη εσωστρέφια του "σε όποιον αρέσουμε".

 

Επίσης, το να μαζεύουμε κάτω από την ομπρέλα του "ροκ" οτιδήποτε μουσικώς αξιόλογο δεν είναι θεμιτή πρακτική. Μία σκηνή, συγκροτείται όταν ετερόκλητοι μουσικοί αναγνωρίζουν κοινούς παρανομαστές στη δουλειά τους και αποδέχονται ένα έξωθεν βάπτισμα ως "ψυχεδέλεια", ως "χάρντ", ως "kraut rock" κλπ. ΔΕΝ συγκροτείται επειδή κάφλωσε ο κάθε βλάκας δημοσιογράφος να βγάζει βιβλία.

 

Οι Apocalypsis του Παλαμίδα, οι Taxi του Καρβέλλα (εγώ τον έχω το δίσκο, εσύ τον έχεις ακούσει άραγε;), οι τζαζίστες Sphinx, ο ρουχλίτσας Βαγγέλης Γερμανός, ο Σαββόπουλος,  οι αυτοκαταστροφικοί Yell-O-Yell, οι Scoria (των οποίων έχω φτιάξει το εξώφυλλο του LP τους), οι PLJ BAND (οι οποίοι σε συνέντευξή τους στο Ποπ και Ροκ της περιόδου σάρκαζαν την ανεξάρτητη σκηνή της Αγγλίας και της Ελλάδας) - - - - ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΔΕΝ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΚΗΝΗ, όσο ευρεία έννοια και αν δώσουμε στον όρο, και πα να κτυπιέται ο Δηματάτης σαν το χταπόδι !!!

 

Κακώς νομίζεις ότι παίζω με τις λέξεις. Αντίθετα, εννοώ κάθε φωνήεν. Και (πως σου ήρθε αυτό) δεν εννοώ σε καμία περίπτωση ότι οι νέοι πρέπει να καταλήξουν στα σκυλάδικα.

 

Τέλος, για το αν χρειάζονται ΜΕΝΤΟΡΕΣ, θα ήθελα πολύ να συμφωνήσω μαζί σου, αλλά δε συμφωνώ. Πιστεύω ότι τους έχουν καβαλήσει οι μέντορες (ακριβώς σαν τον κ.Δηματάτη). Εν' πάσει περιπτώσει, αν έχεις δίκιο, ας σπεύσουν να το αποδείξουν (οι νέοι) στους φυσικούς τους χώρους, ήτοι το Πανεπιστήμιο και το κρεββάτι (για χώρους δουλειάς, έχουμε καιρό...)...

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου