Προς το περιεχόμενο

Η Μιξη και το Μαστερινγκ στην Ελλαδα...



Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημερα σε όλους. Τι γνωμη εχετε για την μιξη και το master στην Ελλαδα (αφορα κυριως για τον "σκληρο ηχο").

 

Προσωπικά εχω γνωρισει ηχοληπτες με ικανοτητες αλλα ελληψη χωρου, εξοπλισμου κλπ και μια τρομερη πλειοψηφια ασχετων που δεν εχουν ιδεα ως να κανουν ενα δισκο metal πχ.

 

ακομα και το οικονομικο αν κοιταξεις σε ενα καλο στουντιο στην Ελλαδα θα δώσεις το λιγοτερο 2000 για μιξη/master με ενα αμφιλεγομενο αποτελεσμα (ολοι εχουμε υποψιν την κλασσκη ελληνικη παραγωγη---Τυμπανα τιγκα, φωνη πανω απο ολα, μια κιθαρα στον αποπατο, κλπ κλπ) ενω σε ενα καλο στουντιο στο εξωτερικο θα σου παει μεν απο 2000-20,000 αλλα ακομα και με το "φτηνο" στουντιο εισαι σχεδον σιγουρος.

 

Ακομα στην Ελλαδα ειναι ψιλοαγνωστος ο ορος lockout...Ενοικιαση δηλαδη του χωρου για αποκλειστικη χρηση...το οποιο εξω ειναι το στανταρ..Απο εκει και περα τα περισσοτερα στουντιο εχουν και πακετα στο lockout. Πχ. οσο πιο πολυ κατσεις σου κανουν και καλυτερη τιμη...Ασε ποθ 8/10 στουντιο παρεχον διαμονη δωρεαν στην μπαντα..Ενω αν μια μπαντα απο Γιαννενα ερθει Αθηνα για μιξη εχει να πληρωνει και διαμονη κερατιατικα.

 

μηπως η Ελλαδα εχει μεινει λιγο πισω...μηπως εγω δεν εχω υποψιν αρκετα στουντιο (λιγο δυσκολο αυτο βεβαια...εχω λιωσει να τα ψαχνω)..Μηπως ειμαστε ερμαια της μιζεριας μας..του στυλ "αστο μωρε να παει στο δ***ο, ουτως η αλλως ποιος ακουει μεταλ".

 

Με ελαχιστες εξαιρεσεις παρατηρω τελος οτι οσοι καλοι δισκοι βγηκαν απο ελληινκες μεταλ μπαντες τα σκασανε εξω και υσυχασανε..

 

ΥΓ. Το ποστ μου αφορα κυριως σληρο ηχο...οποτε θα παρακαλουσα να μην αναλωθουμε σε αναλυσεις για στουντιο που γραφουν, pop, jazz, blus κλπ κλπ.

Rockinger Teleplikter

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 35
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

ΥΓ. Το ποστ μου αφορα κυριως σληρο ηχο...οποτε θα παρακαλουσα να μην αναλωθουμε σε αναλυσεις για στουντιο που γραφουν' date=' pop, jazz, blus κλπ κλπ.[/quote']

 

To κακό φίλε Chaostar είναι ότι τα περισσότερα studio στην Ελλάδα γράφουν απ'όλα και δεν έχουν σαφείς προσανατολισμούς σε κάποιο συγκεκριμένο μουσικό είδος. Λογικό αν σκεφθείς ότι δεν είναι μεγάλη η μουσική παραγωγή και πρέπει να ζήσουν όλοι...

Πιστεύω πως στο εξωτερικό σαφώς είναι καλύτερα τα πράγματα στον τομέα αυτόν και σε όλα τα μουσικά είδη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To κακό φίλε Chaostar είναι ότι τα περισσότερα studio στην Ελλάδα γράφουν απ'όλα και δεν έχουν σαφείς προσανατολισμούς σε κάποιο συγκεκριμένο μουσικό είδος. Λογικό αν σκεφθείς ότι δεν είναι μεγάλη η μουσική παραγωγή και πρέπει να ζήσουν όλοι...

 

Δυστηχως αυτη ειναι η αληθεια...αυτο ομως δεν πιστευω οτι βοηθαει τοσο το να ζησουν ολοι οσο το να κατστρεφονται μπαντες και να μενουν μουσικες στα αζητητα επειδη ο "ταδε" θεος ηχοληπτης που κανει ελληνικο ροκ ειναι πεπεισμενος οτι μπορει να βγαλει μια παραγωγη Nevermore....

 

Αλλα ετσι ειναι οπως τα λες....

Rockinger Teleplikter

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Chaostar...επειδη πραγματικα ακουγα πολλες ελληνικες μπαντες heavy,black,death στο παρελθον..θα ηθελα να μου πεις..εχεις στο μυαλο σου καποια παραγωγη που πραγματικα σου αρεσε;;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο μπαντες που εκαναν παραγωγή Ελλάδα εχω πορωθεί με

 

Fragile Vastness

Wastefall

Planet Of Zeus

Emerald Sun

 

 

Και με παραγωγες εξωτερικου

 

Casus Belli

Inactive Messiah

Mystic Prophesy

Septic Flesh (αν και σαν μπαντα δε μου αρεσουν πολύ)

 

 

Απο οτι βλεπεις δεν ειναι και πολλές που βγηκαν εξω αλλα αυτες που το κανανε σκιζουν σαν ηχος

Rockinger Teleplikter

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο εμπειρια φιλου μου παντως, που πηρε την αποφαση να τα σκασει και να στρωθει κανονικα για ηχογραφηση δισκου (χωρις καποιο συμβολαιο στον οριζοντα), το ψαξε, βρηκε καλο studio στην Αθηνα και μπηκε αποφασισμενος να βγαλει ενα αποτελεσμα οσο πιο αψογο γινεται. Η μπαντα του φιλου ανηκει στον χωρο του τεχνικου thrash.

 

Τελος παντων, ο φιλος αντιμετωπισε την πληρη αδιαφορια (και πολλες φορες και την απουσια) του παραγωγου, εκανε δουλεια με τον φιλοτιμο αλλα μη-εμπειρο ηχοληπτη και κατεληξε να πηγαινει σε αλλα 3 studio για να γινει η μιξη και το mastering.

 

Εν τελει ο φιλος, μην εχοντας να χασει τιποτα, το εστειλε στον Jeff Waters των Annihilator, προτεινωντας του να κανει το mastering. Ο Waters γουσταρε το υλικο, ασχολειται αυτη την στιγμη με το mastering (κανοντας μαγικα πραγματα απ'οσο μαθαινω) ενω συζητιεται ενδεχομενου συμβολαιου και τα σχετικα. Εννοειται οτι ο φιλος τα σκαει και στον Waters, προφανως.

 

Εκει που θελω να καταληξω ειναι οτι, προφανως στον metal χωρο δεν υπαρχει κατι το σοβαρο απο αποψη studio, και οι μπαντες που τρεχουν στο εξωτερικο, οντως κατι ξερουν. Αλλα σκεφτειτε το ενδεχομενο εστω το mastering να γινει εκτος Ελλαδας απο καποιον που ξερει, και φροντιστε να βρειτε ενα studio εδω που να σας εξασφαλισει απλα ενα καλο recording.

 

Sorry για το μεγαλο post, αλλα ελπιζω να σε βοηθησα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Nightfall-Lesbian Show (Tico Tico Studios Finland)

 

Eπισης δυστυχως δεν γνωριζω που ειχε ηχογραφηθει αλλα μου αρεσε αρκετα και τεχνικα αλλα και σαν ηχος ο τελευταιος δισκος των ACID DEATH-Randoms Manifest,καθως και η παραγωγη στον 2ο δισκο των Exhumation.....

Eπισης σε παρακαλω ακου τον δισκο του φιλτατου φιλου μου Bob Katsionis...Imaginary Force......sto σπιτι του εγινε mix&mastering αλλα....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εκει που θελω να καταληξω ειναι οτι' date=' προφανως στον metal χωρο δεν υπαρχει κατι το σοβαρο απο αποψη studio, και οι μπαντες που τρεχουν στο εξωτερικο, οντως κατι ξερουν. Αλλα σκεφτειτε το ενδεχομενο εστω το mastering να γινει εκτος Ελλαδας απο καποιον που ξερει, και φροντιστε να βρειτε ενα studio εδω που να σας εξασφαλισει απλα ενα καλο recording.[/quote']

 

Εκει πιστευω στρεφονται σιγα σιγα οι περισσοτερες μπαντες.

Rockinger Teleplikter

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχην για να γινει η ΜΙΞΗ πρεπει πρωτα απο ολα να γινει η ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ!

Αυτο μαλλον σου διαφεύγει.. :lol:

Αν η ηχογραφηση ειναι μαπα ΚΑΜΜΙΑ μιξη δεν προκειται να τη σωσει.

 

Η καλη ηχογραφηση απαιτει τα παρακατω:

 

1.αψογες ΠΗΓΕΣ.

 

Δηλ. καλοκουρδισμενα ΚΟΡΥΦΑΙΑ τυμπανα με καινουργια δερματα & πληθωρα πιατινιων & ταμπουρων

 

ΚΟΡΥΦΑΙΑ μικροφωνα & προενισχυτες

 

ΚΟΡΥΦΑΙΟΥΣ ενισχυτες (καμμια 10αρια διαφορετικους για να μπορεις να διαλεξεις)

 

 

& βεβαια ΤΟ σπουδαιοτερο

 

2.ΔΕΜΕΝΗ & ΚΑΛΟΠΡΟΒΑΡΙΣΜΕΝΗ μπαντα

 

3.ηχοληπτη & παραγωγο που να ξερουν τι κανουν & να εχουν ΕΜΠΕΙΡΙΑ με το ειδος

 

η μιξη ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ (& Το mastering επισης)

 

Κατι που ΟΛΟΙ κανουν στην Ελλαδα (λογω βεβαια οικονομικης στενοτητας) ειναι οτι ηχογραφηση & μιξη γινεται στο ΙΔΙΟ στουντιο απο τα ΙΔΙΑ ατομα (κατι που εξω σπανια συμβαινει μια και υπάρχουν "ειδικοι μικτες" που ειδικευονται σε διαφορετικα ειδη)

 

Στο mastering τα πραγματα ειναι πια απλουτσερα μια και αρκετα on line mastering shops κανουν εξαιρετικη δουλεια φτηνα.

 

Για να απαντησω στο ερωτημα σου λοιπον επιτελους :lol: ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να κανεις καλυτερη ηχογραφηση/μιξη/μαστερινγκ στην Ελλαδα απο οτι στο εξωτερικο.

 

Αν δεις ομως τις ΤΙΜΕΣ των στουντιο στο εξωτερικο ,ειδικα για lockout (το "φθηνοτερο" που το ειδες αληθεια?? :lol: ) και μιλαμε βεβαια για στουντιο της προκοπης

δηλ. σαν και αυτο http://www.abbeyroad.co.uk/ μαλλον θα ...λιποθυμισεις

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχην για να γινει η ΜΙΞΗ πρεπει πρωτα απο ολα να γινει η ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ!

Αυτο μαλλον σου διαφεύγει.. :lol:

Αν η ηχογραφηση ειναι μαπα ΚΑΜΜΙΑ μιξη δεν προκειται να τη σωσει.

 

Δεν μου διαφευγει απλα παρα πολυ καιρο τωρα που το ψαχνουμε το θεμα εχουμε βγαλει τις ακρες μας και απο εξοπλισμο και απο στουντιο οποτε καλως η καως ειμαι ησυχος για αυτο το θεμα

 

 

Κατι που ΟΛΟΙ κανουν στην Ελλαδα (λογω βεβαια οικονομικης στενοτητας) ειναι οτι ηχογραφηση & μιξη γινεται στο ΙΔΙΟ στουντιο απο τα ΙΔΙΑ ατομα (κατι που εξω σπανια συμβαινει μια και υπάρχουν "ειδικοι μικτες" που ειδικευονται σε διαφορετικα ειδη)

 

Αυτο συμφωνω ειναι μεγα λάθς' date=' και απο την αποψη οτι το ιδιο αυτι κουραζεται και αδιοτι πιστευω στην εξειδικευση και οχι στο πολυ-μιξερακι

 

Στο mastering τα πραγματα ειναι πια απλουτσερα μια και αρκετα on line mastering shops κανουν εξαιρετικη δουλεια φτηνα.

 

Σιγουρα ειναι πιο φτηνα (ενα μαστερ Φιλανδια παει γυρω στα 700 αν πας εκει και γυρω στα 400 αν γινει μεσω FTP, online δηλαδη) Απλα εγω αν κοιταγα για master εξω αποκλειεται να το εστελνα μονο του το cd μου...θα πηγαινα και εγω μαζι.

 

Αν δεις ομως τις ΤΙΜΕΣ των στουντιο στο εξωτερικο ' date='ειδικα για lockout (το "φθηνοτερο" που το ειδες αληθεια?? :lol: ) [/quote']

 

Εξαρταται...Εχω βρει παραγωγους πχ Andy Sneap που σου ζητανε 20.000 ευρω την μιξη, αλλους που δουλευουν ανα κομματι (πχ 500 ευρω το track) αλλα για να απαντησω τα lockout στα στουντιο που ειδα ειναι απο 200-600 την ημερα και σε ολα σου λενε οτι η τιμη παιζει αναλογα την διαρκεια παραμονης σου.

 

Για να γινω πιο συγκεκριμενος real προσφορες εχω δει από 1500-3500 για μιξη/master 11 κομματιων διαρκεια 65 λεπτων...

 

Τα Tco-Tico που ανεφερε πχ ο Antouan_z ειναι μεσα σε αυτα τα λεφτα.

Rockinger Teleplikter

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου