Προς το περιεχόμενο

David Byrne: 'The internet will suck all creative content out of the world'


RayDTutto

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 365
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Εννοιες όπως το key center και ο ρυθμος, έχουν ξεπεραστεί εδω και έναν αιώνα, ακόμα και στο παλαι ποτέ απόρθητο κάστρο της τονικής μουσικής, δηλαδη την δυτική κλασική.

 

Να'ταν κι αλλα. Υπάρχουν δε τυποποιημένα συστήματα ανάλυσης, όπως η pitch class set theory του Allen Forte, που βοηθάνε στο να προσδιορίζουμε αυτό το κατα τ'αλλα ό,τι να'ναι και να το εξετάσουμε με αξιολογικά κριτήρια, πέρα από τα δεδομένα (ηχόχρωμα, προγραμματικό πλαίσιο...).

 

Εκτός αν όλο αυτό, είναι και μια κριτική στον Allen Forte :P

 

Nα μη σου πω εχει ξεπεραστει και η μουσική η ιδια :D...ποιος ο λογος να παιξεις κατι στην τελικη οταν η σιωπη μιλα εκκωφαντικά ;D.Το 4.33 για παραδειγμα..το 33 δεν ειναι τυχαιο ειναι η ηλικια που πεθανε ο Χριστός.Τι σημαινει αυτο, μεχρι το τεταρτο λεπτο η σιωπη δηλωνει τη ληθη,την αγνοια αλλα στα 33 τελευταια δευτερολεπτα  η σιωπη πλεον γινεται αβασταχτη και συμβολιζει την πορεια προς την θεωση και την λυτρωση.Βεβαια μπορει και να συμβολιζει το οτι κοπηκε 33 φορες στο διπλωμα οδηγησης,αυτο ακομα το ελεγχω.

 

Παντως βλεπεις πως η μελετη και το backround σε βοηθανε να εκτιμας ενα εργο.Ειναι οπως πας σε ενα εστιατοριο και τρως το φαγητο ενος γνωστου σεφ, πρεπει να παρεις μια εκπαιδευση πρωτα για τις οξυτητες και τους γευστικους συνδιασμους γιατι αλλιως δεν μπορεις να δικαιολογησεις το οτι η σαλτσα μυριζει σαν τις καλτσες του του κολλητου σου οταν εισασταν φανταροι ;D.Πρεπει να μαθεις να σου αρεσει ;).Αλλιως εισαι αξεστος βλαχος που τρως φασολαδα και βλεπεις Terminator και Rambo ;D.And we cant have that ;)....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Nα μη σου πω εχει ξεπεραστει και η μουσική η ιδια :D...ποιος ο λογος να παιξεις κατι στην τελικη οταν η σιωπη μιλα εκκωφαντικά ;D.Το 4.33 για παραδειγμα..το 33 δεν ειναι τυχαιο ειναι η ηλικια που πεθανε ο Χριστός.Τι σημαινει αυτο, μεχρι το τεταρτο λεπτο η σιωπη δηλωνει τη ληθη,την αγνοια αλλα στα 33 τελευταια δευτερολεπτα  η σιωπη πλεον γινεται αβασταχτη και συμβολιζει την πορεια προς την θεωση και την λυτρωση.Βεβαια μπορει και να συμβολιζει το οτι κοπηκε 33 φορες στο διπλωμα οδηγησης,αυτο ακομα το ελεγχω.

 

Εμπεριστατωμένη κριτική..συνέχισε, παρακαλώ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που επιτρέπει ακόμη και σε αμόρφωτους ανθρώπους να αναγνωρίζουν ένα απροσδιόριστο "κάτι" σε ένα εικαστικό έργο, είναι η ευαισθησία. Χωρίς την ευαισθησία δεν μπορείς ούτε να απολαύσεις ούτε να γεννήσεις καλλιτεχνικό έργο, ας είναι αυτό τραγούδι ή πίνακας ή κουκλοθέατρο.

 

Κατά τα άλλα η γνώση της ιστορίας μιας τέχνης πολλαπλασιάζει τα αποτελέσματα της ευαισθησίας μας. Μπορεί σήμερα να έχουμε δει πολλούς να πασαλείβουν χρώματα σε λαδόκολλες, αλλά όταν το έκανε ο Πόλοκ ήταν πραγματική επανάσταση. Αν δεν γνωρίζεις αυτή την πληροφορία και αν δεν είσαι σε θέση να εντάξεις το οποιοδήποτε έργο στο πλαίσιο της εποχής του, δεν είσαι σε καμία απολύτως θέση να το αποτιμήσεις, ακόμη και αν δεν σου αρέσει.

 

Απόψεις του τύπου "αυτό είναι ένα λερωμένο χαρτί που θα μπορούσε να το χρωματίσει και ένας πεντάχρονος" καταρχήν δεν συνιστούν επιχειρήματα. Κατά δεύτερον δεν μου θυμίζουν τόσο τη δυσκολία της μουσικής του Ξενάκη ή του Σένμπεργκ όσο κάτι βοσκούς από κατσάβραχα, που στο άκουσμα της τζαζ αποφαίνονταν "τι είνι αυτή η βαζούρα;".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

(το αντιστοιχο του στυλ πικασσο δηλαδη με τις ακανονιστες μπουρδες)

 

+1000

 

kio ainstain olo kati akatalabistika elege alla me kalo marketingk phge mprosta kai twra oloi nomizoun oti einai kamposos.

 

Paw stoixima oti ama grapso egw mia eksiswsi xwris noima k dwsw k merikes tou ainstain kaneis den tha katalabei diafores => o ainstain einai kopanos  ;)

 

mono metal \m/

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παντως βλεπεις πως η μελετη και το backround σε βοηθανε να εκτιμας ενα εργο.

 

Μα φυσικά και ισχύει, σχεδον αυταπόδεικτα σε πλήθος έργων της λεγόμενης "προγραμματικής μουσικής".

 

Παρε για παράδειγμα το "Ταδε της Εφης Ζαρατούστρας" του Στράους

 

 

 

Το ακούει ο θαμώνας Σφακιανάκη και Παολας γωνία, και τι λέει?

"Ωραιο κομματάκι, σκανε κατι τρομπονια στην αρχή και γουσταρεις, το είχε και στο σήμα ο Ραξ Πετράκης Αλφα Έψιλον".

 

Με μια δεύτερη και μια τρίτη και πολλές ακόμα, όχι μονο του έργου καθεαυτού, αλλά και της εποχής (Ρομαντισμός), δεν το εξετάζουμε μόνο ως νότες και ήχους, αλλα και με βάση το εξωμουσικό* του περιεχόμενο.

 

Aν μη τι άλλο, δεν είναι τυχαίο που ξεκινάει με ένα θεμέλιο της μουσικής, αφού οι 3 πρώτες νότες, είναι οι πρώτες της στήλης των αρμονικών.

 

Δεύτερον...ο τίτλος...σου λέει οτι Ταδε σπικαρε ο Ζαρατούστρας....είναι δυνατόν να μην παει το μυαλό σου στο έργο του Νίτσε? Δεν είναι μια ξεκάθαρη αναφορά σε κάτι έξω από το αμιγώς μουσικό κομματι?

 

Βλέπεις ομοιοτητες στη φόρμα των δύο έργων. Προχωράς παρακάτω...βλέπεις ότι οι εμφανισεις των τονικοτητων (2 ακραια μακρινων, της Ντο και της Σι**) συμβολίζουν, αν το αντιπαραβάλεις με το έργο του Νιτσε, τον άνθρωπο και το θεό (ή τη φύση) αντίστοιχα.

 

Τα λέω πολύ πρόχειρα, αλλα εσύ επιμένεις ότι μουσική είναι μονο το ρεφραινάκι που θα πιάσεις με το πρώτο ακουσμα, και είτε το γουσταρεις είτε στραβωνεις είτε βαριέσαι?

 

Δεν εχει νόημα περαιτέρω η κουβεντα. Απλά ξαναρίχνω τα ονόματα των Theodor Adorno και Lydia Goehr, που τα λένε πολυ καλύτερα από μένα, που περασα και δεν ακούμπησα ;D

 

 

 

 

 

 

* Τον όρο χρησιμοποιούσε ο φορμαλιστής Χανσλικ, για να τονίσει πως η αξία στη μουσική έγκειται μόνο στη φόρμα και το αμιγώς μουσικό της περιεχόμενο. Καθε εξωμουσική λοιπόν αναφορά, σε μία μη-γλώσσα όπως η μουσική, τη θεωρούσε άκυρη και χωρίς νόημα, αφου μπορούσε εύκολα να παραφραστεί. Τον εβαλε στη θέση του όμως ο Αντόρνο με το κέιμενο του "Μουσική και Γλώσσα" ;D

 

**επίτηδες δεν αναφέρω μειζονα και ελασσονα

 

 

 

 

(σορυ για το κακογραμμένο ποστ, αλλα προσπαθω παραλληλα να νικήσω και τις παραισθήσεις της νύστας...αύριο θα διευκρινήσω αν χρειαζεται κάτι, και -είμαι σίγουρος- θα διορθώσω πολλές ανακρίβειες που είπα :P )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όλα αυτά είναι εικασίες Neeq. Τα δύο έργα μπορούν κάλλιστα να δρουν το ένα ανεξάρτητα από το άλλο στον υπερθετικό (αν υπάρχει) βαθμό. 

 

Δεν χρειάζεται να έχεις διαβάσει Νίτσε για να απολαύσεις περισσότερο το έργο του Strauss.

Ο θαμώνας Σφακιανάκη μπορεί να το ακούσει. Όχι όμως όλο. Με τον ίδιο τρόπο που θα του φανεί ωραίος ο βομβαρδισμός στο "αποκάλυψη τώρα" αλλά στο τέλος θα τον κερδίσει το dancing with the stars.

 

Μπορούμε να μιλάμε σίγουρα κι εμπεριστατωμένα όμως για την καρυάτιδα του Ροντέν. Εκεί το αρχέτυπο και η συνέχεια του, η ανατροπή του στην προκειμένη, δεν εναπόκειται στη ελεύθερη μετάφραση κάποιου κριτικού. Οι προθέσεις του γλύπτη είναι σαφείς και το μήνυμα καθαρό.

 

N05955_10.jpg 

 

 

ο χρόνος αρκετός 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+1000

 

kio ainstain olo kati akatalabistika elege alla me kalo marketingk phge mprosta kai twra oloi nomizoun oti einai kamposos.

 

Paw stoixima oti ama grapso egw mia eksiswsi xwris noima k dwsw k merikes tou ainstain kaneis den tha katalabei diafores => o ainstain einai kopanos  ;)

 

mono metal \m/

 

 

 

+100000000

Γιατι αλλωστε ειναι γνωστο τοις πασι οτι ο Αινσταιν  ηταν καλλιτέχνης και οχι θεωριτικός φυσικός ::).

Βεβαια παω στοιχημα οτι αν αρχισουμε την..backround αναλυση και την εμβαθυνση θα βγαλουμε οτι τελικα ο χαρακτηρισμος θεωρητικός φυσικος ηταν τελειως επιδερμικος καθως    ο η καλλιτεχνική του φυση ηταν στην ουσια ο κινητηριος μοχλος πισω απο καθε ανακαλυψη.....αν μαλιστα αναλογιστουμε και την καινουργια θεωρια των παντων(string theory) στην οποια ολα τα σωματιδια ειναι στην ουσια μουσικες νοτες πανω σε πολυ μικρες δονουμενες χορδες μας οδηγουν στο συμπερασμα οτι ο θεωρητικός φυσικός ειναι και...μουσικος αρα και καλλιτεχνης......

 

Να δω  ποτε θα βγει μια εξισωση και για τους ΔΗΘΕΝ 8)....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θες να μου πεις εσυ δηλαδη θα ξεχωριζες τη μουτζουρα του πικασσο

 

το αντιστοιχο του στυλ πικασσο δηλαδη με τις ακανονιστες μπουρδες

 

ΤΙ λες ανθρωπε μου....ΤΙ ΛΕΣ????? :o :o

 

Εχεις ασχοληθει ποτε με το εργο του Πικασσο?

Που ετσι κι αλλοιως εχει τοσες διαφορετικες περιοδους και φασεις που 30 ΝΟΙΖ δεν φτανουνε για να το αναλυσουμε...

 

Για παραδειγμα πες μου εδω

 

398px-The_Tragedy.JPG

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Picasso's_Blue_Period

 

ΠΟΥ βλεπεις ακανονιστες μπουρδες και μουτζουρες?

 

ΕΛΕΟΣ....  

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου